Politie rijdt ook te hard!

woutje

Rookie
2 apr 2004
9
0
Utrecht
Ik rij elke dag over de A 12 richting Gouda en bijna dagelijks kom ik onze vrienden van de KLPD tegen. Regelmatig rij ik achter ze, en wat me dan opvalt is dat ze zelf ook aardig het gaspedaal/hendel weten te vinden. Onlangs reedt ik achter een motoragent die de automobilisten haast van de linkerbaan afdrukte :}
Kort achter de auto en recht in z'n linker zijspiegel gaan rijden, zodat ze n'm goed zagen. De auto's vlogen allemaal naar de rechterbaan, dus ik achter die motoragent aan.. was wel makkelijk, iemand die de weg vrijmaakt. Op een gegeven moment reden we +150 en ik vroeg we af wat voor excus ik had mocht hij me toch aanhouden. Volgens mij mag hij zonder zwaailichten zelf ook niet zulk associaal rijgedrag vertonen. Zijn er meer mensen die zich hieraan ergeren of hebben meegemaakt?
 
:z Gaan we weer...

En ze dragen ook geen gordel en ze rijden 50 door een 30km zone.

Tis niet eerlijk...zij zijn blauw en ik ben, ehhhhhh.

Zie het positief. Jij kon lekker doorkachelen en heb geluk gehad dat ie je niet aan de kant heb gezet.
 
Voor de tigste keer: :+

Hij mag zonder zwaailichten en zo wel dat soort dingen doen. Politie, brandweer en ambulance hebben altijd ontheffing van de verkeersregels (maar ze moeten wel een goede reden hebben om van die ontheffing gebruik te maken). Het zwaailicht en de sirene maakt ze tot een voorrangsvoertuig zodat jij voor ze aan de kant MOET. Maar zwaailicht en sirene hebben niets met de ontheffing zelf van doen. Als de agent naar een oproep moet en het lijkt hem op dat moment beter om geen zwaailicht te voeren (bijv. om te voorkomen dat mensen allerlei rare dingen gaan doen in druk verkeer om 'ruimte' te maken), dan is hij daar vrij in. :z

En ja, ook een agent rijdt wel eens te hard. Het zijn ook maar gewoon mensen, you know. :Z
 
[edit]
F*ck, is die dwerg me weer voor, kan ik net zo goed een :^ plaatsen B|

;)
[/edit]

Agenten mogen niet te pas en te onpas bijzondere signalen voeren. Vaak wordt dit door de meldkamer aangegeven wanneer ze naar een melding worden gestuurd.
In ieder geval moet er toestemming zijn van de meldkamer.

Dat wil niet zeggen dat die motoragent niet legetiem te hard reed. Wanneer hij geflitst mocht worden en niet aan kan geven waarom hij te hard reed krijgt hij net als ieder ander een bekeuring die hij ook moet betalen.
 
Helemaal mee eens, ik wou er eigenlijk niet teveel woorden er aan vuil maken.
Het zijn altijd dezelfde vragen en opmerkingen.
 
laat die smeris lekker rijden man...Bij de KLM vliegen ze ook voor 20 % naar Amerika terwijl jij de volle mep betaald. Dit is hun geluk, dat die van de KLM en misschien heb je zelf ook wel een baan dat je een mazzeltje hebt.
 
Voor de tigste keer: :+

...(maar ze moeten wel een goede reden hebben om van die ontheffing gebruik te maken)

Het zijn ook maar gewoon mensen, you know. :Z

Zo stond ik eens voor een compleet lege kruising te wachten voor het stoplicht (Vlaardingen) Rechts van mij komt een politiebusje van de snelweg af en nadert de kruising. Stopt voor het stoplicht (waar alleen ik op mijn motor stond) en wacht heel even. Vervolgens zet die o*tl*l zijn zwaailicht aan, rijdt door rood en zet het licht weer uit, waarna hij rustig verder kachelt. Ja, "goede reden".

Andere keer komt een politie mercedes C me tegemoet en rijdt nogal hard op een weg waar je 80 mag. Ik besluit om te keren en er eens achteraan te rijden. Ze rijden maar liefst 190. Ik volg ze volledig en ze stoppen aan het eind van de weg bij het bureau. Ik volg het op een afstandje: ze (man en vrouw) stappen uit en treffen een andere auto voor de ingang van het politiebureau (te Middelharnis). Ze kletsen wat en lopen gezellig naar binnen. Als je weet wat ze in die omgeving aan bekeuringen willen uitdelen en flitspalen hebben staan. Zal wel einde van de dienst zijn geweest, ook een "goede reden".

OK, het zijn ook maar mensen, maar jammer genoeg genieten velen van hen ervan voor de tiiiiiiiigste keer een ander te pakken voor hetgeen ze zelf ook doen. En dat staat mij nou net zo tegen.

Sorry, veel begrip voor de politie is er bij mij niet, hoewel er misschien in bijzondere omstandigheden best uitzonderingen mogelijk zouden kunnen zijn. :X
 
en automonteurs kunnen gratis gebruik maken van de garage waar ze werken
"comes with the job" Jaloers? word ook politieagent!
een agent is pas in de fout als hij roekeloos rijd
(gillende banden door een woonwijk,...en poeperdefloeps stond er daar net een
agent met behoorlijk wat strepen op z'n schouder "Die krijgen het wel van me op het bureau")
 
Laat de heren toch. :+
Mocht het mis gaan staan ze voor het hekkie voor een rechter.
Ik kan het weten heb het zelf meegemaakt (Ex brandweerman).
Je moet wel een verdomd goede reden hebben en oja ALLEEN een zwaailicht maakt nog geen voorrangs voortuig *D

Ed
 
Zo stond ik eens voor een compleet lege kruising te wachten voor het stoplicht (Vlaardingen) Rechts van mij komt een politiebusje van de snelweg af en nadert de kruising. Stopt voor het stoplicht (waar alleen ik op mijn motor stond) en wacht heel even. Vervolgens zet die o*tl*l zijn zwaailicht aan, rijdt door rood en zet het licht weer uit, waarna hij rustig verder kachelt. Ja, "goede reden".

Tja....het is wat....en gelukkig is hier nog nooit uitleg over gegeven op dit forum....misschien wel een inbraak heterdaad? Je weet het niet he....

Andere keer komt een politie mercedes C me tegemoet en rijdt nogal hard op een weg waar je 80 mag. Ik besluit om te keren en er eens achteraan te rijden.

Get a life!! ;)
 
Iedereen die altijd loopt te zeiken over de politie zijn waarschijnlijk jaloers omdat ze dat zelf niet mogen.

mogen ja....de politie mag dat :)



Als ik een agent zoiets zie doen denk ik automatisch:
hey een melding, ik laat hem er even langs :)

ik heb het alleen niet zo op die 'undercover' Bora's en golfjes.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar de politie heb ook een voorbeelds functie. En die wordt mij niet echt duidelijk als ze als ze doen wat ze bij dat stoplicht (zwaailichten aan daarna weer rustig verder!) deden en 190 op een 80 weg. Zet zeker als het belangrijk is bij 190!!! op een 80 weg je zwaailicht aan! Het is toch onzin dat mensen van die zwaailichten schrikken, wat denk je als je uit een uitrit die weg opdraait en er komt er 1 met 190! aan gescheurd.
 
Meestal rijden ze OF een tik harder dan et verkeer OF een tik zachter dan het verkeer.
Anders zit je constant in dezelfde "Stroom" auto's en kun je minder controleren, door harder of zachter als de rest te rijden verander die stroom telkens en werk je dus efficienter.
(nie dat et gehoeve had van mij :X )
 
wat een gezeik.

laatst reden ze voor me met 160km/h voor me, ik aansluiten :) Toch maar niet ingehaald O-) . Alleen toen het een stukje 70 werd ging de achterste naar dat bord wijzen. Schappelijk toch *D
 
Nou zeg! Ik had dat ook een tijdje terug met een motoragent... :)
Ik kwam hem ergens tegen, we zwaaiden ff naar elkaar en vervolgens ben ik maar achter hem aan blijven rijden, waarbij we echt wel harder reden dan mag... :)

Afgelopen zondag nog, waren we een tourtje aan het rijden en op eens haakte diezelfde motoragent van de keer daarvoor weer aan. Hij heeft een heel stukkie met ons meegereden hoor, heel gezellig. Wel een raar gezicht zo'n groep motorrijders bij elkaar en dan die politiemotor er midden in... ;)
Natuurlijk konden wij die beste man helemaal niet... O-)

full
 
Ja maar de politie heb ook een voorbeelds functie. En die wordt mij niet echt duidelijk als ze als ze doen wat ze bij dat stoplicht (zwaailichten aan daarna weer rustig verder!) deden en 190 op een 80 weg.

Heb je ze gevolgd over die weg :? Dat lijkt me pas gevaarlijk

Zet zeker als het belangrijk is bij 190!!! op een 80 weg je zwaailicht aan!

Nogmaals, kan niet zonder toestemming

Het is toch onzin dat mensen van die zwaailichten schrikken, wat denk je als je uit een uitrit die weg opdraait en er komt er 1 met 190! aan gescheurd.
[me]Sjoske vraagt zich af of 125/400 een lasergun bezit dat hij zo precies de snelheden aan kan geven
[/me]


Mijns inziens mag je wanneer dit werkelijk zou gebeuren een klacht bij het politiebureau indienen. Dit vind ik namelijk het in gevaar brengen van de overige weggebruikers. De agent moet een verantwoorde inschatting maken van de snelheid die gereden kan worden.
Het is niet altijd gezegd dat deze inschattting juist is, het blijven nu eenmaal mensen.

Maar in plaats van tegen anderen te klagen moet je je klacht bij het politiebureau doen. Alleen dan komt het de juiste mensen ter ore en kan er ook iets mee gedaan worden.
 
Een timmerman neemt wel eens wat hout van ze werk mee.
Een barman hoeft niet te betalen voor ze drank.
Een automonteur klust er ook op los.
Een slager heeft ze vlees ook altijd goedkoop.

MENSEN, waar doen jullie moeilijk over zeg :r Egoistisch denkgedrag B|

Ze kunnen ook geflitst worden hoor |( Hoe groot is de kans nou dat je van de weg geplukt wordt als je zelf te hard rijdt :X

Je rijdt zelf ook te hard en dan ga je zeuren als iemand anders het ook doet :? Je leent (zonder terug te brengen) toch zelf ook wel is wat van de baas. Hun doen ook iets wat niet mag. NOU EN ;)

[me]Dennizz ,die niet begrijpt dat mensen zich daar druk om maken.[/me]
 
Een timmerman neemt wel eens wat hout van ze werk mee.
Een barman hoeft niet te betalen voor ze drank.
Een automonteur klust er ook op los.
Een slager heeft ze vlees ook altijd goedkoop.

MENSEN, waar doen jullie moeilijk over zeg :r Egoistisch denkgedrag B|

Ze kunnen ook geflitst worden hoor |( Hoe groot is de kans nou dat je van de weg geplukt wordt als je zelf te hard rijdt :X

Je rijdt zelf ook te hard en dan ga je zeuren als iemand anders het ook doet :? Je leent (zonder terug te brengen) toch zelf ook wel is wat van de baas. Hun doen ook iets wat niet mag. NOU EN ;)

[me]Dennizz ,die niet begrijpt dat mensen zich daar druk om maken.[/me]

Heeft ook iets te maken met het dalende respect richting agenten denk ik. "Vroegah" ;) ging men ervan uit dat wanneer er een politiewagen voorbij kwam met hoge snelheid (zonder signalen) dit een reden had.

Tegenwoordig worden mensen jaloers :?

Tja, tijden veranderen.... :P
 
Voor de tigste keer: :+

Hij mag zonder zwaailichten en zo wel dat soort dingen doen. Politie, brandweer en ambulance hebben altijd ontheffing van de verkeersregels (maar ze moeten wel een goede reden hebben om van die ontheffing gebruik te maken). Het zwaailicht en de sirene maakt ze tot een voorrangsvoertuig zodat jij voor ze aan de kant MOET. Maar zwaailicht en sirene hebben niets met de ontheffing zelf van doen. Als de agent naar een oproep moet en het lijkt hem op dat moment beter om geen zwaailicht te voeren (bijv. om te voorkomen dat mensen allerlei rare dingen gaan doen in druk verkeer om 'ruimte' te maken), dan is hij daar vrij in. :z

En ja, ook een agent rijdt wel eens te hard. Het zijn ook maar gewoon mensen, you know. :Z

toch ga ik doen alsof ik dit stukje nooit gelezen heb. Als je dom en onwetend overkomt maak je't meeste kans om er onder uit te komen
( Oh, maar ik dacht echt dat u uw zwaailicht moest gebruiken in een noodgeval ) :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan