Post hier een plaatje van je bepakte motor 2

Als je in gaat ruilen wordt er altijd wel iets gevonden om minder te geven maak mijzelf dus niet erg druk om wat gebruikers sporen
IMG_20190619_190340.jpg
 
Ik vraag me dan altijd af wat mensen meer meenemen dan ikzelf doe... waarom zo ontzettend veel?
Ik kan me wel voorstellen dat er verschil is in de manier waarop je reist.

Als je tijdens je reis van hotel naar hotel (of kamers, b&b en dergelijke) rijdt, en dus geen slaapspullen en kookspullen mee moet nemen, kan je met weinig vertrekken.

Wil je echter helemaal onafhankelijk reizen, als in tent mee, slaapzak, kookspullen, ... , dan zit je toch plots met een hoop meer bagage.

Enfin, ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar zo zie ik het voor ogen ...
 
Ik kan me wel voorstellen dat er verschil is in de manier waarop je reist.

Als je tijdens je reis van hotel naar hotel (of kamers, b&b en dergelijke) rijdt, en dus geen slaapspullen en kookspullen mee moet nemen, kan je met weinig vertrekken.

Wil je echter helemaal onafhankelijk reizen, als in tent mee, slaapzak, kookspullen, ... , dan zit je toch plots met een hoop meer bagage.

Enfin, ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar zo zie ik het voor ogen ...

Dat bedoel ik dus... ik reis met tent slaapzak, kookspul etc... Maar dit soort verhuizingen heb ik nog nooit meegemaakt. Zelfs niet op wintersport.
 
Dat bedoel ik dus... ik reis met tent slaapzak, kookspul etc... Maar dit soort verhuizingen heb ik nog nooit meegemaakt. Zelfs niet op wintersport.
Misschien hebben die een vrouw bij ... die hebben immers nooit genoeg bagage mee 😂
 
Ik vraag me dan altijd af wat mensen meer meenemen dan ikzelf doe... waarom zo ontzettend veel?
Ik heb ook snel de neiging teveel mee te nemen.
De ellende is dat je meer tijd kwijt bent met opbinden en dat je er (enige) last van hebt tijdens het rijden.
Toch als je eenmaal op de camping bent, heb je ook wel weer het gemak van al die spullen.
Tegenwoordig heb ik 2 grote zijkoffers. Met 2x klik zit er 70L bagage op de motor. :t (en ook 30kg :X)

Meestal na een vakantie noteer ik wat is ongebruikt, maar ook wat ik ben vergeten.
Volgend jaar zijn dat dan spullen waar je nog goed over na gaat denken.
Toch wel eens spul onderweg gemist, wat ik het jaar ervoor niet had gebruikt. Oke, dan vlgd jaar maar weer wel mee.................
Bijv ook gereedschap. Zonder panne sleep je die zooi de hele weg voor nix mee. Het jaar daarop baal je dat je net die ene sleutel niet bij je hebt.
 
Het gaat vaak niet eens om de hoeveelheid aan spullen die je meeneemt maar om de pakmaat van de individuele spullen. Verschil tussen bijvoorbeeld een synthetische en donzen slaapzak is groot. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Al met al kan dat je volume halveren. En vaak daarbij ook nog het gewicht.
 
Dat zeker. Is wel prijzige hobby dus snap dat niet iedereen daarvoor gaat opzich.

Ik heb super lichtgewicht spul voor het hiken enz, dus gebruik het ook voor de motor, maar resultaat is wel dat je voor €150-200 slaapmat, €150-200 slaapzak- €250-400 tent enz bij je hebt. Niet voor iedereen even betaalbaar. Hoewel ik wel mensen met dure opblaasbedden zie die 5x zo dik, 10x zo zwaar/pakmaat en even duur zijn als mijn matje, maar niet half zo comfortabel of warm zijn. Vaak met ouderwetse opvattingen als dikker is beter enz. Klopte opzich wel, in WW1...

Het scheelt je wel weer een koffer of bagagerol dus dat bedrag mag je er dan vanaf halen natuurlijk.
 
Tsja, ik heb het al eerder aangegeven ergens (denk in het kampeertopic toen ik mijn uitrusting opsomde), maar ik heb ook vrij groot spul gekocht. Wil een tent met stahoogte en zitruimte, fatsoenlijke zitplek, niet te dunne slaapmat, fatsoenlijke koffie, eitje kunnen bakken en pasta kunnen koken, wat kouds te drinken etc. etc. Ik vind kamperen heerlijk, maar een beetje comfort ook. Het zit mij niet in de weg, ben zelf ook stevig aan het gewicht dus een paar kilo meer bagage kan ik ook wel handelen.

Om on topic te blijven (met het risico dat ik het al eerder gepost heb), dat zie er bij mij zo uit:
Schiet 2.JPG

- Grote zwarte roltas met tent en slaapmat, (ligt niet zo ver naar voren als op de foto lijkt, beperkt niet mijn zitruimte).
- Kleinere gele roltas met slaapzak, stoel en tafel,
- Koffer met kookspullen,
- Koffer met kleding,
- Tanktas met koeltas, camelback, gereedschap en wat kleinigheden.

Als ik in de buurt van bestemming nog stop voor wat boodschappen, kan ik de tanktas nog vergroten...

Ik zou best een roltas kunnen uitsparen, maar daar heb ik helemaal geen zin in!

Ik denk dat iedereen vooral zelf moet bepalen waar hij/zij zich prettig mee voelt. En de één wil kneedownend naar de bestemming, terwijl de ander een wat rustiger rijstijl heeft... Ik met mijn 120 kg, op een motor van 250 kg, zal minder last hebben van 10 kg extra bagage, dan een mug van 60 kg op een A2 motorfiets.
 
Dat bedoel ik dus... ik reis met tent slaapzak, kookspul etc... Maar dit soort verhuizingen heb ik nog nooit meegemaakt. Zelfs niet op wintersport.

Dat vraag ik me af en toe inderdaad ook af. Ik sleep ook een complete kampeer en kookuitrusting mee, en ik zou niet weten wat ik daar nog aan toe zou moeten voegen. Ik vind zelf dat ik met 2x 35l zijkoffers en een 40l roltas al niet heel compact onderweg ben, maar zelfs had ik meer capaciteit dan zou ik niet eens weten wat ik extra mee zou moeten nemen. Ik bekritiseer verder niemand, maar ik ben vooral benieuwd wat die dan extra meenemen. Grotere tent snap ik nog, maar verder zou ik het ook niet weten.
 
Dat vraag ik me af en toe inderdaad ook af. Ik sleep ook een complete kampeer en kookuitrusting mee, en ik zou niet weten wat ik daar nog aan toe zou moeten voegen. Ik vind zelf dat ik met 2x 35l zijkoffers en een 40l roltas al niet heel compact onderweg ben, maar zelfs had ik meer capaciteit dan zou ik niet eens weten wat ik extra mee zou moeten nemen. Ik bekritiseer verder niemand, maar ik ben vooral benieuwd wat die dan extra meenemen. Grotere tent snap ik nog, maar verder zou ik het ook niet weten.
Nou je bent wel snel geneigd om de ruimte die je hebt te vullen.
Ik had niet heel veel bij afgelopen trip maar toch weer allemaal zooi die ik niet gebruikt heb.
Nou zijn sommige dingen daarvan voor noodgevallen, zoals de bandenpomp en wat gereedschap.
Maar er zitten ook zaken bij die echt niet nodig zijn, zo heb ik afgelopen vakantie niet 1 keer zelf gekookt.
Enkel koffie gezet, dus de pannenset kan thuis blijven.

Oh wacht ik heb noodles opgewarmd die ik van huis had mee genomen.. hhmm toch nodig dus.|(
 
Ruimte die je hebt maak je vol, dat is een feit.

Wij hadden ook klimmateriaal mee trouwens omdat we van plan waren in de Ardennen en Frankrijk te gaan klimmen, maar helaas was het daar slecht weer, dus weer naar huis gestuurd vanaf Spanje. We willen daarmee wel gaan experimenteren om onze motoren mee te laten ''abseilen''. In Zuid-Frankrijk en Spanje hadden we een aantal situaties dat we om moesten keren omdat het simpelweg te stijl en bochtig was om met onze motoren veilig omlaag te komen, dus wellicht gaat het wel weer mee 🤔
 
Maar dat pannetje waar jij je noodles in warm maakt dat gebruik ik weer om gewoon water in te koken voor een kop thee. De hele dag door koffie uit de Bialetti is niet goed voor mijn nachtrust ;)
 
Maar dat pannetje waar jij je noodles in warm maakt dat gebruik ik weer om gewoon water in te koken voor een kop thee.
De hele dag door koffie uit de Bialetti is niet goed voor mijn nachtrust ;)
Juist ja, zo doe ik dat ook!
Ik heb 1 steelpan waar ik water in kook voor de koffie, maar ook gewoon in 'kook'. Dat wordt dan altijd wel een 1-pans-gerecht.

Hierbij het recept van een niet-lekkere, maar voedzame maaltijd:
Rijst koken, na 4 min een blik knakworsten er bij en in laatste minuut een blikje Bonduelle.
Op de camping koken met minimale spullen zie ik vooral als caloriën laden. Voor (lekker) eten duik ik wel een resto in.

Overigens lukt het ook nog wel om HELE dag koffie te drinken. Gedurig pak ik mijn laatste mok 's avonds nog om 23.00h.
Toch altijd snel vertrokken bij slapen gaan. Ik moet heel snel mijn 2e been in de slaapzak doen, anders slaapt dat been 'buiten'.:z:z:z
 
Juist ja, zo doe ik dat ook!
Ik heb 1 steelpan waar ik water in kook voor de koffie, maar ook gewoon in 'kook'. Dat wordt dan altijd wel een 1-pans-gerecht.

Hierbij het recept van een niet-lekkere, maar voedzame maaltijd:
Rijst koken, na 4 min een blik knakworsten er bij en in laatste minuut een blikje Bonduelle.
Op de camping koken met minimale spullen zie ik vooral als caloriën laden. Voor (lekker) eten duik ik wel een resto in.

Overigens lukt het ook nog wel om HELE dag koffie te drinken. Gedurig pak ik mijn laatste mok 's avonds nog om 23.00h.
Toch altijd snel vertrokken bij slapen gaan. Ik moet heel snel mijn 2e been in de slaapzak doen, anders slaapt dat been 'buiten'.:z:z:z
Ik heb een messtin, uit de dump, en een dingetje zo groot als een pakje sigaretten voor die brandblokjes, ook uit de dump. Dan wat van die gedroogde maaltijden, , ook voor ontbijt ( beetje warm water erbij en klaar) ,bij bever of de dump, en een paar Nato noodrantsoenen, ook van de dump. ik heb ook een Bialetti, maar een heel kleintje, dus daarbij een pakje espressokoffie waar je 's morgens een goede opdonder van krijgt. Qua ruimte overzichtelijk. O ja, een stalen dubbelwandige mok. Primitief, de rest komt van de Mac oid, in Frankrijk meestal redelijk restaurant voor de avond.
 
Ik heb een messtin, uit de dump, en een dingetje zo groot als een pakje sigaretten voor die brandblokjes, ook uit de dump. Dan wat van die gedroogde maaltijden, , ook voor ontbijt ( beetje warm water erbij en klaar) ,bij bever of de dump, en een paar Nato noodrantsoenen, ook van de dump. ik heb ook een Bialetti, maar een heel kleintje, dus daarbij een pakje espressokoffie waar je 's morgens een goede opdonder van krijgt. Qua ruimte overzichtelijk. O ja, een stalen dubbelwandige mok. Primitief, de rest komt van de Mac oid, in Frankrijk meestal redelijk restaurant voor de avond.

nou als ik niet meer een normale maaltijd kan betalen,dan blijf ik liever thuis,sorry hoor.
 
nou als ik niet meer een normale maaltijd kan betalen,dan blijf ik liever thuis,sorry hoor.
daar heb je gelijk in ! Het is ook voor nood ! Als je een dag gereden hebt, is het soms lekkerder om met een blikje op je stoel onderuit te gaan in plaats van je om te kleden voor een restaurantje. Om met je motorspul aan in een fastfoodding te kruipen, dat gaat nog net, maar anders wil ik ff gedouched hebben en wat fris aan , ook als ik naar een campingrestaurant ga. En soms heb je er gewoon geen zin in, dan eerst ff bij de tent wat naar binnen werken, dan poedelen en dan onderuit.
 
en in sommige dorpen is gewoon niets te krijgen... soms kun je op een camping wel een fles koud bier of een mooie fles wijn scoren maar geen avondmaaltijd binnen een straal van 10 km... Dan komt de droge tortellini met ham (uit blik) en wat ketchup (zakje) goed van pas...
 
Ik nam deze mee voor zulke noodgevallen

1575482582364.jpeg
Eet hier 3 van en je kan niet meer poepen 😄
 
Ik nam deze mee voor zulke noodgevallen

Bekijk bijlage 1447727
Eet hier 3 van en je kan niet meer poepen 😄

Die heb ik ook altijd bij me, maar dan de avondmaaltijd versie. 2 of 3 zakken onderin de koffer, neemt nauwelijks ruimte in en voor nood heb je altijd eten. Verder gewoon overdag even langs de supermarkt, de ene keer wat uitgebreider dan de andere keer. Soms gewoon wat blikjes van het een of ander bij elkaar mikken, de andere keer wat verse ingrediënten proberen te scoren. Net waar ik zin in heb en wat voor handen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan