post hier je grootste sleutelblunder !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skwefje

MF veteraan
27 mrt 2003
1.565
0
omgeving Tilburg
Ik zal het spits wel afbijten. Een paar jaar terug reed ik nog op mijn ouwe trouwe Kawa ltd 440 (RIP). Toen ik 120 reed brak in ene de distributie ketting. Niet op mijn bek gegaan (vond ik best knap van mezelf :+ ) en vol goede moed begonnen met sleutelen. De schade was gelukkig erg beperkt gebleven en met wat pakkingen en wat kettingen konden we het wel redden.

Tijdens het opbouwen van het blok moesten we een momentsleutel hebben met een kleiner en nauwkeuriger bereik dan we in huis hadden. Op dat moment waren we bezig met het vastzetten van de balansassen. Die hadden we handvast gedraaid waarna we erop uit gingen om een juiste sleutel op de kop te tikken. Zo gezegd zo gedaan, alleen waren we vergeten dat de bouten van de balansassen alleen maar handvast zaten. Wij vrolijk verder gaan met opbouwen, en toen alles eronder hing liep het blok als nooit tevoren...voor ongeveer 50 km. Toen draaide letterlijd alles in de soep: kleppen krom, krukas vernacheld, kettingen wederom naar de filistijnen ;(

Volgende keer toch maar beter opletten... :+
Iemand anders een leuke sleutel-anekdote?
 
Mijn grootste blunder is een boutje in de kettingtunnel van mn blok laten vallen.
Dan hoor je nog een *ploek* geluidje onderin, maar dan kan je toch echt beginnen met afbouwen van je blok.

Wat wel een geluk bij een ongeluk was...........kwam er op dat moment achter
dat de oliepomp niet goed zat. Die was niet goed gemonteerd door de vorige eigenaar. |(
 
ging het mij beter af daarnet, ik heb netjes m'n dashboard lampjes vervangen :)


Alleen jammer dat ik de cat een beetje onhandig van de paddockstand afhaalde waardoor m'n voet onder het achterwiel terecht kwam.. laat dat nou net op het moment zijn dat het voorwiel in een kuil rolde dus die motor wou met geen mogelijkheid meer voor of achteruit... met mijn voet eronder B|

ah weer een briljante van Viccie, eigenlijk moeten we ze opsparen en in ee plakboek zetten ergens. als je dan jarig bent..........

maar nu weet je waarom je stalen neuzen nodig hebt als je je lampjes gaat vervangen :P



mijn grootste sleutelblunders zijn dat ik altijd te laat ben met van alles en nog wat.
ooit een keer een heel blok in de soep laten lopen, omdat mijn olie lekte, en gewoon doorrijden, ik dacht dat komt later wel.

kosten: 1000 gulden + hele hoop moeite.

half jaar later was mijn koelsysteem lek, ik dacht ach dat doe ik later wel. ik regelmatig bijvullen met water, en opeens was het hartje winter. |(
ik kon van links naar rechts dwars door mijn blok heenkijken bijna :(

kosten: 1200 gulden.

 
Laatst bewerkt:
zucht... laat ik dan nog maar een keer |(

Vanmiddag een GPX weer in elkaar gezet: voorkuip erop, tank erop, onderkuip, zijkuip, kontje de hele meuk. Benzinekraan open gezet *D
Afijn, wij klaar, tis al laat, alles donker. Ik zit al helemaal ingepakt op de cat klaar om weg te rijden. Contact van de GPX gaat aan, achterlicht gaat aan, koplamp gaat aaaaaaaaaaaaa....

Helm af, handschoenen uit, oordoppen uit, rugzak af, jas uit, paul lief aangekeken, schroevedraaier geleend, onderkuip eraf, ruitje eraf, stekker van de koplamp aangesloten, ruitje erop, onderkuip erop, schroevedraaier door de brievenbus, jas aan, rugzak om, oordoppen in, helm op, handschoenen aan, starten en naar huis B|
 
Mijn grootste blunder is een boutje in de kettingtunnel van mn blok laten vallen.
Dan hoor je nog een *ploek* geluidje onderin, maar dan kan je toch echt beginnen met afbouwen van je blok.

Wat wel een geluk bij een ongeluk was...........kwam er op dat moment achter
dat de oliepomp niet goed zat. Die was niet goed gemonteerd door de vorige eigenaar. |(

Dat heb ik jaren geleden bij mijn toenmalige CB550 ook gehad. Ik zag gelukkig het boutje liggen en met een magneetje aan een stokje kon ik hem weghalen.

Maar ik weet nog precies wat ik van binnen voelde toen het gebeurde :+
Ik heb toen zelfs in een vlaag nog overwogen dat boutje te laten zitten. Ben blij dat ik dat niet heb gedaan......
 
Niet lang geleden een blunder meegemaakt. Door de bout van mijn oliekoeler los te maken, zonder mijn koeler met een andere sleutel tegen te houden, was er een klein scheurtje ontstaan, dus olielekkage. Nieuwe oliekoeler: €256. Gelukkig kon Groenewold Techniek in Wageningen hem maken. Dat scheelde aanzienlijk.

Zie: Repareren alu oliekoeler
 
zucht... laat ik dan nog maar een keer |(

Vanmiddag een GPX weer in elkaar gezet: voorkuip erop, tank erop, onderkuip, zijkuip, kontje de hele meuk. Benzinekraan open gezet *D
Afijn, wij klaar, tis al laat, alles donker. Ik zit al helemaal ingepakt op de cat klaar om weg te rijden. Contact van de GPX gaat aan, achterlicht gaat aan, koplamp gaat aaaaaaaaaaaaa....

Helm af, handschoenen uit, oordoppen uit, rugzak af, jas uit, paul lief aangekeken, schroevedraaier geleend, onderkuip eraf, ruitje eraf, stekker van de koplamp aangesloten, ruitje erop, onderkuip erop, schroevedraaier door de brievenbus, jas aan, rugzak om, oordoppen in, helm op, handschoenen aan, starten en naar huis B|
We stonden alledrie al ready to go B|
En je vergeet te melden dat je telefoon tussendoor nog 2 keer keer afging, dat er een schroefje vandoor ging waar we achteraan moesten rennen (krengen lopen snel) Nadat je eindelijk alles er weer op en aan had geschroefd, motor starten, lichten aan (behalve mijn rechter knipperlicht aan de voorkant |( ) in zn één en gewoon afslaan bij het optrekken...jiffy naar binnen geklapt, in zn 1 en optrekken...en afslaan...en viccie motor uit, afstappen, wriemelen daar ergens onder bij mijn motor...starten, en zn 1 en rijden... Inmiddels de eerste persoon al weer terug komen rijden, maar toch maar gekeerd, en toen pas eindelijk onderweg naar Breda... B|
 
Ja, das nou juist wat je niet lukt :P
:} :}
full
 
pasgeleden koekblik nog ff nazien... verstuivertjes (is een diesel) ff testen....waren oke..terug erin, vastdraaien....aaah...nog een beetje vaster...knak, stuk uit de kop gebroken.... Nu een andere kop erop a 150 Euro, pakkingset a 135 Euro en twee of 3 avonden werk..... |(
 
ik net een sleutelblunder begaan.

ik ben bezig met de koppelingsplaten tevervangen.
de een grote centrale moer is geborgd met een deukje. dus ik met platbek schroevendraaier proberen die deuk een beetje eruit tehalen. lekker met een hamer op het handvat meppen. breekt een deeltje van de platte bek af.
hoor ik dat stukje in het motorblok donderen. [schrik] ik kon wel ;( '( . met heel veel geluk ligt het netjes in het carter. dus nu moet ik carterdeksel eronder uit halen nadat de uitlaat geheel verwijderd is + onderdelen bestellen.
olie aftappen kan niet want er zat nog geen olie in, was ook bezig met grote beurt.
let wel het is Gedore schroevendraaier, kan je geen meuk noemen.

dit kost weer ontzettend veel extra tijd(en geld)

btw ik kan nog wel rijden er is nog een backup motor 550cc ipv 1200cc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan