Petitie: Dijken open voor motorrijders

Yup. Gewoon niet in de stad, niet in de buurt van een luchthaven, niet in de buurt van industrie, drukke wegen, scholen, en uitgaansgelegenheden. Een al zeker niet op een dijk in de middle of nowhere, die niet in de buurt ligt van steden, luchthavens, industriegebieden, drukke wegen, scholen en uitgaansgelegenheden. Dan moet je niet gaan miepen, Dan vraag je er gewoon om.

Ik weet niet, maar als je niet tegen al die factoren ken die jij nu noemt ken je gewoon iet tegen de mensheid, en heb je een hele dikke portemenee nodig om je wensen te kunnen betalen ( lees onbewoond eiland) , alleen dan heb je weer het feit dat je zonder andere mensen weer niet het benodigde geld kunt verdienen......

Dan blijft er dus maar 1 optie over, en dat is therapie
 
Ik heb de petitie getekend en mijn vrouw ook. Zelf wonen we aan de IJsseldijk. (De Hollandse IJssel, dus de andere kant van de polder van de Lekdijk.

Het niet over de dijk mogen rijden, op een normale manier, is gestraft worden voor debiel gedrag van anderen. Motoren bij ons over de dijk vinden we geweldig. Veel te hard of met belachelijk veel herrie vinden wij ook niet tof en moet ook gewoon hard worden aangepakt.

Nu pakt men de mensen aan die rustig een ritje maken en geen vlieg kwaad doen.
 
Motoren bij ons over de dijk vinden we geweldig.

Net als de overige toertochten van wielrenners, wandelaars, fietsers, klassieke auto's, trekkers en weet ik wat allemaal welke in grote aantallen door de buurt recreëren. De meeste van deze recreanten weten zich prima te gedragen, en maken op deze manier gewoon deel uit van het plaatje. Mooi toch?
 
Laatst bewerkt:
Maar wel aan strengere wetgeving onderworpen.

Zo ook wordt motorrijden niet verboden, maar wel aan strengere regels onderworpen. :W
:? dit heeft niet geresulteerd in dat de wapenvergunning aan strengere wetgeving moet voldoen. Ook hier wordt er alleen benadrukt dat er beter moet worden gehandhaafd.

dus waarom zou dat voor motorrijden dan wel gelden :W
 
Ik heb de petitie getekend en mijn vrouw ook. Zelf wonen we aan de IJsseldijk. (De Hollandse IJssel, dus de andere kant van de polder van de Lekdijk.

Het niet over de dijk mogen rijden, op een normale manier, is gestraft worden voor debiel gedrag van anderen. Motoren bij ons over de dijk vinden we geweldig. Veel te hard of met belachelijk veel herrie vinden wij ook niet tof en moet ook gewoon hard worden aangepakt.

Nu pakt men de mensen aan die rustig een ritje maken en geen vlieg kwaad doen.
:^ Dat is het ook. Wat ik me afvraag met zo'n petitie... Stel dat ze er mee akkoord gaan om de dijken weer voor motoren open te gooien, hoe lang zal het dan weer duren voordat het debiele gedrag de dijken weer doen laten sluiten? Helaas zal je dat denk ik toch blijven houden... :/
 
:? dit heeft niet geresulteerd in dat de wapenvergunning aan strengere wetgeving moet voldoen. Ook hier wordt er alleen benadrukt dat er beter moet worden gehandhaafd.

dus waarom zou dat voor motorrijden dan wel gelden :W

Jawel hoor, dat heeft het wel.
 
:^ Dat is het ook. Wat ik me afvraag met zo'n petitie... Stel dat ze er mee akkoord gaan om de dijken weer voor motoren open te gooien, hoe lang zal het dan weer duren voordat het debiele gedrag de dijken weer doen laten sluiten? Helaas zal je dat denk ik toch blijven houden... :/

Eens...
Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat de grootste groep, die zich blijkbaar wel kan gedragen, zich laat "horen". Enkel op die manier kun je een gemeente ertoe aanzetten om te gaan handhaven op het kleine groepje debielen. Of er tenminste over na gaat denken. Afsluiten is te makkelijk en niet te handhaven ;) hufterig gedrag afstraffen komt steeds meer op de agenda.
 
Eens...
Maar ik denk wel dat het belangrijk is dat de grootste groep, die zich blijkbaar wel kan gedragen, zich laat "horen". Enkel op die manier kun je een gemeente ertoe aanzetten om te gaan handhaven op het kleine groepje debielen. Of er tenminste over na gaat denken. Afsluiten is te makkelijk en niet te handhaven ;) hufterig gedrag afstraffen komt steeds meer op de agenda.

Wel aardig dat velen lijken te denken dat hij/zij niet bijdraagt aan de overlast en dat dit slechts door een enkeling dan wel een kleine groep veroorzaakt wordt.

Referentiekader?
 
T is toch ook wel een vreemd topic imo,
Rijd dan iedereen die hier brult van "getekend" ,netjes de snelheid met een perfect geluid gedempte motor?
Ik geloof er geen zak van :N ,
Wat mij betreft ,duidelijker regels (en dan 1 geluidsnorm, niet dat vage gedoe wat er nu is :N )en dan handhaven :Y
 
Wel aardig dat velen lijken te denken dat hij/zij niet bijdraagt aan de overlast en dat dit slechts door een enkeling dan wel een kleine groep veroorzaakt wordt.

Referentiekader?

Een referentiekader lijkt me voor iemand die niet kan nadenken. Ieder sociaal en weldenkend mens weet donders goed wanneer hij iemand echt tot last is. Voor de rest is er wetgeving toch? En nee, ik ben niet roomser dan de paus, in de wet is ruimte genoeg.
 
Een referentiekader lijkt me voor iemand die niet kan nadenken. Ieder sociaal en weldenkend mens weet donders goed wanneer hij iemand echt tot last is. Voor de rest is er wetgeving toch? En nee, ik ben niet roomser dan de paus, in de wet is ruimte genoeg.

Jij zegt nu zoiets als dat het normaal is als de A16 afgesloten word voor motorfietsen, want er is een bepaalde groep motorrijders die daar altijd te hard rijd, daarom maar meteen de hele A16 afgesloten worden voor motorfietsen ipv die motor rijders die te hard rijden gewoon bekeuren.
 
Dat kan natuurlijk, maar eigenlijk ging het hier over een petitie, als je niet wil tekenen okee, als dat wel doet ook goed.
Laten we het bij die petitie houden, en er geen wedstrijdje verpissen van maken aub.
Wat de overheid ermee doet weet ik ook niet, maar we hebben ons in ieder geval laten horen, tenminste de mensen die getekend hebben.
:] :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan