Yamaha Nederland trekt zijn handen terug omdat de motor door Boonstra uit Duitsland is geimporteerd.
Contact opgenomen met mijn rechtbijstandverzekering. Ik moet hen nu een brief toesturen met het verhaal. Afwachten dus
in principe is het heel simpel.
Jij hebt de motor bij Boonstra gekocht dus Boonstra is jouw juridische partner en niet de Improteur.
Je mag verwachten dat een motor langer meegaat dan 2 jaar en 2 maanden, dus de schade die is ontstaan door het loslopen van de moer is 100% voor rekening van Boonstra.
Dat is zijn ondernemersrisico.
elke rechter zal in jouw voordeel beslissen Dus contact opnemen met boonstra, je niet met een kluitje het riet in laten sturen en zeggen dat als hun de zaak niet naar behoren oplossen je genoodzaakt zult zijn om juridische stappen te ondernemen en dat dat inhoudt dat je rechtsbijstand Boonstra aansprakelijk zal stellen voor alle schade en dat er inmiddels genoeg jurispondentie is die in jouw voordeel pleit.
Uit ervaring weet ik dat het frustrerend kan zijn/worden en dat ze je met een kluitje in het riet willen sturen, of van het kastje naar de muur, maar volhouden en [zeker de rechtsbijstand inschakelen[/b]
Ik heb het zelf meegemaakt met m'n Dainese Foggy Replica, zie ook
deze topic waar ik van het kastje (affetto) naar de muur (Ducati Benelux) en nog meer (Dainese) werd gestuurd.
Ik heb toen ook contact met m'n rechtsbijstnnd opgenomen en die vertelde mij toen ook dat de schade normaliter niet had mogen gebeuren.
Ik heb toen Affetto voorgelegd dat ik genoodzaakt was om hem aansprakelijk te stellen voor de schade middels mijn rechtsbijstand als de zaak niet naar behoren zou worden opgelost.
Uiteindelijk heb ik m'n pak nu 1 maand geleden op kunnen halen, weer z.g.a.n. gerepareerd.
Nu is er natuurlijk wel een verschil tussen mijn pak en jouw motor, maar het principe blijft hetzelfde.
Mocht je nog steeds niet verder komen, dan adviseer ik je Harry Beugelink van de MAG eens op te bellen en het geval aan hem voor te leggen. Hij is jurist en zal je zeker goed kunnen adviseren.