Pitbike 140 acceleratie stopt

SG-gb

MF'er
11 feb 2021
31
18
Hallo,
Ik heb onlangs een pitbike van iemand gekocht. Is een 4takt 140cc ‘YCR pro racing’ blok met mikuni carb (geen idee welke precies). Ik denk dat het miss de afstelling van de carb is maar als ik rijd en ik wil vol gas gaan lijkt hij de gas dicht te gooien... hij geeft goed en dan op een punt gaat hij aan uit aan uit aan uit....... ik had mijn vlotter wat proberen aanpassen maar ik merkte niets. Dan dacht ik eens te proberen zonder luchtfilter (de standaert filter zat erop) en toen trok hij helemaal perfect... ben ik snel een sportfilter met olie gaan halen en is het weer hetzelfde verhaal...
Pleasee help mij dit is het enige plezier dat ik kan hebben deze tijden...
 
Filter er af gooien, een oude panty van de vrouw des huizes enkelzijdig over de inlaat spannen en GAAN met die banaan. Er is minder filterende werking, maar de panty zal in elk geval de stenen en bladeren tegenhouden. Zo'n Chinees blok gaat eerder door de slechte bouwkwaliteit kapot dan door iets dat door de inlaat naar binnen komt.

De andere optie is heel veel tijd, moeite en geld gaan steken in het correct afstellen van de hoogstwaarschijnlijk Chinse imitatie carburateur met een goed Europees/Amerikaans filter. Als die carb überhaupt een beetje fatsoenlijk gemaakt is, anders is die helemaal niet af te stellen.

Veel plezier :t
 
Je kunt kijken naar:
- Kleur van je bougie, daaruit kun je grofweg bepalen of het mengsel ok is.
- Tankontluchting controleren
- Benzinekraan die werkt op een membraan? Misschien is die lek?
- Blijft hij goed lopen zonder luchtfilter of was het een incident?

Gebaseerd op je luchtfilter verhaal lijkt de sproeier te groot.
Vaak als een blok beter optrekt bij halfgas dan bij volgas, dan is de sproeier te klein.

Tis nu ook wel bar koud, dan is de afstelling die in de zomer goed lijkt, nu soms niet goed.
Gebaseerd op het weer zou ik verwachten dat je sproeier weer wat groter mag.

Beste optie is langs iemand gaan die er meer verstand van heeft, misschien een MF-er in de buurt. Scheelt je een hoop gekloot.
 
Aan uit Aan uit onder vollast was hier een defecte ontstekingsspoel. Ik zocht het ook gehele tijd in de carburatie. Onderin reed het fantastisch, bovenin zeer naar.
 
Filter er af gooien, een oude panty van de vrouw des huizes enkelzijdig over de inlaat spannen en GAAN met die banaan. Er is minder filterende werking, maar de panty zal in elk geval de stenen en bladeren tegenhouden. Zo'n Chinees blok gaat eerder door de slechte bouwkwaliteit kapot dan door iets dat door de inlaat naar binnen komt.

De andere optie is heel veel tijd, moeite en geld gaan steken in het correct afstellen van de hoogstwaarschijnlijk Chinse imitatie carburateur met een goed Europees/Amerikaans filter. Als die carb überhaupt een beetje fatsoenlijk gemaakt is, anders is die helemaal niet af te stellen.

Veel plezier :t
dit is een optie maar ik wil zeker de tijd en money erin steke om te probere fixen... toch bedankt ik doe hem sws als niets lukt!
 
Je kunt kijken naar:
- Kleur van je bougie, daaruit kun je grofweg bepalen of het mengsel ok is.
- Tankontluchting controleren
- Benzinekraan die werkt op een membraan? Misschien is die lek?
- Blijft hij goed lopen zonder luchtfilter of was het een incident?

Gebaseerd op je luchtfilter verhaal lijkt de sproeier te groot.
Vaak als een blok beter optrekt bij halfgas dan bij volgas, dan is de sproeier te klein.

Tis nu ook wel bar koud, dan is de afstelling die in de zomer goed lijkt, nu soms niet goed.
Gebaseerd op het weer zou ik verwachten dat je sproeier weer wat groter mag.

Beste optie is langs iemand gaan die er meer verstand van heeft, misschien een MF-er in de buurt. Scheelt je een hoop gekloot.
Naftkraantje op membraan ken ik nog niet...
En inderdaad zonder filter liep die gwn top...
Volledig zoals een pitter volgens mij moet lopen...
Sproeiers heb ik nog niet gewisseld. Ik weet niet welke erin is en hoe ik t kan weten/meten...

toch bedankt! Hopelijk meer hulp
 
Aan uit Aan uit onder vollast was hier een defecte ontstekingsspoel. Ik zocht het ook gehele tijd in de carburatie. Onderin reed het fantastisch, bovenin zeer naar.
Ik heb inderdaad een video gezien waar dat ook het probleem was. Morgen haal ik die kap er is af.

Het zou anders wel de afstelling kunnen zijn... die jongen van wie ik hem kocht zei dat hij al effe niet deftig gereden had ermee maar toen hij nog frequenter ging rijden liep die helemaal perfect, beweerde die...

bedankt voor de hulp!
 
Naftkraantje op membraan ken ik nog niet...
En inderdaad zonder filter liep die gwn top...
Volledig zoals een pitter volgens mij moet lopen...
Sproeiers heb ik nog niet gewisseld. Ik weet niet welke erin is en hoe ik t kan weten/meten...

toch bedankt! Hopelijk meer hulp
Als je niet weet wat voor sproeier erin zit of hoe je dat kunt zien/meten, wat verwacht je hier dan te vinden? Stel je voor, het probleem zit hem in de sproeier, en dan?

Misschien beter dat je hem weg brengt?
 
Als je niet weet wat voor sproeier erin zit of hoe je dat kunt zien/meten, wat verwacht je hier dan te vinden? Stel je voor, het probleem zit hem in de sproeier, en dan?

Misschien beter dat je hem weg brengt?
Ay ik heb nooit brommermechanica gedaan. Ik heb geen schuifmaat liggen. Ik heb nergens in een video gezien hoe... leg me beter uit man ik wil gwn rije. Ik dacht dat forums daarvoor bedoeld ware?
 
Als je niet weet wat voor sproeier erin zit of hoe je dat kunt zien/meten, wat verwacht je hier dan te vinden? Stel je voor, het probleem zit hem in de sproeier, en dan?

Misschien beter dat je hem weg brengt?
Ik nu weet ik het... heb dus nog niet gekeken welke sproeier erop zit maar zal het morgen doen... denk dat het miss de afstelling toch is want geen filter is minder vacuum en dan trek hij minder naft binnen... het is moeilijk om hem af te stellen omdat de schroef onderaan zit... zal waarschijnlijk afstelling en sproeier zijn ik laat het weten...
 
Ik nu weet ik het... heb dus nog niet gekeken welke sproeier erop zit maar zal het morgen doen... denk dat het miss de afstelling toch is want geen filter is minder vacuum en dan trek hij minder naft binnen... het is moeilijk om hem af te stellen omdat de schroef onderaan zit... zal waarschijnlijk afstelling en sproeier zijn ik laat het weten...
je weet niks.
geen luchtfilter is meer lucht in de motor. en dus is je hoofdsproeier te groot voor met filter. en blijft vooral van die schroef af.
 
IBTL8-)

says-he-races-motocross-rides-a-china-made-pitbike.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je weet niks.
geen luchtfilter is meer lucht in de motor. en dus is je hoofdsproeier te groot voor met filter. en blijft vooral van die schroef af.
Dit is duidelijk goed advies van een kenner.
waarop jouw reactie is dat de hele gemeenschap kanker is.
Hoe kan iets kanker zijn? Het kan de kanker hebben maar nooit de kanker zijn!
En dan “no shit pitbikes“ geen poep kuilfiets? Echt waar joh?
En ook nog eens homofoob zijn?

manmanmanman.:N
Aye fuck jullie kk community man... no shit pitbikes zijn aan het doodgaan, me deze flikkers in de scene.
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
kennelijk moet je dus al alles weten voor je op een forum gaat... wazr dient de forum dan voor? Diepe telleurstelling in de welkomst die ik heb gekregen... ik wil gewoon rijden met mijn (chinees ja) crossertje... ik dacht dat andere motards hier begrip voor gingen hebben en mij helpen... sorry voor mijn reacties maar ik heb geen ongelijk... deze pitbike heeft mezelf een stuk beter laten voelen... en heb in jaren en jaren nog niet zo veel fun gehad... ik dacht op een forum gaan ze me helpen maar nee... “breng hem beter weg”... “je weet niets” zijn de reacties die ik krijg... 😔 ik hoop dat ik hem gefixt krijg... en anders zal het hier wel te zien zijn... nogmaals sorry voor reacties en hopelijk kan iedereen hier nog veel scheuren met zijn speelgoed
 
kennelijk moet je dus al alles weten voor je op een forum gaat... wazr dient de forum dan voor? Diepe telleurstelling in de welkomst die ik heb gekregen... ik wil gewoon rijden met mijn (chinees ja) crossertje... ik dacht dat andere motards hier begrip voor gingen hebben en mij helpen... sorry voor mijn reacties maar ik heb geen ongelijk... deze pitbike heeft mezelf een stuk beter laten voelen... en heb in jaren en jaren nog niet zo veel fun gehad... ik dacht op een forum gaan ze me helpen maar nee... “breng hem beter weg”... “je weet niets” zijn de reacties die ik krijg... 😔 ik hoop dat ik hem gefixt krijg... en anders zal het hier wel te zien zijn... nogmaals sorry voor reacties en hopelijk kan iedereen hier nog veel scheuren met zijn speelgoed
Je toon is gewoon niet ok, ga alsjeblieft niet je excuses aanbieden en gelijk er achteraan zeggen dat je gelijk hebt. Je zet jezelf voor schut.

Over de pitbike:
Op YouTube staat zeker hoe je de sproeier kunt vervangen, je hebt er geen schuifmaat voor nodig, de maat staat erop.

Stap 1: trek de bougie en zie welke kleur die heeft. Met behulp van foto's van internet kun je een idee krijgen van de juiste afstelling.
Stap 2: bougie kleur goed -> kijk naar je ontsteking
Stap 2b: kleur bougie niet goed, sproeier vervangen.

Zoals al eerder werd gezegd, waarschijnlijk is afstellen een drama met de imitatie/Chinese carburateur.
Vroeger een imitatie Dellorto op mn Puch Maxi gehad, niet af te stellen...
Saying that www.puchmaxi.nl staat vol basis info.
 
Mooie verhalen met die pitbikes, elke keer weer. 8)7
Het ontneemt me wel de motivatie om werkelijk de helpende hand toe te steken. Het begint al met heel slecht formuleren van het probleem, de vraagstelling laat dan vervolgens ook te wensen over. Komt dan toch iemand met mogelijk het juiste antwoord zoals @Janbros dan merk je dat begrijpend lezen inherent aan alle bovenstaande vaardigheden is waarop er teruggegrepen moet worden op krachttermen en verwensingen.
Reageer je vervolgens zelf in de door hem gebezigde taal dan is het nog niet goed.

wat een papkindje die chinabrommerrijdertjes zeg.
 
Het ontneemt me wel de motivatie om werkelijk de helpende hand toe te steken. Het begint al met heel slecht formuleren van het probleem, de vraagstelling laat dan vervolgens ook te wensen over. Komt dan toch iemand met mogelijk het juiste antwoord zoals @Janbros dan merk je dat begrijpend lezen inherent aan alle bovenstaande vaardigheden is waarop er teruggegrepen moet worden op krachttermen en verwensingen.
Reageer je vervolgens zelf in de door hem gebezigde taal dan is het nog niet goed.

wat een papkindje die chinabrommerrijdertjes zeg.
Vond het een goed verhaal, tot die laatste zin. Zeg dan niks als je niet gemotiveerd bent om iemand te helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan