Politie eruit rijden

Ach , met dat 60pk brommertje van mij heeft het toch geen zin en daarbij krijg ik de laatste tijd ( 2x aangehouden binnen een week ) alleen een waarschuwing ( en een complimentje voor de mooie BMW ) Maar aangezien ik zo'n beetje schijt heb aan de verkeersregels ben ik toch een keer aan de beurt . Effe een vraagje voor diegene die het weten kunnen ; als je meerdere boetes krijgt voor 1 bepaalde overtreding , wordt je dan niet uitgenodigt voor een gesprekje op het buro of bij de rechter ? Ik had eens iets daarover gehoord .
 
Lijkt me geen goed plan om weg te rijden, ons kent ons, en als ik in zo'n positie terecht kom dan krijg ik een waas over me heen en telt er maar één ding en dat is weg rijden! Vind niet dat je zoiets kan maken op de openbare weg..
 
Ik doelde eigenlijk eerder op de TS.
En wie heeft verraden dat ik hersenloos ben :( :+
sry, de 2e regel was niet aan jouw persoontje gericht :P , dacht dat het wel voor zich sprak :)

Edit: O-) hiermee bedoel ik ik mee dat het als grapje bedoeld wat ;)

Niemand begrijpt me -O- vandaar ook mn ondertitel '(
 
sry, de 2e regel was niet aan jouw persoontje gericht :P , dacht dat het wel voor zich sprak :)

Edit: O-) hiermee bedoel ik ik mee dat het als grapje bedoeld wat ;)

Niemand begrijpt me -O- vandaar ook mn ondertitel '(
Begrijpt iemand wat deze kerel zit te zwammen :?
:+
 
Of, niet de politie er uit rijden, maarrrr...

Stond tijdje geleden in de buurt van het Gelredome bij een of ander motor-spektakel. Dat was voor de grote verbouwing van dat verkeersplein. Staan er 4 of 5 racers vooraan bij een rood licht te wachten en ondertussen elkaar een beetje op te fokken, veel gas geven, de nodige herrie, je kent het wel. Totdat oom agent er tussen in komt staan op die witte bakbrommer van 'em. Werd heel stil ineens. En toen werd het groen...

Oom agent op het achterwiel de kruising over :+
 
Jaaaaren (24?) geleden:
Verjaardag gevierd in de kroeg, na afloop uiteraard gewoon met de oto naar huis. Ik zou nog ff iemand afzetten. We stappen in de oto en de hond van mijn baas hadden ze erin gedaan, dat beest begon ons meteen heel enthousiast te begroeten, we lagen dubbel van de lach. In een heel smal straatje mijn maat afgezet, en achter ons stond een busje. Hij seinde al een keer met zijn lichten, hij wilde er langs of zo. Ik riep nog wat stoers naar hem en ik reed weg.

Het busje reed nog steeds achter me en op het dak gingen wat blauwe lampjes aan en ik werd met rode lettertjes "begroet". Ze wisten zeker dat ik jarig was, wat leuk! Ik wachtte het kadootje maar niet af, er vandoor gaan leek mij het allerverstandigste wat ik op dat moment kon doen. Na een wilde achtervolging links rechts links etc etc liep ik steeds meer op ze uit. Op een rechte weg waarbij ik nog meer uitliep naderde ik een kruising, en zette ik mijn richtingaanwijzer naar links, ik deed mijn lichten uit en ging naar rechts. De politie gokte dat ik rechtdoor was gegaan. Verderop zette ik de auto in een akker van de boer waar ik toen werkte. In een nabijgelegen kroeg een taxi gebeld. Naar huis gebracht, en de chauffeur zei wel dat ie me niet voor de deur af zou zetten, want daar zullen ze wel staan. 200 meter voor huis gestopt en achterom via de steeg naar binnen gegaan. Tussen de Luxaflex door gegluurd, en ja hoor, daar stond een bruin 323-tje met 2 mannen erin. Toen ik ging slapen stonden ze er nog. De volgende morgen in alle vroegte op de motor van mijn broer (zonder motorrijbewijs) naar de auto gegaan en hem met een maatje heel ergens anders neer gezet. En toen met de motor naar het politiebureau om aangifte van diefstal te doen. Onderweg nog even gekotst omdat ik wel erg veel gezopen had. De agent op het buro hoorde mijn verhaal uit mijn zure kotsbek met gefronste wenkbrauwen aan. Na afloop zei hij: We kunnen twee dingen doen:
1: Jij houdt dit verhaal vol en wij gaan de auto onderzoeken op vreemde vingerafdrukken, we nemen grondmonsters van de pedalen en van jouw schoenen, we halen er een speurhond bij om te kijken waar de daders heel zijn gelopen, en als blijkt dat je liegt hang je voor een misdrijf (valse aangifte)
of
2: Jij geeft gewoon toe dat jij gisteren in die auto reed.

Ik koos voor optie 1, waarop hij antwoordde dat hij dat al vrijwel zeker wist, omdat hij in dat busje achter mij aan reed. Prent voor rijden onder invloed gekregen, en negeren van een stopteken. Later zei hij nog, dat als je echt bezopen bent, maar wel denkt dat je ze kan zoekrijden, wegrijden soms een beter optie is dan stoppen, omdat het negeren van een stopteken goedkoper is dan dronken rijden. Onderweg had ik trouwens nog hier en daar wat schuttingen omver gereden, als ik dat netjes zelf zou afhandelen dan zou hij daar niets mee doen. Kostte wel wat, maar OK. Overigens, de velgen van die auto (een Renault 16 TX) zaten onder de deuken na afloop.
 
Laatst bewerkt:
Of, niet de politie er uit rijden, maarrrr...

Stond tijdje geleden in de buurt van het Gelredome bij een of ander motor-spektakel. Dat was voor de grote verbouwing van dat verkeersplein. Staan er 4 of 5 racers vooraan bij een rood licht te wachten en ondertussen elkaar een beetje op te fokken, veel gas geven, de nodige herrie, je kent het wel. Totdat oom agent er tussen in komt staan op die witte bakbrommer van 'em. Werd heel stil ineens. En toen werd het groen...

Oom agent op het achterwiel de kruising over :+

Mmmmmm, zeg Bakkie ?

In die buurt rij jij ook regelmatig rond, niet? ;) :W :} *O*
 
Jaaaaren (24?) geleden:
Verjaardag gevierd in de kroeg, na afloop uiteraard gewoon met de oto naar huis. Ik zou nog ff iemand afzetten. We stappen in de oto en de hond van mijn baas hadden ze erin gedaan, dat beest begon ons meteen heel enthousiast te begroeten, we lagen dubbel van de lach. In een heel smal straatje mijn maat afgezet, en achter ons stond een busje. Hij seinde al een keer met zijn lichten, hij wilde er langs of zo. Ik riep nog wat stoers naar hem en ik reed weg.

Het busje reed nog steeds achter me en op het dak gingen wat blauwe lampjes aan en ik werd met rode lettertjes "begroet". Ze wisten zeker dat ik jarig was, wat leuk! Ik wachtte het kadootje maar niet af, er vandoor gaan leek mij het allerverstandigste wat ik op dat moment kon doen. Na een wilde achtervolging links rechts links etc etc liep ik steeds meer op ze uit. Op een rechte weg waarbij ik nog meer uitliep naderde ik een kruising, en zette ik mijn richtingaanwijzer naar links, ik deed mijn lichten uit en ging naar rechts. De politie gokte dat ik rechtdoor was gegaan. Verderop zette ik de auto in een akker van de boer waar ik toen werkte. In een nabijgelegen kroeg een taxi gebeld. Naar huis gebracht, en de chauffeur zei wel dat ie me niet voor de deur af zou zetten, want daar zullen ze wel staan. 200 meter voor huis gestopt en achterom via de steeg naar binnen gegaan. Tussen de Luxaflex door gegluurd, en ja hoor, daar stond een bruin 323-tje met 2 mannen erin. Toen ik ging slapen stonden ze er nog. De volgende morgen in alle vroegte op de motor van mijn broer (zonder motorrijbewijs) naar de auto gegaan en hem met een maatje heel ergens anders neer gezet. En toen met de motor naar het politiebureau om aangifte van diefstal te doen. Onderweg nog even gekotst omdat ik wel erg veel gezopen had. De agent op het buro hoorde mijn verhaal uit mijn zure kotsbek met gefronste wenkbrauwen aan. Na afloop zei hij: We kunnen twee dingen doen:
1: Jij houdt dit verhaal vol en wij gaan de auto onderzoeken op vreemde vingerafdrukken, we nemen grondmonsters van de pedalen en van jouw schoenen, we halen er een speurhond bij om te kijken waar de daders heel zijn gelopen, en als blijkt dat je liegt hang je voor een misdrijf (valse aangifte)
of
2: Jij geeft gewoon toe dat jij gisteren in die auto reed.

Ik koos voor optie 1, waarop hij antwoordde dat hij dat al vrijwel zeker wist, omdat hij in dat busje achter mij aan reed. Prent voor rijden onder invloed gekregen, en negeren van een stopteken. Later zei hij nog, dat als je echt bezopen bent, maar wel denkt dat je ze kan zoekrijden, wegrijden soms een beter optie is dan stoppen, omdat het negeren van een stopteken goedkoper is dan dronken rijden. Onderweg had ik trouwens nog hier en daar wat schuttingen omver gereden, als ik dat netjes zelf zou afhandelen dan zou hij daar niets mee doen. Kostte wel wat, maar OK. Overigens, de velgen van die auto (een Renault 16 TX) zaten onder de deuken na afloop.





_O- _O- _O- _O- _O-

moet er wel bij zeggen dat ik bezopen mensen in het verkeer niet vind kunnen!
maar wel een mooi verhaal :}

ps (op mijn brommer(aprilia rs50)) konden ze me ook niet bijhouden _O- _O-
1 keer is het een motor agent gelukt toen ik voor hem weg reed,
maar dat kon hij wel begrijpen en naar een lange preek moest ik beloven dat ik het nooooooooid meer doen zal mocht ik zonder boeten vedder! *O*

o als je op blik op de weg een goed gele opel astra ziet met wat hogere snelheid ben ik dat ook ook deze keer niet gepakt _O- _O- .
 
Ben der ook niet (meer) trots op. Drink nu geen druppel als ik moet rijden. Maar toen was dat anders, maatschappelijk geaccepteerd.
 
Nou goed, dan moet ik ook even.

Zo'n 10 jaar geleden passeerde ik op m'n brommertje (Suzuki TS50, Zie Avator) een stilstaande politie auto, deze was iemand anders aan het bekeuren.
Helaas weigerde m'n achterlicht op dat moment dienst en had op dat moment, aan de blik van de agent ziende ook wel door dat ze achter mij aan zouden komen.
Ik was op dat moment nog 2 km van m'n ouderlijk huis verwijderd, dus vol op het gas, liggend voor dat extra beetje snelheids winst (80 kmh) naar huis. En inderdaad ik zag ze in de verte komen. Zij konden mij vanwege m'n achterlicht en de donkere polder echter niet al te goed zien.

Maar helaas bij het binnenkomen van m'n dorp neem ik een stukje berm mee om niet te hoeven afremmen en op dat moment springt m'n achterlicht terug aan. Ik hoor die auto op dat moment terug gas geven en inderdaad enkele tellen later zijn ze bij me. Onder het uitschreeuwen van Stop politie gaat de bijrijder uit het raam hangen en grijpt m'n jas. Kut nu ben ik erbij denk ik nog!

Maar gelukkig we rijden net richting druppel, en de fanatieke agent moet m'n jasje lossen om te voorkomen dat hij met z'n harses tegen het paaltje, dat fietspad en rijweg scheidt, aan knalt.

Wederom geeft de politie gas en probeert de auto ditmaal de auto schuin over het fietspad te rijden om zodoende ervoor te zorgen dat ik er tegenaan knal. Deze actie zag ik aankomen en rem eerder (en zonder slippen) dan de politie. Schakel terug naar m'n een en rij er weer voorbij.

Vervolgens rij ik een smal straatje in en ga vrolijk midden op de rijbaan rijden. De politie volgt, maar kan er niet voorbij. Zo pakken we een aantal straatjes totdat ik m'n doel heb bereikt. Een doodlopende weg, voor auto's allegzins, want ik kan mijn weg vervolgen over het voetpad op het einde.

Draai nog wat straatjes door en heb thuis nog nooit zo snel de brommer achter de poort gezet. Loop vervolgens naar de voorkant van het huis (uiteraard zonder lichten of wat aan te doen) en zie de politie met 100 of zo langs m'n huis scheuren.

Leuk geslaagde ontsnapping................................?!

Helaas, later die avond zijn ze nog een huis binnen gevallen van een andere jongen, deze stond wat beter bekend bij de politie, en was de hoofdverdachte. Deze heeft de politie keurig verteld dat hij het niet was maar dat er nog een ander was met dezelfde brommert.

Gevolg, bezoekje politieburo, weekje later. Heb naar de knoflook en bier stinkend (was wezen stappen, dus was voor ome agent ook niet echt leuk) m'n verhaal mogen doen en diverse boetes mogen incasseren. (rijden op de stoep, defect achterlicht en negeren van stopteken geloof ik)

Ach ja, jong en onbezonnen, nu is het wel een leuk verhaal
 
Vroeger toen ik nog opgevoerde MB50 reed (100 km per uur met uitgetrokken choke) kreeg ik een motoragent in het vizier toen hij mij tegemoet reed en ik nogal snel naar huis wilde. Het was al donker en ik zag in mijn spiegels dat hij tot mijn grote schrik achter mij aankwam. Ik reed op volle snelheid door en vlak bij een fietspad naar links richting een oud slachthuis deed ik in een vlaag van grote slimheid mijn licht uit en sloeg linksaf. Geen moment te vroeg. Weer kijkende in de spiegeltjes zag ik oom agent langsvliegen. Ik heb me nadien nog een half uur schuilgehouden bij het slachthuis voordat ik weer verder durfde te gaan. Ach hoe stoer ben je ook op je 17e. Voelde me acheraf wel erg cool. Kon het alleen niet kwijt bij mijn ouders, die wisten natuurlijk nooit niet dat hun zoon een opgevoerde brommert had ;) .
 
ken dit soort dingen zo als eerder vermeld!
ik reed 2 jaar lang 50 km per dag van zutphen / apeldoorn.
en moest zeker 2 keer in de week wel ff vluchten / omrijden en vooral in de zomer!

maar pas wel op tegenwoordig!
agenten houden steets meer vol ze rijden je lettelijk van je brommer!

coleega van me hebben ze van zn schooter gereden gevolg goed in de kreukels en onder anderen een gebroken knie!
ps hij heeft de recht zaak wel gewonnen maar heb je weinig aan met zo'n knie -O-



mvg nemo :]
 
Vroegah vaaak zat de politie weggereden op me opgefoktee scoootah :+ dat waren nog eens tijden 8-)

Dat gevoel als je ze weer zoek had gereden :}
 
Ooit zag ik een aflevering van een programma, mogelijk blikopdeweg, waarin een motor-agent een scootah achtervolgde.

De agent kwam goed, mee zelfs tussen voetgangershekken door, verbasingwekkend knap. Toen het scootahtje volgas langs een kleuterschool scheurde was de agent het zat en trapte het scootahtje om, de 2! gozahtjes vielen er af.

Auw!

Zo mag ik het graag zien. Een medaille en een fles wijn voor deze agent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan