Piaggio Beverly 300en Beverly S 400 hpe 2021

Vandaag krijgt de bev zijn eerste service beurt, dealer gaat ook kijken wat het gewicht is van de Vario rollen en deze vervangen door iets lichtere zodat hij wat sneller optrekt, ik laat het nog weten als ik ermee gereden heb.
 
Mooie totaal kilometerstand bij thuiskomst.
 

Bijlagen

  • 20211120_184724.jpg
    20211120_184724.jpg
    148,6 KB · Weergaven: 21
Helaas gisteren mijn kentekenplaat verloren bij het naar mijn werk rijden.
Ben gelijk terug na huis gereden en heb na de plaat gezocht.
Vanochtend nog is gedaan en op de route onder de auto's gekeken maar niks kunnen vinden.
Rest me niks anders dan morgen een nieuwe plaat aan te gaan vragen met een ééntje erop, baal er ontzettend van
 
Helaas gisteren mijn kentekenplaat verloren bij het naar mijn werk rijden.
Ben gelijk terug na huis gereden en heb na de plaat gezocht.
Vanochtend nog is gedaan en op de route onder de auto's gekeken maar niks kunnen vinden.
Rest me niks anders dan morgen een nieuwe plaat aan te gaan vragen met een ééntje erop, baal er ontzettend van
Weet je zeker dat ie niet weg gehaald is ipv verloren. Kan ook hé.
 
Kan best, wij stonden ooit met enkele motoren geparkeerd in Elzas Frankrijk, één plaat gestolen, één deels losgemaakt (2 vijzen op grond) en mijn fiets stond onaangeroerd met metalen onderplaat en 4 revetten (klinknagels) bevestiging... vermoedelijk en gelukkig had niemand een boormachine bij de hand! Kost je alleen maar miserie zonder nummerplaat. Maar een plaat die loskomt kan erg ver schuiven en bijna overal onderin onzichtbaar worden, hopelijk wordt er geen misbruik van gemaakt!
 
Voor 99 procent zeker dat die er nog op zat toen ik van huis weg reed.
S nachts staat mijn scooter binnen in mijn hok was nog netjes op slot.
En anders loop ik 2 dagen te slapen als ik achter mijn scooter op mijn hurken de ketting van het achterwiel verwijder en niet zie dat mijn plaat weg is.
 
Heb wel aangifte gedaan van de vermissing bij de Politie, maar onder het ééntje kom je niet uit.
Misbruik van mijn kenteken word verkomen door dat lelijke ééntje.
 
Heb vanmiddag toch maar even de druppel lader er aan gezet. Accu eenvoudig bereikbaar, maar als je dus je zadel laat open staan blijft het lampje in de buddy aan staan…. of zal die na een bepaalde tijd van zelf uitschakelen?
 
Heb vanmiddag toch maar even de druppel lader er aan gezet. Accu eenvoudig bereikbaar, maar als je dus je zadel laat open staan blijft het lampje in de buddy aan staan…. of zal die na een bepaalde tijd van zelf uitschakelen?
Ik denk niet dat het lampje in de bagageruimte vanzelf zal uitgaan (tenzij je batterij leeg is).
Een mogelijkheid is dat je bekijkt hoever je het zadel kan sluiten en een blokje voorziet dat je tussen de switch en het zadel kan steken dat past om bij die stand de switch uit te schakelen. Beetje zoeken en prutsen maar zou moeten lukken. Zoals ze in het Frans zeggen: "système D" met de D van "se débrouiller", of "uw plan trekken".

Ik heb een Beverly 300 uit 2012 en die heeft in het handschoencompartiment een klassieke 12V stekker type sigarenaansteker die permanent onder spanning staat. Daar sluit ik de druppellader op aan. Heel eenvoudig en praktisch. In recentere modellen is die klassieke 12V stekker vervangen door een USB stekker.
Er zijn legio overgangsstekkers te koop om van een klassieke 12V stekker naar USB te gaan maar misschien bestaat het omgekeerde ook. Niet zeker als die er al zijn of dat zou werken
 
Vandaag toch maar ff weer geklaagd bij de dealer want Piaggio reageert niet over het vele vuil wat de achterkant omhoog gooit, de dealer gaat nu de foto's doorsturen en kijken of er een oplossing is , ik weet nu ook waarvan het komt het is net dat open stuk van je spatbord waardoor alles omhoog spat, ik heb voor de test ff dichtgemaakt en heb dan nergens last van, ik vraag me alleen af ben ik de enige die daar last van heeft ik kan het me namelijk niet voorstellen
 

Bijlagen

  • IMG_20211230_134338.jpg
    IMG_20211230_134338.jpg
    109,3 KB · Weergaven: 38
  • IMG_20211230_134353.jpg
    IMG_20211230_134353.jpg
    143,7 KB · Weergaven: 39
  • IMG_20211230_134350.jpg
    IMG_20211230_134350.jpg
    186,3 KB · Weergaven: 40
  • IMG_20220102_165713.jpg
    IMG_20220102_165713.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 40
  • IMG_20211230_135422.jpg
    IMG_20211230_135422.jpg
    116 KB · Weergaven: 37
@JustArt ik heb er net zoals jij er ook last van maar kan me er niet aan storen.
Maar ik zie bij meerdere scooters en ook motors dit probleem.
Volgens mij bij een Honda X adv zie ik dat sommige een soort extra binnen spatbord plaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan