{POLL} Ergernis Top-10 voor motorrijders

Je grootste ergenis als motorrijder in het verkeer.

  • Sigaretten en rotzooi uit het raam gooien

    Stemmen: 20 4,1%
  • Ruiterwisservloeistof gebruiken terwijl er een motor achter

    Stemmen: 25 5,2%
  • Geen richting aan geven (motor rijder gezien?)

    Stemmen: 81 16,8%
  • Te vroeg richting aangeven bij inhalen

    Stemmen: 5 1,0%
  • Onnodig linksrijden

    Stemmen: 60 12,4%
  • Bumper Stumperen

    Stemmen: 18 3,7%
  • Asociaal invoegend verkeer

    Stemmen: 7 1,5%
  • Niet in spiegels kijken/opletten

    Stemmen: 224 46,5%
  • Spelen met de telefoon waardoor slingergedrag het gevolg is

    Stemmen: 11 2,3%
  • Te langzaam rijden

    Stemmen: 31 6,4%

  • Totaal aantal stemmers
    482
Ik mis nog de opties sneue posers die voornamelijk anderen in gevaar brengen én al dat gezwaai tegenwoordig..
 
Ik erger me bijna nooit aan koekblikken ondanks dat ik keihard van mijn motor af gereden ben door een van hen.
Vaak merk ik juist dat ze mooi aan de kant gaan, als ik achter hun sta voor het stoplicht. Of dat ze even snel naar rechts gaan op de snelweg zodat ik er langs kan.
Maar er is wel iets waar ik me aan erger: vandaag waalwijk tilburg gereden. Sta in een rij voor het stoplicht Richting tilburg.
Echt alle autos gaan een stukje naar recht of links. Terwijl ik er zo ook wel tussen kon.
Auto nmr 4 voor het stoplicht was een politiebusje die ging zelfs ook netjes plaats maken
Ben ik bijna vooraan staat er een lamlul MET mf sticker tussen de voorste autos in en ondanks mijn nutteloos gasgeven gewoon Stoïcijns blijven staan.
Laagvliegert keek even naar onze vriendelijke wout en die zat zelfs hoofdschuddend in zijn vw transportertje.

Daarom snap ik dat gekanker niet mensen zijn vaak kortzichtig en moeten over dit soort punten zelfs een topic maken. Vooraan bij een kruispunt: er tussen of er voor? Kan de link zo even niet vinden.
Als die domme koelkblikkers volgens juliie het niet snappen. Wie dan wel?
 
Begrijp wel dat iedereen zich ergert aan koekblikkers. Dat doe ik ook vaak. Evenwel rijd ik vanwege mijn werk in een koekblik van de zaak. Per jaar rijd ik ongeveer 65.000 kilometers weg. Maar wat ik vandaag zag, toen dacht ik nog " das geen reclame voor de motorboyos". Een lange rij auto's voor de stoplichten, gewoon 1 rijstrook beschikbaar voor gemotoriseerd verkeer. En dan is er een motorrijder die er perse langs wil, linksom gaat niet, want dan rijdt t'ie over de busbaan. Dus hij gaat de meute maar via de rechterkant inhalen en tuft doodleuk half door de berm heen. Dat verdient ook niet echt de schoonheidsprijs. :?
 
Er is eigenlijk maar 1 ding waar ik mij aan irriteer zowel in de auto als op de motor, en dat is als mensen niet te kennen geven af te slaan op rotondes. Ze verhinderen daarmee de mijn doorstroming. :)

Anticiperen in het verkeer betekend voor mij actief acteren in het verkeer, alles zelf in de hand houden en vooral niet twijfelen. Linksrijders simpel rechts inhalen, twijfelaars en trutters direct voorbij, en gebruik maken van de mogelijkheden/voordelen van je motor, dan maakt het geen donder meer uit dat je niet gezien wordt. :]

Ik zal er meer ergernis mee opwekken dan ik ervaren zal, het zij zo. :X
 
Of mensen die de verkeerde strook nemen (bijvoorbeeld die voor linksaf) en dan op het laatste moment toch een andere richting nemen, om wat gastjes in te halen... niet alleen is het aso, erger nog is daardoor het stoplicht van die andere strook voor niks op groen gaat... en de mijne DUS op rood.. voor niks! :(
 
Serieus? Ik ken echt helemaal niemand die dat heeft :X Zijn die mensen dan wel lichamelijk in orde? Het lijkt me niet echt normaal... :X

Ja hoor,

Ik ben motor rijder...
Dus heb geen auto en rijd echt sporadisch voor het werk een enkele keer in het jaar met een koekblik.
Nou dan heb ik dus gelijk kramp van die irritante koppeling B|

Voor mij lekker op de motor :W
 
Laatst bewerkt:
Ik irriteer me aan bepaalde motorrijders die denken heel wat te zijn op een motor en uiteindelijk vol in de ankers gaan als er een bocht aankomt. :N
 
Heb gestemd op "Niet in spiegels kijken/opletten".

Ik vind het persoonlijk gevaarlijker dat mensen mij helemaal niet gezien hebben, dan dat ze bumperkleven / tegen middenstreep in file gaan rijden omdat ze dan tenminste WETEN dat ik er dan rijd.
 
Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik erger mij het meest aan gele hesjes. :(
En aan motorrijders die sneller zijn dan ik.
En aan motorrijders die langzamer zijn dan ik.
 
Erger me aan mensen die brandende peuken uit het raam gooien... al een keer eentje in mijn schoot gehad B| Heb echt heel erg de neiging tegenwoordig om een keertje die peuk op te rapen (als ze het doen bij een verkeerslicht of zo) of op te vangen en terug naar binnen te gooien....
 
Ik erger me dood aan automobilisten die links blijven rijden en als ik er dan rechts voorbij ga dan tóch toeteren en of seinen. Ga dan zelf naar rechts denk ik dan.
 
Ach ja....

Zoals al vermeld zijn er ook motorrijders die er een potje van maken....
En je weet dat je minder zichtbaar ben daar verander je niks aan...
Dus niet over zeuren of volgende keer gewoon met de auto gaan.
 
Ik irriteer me aan bepaalde motorrijders die denken heel wat te zijn op een motor en uiteindelijk vol in de ankers gaan als er een bocht aankomt. :N

Ik doe het zelf ook O-) :P

Als ik die eiersnijder-vangrails zie in een bocht doe ik ook wel ff rustig... daarna weer stoer het gas er op ;)
 
Begrijp wel dat iedereen zich ergert aan koekblikkers. Dat doe ik ook vaak. Evenwel rijd ik vanwege mijn werk in een koekblik van de zaak. Per jaar rijd ik ongeveer 65.000 kilometers weg. Maar wat ik vandaag zag, toen dacht ik nog " das geen reclame voor de motorboyos". Een lange rij auto's voor de stoplichten, gewoon 1 rijstrook beschikbaar voor gemotoriseerd verkeer. En dan is er een motorrijder die er perse langs wil, linksom gaat niet, want dan rijdt t'ie over de busbaan. Dus hij gaat de meute maar via de rechterkant inhalen en tuft doodleuk half door de berm heen. Dat verdient ook niet echt de schoonheidsprijs. :?


Dan ben ik heeeeeeeeeeeeel blij om in Italie rond te tuffen.. al die 'ficitieve' muren (doorgetrokken lijnen, busbanen, ed) in Nederland, die je onmiddellijk in de hel doen belanden bij overschrijding.. :r

Als 2 wieler sta je hier altijd van voor... of het moet fysiek onmogelijk zijn.
De stad is een slalomparcour en parkeren doe je aan de voordeur. :}
 
Dan ben ik heeeeeeeeeeeeel blij om in Italie rond te tuffen.. al die 'ficitieve' muren (doorgetrokken lijnen, busbanen, ed) in Nederland, die je onmiddellijk in de hel doen belanden bij overschrijding.. :r

Als 2 wieler sta je hier altijd van voor... of het moet fysiek onmogelijk zijn.
De stad is een slalomparcour en parkeren doe je aan de voordeur. :}

Yup! Ik rij al 1,5 jaar dagelijks over de trambaan op de overtoom in A'dam, wonder boven wonder nooit een boete voor gehad. Vorige week waren ze wel iedereen aan het bekeuren daar maar zag het op tijd gelukkig.
 
Begrijp wel dat iedereen zich ergert aan koekblikkers. Dat doe ik ook vaak. Evenwel rijd ik vanwege mijn werk in een koekblik van de zaak. Per jaar rijd ik ongeveer 65.000 kilometers weg. Maar wat ik vandaag zag, toen dacht ik nog " das geen reclame voor de motorboyos". Een lange rij auto's voor de stoplichten, gewoon 1 rijstrook beschikbaar voor gemotoriseerd verkeer. En dan is er een motorrijder die er perse langs wil, linksom gaat niet, want dan rijdt t'ie over de busbaan. Dus hij gaat de meute maar via de rechterkant inhalen en tuft doodleuk half door de berm heen. Dat verdient ook niet echt de schoonheidsprijs. :?

En hoe vaak zien we auto's over stoepen heen klauteren en door de berm rijden omdat ze een voorsoorteerstrook willen bereiken. Straalt dat dan ook af op alle andere mobilisten?
 
Ik erger me bijna nooit aan koekblikken ondanks dat ik keihard van mijn motor af gereden ben door een van hen.
Vaak merk ik juist dat ze mooi aan de kant gaan, als ik achter hun sta voor het stoplicht. Of dat ze even snel naar rechts gaan op de snelweg zodat ik er langs kan.
Maar er is wel iets waar ik me aan erger: vandaag waalwijk tilburg gereden. Sta in een rij voor het stoplicht Richting tilburg.
Echt alle autos gaan een stukje naar recht of links. Terwijl ik er zo ook wel tussen kon.

Ik probeer ze hier dan ook dagelijks op te conditioneren; begint aardig te lukken! :+

Auto nmr 4 voor het stoplicht was een politiebusje die ging zelfs ook netjes plaats maken
Ben ik bijna vooraan staat er een lamlul MET mf sticker tussen de voorste autos in en ondanks mijn nutteloos gasgeven gewoon Stoïcijns blijven staan.

Erg als ze dat doen he! Maar ik heb daar al een keer ruzie over zitten maken in het betreffende topic en sommige mensen vinden het kennelijk heel vanzelfsprekend om in de weg te blijven staan.
Toch zal ik altijd sociaal aan de kant gaan.
 
Jefta, ook geschreven als Jeptha, Jephta, enz. was een van de richters van Israël. Zijn geschiedenis wordt beschreven in Richteren 11 en 12. Jefta werd door zijn broers en de andere bewoners van zijn geboortestad Gilead verstoten omdat hij een buitenechtelijk kind was.

amen :Y _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan