Pijn aan oor na motorrijden

Hier nog iemand met een piep, heb hem nog maar 2 weken en had een oorprop, dus stiekem hoop dat t nog een beetje goed komt. Reed namelijk altijd op de scooter met oordoppen en hard geluid, bijv zaagmachine ook altijd oordoppen. Het windgeluid vind ik qua geluid echt een nadeel van motor rijden. Heb zelf een motorscooter met sinds pas een hoog scherm, dat is qua windgeluid een heel stuk beter. Hard rijden deed ik toch al niet ivm risico op gehoorschade. En t scheelt, m'n Honda pcx haalt de 120 niet eens, hahah.
Succes met t uitvinden van wat wel comfortabel zit op de motor!
Ik in inmiddels op maar gemaakte aan laten m'n, benieuwd hoe dat zal zitten en belangrijker, of t ook meer dempt.
 
als je je motor verkoopt omdat je denkt dat een naked meer windruis geeft zou ik de boel nog eens goed overdenken. Op mijn naked had ik heel wat minder last dan op mijn motor met scherm. Proefrijden want je houding / lengte maakt per motor ook nogal verschil.
 
Je gehele "oorgang" is ruim lang genoeg voor zo'n dempertje (dB Killer !!). Als een Otoplastiek je trommelvlies gaat raken dan is er tijdens het inmeten óf het fabriceren daarvan echt iets goed mis gegaan.

Terug naar de leverancier van die plastieken. Iets met garantie dat het goed moet zijn?
 
Heb ook wat oorprobleempjes hier met mijn nieuwe helm. Heb sinds enkele maanden een Shark Speed-R 2, echter al sinds het begin wat turbulentie op mijn oren, soort van druk die je ook krijgt met hoogteverschillen, niet echt fijn dus. Vermoed dat het te maken heeft met de uitsparingen die er evt zitten voor een bluetooth speaker set ofzo, waardoor er ruimte is, want verder zit de helm fantastisch (al moest er bij mij ook wat ruimte gemaakt in het piepschuim ivm druk op het voorhoofd na een uur rijden).

Heb daarom ook zachte oordoppen in gedaan, wat sowieso verstandig is met windruis... Alleen afgelopen weekend flink wezen toeren, dichtte me linkeroor wel af, maar rechts niet. Qua geluid en windruis was het rechts aanwezig en links muisstil :? , heel irritant.

Even een ander setje proberen, al had ik deze nog niet vaak gebruikt. Kan er gelukkig makkelijk aankomen.

Weet iemand of die ruimte voor een headset ook evt op te vullen is? Heb het nog nergens gevraagd, maar ben benieuwd.
 
Ik wilde hier net binnenkort een topic aan gaan wagen!
Sinds ik aan het lessen ben, heb ik hier dus ook last van.. (sinds kort mijn rijbewijs en eigen motor ER6N) of iig, ergens rond die tijd is het begonnen.

De ene keer stap ik van de motor en is de piep heel erg aanwezig, andere keren valt het wel weer mee. Ik had hier nog op maat gemaakte oordoppen voor feestjes liggen en die gisteren in gedaan, dat was dus niet slim, piep was drie keer zo hard aanwezig.
Na verschillende verplichte uitspuiten, neussprays en oordruppels van de dokter, nu eindelijk een doorverwijzing gekregen voor de KNO arts.
Moet alleen nog even een afspraak maken.... Morgen maar eens doen!

Voor nu ga ik iig die oordoppen bestellen die hierboven worden aangeraden, wellicht helpt dat al iets.
 
Laatst bewerkt:
Tot mijn verbazing wordt er bij motorrijlessen blijkbaar geen aandacht besteed aan gehoorbescherming.

M`n neefje volgt rijlessen en draagt op mijn advies universele oordoppen.
Zijn instructeur zag dit en maakte de opmerking dat dit onzin is. |(

Hier valt dus nog een inhaalslag te maken. '(
 
Ik wilde hier net binnenkort een topic aan gaan wagen!
Sinds ik aan het lessen ben, heb ik hier dus ook last van.. (sinds kort mijn rijbewijs en eigen motor ER6N) of iig, ergens rond die tijd is het begonnen.

De ene keer stap ik van de motor en is de piep heel erg aanwezig, andere keren valt het wel weer mee. Ik had hier nog op maat gemaakte oordoppen voor feestjes liggen en die gisteren in gedaan, dat was dus niet slim, piep was drie keer zo hard aanwezig.
Na verschillende verplichte uitspuiten, neussprays en oordruppels van de dokter, nu eindelijk een doorverwijzing gekregen voor de KNO arts.
Moet alleen nog even een afspraak maken.... Morgen maar eens doen!

Voor nu ga ik iig die oordoppen bestellen die hierboven worden aangeraden, wellicht helpt dat al iets.

Piep in de oren na ta lang blootgesteld te zijn aan hard geluid wil bijna altijd zeggen dat er een gehoorbeschadiging is opgetreden, al is het maar een kleine en nog niet merkbare. Meestal is dergelijke schade onomkeerbaar.
Tinnitus is sowieso niks aan te doen, zul je mee moeten leren leven. Veel mensen, waaronder ik, hebben er in meerdere of mindere mate last van en de intensiteit er van kan nogal verschillen. Er zijn mensen die zo'n harde piep in hun gehoor hebben dat ze er nagenoeg gek van worden. Vergelijk het een beetje als het geluid van een trein die hard remt, en dat 24 uur per dag...
 
Ja ik ken t, heb zelf tig jaren geleden in de gehoorapparaten gewerkt en ernstige gevallen langs zien komen. In sommige gevallen is er wel iets aan te doen maar bij de meeste werkt dat idd niet.
Omdat mijn oor soms ook jeukt en pijn doet heb ik stiekem nog de hoop dat t iets anders is maar ben d'r bang voor.
De huisarts wilde me niet zomaar meteen een doorverwijzing geven dus loop al maanden te pieeeepen door hem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan