{POLL} Ergernis Top-10 voor motorrijders

Je grootste ergenis als motorrijder in het verkeer.

  • Sigaretten en rotzooi uit het raam gooien

    Stemmen: 20 4,1%
  • Ruiterwisservloeistof gebruiken terwijl er een motor achter

    Stemmen: 25 5,2%
  • Geen richting aan geven (motor rijder gezien?)

    Stemmen: 81 16,8%
  • Te vroeg richting aangeven bij inhalen

    Stemmen: 5 1,0%
  • Onnodig linksrijden

    Stemmen: 60 12,4%
  • Bumper Stumperen

    Stemmen: 18 3,7%
  • Asociaal invoegend verkeer

    Stemmen: 7 1,5%
  • Niet in spiegels kijken/opletten

    Stemmen: 224 46,5%
  • Spelen met de telefoon waardoor slingergedrag het gevolg is

    Stemmen: 11 2,3%
  • Te langzaam rijden

    Stemmen: 31 6,4%

  • Totaal aantal stemmers
    482

Jefta

MF veteraan
23 jul 2010
4.651
0
Arnhem
Hoi,

Bij deze de poll om een ergernis Top 10 samen te stellen voor motor rijders.

Er is al jaren een top 10 in het algemeen maar als motorrijders ergeren wij ons regelmatig aan andere dingen op de weg dan wanneer we een auto besturen.

in de Pre poll is een aantal ergernissen verzameld om vervolgens een echte poll te maken. Uit deze poll komt een Top 10! deze Top 10 stuur ik naar de KNMV, vereniging VVN en meerdere van dit soort instanties. Ook zal ik trachten dat de uitslag op NU.nl komt en bij andere media en pers te vinden is. o.a. Wegmisbruikers en blik op de weg en enkele kranten zal ik op de hoogte stellen.

Doel: bewustwording van bestuurders in het algemeen wat voor motorrijders niet prettig is in het verkeer of zelfs tot ergernis groeit.

Belangrijk is dat we met deze poll ZOVEEL MOGELIJK STEMMEN verzamelen dus STEM!

Heb je een filmpje of foto die de situatie beter uitlegt voeg deze dan toe!

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Greetz Jefta


Pre Poll:
http://www.motor-forum.nl/forum/lis...rnis-Top-10-voor-motorrijders-pre-poll-1.html
 
Laatst bewerkt:
hmmm. ik mis een paar opties in de poll... kunnen er niet meer bij?

deze horen er nog bij:

Tegen de middenstreep rijden bij file
Verkeerd inschatten van de ruimte door tegenligger
Overdreven hard en/of vaak remmen
Door rood rijden


hoe kan ik dit toevoegen?
 
Laatst bewerkt:
Links hangen maar geen gas geven en dat je er dan heel hard rechtsom moet.
Eigelijk erger ik me aan alle punten in de lijst.
Al die KUT autos erger ik me aan dus ik mis die optie met de poll!
 
Een goede poll zou ook opties moeten hebben die neutraal zijn.

Bijvoorbeeld: geen ergernissen.

Ik erger mij zelfs vaker aan een motorrijder als ik in de auto zit dan andersom. Ik maak privé meer kilometers op de motor dan in de auto dus daar kan het niet aan liggen.

Het is een goed initiatief, maar ik denk dat deze poll een heel erg vertekend beeld geeft.
 
Een goede poll zou ook opties moeten hebben die neutraal zijn.

Bijvoorbeeld: geen ergernissen.

Ik erger mij zelfs vaker aan een motorrijder als ik in de auto zit dan andersom. Ik maak privé meer kilometers op de motor dan in de auto dus daar kan het niet aan liggen.

Het is een goed initiatief, maar ik denk dat deze poll een heel erg vertekend beeld geeft.
:^ en het gaat alleen maar over ergernissen mbt weggebruikers met een ander soort vervoermiddel wat bij de uiteindelijke doelgroep van de uitkomsten vooral gezien zal worden als een gebrek aan zelfreflectie... :X
 
Laatst bewerkt:
bejaarden die 65 rijden waar je 80 mag, en een dubbele doorgetrokken streep.... ja ok, je kan er gewoon langs, maar 1 oom agent in de buurt en je bent 160 euro lichter .... ipv dat ze die bejaarde sokken nou es van de weg trekken... durf je niet meer maximum snelheid te rijden? LAAT je dan rijden :X
 
Laatst bewerkt:
deze mag er ook tussen:

nutteloze poll's

Dat is nou echt een hardcore antwoord !
gdpit_com_96762789_344.gif
 
Erger me vaak aan de te langzaam rijdende auto's waar inhalen niet veilig is.
BV een oud vrouwtje die met 10 km p/u een 30 km zone inrijd en niet erlangs kunt.

Niet kijken op de snelweg als ik langs ze rijd en ineens opzij gaan.

In een bocht van baan verwisselen waarbij ik bijna tegen de vangrail aankom omdat idioot in auto niet even naar links kijkt.

Op een rotonde waar ik oprijd ineens een auto snel even erop duikt waardoor je ineens op de rem moet terwijl je de motor half gekanteld heb en moeite moet doen om m niet op de grond te laten vallen.

Auto's die de gehele tijd vlak achter je rijden.

Tijdens file rijden waarbij auto's expres geen ruimte creëren of juist de ruimte zo klein mogelijk maken.

Scooter rijders die even leuk voor je neus gaan staan omdat ze denken dat ze sneller zijn dan jij.

Fietsers die naast elkaar gaan fietsen en half op de weg terecht komen.

Mobiel bellen achter het stuur of make-up op doen of hun haren in de spiegel even goed doen.

Even snel iets uit het rechter kastje halen waardoor ze helemaal naar voren moeten duiken en geen zicht meer op de weg hebben en gaan slingeren.

Rijden met een slok op.

Enz, enz.
 
Erger me vaak aan de te langzaam rijdende auto's waar inhalen niet veilig is.
BV een oud vrouwtje die met 10 km p/u een 30 km zone inrijd en niet erlangs kunt.

Niet kijken op de snelweg als ik langs ze rijd en ineens opzij gaan.

In een bocht van baan verwisselen waarbij ik bijna tegen de vangrail aankom omdat idioot in auto niet even naar links kijkt.

Op een rotonde waar ik oprijd ineens een auto snel even erop duikt waardoor je ineens op de rem moet terwijl je de motor half gekanteld heb en moeite moet doen om m niet op de grond te laten vallen.

Auto's die de gehele tijd vlak achter je rijden.

Tijdens file rijden waarbij auto's expres geen ruimte creëren of juist de ruimte zo klein mogelijk maken.

Scooter rijders die even leuk voor je neus gaan staan omdat ze denken dat ze sneller zijn dan jij.

Fietsers die naast elkaar gaan fietsen en half op de weg terecht komen.

Mobiel bellen achter het stuur of make-up op doen of hun haren in de spiegel even goed doen.

Even snel iets uit het rechter kastje halen waardoor ze helemaal naar voren moeten duiken en geen zicht meer op de weg hebben en gaan slingeren.

Rijden met een slok op.

Enz, enz.
_O- _O- _O- die scootershit komt me bekend voor.
Laatst nog een kneusje van een pizzatent die voor me ging staan terwijl ik al naar voor was gekropen met de motor.
Heb hem er meteen flink van langs gegeven met de bocht door knallen bij het stoplicht op de callandlaan.
 
_O- _O- _O- die scootershit komt me bekend voor.
Laatst nog een kneusje van een pizzatent die voor me ging staan terwijl ik al naar voor was gekropen met de motor.
Heb hem er meteen flink van langs gegeven met de bocht door knallen bij het stoplicht op de callandlaan.
Zal ze leren die tuig. })
Aanpakken die gasten. O-)
 
Soms, heel soms dan, erger ik me aan andere mensen...

Maarrrrrrrrrr, net als ik, maakt iedereen wel eens een vergissing. O-)

Al doen sommige linksrijdende, slakkige, oliedomme, steke(n)blinde, aftandse, stokdove, etc. REMIES (qua alleen op den wereld) e.e.a. dermate #$%^&* dat zelfs ik mijn goede humeur er onder laat lijden.. :X :X
 
je moet het niet zien als een ergenis...

je weet immers toch dat je de snelste bent!
maak er elke keer gewoon weer een spelletje van....
je moet gwn de lol ervan in zien!
 
Even mezelf quoten uit je pre-poll topic:

Ik erger me aan niemand als ik motor rij (daarom rij ik ook zo graag motor). Treuzelaars haal je zo in, files rij ik tussendoor en bij stoplichten sta ik standaard vooraan. :)

Ik mis de optie, geen ergernissen. Iedereen die zich niet kan vinden in de ergernissen die in jouw poll staan stemmen dus niet. Als jij je poll resultaten daarna bekijkt dan stel jij, "alle motorrijders klagen, en hierover het meest: (antwoord met meeste stemmen in je poll)"

Terwijl dit dus helemaal niet zo is.

EDIT: Wat Devil Tartaros stelt is natuurlijk ook waar, de optie "anders, namelijk..." had er ook wel in gemogen. :)
 
Laatst bewerkt:
Even mezelf quoten uit je pre-poll topic:Ik mis de optie, geen ergernissen. Iedereen die zich niet kan vinden in de ergernissen die in jouw poll staan stemmen dus niet. Als jij je poll resultaten daarna bekijkt dan stel jij, "alle motorrijders klagen, en hierover het meest: (antwoord met meeste stemmen in je poll)"

Terwijl dit dus helemaal niet zo is.
En je mist de optie;

anders namelijk............
 
Zal ze leren die tuig. })
Aanpakken die gasten. O-)

Jep zeker en het gebeurt eigelijk wel vaak ook met die scootermeuk....
Van de week bij world fashion center ook.
Zo een kymko blok dink...
Voor mn neus terwijl ik er al stond.
Dat kut ding hield me alleen maar op met die opa erop.
Morgen kijken of ik er niet 1 tegen kom die het probeert :9
 
Laatst bewerkt:
zie zei dat het alleen om ergenissen mbt auto's ging? de helft van de genoemde ergenissen zijn ook van toepassing op andere weggebruikers :)
 
mijn voornaamste ergenis staat er niet tussen. "automobilisten die expres de ruimte in de file verkleine zodra ze een motor in hun spiegel zien en dan met een big smile op hun gezicht naar je kijken."
 
Terug
Bovenaan Onderaan