Politie (soms) je grootste vriend

Nou, doorgaans maken omstandigheden niet zo veel uit voor een bekeuring. Ik denk dat het voor een rechter (of agent) niet veel uitmaakt als je 200 rijdt waar 50 is toegestaan, ook al is het een tweebaansweg langs een spoor, zonder bebouwing en fietsbaan/stoeprand langs de weg, zonder zijwegen en geen verkeer op de weg. Hij zal je dezelfde boete geven als rijden IN de bebouwde kom lijkt me. Daar zou ik overigens nooit 200 gereden hebben, dat is duidelijk. Te hard is te hard.
 
Nou, doorgaans maken omstandigheden niet zo veel uit voor een bekeuring. Ik denk dat het voor een rechter (of agent) niet veel uitmaakt als je 200 rijdt waar 50 is toegestaan, ook al is het een tweebaansweg langs een spoor, zonder bebouwing en fietsbaan/stoeprand langs de weg, zonder zijwegen en geen verkeer op de weg. Hij zal je dezelfde boete geven als rijden IN de bebouwde kom lijkt me. Daar zou ik overigens nooit 200 gereden hebben, dat is duidelijk. Te hard is te hard.

Jezus man.......als je zoveel mazzel hebt, waarom niet meteen een kraslot kopen? Wedden dat je dan ook nog miljonair wordt!
 
Goed idee, vandaag maar eens doen. Ook gelijk maar even een lottootje kopen, want de jackpot staat wel erg hoog nu....

PS Mocht ik prijshebben, dan gaan we op mijn kosten circuit rijden. Goed?
 
Zo heb ik ook een keer geluk gehad. Reed door de stad met mijn brommer. Was op een vrijdagavond. Licht deed het amper, spatbord was eraf, dus ik had geen gele stickers, reed iets te hard. Ik zie in de verte een politieagent op de motor aankomen. Dus ik rustig doorrijden, schiet het terrein van de brommerboer op, stap de winkel binnen. Het was daar best wel druk. Dus ik zeg: help mij alsjeblieft. Die gasten meteen helpen. Mij lampjes gegeven stickers en een spatbord. Sta ik daar al een tijdje binnen. Horen we die agent op het terrein komen met de motor. Begint die gast alvast te schrijven. Ik ben bezig met afrekenen, komt die agent de winkel binnen. Vraagt hij of ik even mee naar wil komen. Dus ik ga naar buiten. Krijg ik eerst een preek. Hij zegt, je hebt niet echt geluk, jij bent de laatste die ik vanavond staande houd, mijn dienst zit er namelijk bijna op. Hij zegt, ik geef je een bekeuring mee..............maar je kan jezelf 25 gulden besparen. Ikke :? hoe kan ik dat doen dan. Nou als je volgende week laat zien dat je gele stickers hebt op je brommer wordt de bekeuring verscheurd. Ikke nog meer :? :? :? Nou ok. Paar dagen daarna laten zien op het bureau en de bekeuring werd verscheurd. Was dus ook vet geluk. Toen was ik er ook achter dat er ook goede agenten bestaan.

En Mark, gefeliciteerd met het feit dat je zoveel geluk hebt gehad. Echt superveel mazzel.
 
Mark, vraagje...
Word je daar nou ook rustiger van in het rijden ??


(zal wel niet, maar ik wou het toch ff weten)
 
Goed idee, vandaag maar eens doen. Ook gelijk maar even een lottootje kopen, want de jackpot staat wel erg hoog nu....

PS Mocht ik prijshebben, dan gaan we op mijn kosten circuit rijden. Goed?

Is goed! Maar als je toch de hoofdprijs wint, waarom niet meteen het hele M-F meenemen?
 
Ik ben voor!

(en dan staat hij ook garant voor alle schade die gereden wordt :P )

Over schade gesproken: die Duc die in de Eiffel de uitlaten aan de grond reed (je weet wel, die gele Monster), is afgelopen weekend gecrashd in de Eiffel. Niet total-loss, maar de schade schijnt aanzienlijk te zijn. De motorrijdster heeft er een gebroken schouder en een gebroken rib aan over gehouden :( :( :( :( :(
 
Over schade gesproken: die Duc die in de Eiffel de uitlaten aan de grond reed (je weet wel, die gele Monster), is afgelopen weekend gecrashd in de Eiffel. Niet total-loss, maar de schade schijnt aanzienlijk te zijn. De motorrijdster heeft er een gebroken schouder en een gebroken rib aan over gehouden :( :( :( :( :(

Da's niet leuk :(

Was dat een deelmotor dan? Had de vorige keer niet gezien dat er een dame opzat (al twijfelde ik wel :+ ). Was de motor wel weer snel terug in de eiffel... crash op een plek die ik ken?
 
Da's niet leuk :(

Was dat een deelmotor dan? Had de vorige keer niet gezien dat er een dame opzat (al twijfelde ik wel :+ ). Was de motor wel weer snel terug in de eiffel... crash op een plek die ik ken?

Nee, die Duc was van de moeder van de huisgenoot van mij. Mijn huisgenoot was met ons mee de Eiffel in, zijn moeder is er afgelopen weekend mee de Eiffel in geweest.

Mijn huisgenoot heeft een Cagiva Mito, maar die ligt in onderdelen verspreid door de garage, vanwege een kapotte versnellingsbak.

[edit]Waar ze gecrashd is weet ik niet, was iig in een haarspeldbocht. Het enige wat ze zich nog kan herinneren is dat er een steen op de weg lag.[/edit]
 
Antwoord op Raging R6's vraag;

Ja, vandaag heel even gereden (op eieren zoals dat heet). Ik had mijn race-overall thuis gelaten en met wat luchtigere kleding op de fiets even boodschappen doen. Ook niet zoals het hoort, maar hield me keurig aan de maxima in de bebouwde kom, 50 dus (moet je nog niet onderuitgaan, want dan lig je ook open, maar goed....). Klotegevoel dat rijden zo; gymschoenen ipv racelaarzen, een sporende motor (normaal vlieg je over de richels, nu voel je ze) banden die koud bleven (Supercorsa's houden niet van rustig rijden) etc etc. Meest ellendige is nog die opstijgende warmte van je blok, die je normaal niet voelt als je doorrijd.

Ik vrees dat als ik mijn pak aantrek ik een keer om heen zal kijken...niets te zien, okeeeeeeee...

Maar een spiegeltje komt er nu op .

Ik denk wel dat ik nog vaak terug zal denken aan hoe lucky ik was en dat dat een tweede keer niet snel zal gebeuren (gezien de reacties op MF).

Groetjes, Mark.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan