Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb dezelfde helm, zat een pinlock bij maar geen idee wat ik er mee moet doen.
Wel condensspray geprobeerd, maakt het erger.
Het vizier heeft geen kiertje-stand en ventilatie is ruk, dus heb een stukje rubber gemonteerd onder het vizier zodat hij een paar mm open blijft staan.,
Als hij vakkundig !! is gemonteerd dan zou er nooit condens tussen de pinlock en je vizier kunnen komen.
Ik heb inmiddels denk ik zo'n 20 verschillende helmen gehad van m'n werkgever waar altijd standaard pinlock in zat.
Soms moest de pinlock wat beter gemonteerd worden, als dat gebeurd was dan was t goed. Nooit problemen mee gehad.
Als jij er zelfs na goede montage nog problemen mee hebt dan denk ik dat er met het vizier of die pinlock iets niet helemaal goed is.
Of degene die m gemonteerd heeft weet niet hoe de pinlock goed gemonteerd moet worden. Een pinlock moet wel 'afgesteld' worden wat kan door het draaien van de pinnetjes waarmee hij vast zit.
En nu zie je alles wazig door het ding??
tuurlijk t vizier eruit ,anders gaat t toch niet
Raar, die van mij niet, productiefout of? Ik kan kiezen tussen 4-5 cm open of helemaal dicht.. Ik heb ook geen instelmogelijkheid hiervan gevonden.Mijn i70 heeft wel de mogelijkheid om hem op een kiertje te zetten, hij steunt dan op de sluiting in het midden onder maar is net niet afgesloten.
Als je hem dan aandruk vergrendelt hij c.q. is hij echt dicht.
Als je de documentatie van de pinlock leest staat daar ook dat je hem snachts niet mag gebruiken (volstrekt onrealistisch, niemand haalt hem er natuurlijk uit, maartoch). Ik gebruik hem snachts uiteraard ook gewoon, je hebt dan inderdaad meer schitteringen, maar daar ben ik gewend aan geraakt.
En ja, dat condens naast de pinlock... de waterdamp uit jouw adem moet ergens heen, dus krijg je extra dikke druppels naast de pinlock.
Ik moet eerlijk wel bekennen dat ik van beide meer last heb in mijn shoei neotec II dan in mijn oude schuberth c3.
Ik heb nergens last van, ik heb een ShoeiEn nu zie je alles wazig door het ding??
En nu zie je alles wazig door het ding??
Heb ik gedaan, ik reageerde op gebruikerservaring bovengenoemd..Als je nou ook nog naar het verhaal in het filmpje had geluisterd, had je geweten dat hij het beschermfolie er nog op heeft zitten...
Dit haal je er normaal uiteraard af...
Heb ik gedaan, ik reageerde op gebruikerservaring bovengenoemd..
anti-fog spray maakt het er niet beter op, heb geen auto, geen wax.. Ik heb wel eens glansspoelmiddel gebruikt voor een bril, ik zal dat eens proberen en bevindingen rapporteren..
Echt waar.. hmm is iets mis.. nee is heel simpel, gezien de recensie hierboven, ik heb geen zin in vaag en vertekend beeld, plus geen idee hoe ik 't ding er in moet zetten/wat ik er mee moet dus doe het gewoon niet..En daarom zet je er een link naar het filmpje bij?
Je moet helemaal niks met anti fog en wax, gewoon die pinlock er in klikken en gas op die lollie.
Maar jou kennende zal het wel weer een heel project worden....
Dat is w.s t beste ,Echt waar.. hmm is iets mis.. nee is heel simpel, gezien de recensie hierboven, ik heb geen zin in vaag en vertekend beeld, plus geen idee hoe ik 't ding er in moet zetten/wat ik er mee moet dus doe het gewoon niet..
Echt waar.. hmm is iets mis.. nee is heel simpel, gezien de recensie hierboven, ik heb geen zin in vaag en vertekend beeld, plus geen idee hoe ik 't ding er in moet zetten/wat ik er mee moet dus doe het gewoon niet..
Ik denk dat wij een i70 uit verschillende series hebben, mijn vizier heeft 3 open standen.Raar, die van mij niet, productiefout of? Ik kan kiezen tussen 4-5 cm open of helemaal dicht.. Ik heb ook geen instelmogelijkheid hiervan gevonden.
Zo een heb ik ook, met uitsparing en standaard gemonteerd.
Desondanks ervaar ik de genoemde ellende.
Als ik alles nog eens lees zijn er 3 mogelijkheden:
1. de problemen niet herkennen;
2. er geen last van hebben/ ermee leren leven;
3. pinlock niet gebruiken.
Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn helm niet speciaal heb gekocht voor de pinlock.
Raleri heeft ook mooi "photochromatic".... (mee kleurend met de zon) iets wat ik van de gewone pinlock wel mis...Ik heb ook vaak wel gedoe met pinlocks gehad. Ik zweer ondertussen bij RALERI Fogstop. Die plak je er als het ware in. Eenmaal erin en dan hoef je er nooit meer naar om te zien, perfect. Dat die dingen niet veel populairder zijn dan pinlock begrijp ik niet. Kunnen ze ook ophouden met gaten in vizieren te maken voor die pinnetjes.
4. de pinlock of het vizier dat jij gebruikt zijn niet 100% waardoor je vermelde 'storing' ontstaat.
5. jij verwachtingen hebt van t systeem die niet realistisch zijn met de huidige materialen.
Raleri heeft ook mooi "photochromatic".... (mee kleurend met de zon) iets wat ik van de gewone pinlock wel mis...
@ TopicStarter,
"Pinlock" als merknaam word dus ook als product gebruikt... net-zoals met een Bahco een Engelse-sleutel bedoeld word... alleen zijn er ook andere merken.
En dan zit er ook verschil tussen een echte pinlock en pinlock. (uit mijn hoofd 30, 70 en 120)
De echte pinlock heeft tegenwoordig (ook mee geleverd met de helm) het kenmerkje "pinlock ***" (met *** dan de waarde) in het hoekje staan.
Waarbij de 30 (in mijn HJC-SyMax3) bij mij door veel-gebruik op den duur toch nog steeds ietsjes begon te beslaan maar de 120 totaal niet. (zelf geplaatst)
De Pinlock 70 in mijn Schuberth-C4 werkte prima... tot hij dat niet meer deed en er inderdaad condens tussen vizier en pinlock terecht gekomen was.
maar altijd vanuit dezelfde plek.... een inspectie wees uit dat ik op dat plekje een papiertje tussen pinlock en vizier kon schuiven.
Met andere woorden, mijn pinlock zat niet goed(meer).
Heb wat lopen klooien en mijn pinlock toen beschadigd (er zat een deukje in de siliconen rand) waardoor hij nooit meer perfect aansloot, en heb 'm vervangen door een Pinlock 120.
Condensvorming Rondom de Pinlock heb ik ook, dat is immers de condens die in de helm tegen je vizier vormt, alleen daar waar je pinlock zit vormt de condens niet... alle vocht vormt zich er omheen, en daardoor worden dat wat grotere druppels. Ook teken dat je helm niet genoeg ventileerd.
Als ik mijn top ventilatie op m'n C4 open zet dan heb ik ook geen last van die druppels, maar dat is wel kouder in de helm....