Pirelli introduceert Diablo Rosso Corsa

http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_news_details.cfm/moto_news/665/motorradreifen_test_2010.html

Hier staat een klein overzicht van de testuitslag van PS

Voor droog staat ie 1 op, Nat op 5
Hm, plaats 5 in nat weer. Je vraagt je dan af of er zelfs wel genoeg grip is voor een nat straat wegdek. De Dunlop Sportsmart wordt 2x 2e....
 
Laatst bewerkt:
Hm, plaats 5 in nat weer. Je vraagt je dan af of er zelfs wel genoeg grip is voor een nat straat wegdek. De Dunlop Sportsmart wordt 2x 2e....

Probeer regen sowieso te vermijden :P

Sport Smart leek me ook een hele interessante band, kon hem alleen niet zo 123 ergens in de buurt te koop vinden..

Heb de Pirelli nu gekozen vanwege ze droge kwaliteiten voor op het circuit, hoop volgend jaar een circuitmotor erbij te hebben en dan komen er gewoon weer Power's ofzo onder me fiets :Y
 
Ik heb ze nu ook, afgezien van het feit dat het superbanden zijn, is het profiel ook nog eens fantastisch mooi, vind die MPP's niet om aan te zien...
 
Probeer regen sowieso te vermijden :P

Sport Smart leek me ook een hele interessante band, kon hem alleen niet zo 123 ergens in de buurt te koop vinden..

Heb de Pirelli nu gekozen vanwege ze droge kwaliteiten voor op het circuit, hoop volgend jaar een circuitmotor erbij te hebben en dan komen er gewoon weer Power's ofzo onder me fiets :Y
Als je de regen probeert te vermijden kun je voor het circuit ook gaan voor de nieuwe Pirelli Diablo Superbike Pro slicks. Is een band die ook nog maar net uit is en heeft een iets hardere compound zodat hij echt knetterlang meegaat (als je geen wereld rijder bent richting de 10 circuit dagen!). Heb er laatst een sessie mee op Ecuyers gereden en geven zeer veel vertouwen en je ziet vrijwel geen slijtage. Ook zijn ze behoorlijk vergevingsgezind voor wat betreft je vering. Je hebt er niet zomaar rare patronen op. Een echte aanrader als je op droge circuit dagen rijdt :)
 
Als je de regen probeert te vermijden kun je voor het circuit ook gaan voor de nieuwe Pirelli Diablo Superbike Pro slicks. Is een band die ook nog maar net uit is en heeft een iets hardere compound zodat hij echt knetterlang meegaat (als je geen wereld rijder bent richting de 10 circuit dagen!). Heb er laatst een sessie mee op Ecuyers gereden en geven zeer veel vertouwen en je ziet vrijwel geen slijtage. Ook zijn ze behoorlijk vergevingsgezind voor wat betreft je vering. Je hebt er niet zomaar rare patronen op. Een echte aanrader als je op droge circuit dagen rijdt :)

Jaa maar ik blijf wel straat rijden met deze motor :)

Op de circuitmotor volgend jaar is het wel interessant :Y
 
Hmm, ik zit er ook aan te denken om als volgende set ook Rosso Corsa's te laten monteren.
Ik hoor en lees eigenlijk alleen maar positieve dingen.

Waar ik een beetje mee zit is:
Ik rijd nu mijn eerste seizoen, een Gsx-R 600 k5, en rijd dus absoluut niet 'on the edge'.
Wel wil ik graag zo sportief mogelijk rijden, alleen door de bandencombinatie die ik er nu op heb liggen durf ik dit niet zo 1,2,3.
Er ligt namelijk een conti motion voorop en een BT 016 achterop...
Dit is zo gekomen omdat bij het kopen van de motor de voorband van de motor versleten was, toen heeft de dealer er gratis een nieuwe om gelegd, ik heb er natuurlijk nooit aan gedacht om te vragen wattie erom ging leggen |(
De BT 016 kan nog wel een km of 3000 mee denk ik, daarna wil ik graag zowel voor als achter een Rosso Corsa laten monteren.

Ik rijd sportief, wil uiteraard iedere bocht kunnen knee downen met de tijd, en rij meestal zonder op de km teller te letten als ik lekker bochtjes pak :$
Banden zijn altijd op de juiste spanning voordat ik ga rijden en worden eerst warm gereden voordat ik wat harder probeer te rijden.

Hopelijk heb ik nu genoeg info verschaft om een beetje inzicht te krijgen in mijn situatie :+

Nu de hamvraag:
Is een set Rosso Corsa's voor mij geschikt, is het verstanding hiermee direct te gaan rijden met practisch 0 ervaring?

Aub niet letten op de kosten, dat is niet relevant, ik wil gewoon goede banden en dit lijkt me de beste keus.
Ook ben ik me bewust dat deze banden in de regen niet goed presteren, dat doet er ook niet toe want ik rij dus nooit in de regen.
 
Hm, zolang je niet op het circuit komt lijken me deze banden enigszins overboden. Denk dat je dan beter richting Pilot Power 2CT of zelfs de Pilot Road 2CT kunt gaan. Heb zelf op de Road's gereden en daar kon ik zeeer sportief (klaverbladen) mee rijden zonder dat ze ook maar 1 stapje verzette. Ook goed in de regen en ze zijn ook zeer slijtvast :Y
 
Eens met Jouri, echter zit de grip van banden evenveel in de band als in je hoofd. Ik denk dat jij een band wilt waarvan je het idee hebt dat er altijd grip over is, dat zal zeker zo zijn bij de Rosso Corsa's.

Puur praktijk technisch gezien zou je minstens even goed uit zijn met Pilot Powers. Voordeel daarvan is dat je in mindere condities nog altijd zeer goede grip hebt. Als het regent wil je liever niet op de Corsa's....
 
echter zit de grip van banden evenveel in de band als in je hoofd. Ik denk dat jij een band wilt waarvan je het idee hebt dat er altijd grip over is, dat zal zeker zo zijn bij de Rosso Corsa's.

Uhu :Y

Ik let dan ook helemaal niet op slijtage en dat soort zaken bij het kopen van banden, ik wil gewoon rijden met het idee "Met wat er nu onder ligt, kan ik rijden tot de limiet"

En dan ook helemaal niet met de insteek om gekke capriolen uit te gaan halen, maar gewoon met het idee dat het wel goed zit als ik plat door de bocht ga. Met die conti heb ik dat idee helemaal niet...
Ook voel ik gewoon dat de BT 016 een beetje de bocht in 'valt' vergeleken met de lesmotor een halfjaartje terug, en bij het voorwiel heb ik juist het gevoel dat de conti probeert om de motor weer op te richten. 99% van dit zal inderdaad tussen mijn oren afspelen, maar zo voelt 't gewoon...

Waarom zouden de Rosso Corsa's dan overkill zijn en bijv. de PP's niet? Zijn toch allebei hypersport banden waar ik allebei bij lange na geen gebruik maak van wat mogelijk zou zijn met die banden?

Nogmaals, prijs/slijtage speelt geen rol. Ik betaal net zo lief 100 euro meer voor een band die minder lang mee gaat maar wel beter is. Ik ben namelijk ooit eens met m'n scooter gevallen terwijl ik de voorkant verloor, sindsdien ben ik altijd erg summier met m'n bandenkeuze en heb ik eigenlijk altijd een boel research gedaan en daarna de band gekozen die als beste uit de test kwam overal. Zodoende ben ik dus ook bij deze band uitgekomen naast de PP's :)
Echter ben ik ook wat ouder geworden, en vraag ik daarom wat meningen om achter wat meer zaken te komen als een test in een blaadje die niet echt goed onderbouwd is en niet echt overeenkomt met mijn situatie.
 
Ik snap je beredenering, alleen ik rij nooit in de regen of op nat wegdek.
Mocht dit onverhoopt toch gebeuren, zoek ik de korste weg naar huis zonder enigzins sportief te rijden.

Maar terzijde van dat, ben ik benieuwd of er nog andere argumenten zijn om de PP(2ct) te kiezen ten op zichte van de Rosso Corsa.
Bedankt voor jullie reacties tot dusver :)
 
PP heeft zich al bewezen als een hele goede straatband, Rosso Corsa is nieuw en is meer circuit gericht.

Als "noob" kan je veel meer informatie vinden over de PP over bandenspanningen en ervaringen ect.. dan over de Corsa

Beide zullen het prima doen, maar ik ga er vanuit dat je op straat veel meer aan de PP zal hebben.

Heb zelf de PP eronder gehad, en heeft me nooit verrast.. Mocht je het circuit wat vaker gaan opzoeken en begin je wat progressie te maken kan je voor de Corsa's gaan. Tot dan is PP voldoende.
 
Ik snap je beredenering, alleen ik rij nooit in de regen of op nat wegdek.
Mocht dit onverhoopt toch gebeuren, zoek ik de korste weg naar huis zonder enigzins sportief te rijden.

Maar terzijde van dat, ben ik benieuwd of er nog andere argumenten zijn om de PP(2ct) te kiezen ten op zichte van de Rosso Corsa.
Bedankt voor jullie reacties tot dusver :)

Tsja je moet het gewoon proberen. Ik rijd nu op de Conti sport-attack's en ik zweer erbij.
Kan je je ook even in verdiepen ;) Psst is ook nog eens veel mooier.

Conti%20Sport%20attacks.JPG
 
ik rij op 2.6 achter en 2.4 voor, koud gemeten met de Corsa Rosso's. Dat is dan voor sportief straatgebruik. Bij langere afstanden/vakantie/autobahn zal ik er gewoon 2.5 / 2.9 in pompen.

Overkill is het zeker niet t.o.v. PP's, in de praktijk hetzelfde idee, alleen laten de pirelli's iets meer ruimte op het uiteinde van de band, wat voor meer zekerheid zorgt in de bochten. Ik had hiervoor Supercorsa's SC2 achter en SC1 voor op mijn 1098, en ondanks het feit dat de Corsa Rosso's minder plakrubber zijn, merk ik (op straat) alleen maar voordelen: ook onder redelijke hellingshoek is bijsturen geen probleem, iets wat ik met PP's op mijn 999 niet hoefde te proberen.

Al met al een perfecte band bij voornamelijk straatgebruik en af en toe een circuitdag. De compound op de wangen is hetzelfde als de supercorsa SC2, beter wordt het echt niet, en vierkant rijden (ook bij lange afstanden) zal niet snel gebeuren. De afwatering is niet geweldig, maar ja; je moet je gewoon niet gedragen als Haga als het nat is...
 
Laatst bewerkt:
ik rij op 2.6 achter en 2.4 voor, koud gemeten met de Corsa Rosso's. Dat is dan voor sportief straatgebruik. Bij langere afstanden/vakantie/autobahn zal ik er gewoon 2.5 / 2.9 in pompen.

Overkill is het zeker niet t.o.v. PP's, in de praktijk hetzelfde idee, alleen laten de pirelli's iets meer ruimte op het uiteinde van de band, wat voor meer zekerheid zorgt in de bochten. Ik had hiervoor Supercorsa's SC2 achter en SC1 voor op mijn 1098, en ondanks het feit dat de Corsa Rosso's minder plakrubber zijn, merk ik (op straat) alleen maar voordelen: ook onder redelijke hellingshoek is bijsturen geen probleem, iets wat ik met PP's op mijn 999 niet hoefde te proberen.

Al met al een perfecte band bij voornamelijk straatgebruik en af en toe een circuitdag. De compound op de wangen is hetzelfde als de supercorsa SC2, beter wordt het echt niet, en vierkant rijden (ook bij lange afstanden) zal niet snel gebeuren. De afwatering is niet geweldig, maar ja; je moet je gewoon niet gedragen als Haga als het nat is...

:}

Heb je trouwens die lap tekst op de achterband gelezen, dacht daar gelezen te hebben dat je er niet meer dan 40 psi (2,75 bar) in moet doen
 
Laatst bewerkt:
ik rij op 2.6 achter en 2.4 voor, koud gemeten met de Corsa Rosso's. Dat is dan voor sportief straatgebruik. Bij langere afstanden/vakantie/autobahn zal ik er gewoon 2.5 / 2.9 in pompen.

Overkill is het zeker niet t.o.v. PP's, in de praktijk hetzelfde idee, alleen laten de pirelli's iets meer ruimte op het uiteinde van de band, wat voor meer zekerheid zorgt in de bochten. Ik had hiervoor Supercorsa's SC2 achter en SC1 voor op mijn 1098, en ondanks het feit dat de Corsa Rosso's minder plakrubber zijn, merk ik (op straat) alleen maar voordelen: ook onder redelijke hellingshoek is bijsturen geen probleem, iets wat ik met PP's op mijn 999 niet hoefde te proberen.

Al met al een perfecte band bij voornamelijk straatgebruik en af en toe een circuitdag. De compound op de wangen is hetzelfde als de supercorsa SC2, beter wordt het echt niet, en vierkant rijden (ook bij lange afstanden) zal niet snel gebeuren. De afwatering is niet geweldig, maar ja; je moet je gewoon niet gedragen als Haga als het nat is...

Hoe vind je ze rijden in de vergelijking met de SC's? In het nat net iets beter? En warmen ze wellicht ook wat minder snel op?
 
ik rij op 2.6 achter en 2.4 voor, koud gemeten met de Corsa Rosso's. Dat is dan voor sportief straatgebruik. Bij langere afstanden/vakantie/autobahn zal ik er gewoon 2.5 / 2.9 in pompen.

Overkill is het zeker niet t.o.v. PP's, in de praktijk hetzelfde idee, alleen laten de pirelli's iets meer ruimte op het uiteinde van de band, wat voor meer zekerheid zorgt in de bochten. Ik had hiervoor Supercorsa's SC2 achter en SC1 voor op mijn 1098, en ondanks het feit dat de Corsa Rosso's minder plakrubber zijn, merk ik (op straat) alleen maar voordelen: ook onder redelijke hellingshoek is bijsturen geen probleem, iets wat ik met PP's op mijn 999 niet hoefde te proberen.

Al met al een perfecte band bij voornamelijk straatgebruik en af en toe een circuitdag. De compound op de wangen is hetzelfde als de supercorsa SC2, beter wordt het echt niet, en vierkant rijden (ook bij lange afstanden) zal niet snel gebeuren. De afwatering is niet geweldig, maar ja; je moet je gewoon niet gedragen als Haga als het nat is...

Bedankt voor je nuttige bijdrage :)

Hmm, dus jij zegt uit eigen ervaring dat de Rosso Corsa de betere band is van die twee.
Wat gebeurde er bij een beetje bijsturen in de bocht dan? Stapje opzij?
Ik heb dat wel eens eerder gehoord van de PP's, vooral met koude banden en wat kouder asfalt. Ook bij wat harder uitaccelereren trouwens.
(Maar goed, heb eigenlijk alles wel eens gehoord over de PP's omdat het waarschijnlijk gewoon de meest verkochte band is op supersport machines)

Ik neigde er gisteren naar om maar voor de beproefde PP's te gaan, maar nu zit ik toch weer te denken om de Pirelli's gewoon erom te laten leggen.
Ook het voordeel van niet vierkant rijden vind ik niet geheel onbelangrijk, ik wil ook wel eens met iemand met een andere rijstijl een tripje maken naar Duitsland of Frankrijk bijv.

Als ik het goed heb worden de PP's wel snel vierkant gereden toch?



De Conti's heb ik een test van bekeken, schijnen inderdaad ook erg goede banden te zijn :)
Wat me opviel tijdens het lezen was "Deze banden doen wat andere merken banden soms niet doen: grip, grip, grip, grip en niet grip, grip, grip, geen grip."
Misschien ook maar eens over denken en wat meer over lezen.
 
De Conti's heb ik een test van bekeken, schijnen inderdaad ook erg goede banden te zijn :)
Wat me opviel tijdens het lezen was "Deze banden doen wat andere merken banden soms niet doen: grip, grip, grip, grip en niet grip, grip, grip, geen grip."
Misschien ook maar eens over denken en wat meer over lezen.

Dat hebben de PP ook hoor..
 
Tsja je moet het gewoon proberen. Ik rijd nu op de Conti sport-attack's en ik zweer erbij.
Kan je je ook even in verdiepen ;) Psst is ook nog eens veel mooier.

[afbeelding]

Lijkt wel of er lichtelijk spastisch persoon ten tijde van een epileptische aanval iets te dicht met een stanleymes bij een slick in de buurt is gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan