Het is inderdaad daarvoor dat ik bang benFlinters van de losgekomen coating kunnen oli leidingen verstoppen...
Nadelen van poedercoating
Hoe mooi de methhode ook is: poedercoaten kan niet overal voor worden ingezet. Het te lakken object moet bijvoorbeeld hittebestendig zijn. Dit vanwege de hoge temperaturen die nodig zijn om het poeder te smelten.
Het oppervlak moet ook helemaal schoon zijn. Wanneer het te behandelen oppervlak niet schoon is ontstaan er later problemen met de hechting. Daarom worden er verschillende schoonmaaktechnieken toegepast.
poedercoat droogt met 130~200 graden , en je motorblok wordt +-80 tot 100 graden (zomer)
zou het niet aandurven
Als je hebt afgesproken dat de binnenkant niet werd gedaan, laat dan t bedrijf t oplossen.Hmm. Alleszins al bedankt voor al die snelle iedereen :D. Ik versta er dus uit dat ik het best chemisch verwijder? Iemand idee of ik dat zelf kan, zoja welke producten gebruik ik hier best voor?
Het makkelijkst zou idd gewoon de coating laten zitten zijn. Maar de meningen hierover zijn toch wat verdeeld?
Op het pasvlak zou het prima kunnen (als je toevallig een freesbank in de schuur hebt staan) maar binnenkant deksel?is het niet met een frees of draaibank weg te halen?
had dit ook eens met een naaf, werd in een draaibank gezet en weggehaald..
maar dan is een naaf meestal weer rond..
De meeste coaters passen de kwaliteit van het werk gewoon aan aan de prijs, zo ook mijn oud werkgever. Dus wilde je het perfect, dan werd er aan het eind van de dag een speciale "rete mooi" partij gecoat in een vers schoongemaakte cabine, tot in detail afgeplakt, eventueel met een ronde warm aangebrachte blanke poeder. Maar ja, de meeste mensen vragen niet om perfect maar om goedkoop, daar ga jewat hebben we hiervan geleerd?
ga nooit bij een bedrijf dat normaal gesproken alleen tuinhekken etc. doet.
Er zijn maar enkele goede bedrijven die gespecialiseerd zijn in motoronderdelen en oldtimers.
Motoronderdelen vragen een hele andere aanpak .
Goedkoop is duurkoop in dat geval.
Wel jammer van je spullen, misschien beter om eens te kijken of je ergens andere deksels kan scoren...?
succes.
Op het pasvlak zou het prima kunnen (als je toevallig een freesbank in de schuur hebt staan) maar binnenkant deksel?
wat hebben we hiervan geleerd?
ga nooit bij een bedrijf dat normaal gesproken alleen tuinhekken etc. doet.
Er zijn maar enkele goede bedrijven die gespecialiseerd zijn in motoronderdelen en oldtimers.
Motoronderdelen vragen een hele andere aanpak .
Goedkoop is duurkoop in dat geval.
Wel jammer van je spullen, misschien beter om eens te kijken of je ergens andere deksels kan scoren...?
succes.
Net de stukken binnen gestoken.Ga nu langs het bedrijf waar ik het heb laten doen en ga vragen of ze de binnenkanten opnieuw willen zandstralen
Een nieuwbouw industriële tandwielkast of een gebruikt motorblok van een motorfiets = andere toepassing, vervuiling en andere schaalgrootte?Ik werk in een fabriek die grote grasmaaiers maken met tandwielkasten die we zelf produceren/ lassen. Die worden van binnen en buiten gepoederd en dat is bij mijn weten nooit fout gegaan. Ook niet als er een randje al los is oid. (De kwaliteit van de poeder is niet altijd goed aan de randen)
Wij gebruiken op de poedercoating ook afdichtingen zoals vloeibare pakking, oringen, kurk en moesband. Nooit problemen mee.
80 graden is wel zo’n beetje de maximale temperatuur.
Ik zou het dus wel durven en ze monteren zoals ze nu zijn.
Eigen risico uiteraard
Net de stukken binnen gestoken.
Ze gaven direct hun fout toe en gaan de binnenkanten terug zandstralen.Wel weer een weekje wachten ofzo maar dat is dan nog het minste. Ben eens benieuwd naar resultaat
Een nieuwbouw industriële tandwielkast of een gebruikt motorblok van een motorfiets = andere toepassing, vervuiling en andere schaalgrootte?
Als ik dat zo zag, lag er redelijk wat alu materiaal klaar om te spuiten, gezandstraald te worden of al gespoten. Ik mag nu toch wel hopen dat ze weten waar ze mee bezig zijn? Het is nu toch niet dat de alu soort van deze carters zoveel zwakker/dunner is dan andere soorten toepassingen?Weer zandstralen??? Wel leuk dat je dalijk de koppeling kan zien draaien
For the record: bij mij komt nergens poedercoat op, dat is voor wasrekkies en vrachtwagenvelgen. Als het echt zo fraai zou zijn zouden ferrari's en bentleys en lambo's ook wel gepoedercoat zijn... Maar ieder zijn ding
Heb een set auto velgen die gecoat zouden zijn. Ziet eruit als lak, echt heel strak. Sindsdien kijk ik er heel anders naar. Blijft zwaar spul vanwege de dikte, lijkt me? Dus in dat opzicht geen optie voor high performance gebakkies..
precies, die bedoel ik daar heb ik mijn spullen ook gebracht. hij weet wat hij doet.In helvoirt zit er 1 die werkt super netjes en daar is het resultaat ook naar.
Als die poederkloter dat ook gebruikt heeft kan het blijven zittenBinnenkanten van de grote industriële en maritieme tandwielkasten die wij bouwen worden voorzien van een speciale olie bestendige lak op epoxy basis, alle andere lakken pleuren eraf door de chemische inwerking van met name synthetische olie.
Poedercoaten gaat niet op dun materiaal ivm de voorbewerking. En indien toch enkel de coating wordt gelegd, is de precieze kleur moeilijk gelijk te krijgen tss verschillende batches.nee, maar ik liet een stalen frame bij zelfzandstralen.nl stralen, en dat grietje is echt goed, Ik moest overal boutjes in gedaan hebben, plaatjes en vooral het framenummer afgeplakt hebben omdat het gewoon verdwijnt. Het zal best nog een keer goed gaan. Poedercoat is moeilijk te verwijderen. dat betekent dat ze lang moeten stralen op een plek waar het nog zit naast die plek die net klaar is, daar treedt echt "collateral damage" bij op. Nogmaals: Het zal best goed gaan.
For the record: bij mij komt nergens poedercoat op, dat is voor wasrekkies en vrachtwagenvelgen. Als het echt zo fraai zou zijn zouden ferrari's en bentleys en lambo's ook wel gepoedercoat zijn... Maar ieder zijn ding