{POLL} Ergernis Top-10 voor motorrijders

Je grootste ergenis als motorrijder in het verkeer.

  • Sigaretten en rotzooi uit het raam gooien

    Stemmen: 20 4,1%
  • Ruiterwisservloeistof gebruiken terwijl er een motor achter

    Stemmen: 25 5,2%
  • Geen richting aan geven (motor rijder gezien?)

    Stemmen: 81 16,8%
  • Te vroeg richting aangeven bij inhalen

    Stemmen: 5 1,0%
  • Onnodig linksrijden

    Stemmen: 60 12,4%
  • Bumper Stumperen

    Stemmen: 18 3,7%
  • Asociaal invoegend verkeer

    Stemmen: 7 1,5%
  • Niet in spiegels kijken/opletten

    Stemmen: 224 46,5%
  • Spelen met de telefoon waardoor slingergedrag het gevolg is

    Stemmen: 11 2,3%
  • Te langzaam rijden

    Stemmen: 31 6,4%

  • Totaal aantal stemmers
    482
ik irriteer me aan mensen die zich overal aan irriteren :+


Ik woon nu ruim twee jaar hier...

En dat irriteren aan het gedrag van andere weggebruikers en/of de toestand van (of de toestanden op) de wegen leer je hier snel genoeg af.

Staat wel tegenover dat files hier onbekend zijn en dat het dichtstbijzijnde stoplicht (sorry, verkeerslicht) zo'n 100 km verderop staat. *D

Ik vermaak me prima op de weg hier. :] :]
 
Laatst bewerkt:
Mijn optie staat er niet tussen. Slechte en gevaarlijke weginfrastructuur / slechte staat van het wegdek.

Niet gestemd dan maar.
 
Kan wel zijn, maar bij enquetes zeg ik altijd precies wat mijn antwoord is.
Ook al is het geen keuze. Elke enquete die geen rekening houdt met andere dan de gestelde antwoorden is sowieso fout. De antwoorden blijven dan volledig in de "tunnel"visie van de vragensteller zitten.

Krijg je van die uitkomsten die je kan aflezen aan de opdrachtgever van de enquete en die niets te maken hebben met de werkelijkheid.

ik hou wel rekening met andere antwoorden hoor, en zal dat ook zeker meenemen in de eindconclusie. deze poll is niet compleet en ik snap dat ik daar wat mee moet. :Y

sommige mensen moeten gewoon wat te zeiken hebben. B|
 
Of twee trage busjes, niet eens TDI of TDCI of weet ik veel met rode lettertjes, nee, gewoon extreem trage shit busjes. Ene gaat op de rechterstrook staan voor het stoplicht, andere ernaast. En dan wel zo dicht bij elkaar dat ik er niet tussendoor kon |(
 
Of twee trage busjes, niet eens TDI of TDCI of weet ik veel met rode lettertjes, nee, gewoon extreem trage shit busjes. Ene gaat op de rechterstrook staan voor het stoplicht, andere ernaast. En dan wel zo dicht bij elkaar dat ik er niet tussendoor kon |(

het kan veel erger twee vrachtwagens langs elkaar van dezelfde firma die gelade zijn met allebei een graafmachine die een dragrace met elkaar gaan doen.
 
Mensen die je gebaren langzamer te rijden terwijl je normaal rijdt :?

Laatst nog op een of andere boerenweg in friesland, gewoon rechtdoor makkelijk te overzien maar had geen haast en rechtdoor is saai dus paar versnellingen omhoog en rustig tuffen, reed overigens geen kip op de weg en de enige medeweggebruiker was een opa die aan het wandelen was... gaat die gebaren naar mij dat ik langzamer moet doen...

puur uit frustratie heb ik toen maar een paar versnellingen omlaag getrapt en volgas voorbij hem gevlogen! })
 
trouwens wel beetje oud topic maar heb de ergenissen nog niet terug zien komen ergens.. of is dat ook nog niet aan de orde?
 
Er is eigenlijk maar één ding waar ik mij soms aan erger. Inhalende vrachtwagens die er 8 km lang over doen om erlangs te komen, en dan moet nummer 2 er weer achteraan.

Blijf gewoon rechts, links ist schnellverkehr! (of zoiets duits is niet mijn sterkste kant :P )
 
bejaarden die 65 rijden waar je 80 mag, en een dubbele doorgetrokken streep.... ja ok, je kan er gewoon langs, maar 1 oom agent in de buurt en je bent 160 euro lichter .... ipv dat ze die bejaarde sokken nou es van de weg trekken... durf je niet meer maximum snelheid te rijden? LAAT je dan rijden :X


Ook mijn grootste ergernis Marc :Y Heb het al vaker gezegd hier op het forum: Veel mensen kunnen niet meer vlot (iets anders dan hard) rijden. Ook die on-oplettenden voor de groene verkeerslichten, die op het laatste moment alleen zichzelf doorlaten.... :(
 
Er is eigenlijk maar één ding waar ik mij soms aan erger. Inhalende vrachtwagens die er 8 km lang over doen om erlangs te komen, en dan moet nummer 2 er weer achteraan.

Blijf gewoon rechts, links ist schnellverkehr! (of zoiets duits is niet mijn sterkste kant :P )

je kunt het ook van de andere kant bekijken als ze weg zijn hoe groot stuk leeg asfalt heb je voor je })
 
Mensen die je gebaren langzamer te rijden terwijl je normaal rijdt :?

Laatst nog op een of andere boerenweg in friesland, gewoon rechtdoor makkelijk te overzien maar had geen haast en rechtdoor is saai dus paar versnellingen omhoog en rustig tuffen, reed overigens geen kip op de weg en de enige medeweggebruiker was een opa die aan het wandelen was... gaat die gebaren naar mij dat ik langzamer moet doen...

puur uit frustratie heb ik toen maar een paar versnellingen omlaag getrapt en volgas voorbij hem gevlogen! })

Ook een goeie! Mijn Gileraatje (2-takt) moet ik behoorlijk op toeren jagen om vooruit te komen, maar ga dan niet te hard of zo. Dan komen die 'ff dimme' handjes weer... :r
 
Laatst bewerkt:
Ook mijn grootste ergernis Marc :Y Heb het al vaker gezegd hier op het forum: Veel mensen kunnen niet meer vlot (iets anders dan hard) rijden. Ook die on-oplettenden voor de groene verkeerslichten, die op het laatste moment alleen zichzelf doorlaten.... :(
:^ Hoe moeilijk is het om, als je de eerste bent bij een stoplicht, om je voertuig in de versnelling te laten staan |(
 
Ook een goeie! Mijn Gileraatje (2-takt) moet ik behoorlijk op toeren jagen om vooruit te komen, maar ga dan niet te hard of zo. Dan komen die 'ff dimme' handjes weer... :r


Hahaha ja dan moet ik ineens ergens aan terugdenken. Ik reed op mijn 16e op een Kreidler Florett, die haalde met moeite nog de 60. Ik zo trots als een aap met een gouden lul ermee rondrijden door de polder, had hem net opgeknapt nl.
Er was een soort van chicane op de weg met ernaast een fietspad. Dus ik 'lekker plat' :? door de chicane, maakte ik een highsider. Brommer werd gelanceerd en ik gleed er achter aan.

Stond een oud mannetje naar mij te kijken met zijn handen op zijn rug. Ik keek hem aan, begon hij ineens te foeteren naar mij dat de jeugd onbezonnen was en dat ik maar eens normaal moest doen. :$
 
Of zoals gisteren..
Rij ik van Utrecht naar Zwolle krijg ik fijn ruimte tussen de file door. :]
Eindelijk de Veluwe op dus gas er op. NIEMAND die zomaar naar links komt (zien me aankomen en wachten totdat ik voorbij ben) of links blijft plakken. :}
Kom ik bij Zwolle in de drukte en houden ze fijn afstand achter me.
Wil een auto inhalen (knipperlicht keurig aan) kijkt over schouder en ziet mij, steekt verontschuldigend hand op en blijft mooi in eigen rijbaan. *O*

Kijk daar erger ik mij dood aan. :(

Niets om aan te ergen!! :W
 
Geen richting aangeven is toch wel mijn nr 1 irritatie, of alles met richtingaanwijzers, zoals richtingaanwijzers als dwingmiddel gebruiken. Hier kom ik hoor, hij staat uit!
 
:^ Hoe moeilijk is het om, als je de eerste bent bij een stoplicht, om je voertuig in de versnelling te laten staan |(

Niet iedereen (vast niemand van hier) maar ik ken genoeg mensen die wel eens kramp neigingen krijgen in hun kuit van koppeling ingedrukt houden. 1 iemand daardoor zelfs een ongeluk veroorzaakt. Kramp in kuit, koppeling laten schieten, boem op voorganger.

Dan snap ik gerust dat sommige mensen liever hem in zijn vrij laten staan dan 3-5 tredes te zakken in hun verzekering :)
 
_O- _O- _O- die scootershit komt me bekend voor.
Laatst nog een kneusje van een pizzatent die voor me ging staan terwijl ik al naar voor was gekropen met de motor.
Heb hem er meteen flink van langs gegeven met de bocht door knallen bij het stoplicht op de callandlaan.

Heel stoer, hier krijg je een koekje van mij.
 
Niet iedereen (vast niemand van hier) maar ik ken genoeg mensen die wel eens kramp neigingen krijgen in hun kuit van koppeling ingedrukt houden. 1 iemand daardoor zelfs een ongeluk veroorzaakt. Kramp in kuit, koppeling laten schieten, boem op voorganger.

Dan snap ik gerust dat sommige mensen liever hem in zijn vrij laten staan dan 3-5 tredes te zakken in hun verzekering :)
Serieus? Ik ken echt helemaal niemand die dat heeft :X Zijn die mensen dan wel lichamelijk in orde? Het lijkt me niet echt normaal... :X
 
Jefta, ook geschreven als Jeptha, Jephta, enz. was een van de richters van Israël. Zijn geschiedenis wordt beschreven in Richteren 11 en 12. Jefta werd door zijn broers en de andere bewoners van zijn geboortestad Gilead verstoten omdat hij een buitenechtelijk kind was.
 
Ik mis de optie ''motorrijders die zwaaien als je met pech staat''.
 
Ook een goeie! Mijn Gileraatje (2-takt) moet ik behoorlijk op toeren jagen om vooruit te komen, maar ga dan niet te hard of zo. Dan komen die 'ff dimme' handjes weer... :r

Heb ik ook als ik een ritje maak met de mbx80 ( zit dan ook wel een herrie-pijp onder, anders denken ze dat ik "maar" een brommer ben die 45 rijd op de weg )

Je zou denken dat ouderen dat niet zo erg vinden ( meesten zijn toch al bijna doof *O* )
 
Terug
Bovenaan Onderaan