Pinock waardeloos (of wijk ik af)?

Goed, ik weet dat 't aan mij ligt.. ik zal de autowax-truc zoals hierboven genoemd eens proberen..
 
Ik heb dezelfde helm, zat een pinlock bij maar geen idee wat ik er mee moet doen.
Wel condensspray geprobeerd, maakt het erger.
Het vizier heeft geen kiertje-stand en ventilatie is ruk, dus heb een stukje rubber gemonteerd onder het vizier zodat hij een paar mm open blijft staan.,

Mijn i70 heeft wel de mogelijkheid om hem op een kiertje te zetten, hij steunt dan op de sluiting in het midden onder maar is net niet afgesloten.
Als je hem dan aandruk vergrendelt hij c.q. is hij echt dicht.

Als hij vakkundig !! is gemonteerd dan zou er nooit condens tussen de pinlock en je vizier kunnen komen.

Ik heb inmiddels denk ik zo'n 20 verschillende helmen gehad van m'n werkgever waar altijd standaard pinlock in zat.
Soms moest de pinlock wat beter gemonteerd worden, als dat gebeurd was dan was t goed. Nooit problemen mee gehad.

Als jij er zelfs na goede montage nog problemen mee hebt dan denk ik dat er met het vizier of die pinlock iets niet helemaal goed is.
Of degene die m gemonteerd heeft weet niet hoe de pinlock goed gemonteerd moet worden. Een pinlock moet wel 'afgesteld' worden wat kan door het draaien van de pinnetjes waarmee hij vast zit.

Zoals ik schreef is hij vrij snel perfect gemonteerd en is het damp probleem opgelost.
Maar de waas overdag en het schittering in het donker (die gewoon gevolg van het product zijn) ergeren me nogal.

Als ik hem op de 'eerste kier' zet, 1 a 2 cm geopend, is de genoemde lichte waas erger.
Het is dan bijna matglas geworden, zo sterk vertekent i70 pinlock onder een hoek.
 
Mijn i70 heeft wel de mogelijkheid om hem op een kiertje te zetten, hij steunt dan op de sluiting in het midden onder maar is net niet afgesloten.
Als je hem dan aandruk vergrendelt hij c.q. is hij echt dicht.
Raar, die van mij niet, productiefout of? Ik kan kiezen tussen 4-5 cm open of helemaal dicht.. Ik heb ook geen instelmogelijkheid hiervan gevonden.
 
Als je de documentatie van de pinlock leest staat daar ook dat je hem snachts niet mag gebruiken (volstrekt onrealistisch, niemand haalt hem er natuurlijk uit, maartoch). Ik gebruik hem snachts uiteraard ook gewoon, je hebt dan inderdaad meer schitteringen, maar daar ben ik gewend aan geraakt.

En ja, dat condens naast de pinlock... de waterdamp uit jouw adem moet ergens heen, dus krijg je extra dikke druppels naast de pinlock.

Ik moet eerlijk wel bekennen dat ik van beide meer last heb in mijn shoei neotec II dan in mijn oude schuberth c3.

Dat je de pinlock 's nachts niet mag gebruiken wist ik niet. Ik zie dus toch geen spoken in het donker! ;)
Als een fabrikant zo'n onpraktische disclaimer moet opnemen is het product toch niet goed? 8)7
 
2x scorpion exo-tech systeemhelm gekocht , pinlocks worden nageleverd , ben benieuwd ......

PS . Link weggehaald , wij hebben onze helmen gewoon in de plaatselijke motorzaak gekocht , je moet toch uitgebreid passen en voelen...
 
Voor mijn werk al jaren helmen met pinlock. Prive nog nooit eraan gedacht om er een te plaatsen.
 
Als je nou ook nog naar het verhaal in het filmpje had geluisterd, had je geweten dat hij het beschermfolie er nog op heeft zitten...
Dit haal je er normaal uiteraard af...
Heb ik gedaan, ik reageerde op gebruikerservaring bovengenoemd..
anti-fog spray maakt het er niet beter op, heb geen auto, geen wax.. Ik heb wel eens glansspoelmiddel gebruikt voor een bril, ik zal dat eens proberen en bevindingen rapporteren..
 
Heb ik gedaan, ik reageerde op gebruikerservaring bovengenoemd..
anti-fog spray maakt het er niet beter op, heb geen auto, geen wax.. Ik heb wel eens glansspoelmiddel gebruikt voor een bril, ik zal dat eens proberen en bevindingen rapporteren..

En daarom zet je er een link naar het filmpje bij? :')

Je moet helemaal niks met anti fog en wax, gewoon die pinlock er in klikken en gas op die lollie.

Maar jou kennende zal het wel weer een heel project worden....
 
En daarom zet je er een link naar het filmpje bij? :')

Je moet helemaal niks met anti fog en wax, gewoon die pinlock er in klikken en gas op die lollie.

Maar jou kennende zal het wel weer een heel project worden....
Echt waar.. hmm is iets mis.. nee is heel simpel, gezien de recensie hierboven, ik heb geen zin in vaag en vertekend beeld, plus geen idee hoe ik 't ding er in moet zetten/wat ik er mee moet dus doe het gewoon niet..
 
Echt waar.. hmm is iets mis.. nee is heel simpel, gezien de recensie hierboven, ik heb geen zin in vaag en vertekend beeld, plus geen idee hoe ik 't ding er in moet zetten/wat ik er mee moet dus doe het gewoon niet..
Dat is w.s t beste ,👍
 
Echt waar.. hmm is iets mis.. nee is heel simpel, gezien de recensie hierboven, ik heb geen zin in vaag en vertekend beeld, plus geen idee hoe ik 't ding er in moet zetten/wat ik er mee moet dus doe het gewoon niet..

Hier nog een heel duidelijk filmpje, als je het dan nog niet snapt geef ik het op...


Vertekend beeld is denk ik exemplarisch, alleen de ts heeft er last van.
 
Ik herken de problemen met Pinlocks wel. Heb er 2 gehad in een helm waar het niet standaard bij zat. En na verloop van tijd gingen die altijd toch wat wijken, er kwam condens tussen het Pinlock en vizier en dat is uiteindelijk erger dan gewoon condens op je vizier want dat kan je tijdens het rijden wegvegen.

Mijn nieuwe Shark Evo-One 2 helm heeft een bijgeleverd Pinlock. De helm heeft een soort uitsparing waar het Pinlock invalt en daardoor lijkt het beter te blijven zitten. Ik rij er al weer een jaar mee rond zonder problemen. En in deze tijd van het jaar is het verschil echt merkbaar. Eventueel condens dat ik zie, is condens op mijn bril en dat is dan een kwestie van die weer even insmeren met zeepsop.
 
Zo een heb ik ook, met uitsparing en standaard gemonteerd.
Desondanks ervaar ik de genoemde ellende.

Als ik alles nog eens lees zijn er 3 mogelijkheden:
1. de problemen niet herkennen;
2. er geen last van hebben/ ermee leren leven;
3. pinlock niet gebruiken.

Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn helm niet speciaal heb gekocht voor de pinlock.
 
Raar, die van mij niet, productiefout of? Ik kan kiezen tussen 4-5 cm open of helemaal dicht.. Ik heb ook geen instelmogelijkheid hiervan gevonden.
Ik denk dat wij een i70 uit verschillende series hebben, mijn vizier heeft 3 open standen.
 
Gistermiddag ben ik met Dennis naar huis gereden,
met onderweg heftige slagregens.
Ik heb een Shoei Neotec2, en de Pinlock gaf geen krimp.
Geen beslagen vizier, alleen mijn gewone bril besloeg wel,
dus het vizier een beetje open gezet, waardoor de regen aan de binnenkant van het vizier kwam.
Dus op de tast naar huis gereden,
maar de Pinlock deed zijn werk prima!
 
Zo een heb ik ook, met uitsparing en standaard gemonteerd.
Desondanks ervaar ik de genoemde ellende.

Als ik alles nog eens lees zijn er 3 mogelijkheden:
1. de problemen niet herkennen;
2. er geen last van hebben/ ermee leren leven;
3. pinlock niet gebruiken.

Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn helm niet speciaal heb gekocht voor de pinlock.

4. de pinlock of het vizier dat jij gebruikt zijn niet 100% waardoor je vermelde 'storing' ontstaat.
5. jij verwachtingen hebt van t systeem die niet realistisch zijn met de huidige materialen.
 
Ik heb ook vaak wel gedoe met pinlocks gehad. Ik zweer ondertussen bij RALERI Fogstop. Die plak je er als het ware in. Eenmaal erin en dan hoef je er nooit meer naar om te zien, perfect. Dat die dingen niet veel populairder zijn dan pinlock begrijp ik niet. Kunnen ze ook ophouden met gaten in vizieren te maken voor die pinnetjes.
Raleri heeft ook mooi "photochromatic".... (mee kleurend met de zon) iets wat ik van de gewone pinlock wel mis...

@ TopicStarter,
"Pinlock" als merknaam word dus ook als product gebruikt... net-zoals met een Bahco een Engelse-sleutel bedoeld word... alleen zijn er ook andere merken.
En dan zit er ook verschil tussen een echte pinlock en pinlock. (uit mijn hoofd 30, 70 en 120)
De echte pinlock heeft tegenwoordig (ook mee geleverd met de helm) het kenmerkje "pinlock ***" (met *** dan de waarde) in het hoekje staan.
Waarbij de 30 (in mijn HJC-SyMax3) bij mij door veel-gebruik op den duur toch nog steeds ietsjes begon te beslaan maar de 120 totaal niet. (zelf geplaatst)
De Pinlock 70 in mijn Schuberth-C4 werkte prima... tot hij dat niet meer deed en er inderdaad condens tussen vizier en pinlock terecht gekomen was.
maar altijd vanuit dezelfde plek.... een inspectie wees uit dat ik op dat plekje een papiertje tussen pinlock en vizier kon schuiven.
Met andere woorden, mijn pinlock zat niet goed(meer).

Heb wat lopen klooien en mijn pinlock toen beschadigd (er zat een deukje in de siliconen rand) waardoor hij nooit meer perfect aansloot, en heb 'm vervangen door een Pinlock 120.

Condensvorming Rondom de Pinlock heb ik ook, dat is immers de condens die in de helm tegen je vizier vormt, alleen daar waar je pinlock zit vormt de condens niet... alle vocht vormt zich er omheen, en daardoor worden dat wat grotere druppels. Ook teken dat je helm niet genoeg ventileerd.
Als ik mijn top ventilatie op m'n C4 open zet dan heb ik ook geen last van die druppels, maar dat is wel kouder in de helm....
 
4. de pinlock of het vizier dat jij gebruikt zijn niet 100% waardoor je vermelde 'storing' ontstaat.
5. jij verwachtingen hebt van t systeem die niet realistisch zijn met de huidige materialen.

Goede aanvulling, ik val onder 5.
Hij zit er weer een paar dagen in, ik geef het nog een kans.
 
Voor de hobbyisten of mensen die minder geld willen uitgeven.
Een aantal jaar geleden was een stukje van de siliconen rand beschadigd waardoor deze niet goed meer aansloot. Heb er een heel dun lijntje kit opgedaan en na droging erin gedaan. Heeft nog een paar jaar goed gewerkt totdat er een nieuwe helm kwam.
 
Raleri heeft ook mooi "photochromatic".... (mee kleurend met de zon) iets wat ik van de gewone pinlock wel mis...

@ TopicStarter,
"Pinlock" als merknaam word dus ook als product gebruikt... net-zoals met een Bahco een Engelse-sleutel bedoeld word... alleen zijn er ook andere merken.
En dan zit er ook verschil tussen een echte pinlock en pinlock. (uit mijn hoofd 30, 70 en 120)
De echte pinlock heeft tegenwoordig (ook mee geleverd met de helm) het kenmerkje "pinlock ***" (met *** dan de waarde) in het hoekje staan.
Waarbij de 30 (in mijn HJC-SyMax3) bij mij door veel-gebruik op den duur toch nog steeds ietsjes begon te beslaan maar de 120 totaal niet. (zelf geplaatst)
De Pinlock 70 in mijn Schuberth-C4 werkte prima... tot hij dat niet meer deed en er inderdaad condens tussen vizier en pinlock terecht gekomen was.
maar altijd vanuit dezelfde plek.... een inspectie wees uit dat ik op dat plekje een papiertje tussen pinlock en vizier kon schuiven.
Met andere woorden, mijn pinlock zat niet goed(meer).

Heb wat lopen klooien en mijn pinlock toen beschadigd (er zat een deukje in de siliconen rand) waardoor hij nooit meer perfect aansloot, en heb 'm vervangen door een Pinlock 120.

Condensvorming Rondom de Pinlock heb ik ook, dat is immers de condens die in de helm tegen je vizier vormt, alleen daar waar je pinlock zit vormt de condens niet... alle vocht vormt zich er omheen, en daardoor worden dat wat grotere druppels. Ook teken dat je helm niet genoeg ventileerd.
Als ik mijn top ventilatie op m'n C4 open zet dan heb ik ook geen last van die druppels, maar dat is wel kouder in de helm....

Pinlock heeft ook een meekleurende versie, die heeft @ShannonB in d'r helm zitten. Kost wel wat duurder...

Zelf 'n Pinlock70 al twee jaar in m'n HJC IS-MAXII, en tenzij ik met 'n warm hoofd op een koude dag met vochtig weer bij een rood verkeerslicht in m'n dichte helm gaat staan hijgen beslaat 'ie vrijwel niet.
 
Wij hebben de Scorpion EXO-TECH vorige week nieuw gekocht , na de eerste rit zijn we er tevreden over , mooi zonnetje in het vizier , de Pinlocks zijn besteld , ben benieuwd , ik zal de bevindingen in dit topic melden ......
scorpion-exo-tech-motorhelm-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan