post hier je grootste sleutelblunder !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skwefje

MF veteraan
27 mrt 2003
1.565
0
omgeving Tilburg
Ik zal het spits wel afbijten. Een paar jaar terug reed ik nog op mijn ouwe trouwe Kawa ltd 440 (RIP). Toen ik 120 reed brak in ene de distributie ketting. Niet op mijn bek gegaan (vond ik best knap van mezelf :+ ) en vol goede moed begonnen met sleutelen. De schade was gelukkig erg beperkt gebleven en met wat pakkingen en wat kettingen konden we het wel redden.

Tijdens het opbouwen van het blok moesten we een momentsleutel hebben met een kleiner en nauwkeuriger bereik dan we in huis hadden. Op dat moment waren we bezig met het vastzetten van de balansassen. Die hadden we handvast gedraaid waarna we erop uit gingen om een juiste sleutel op de kop te tikken. Zo gezegd zo gedaan, alleen waren we vergeten dat de bouten van de balansassen alleen maar handvast zaten. Wij vrolijk verder gaan met opbouwen, en toen alles eronder hing liep het blok als nooit tevoren...voor ongeveer 50 km. Toen draaide letterlijd alles in de soep: kleppen krom, krukas vernacheld, kettingen wederom naar de filistijnen ;(

Volgende keer toch maar beter opletten... :+
Iemand anders een leuke sleutel-anekdote?
 
Sorry, wou niet onbeleefd zijn, maar ff duidelijk maken dat ik er was. Anders heb ik het gevoel dat ik een gesprek overhoor dat niet voor m'n hypergevoelige trommelvliezen bestemd is..
 
Sorry, wou niet onbeleefd zijn, maar ff duidelijk maken dat ik er was. Anders heb ik het gevoel dat ik een gesprek overhoor dat niet voor m'n hypergevoelige trommelvliezen bestemd is..

als het niet voor jouw hypergevoelige trommelvliezen bestemd zou zijn zou het niet op een openbaar forum staan ;)
En wat jij allemaal voor dubieuze gedachtenkronkels hebt bij onze poging om een sleutelmeet af te spreken is waarschijnlijk niet voor mijn hypergevoelige oren bedoeld :+



a dirty mind is a joy forever ;)
 
Dan maar weer ff on-topic:

M'n sleutelblunder van afgelopen week.. :(

Blij als een kind met m'n carbon/kevlar dynamodekselbescherming (triple woordwaarde!) besloot ik deze te verwennen met wat blanke lak. Na 3-4 lagen was het relief er bijna uit, en ik besloot dat het tijd was voor een finishing touch. Het was eigenlijk al perfect, maar je weet hoe dat gaat. Je wilt het nét iets beter.

Dus ik verplaatste m'n werkstuk zodat ik nog iets beter bij de randen kon, schudde vrolijk met m'n spuit(bus)* en legde een laatste, lekker strakke, allesbehalve blanke grondlak over m'n werkstuk.

Was even vergeten dat ik bij het wijzigen van de coördinaten van m'n werkstuk ook de coördinaten van de blanke lak aan had moeten passen, opeens stond er een andere spuitbus dichtbij..

Gelukkig kon ik de schade ongedaan maken, maar op de een of andere manier heb ik nog geen zin gehad om er opnieuw een blanke laklaag op te spuiten..


* = woordspeling
 
Wellicht als je de andere kant opbuigt, dat het dan beter gaat, soms is neerwaarts beter als opwaarts, en morgen gewoon niet gelijk zo hard doorduwen. Als je zachtjes begint, maakt het niet uit welk gaatje het is, maar altijd met beleid! :)

zien we morgen wel, we beginnen gewoon rustig met boren en dan steeds verder. Lag die tube nog bij jou of had ik die weer meegenomen?
 
Mijn eerste sleutelblunder is ook een feit *D . Vorige week vonken gecreëerd door eerst de min pool van de accu aan te sluiten en vervolgens de plus pool erin proberen te schroeven ;( .

*PATS*. Het bleek uiteindelijk niet zoveel voor te stellen :9 . Later heeft mijn buurjongen die zijn motor in duizend stukjes heeft liggen laten zien waar de vonk vandaan kwam :) Kennelijk is het niet zo erg als er een vonk ontstaat bij de accu :? Hij deed het met opzet en het boeide blijkbaar niet zo :+

Toch Viccie :? :P
 
Sleutelen? Praat me er niet van.... Gaat vaak goed, maar ook wel eens niet....
Het begon allemaal met mijn oma. Volgens haar was ik zo handig, dat ik maar naar een technische school moest gaan. Vervolgens vroeg zij mij om haat broodrooster te repareren. Je weet wel, brood in de gleuven, hendel naar beneden, en na verloop van tijd komen ze weer bruin omhoog.... Nu, dat laatste deed hij dus niet meer. Ik dat ding openschroeven, en de veer die de boel omhoogdrukte was gebroken.
Ik dus uit de verzameling van mijn pa een andere passende veer gezocht, en gemonteerd. Even proberen, prima.
De volgende ochtend wordt ik opgebeld door een boze oma. Die zat aan haar ontbijttafel lekker haar broodje te roosteren onder het genot van een glaasje jus.
Na 2 minuten was het broodje klaar, waarna onder een daverende klap de 2 bruin geroosterde boterhammen met een sneltreinvaart door de lucht zeilen, afketsen van het plafond (in diverse stukken en kruimels), en weer bovenop mijn omaatje landen die ondertussen al niet meer in haar stoel zat, maar half onder tafel lag (samen met de inhoud van haar halfvolle glas jus)....
Gelukkig had zij niets gebroken. Tsja, wist ik veel dat een dikkere veer ook betekend dat hij sterker is.......

;) ;) :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan