post hier je grootste sleutelblunder !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skwefje

MF veteraan
27 mrt 2003
1.565
0
omgeving Tilburg
Ik zal het spits wel afbijten. Een paar jaar terug reed ik nog op mijn ouwe trouwe Kawa ltd 440 (RIP). Toen ik 120 reed brak in ene de distributie ketting. Niet op mijn bek gegaan (vond ik best knap van mezelf :+ ) en vol goede moed begonnen met sleutelen. De schade was gelukkig erg beperkt gebleven en met wat pakkingen en wat kettingen konden we het wel redden.

Tijdens het opbouwen van het blok moesten we een momentsleutel hebben met een kleiner en nauwkeuriger bereik dan we in huis hadden. Op dat moment waren we bezig met het vastzetten van de balansassen. Die hadden we handvast gedraaid waarna we erop uit gingen om een juiste sleutel op de kop te tikken. Zo gezegd zo gedaan, alleen waren we vergeten dat de bouten van de balansassen alleen maar handvast zaten. Wij vrolijk verder gaan met opbouwen, en toen alles eronder hing liep het blok als nooit tevoren...voor ongeveer 50 km. Toen draaide letterlijd alles in de soep: kleppen krom, krukas vernacheld, kettingen wederom naar de filistijnen ;(

Volgende keer toch maar beter opletten... :+
Iemand anders een leuke sleutel-anekdote?
 
Tja ken dat. Een collega was bezig het het brandstofsysteem (auto) en ik was bezig met het monteren van een autoradio. Dus ik het blik op contact en hoor een hoor geschreeuw... en een mooie fontein van diesel boven de motorkap uit. Commentaar van collega: "Oh ja, de auto níet op contact zetten omdat de brandstofleiding eraf ligt..."
*zucht*
 
Tja ken dat. Een collega was bezig het het brandstofsysteem (auto) en ik was bezig met het monteren van een autoradio. Dus ik het blik op contact en hoor een hoor geschreeuw... en een mooie fontein van diesel boven de motorkap uit. Commentaar van collega: "Oh ja, de auto níet op contact zetten omdat de brandstofleiding eraf ligt..."
*zucht*
Had ik met het injectie erop bouwen op mn motor.
Alles getest aan bedrading en dat was goed.
Ik dacht, ik test ook even of mn lachgasinstallatie overal prik kreeg want dat lag ook los.
Vergat er alleen bij dat mn brandstofpomp aangesloten was van mn gewone injectie en die vrolijk met een hoge cap pomp begon te bulken omdat er een retourleiding nog niet vast zat :X
 
Niet sleutelen, maar wel sleutel (bijna...)

JE kent het wel, donderdagavond, lekker stappen, bierdrinken etc. Thuisgekomen ga je samen met een maat ff achterom, omdat dat korter is, maar hé de nooddeur die ALTIJD op een kier staat, maar nu even niet, dus je maat pakt een sleutel en begint de deur open te wrikken. Verstandig als jij bent help je natuurlijk mee, het is tenslotte wel 20m extra lopen als je langs de voordeur zou willen. Je pakt natuurlijk je sleutel van je geliefde tweewieler, omdat ie zo mooi buigzaam is....
Effin, dat was ie ook. Begint gelukkig wel eindelijk een helder lampje te branden om zeker NIET met je zatte harses de sleutel maar weer 'recht' te buigen en dat te laten wachten tot de volgende dag.
Gelukkig heb je nog meer sleutels en lukt het de deur open te krijgen.

De volgende dag: HE waarom is mijn sleutel zo krom??? Met veel geluk is ie nu weer recht en ging alles goed. Voor de zekerheid maar omgewisseld met de reserve sleutel, die gelukkig maar 280km verder op 'veilig' opgeborgen was....

:} :} :} :} :} :} :}

:W
 
In de crosbrommertijd een carburateurtje uitboren.

Boortje gepakt 15mm

Boorde wel wat moeilijk.

De carburateur en de boor begonnen te roken.
En de klus is geklaard.

Tja het zag er niet uit.....

FF het slijpsel wegblazen.

Raak ik met mijn lippen het spruitstukje met als gevulg dat ik een 15mm afdruk op mijn lippen heb. DOET PIJN.

OJA, later kwam ik erachter dat ik een steenboor had geleend van mijn papa.
 
Iemand wel eens aan ZUNDAPP gesleuteld? bij een blok met handversnelling had je een kortere drijfstang, en dus een lagere pistonpen, de voetbakken hadden een pistonpen in het midden van de zuiger, nou als je dan 13 jaar bent en de zuiger van een voet in een handbak plaatst komt de zuiger in de hoogste stand niet tot tegen de kop, dus compressie NUL.
En wel starten, zelfs achteruit!! alleen geen vermogen....... *O*
 
Ja ikke: van de week nieuwwe keeringen vervangen
van mijn suz gsx,
Ik pietje ongeduld,
monteer het wiel,even los om te kijken, of ik
alles,wel goed gemonteerd had :+ :+ :+

Dus ik geef een flinke draai aan het wiel,en zonder,
problemen draaide de kilometer teller,zich vrolijk rond,
om het voorwiel :+ .

Mhhh ikke niet blij,ik vondt mij zelf een grote
:( O-) :( O-) O-) .


Maar ja toch weer opgelost.

groet toontje :]
 
Heb gisteren m'n haar in de fik gestoken. Was de draadboom aan het opknappen met een krimpkous & aansteker, naast een stekkertje dat waarschijnlijk vol kruipolie zat. Steekvlam en de voorkant van m'n weelderige dos kwijt. Nu ben ik kaal ga ik een föhn kopen (voor de krimpkousjes)..
 
Ik ververste, 's avonds op de zaak, de olie van mijn gixxer. Nadat ik eidelijk een passende sleutel gevonden te hebben (5 gereedschapkarren, niet een met sleutel 19 |( )draaide ik de plug los, en liet die in het opvangbakje vallen. Vervolgens opzoek naar een nieuw afsluitringetje |( . Dan de oude olie in het vat gooien MET DE PLUG! ;( :( Uurtje vissen met een magneetje (in een stalen vat...), gelukkig is Nolen Motors bijna elke avond open. Gelukkig past de carterplug van een Laverda in een Suzuki.
 
Waaazuzzuuuup,

Ik dacht (aangezien ik toch wel twee rechterhanden heb normaal gesproken, wat nu letterlijk het geval was :P ) ook eens aan mijn Yappie te sleutelen. Ik heb alles totaal netjes gespoten, gereviseerd en het nodige vervangen. Echter had ik de koppeling zo afgesteld dat ik bijna de hendel niet hoefde gebruiken, zo zelfs afgesteld dat ik op de een op andere manier de bak gwn in zn 1 kon schoppen zonder hendel......fijn dacht ik (zal wel heel ongezond zijn geweest, maarjah schakele bij hoge toeren he) tot ik moest afremmen bij het kruispunt. Ik wilde namelijk wel koppeling gebruiken bij terugschakelen, bleek ik echter mijn remhendel met mijn koppelinghendel te hebben verwisseld........ik vond het stuur al zo vreemd uitzien en vroeg aan die vriend van me (die monteur is!) wat er zo raar uitzag. Geen idee, tot ik op me bek ging en erachterkwam dat ik de voorrem indrukte in plaats van de koppeling.
Intussen netjes opgelost en weer opnieuw kunnen plamuren en spuiten.

Week later met mijn crosser pas blok eronder gezet wilde gaan rijden, was twee bouten vergeten aan te draaien, vliegt me blok eronder uit tijdens het crossen.
oeps.........
Het publiek vond het wel leuk *O*
ikke niet zo -O-
 
ik heb voor 3 weken terug een andere fiets gekocht om te verbouwen,wil ik ff kijken hoe het staat als ik de tank helemaal naar voren plaatst.
LAAT IK DE TANK UIT M'N KLAUWE PLEUREN |( ;( :(


met als gevolg 2 diepe deuken ;(
 
Heb een keer een gigantische vastloper gehad met mijn anders zo trouwe Honda CD50. Ik had een minirevisie gedaan: zuigerveren, kleppen opnieuw ingeslepen, nieuwe pistonpen omdat ik dacht gemeten te hebben dat ie iets was gesleten.

Bij Dekker in Tiel daarvoor onderdelen gehaald, wel gezegd dat ik 70cc had (ook zuigerveren daarvoor gekregen), maar ze hadden per ongeluk een 50cc pistonpen meegegeven. |( :(

Omdat ik zonder de onderdelen te controleren |( alles teruggemonteerd had hoorde ik na een km of 100 een klatsboemkedeng...GVD- geluid. Zuiger was schuin komen te staan in de cilinder doordat de 50cc pistonpen smaller is dan een 70cc'er. Gevolg: de drijfstang was afgebroken en had zich door door het carter heen geboord. Gelukkig was de koppeling uit elkaar gesprongen, waardoor de versnellingsbak nog goed was en ik niet onderuit ben gegaan met 40 km/u (raar, het gebeurde net op een moment dat ik langzaam reed; de top was 80).

Daarna heb ik mijn eerste échte sleutelervaring opgedaan: hele blok uit elkaar, alles schoonmaken, nieuwe onderdelen erin, afstellen en hij deed het weer. Ik heb me nooit zo handig gevoeld als toen! ;)

Wel jammer dat de brommer na de vastloper nooit mee zo lekker heeft gereden als daarvoor... Nog jammerder dat ik de brommert heb verkocht toen ie bij mijn ouders "in de weg" stond. '(
 
Oud crossmotortje uit elkaar gehaald, en weer in elkaar gezet. En dan bij een proefritje merken dat je de gaskabel niet goed hebt gelegd. Stuur naar links= volgas.

Kon nog maar net die geparkeerde auto ontwijken.. _O-
 
Dit is werkelijk een te gek topic. Heb nu 8 pagina's gelezen en heb nu tranen in mn ogen, pijn in mn buik en kramp in mn kaken van t lachen. _O-
Nog een wonder dat er zoveel overlevenden zijn. :}
Eigen blundertje: twee autos met de neus naar elkaar, startkabels ertussen en ja probeer maar. Wacht ff joh, je moet je auto laten draaien anders trekt je accu leeg. Ok, half in de auto buigen, contact om en knots, kut, staat in de versnelling. :X Dan nog een niet erg sleutelblundertje maar dat moest daarna wel: Ik kan HEEL goed met een luchtbuks overweg. Oja? Ja hoor, ik schiet zo tussen mn spatbord en de (brommer)band door...not. |(
 
Euuh, ik heb er veel (bij brommers wel)
eerste weet ik niet echt of het een blunder is, maar het moet wel bijna...
mijn Honda blok gereviseerd, en na 100 km begon hij zo traag te lopen, kwam thuis van een infodag, net als ik de wijk binnenrijd houd hij dermee op. Gelukkig niet te ver moeten duwen. Na heel wat zoeken besluit ik dat de versnellingsbak kapot moet zijn, want hij wil niet meer schakelen, krukas draait niemeer... Ander blok gekocht, durfde deze niet meer open te doen :X
Tweede is nog erger, op m'n nieuw blok zet ik de cil over, en schiet dat ringetje dat de zuigerpen tegenhoud, weg. "Zal wel ergens op de grond liggen" NIET DUS, na 20 km een dikke vastloper ;(
En dan ook eens een hugger geimproviseerd met oud voorspatbord. Ding is in m'n wiel gedraaid en half opgebrand door de wrijving :P
 
Ehhmm, schiet me nog wat te binnen, had een bmw r75/5. Bougies vervangen, rechter bougie ging er wel een beetje vreemd in. Dr zat een soort 'hik' in elke slag bij t indraaien. Afijn, stukje rijen, ineens keihard pfft plop en een hoop herrie, bougie deruit gevlogen. Ik stop ga kijken waar dat ding is gebleven, kom er na een poosje achter dattie nog aan de bougiekabel hangt.
 
Hoofdstuk 12: Voorvork olie keerring verwisselen.

Wat is het stomste wat je kan doen bij het in elkaar zetten van de vork?

Juist ja, eerst de buitenste glijbus er inzetten. |( |( |( |(

Mooi weer vandaag, maar ik rij nu al 2 weken met een lekkende keerring, en het werd steeds erger, vandaag maar vroeg begonnen, in de hoop in de namiddag nog een rondje te kunnen maken.

Ik in mijn haast de buitenste glijbus er in getikt, en dan de binnenpoot vastpakken en dan opeens schiet het je te binnen...... ungeloofelijk rund dat je bent. |( |( |( |( |(

Gelukkig koop ik al mijn kleine onderdelen in 2 voud, vanwege blunders als deze, maar moet je wel eerst die rot bus er weer uit zien te krijgen.
Na een half uur tikken en hameren maar naar een kennis gelopen en daar de dremel gepakt en de bus doorgeslepen.

:(
 
Vorig jaar samen met mijn broer m'n draadboom van een oude gs 1000 willen vernieuwen heel voorzichtig omdat er geen E-schema bijwas. Fijn op het heftafeltje gezet en de nodige onderdelen er af gehaald. Op het tafeltje kwamen ondertussen steeds meer leege "hertogjes" te staan onderhand zoveel dat er geen onderdeel meer bij kon maar lekker door gegaan tot een uurtje of twee 'snachts totdat m'n hoofd toch wel erg zwaar begon te worden en m'n benen zwak werden en m'n ogen mistig.

De volgende ochtend een zwaar vette kater lekker gedouched een weer aangekleed en maar weer verder ik wist dat ik al "lekker" opgeschoten was ik kom dus in m'n schuur en tot mijn schrik was ik al zover dar er enkel het frame met blok nog op z'n wielen stond en de vloer zat onder de onderdelen en losgeknipt draad en een overdosis aan lege flessen op de heftafel.

Ben maar weer terug het huis in gegaan om eerst wat koffie te halen en pijnstillers.
 
Vorig jaar samen met mijn broer m'n draadboom van een oude gs 1000 willen vernieuwen heel voorzichtig omdat er geen E-schema bijwas. Fijn op het heftafeltje gezet en de nodige onderdelen er af gehaald. Op het tafeltje kwamen ondertussen steeds meer leege "hertogjes" te staan onderhand zoveel dat er geen onderdeel meer bij kon maar lekker door gegaan tot een uurtje of twee 'snachts totdat m'n hoofd toch wel erg zwaar begon te worden en m'n benen zwak werden en m'n ogen mistig.

De volgende ochtend een zwaar vette kater lekker gedouched een weer aangekleed en maar weer verder ik wist dat ik al "lekker" opgeschoten was ik kom dus in m'n schuur en tot mijn schrik was ik al zover dar er enkel het frame met blok nog op z'n wielen stond en de vloer zat onder de onderdelen en losgeknipt draad en een overdosis aan lege flessen op de heftafel.

Ben maar weer terug het huis in gegaan om eerst wat koffie te halen en pijnstillers.

Whahahahaha :} briljant! Had je echt niet zoiets van: "hee misschien moet ik ff kappen voor de onderdelen op raken". Voor de rest niets gesloopt? "juh het wil niet los, naja ff voetje erop en afzette"
 
Whahahahaha :} briljant! Had je echt niet zoiets van: "hee misschien moet ik ff kappen voor de onderdelen op raken". Voor de rest niets gesloopt? "juh het wil niet los, naja ff voetje erop en afzette"

Nee we zijn gekapt omdat het bier op was ik had nog maar 2kratjes gekoeld staan en lauwe hertog zuip ik niet, na de koffie wel weer 8 nieuwe kratjes gekocht omdat ze in de aanbieding waren fijn de koelkast in m'n schuur weer gevuld en toen weer begonnen met sleutelen totdat het bier weer koud genoeg was.
O-)
 
Ik heb ook nog wel een mooie blunder, alleen dat was nog in mijn Puch tijd :) . Moest een keer de zuiger vervangen, alles uit elkaar en weer in elkaar; liggen er alleen nog twee ringen op de grond.

Ik dacht nog rotzooi altijd van mijn pa in de garage, ringen weggegooid. Brommertje weer starten, kon nog niet eens de oprit afrijden. Wat blijkt nou waren de ringen de zuigerveren O-) :?

[edit: zuigers -s]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook nog wel een mooie blunder, alleen dat was nog in mijn Puch tijd :) . Moest een keer de zuigers vervangen, alles uit elkaar en weer in elkaar; liggen er alleen nog twee ringen op de grond.

Ik dacht nog rotzooi altijd van mijn pa in de garage, ringen weggegooid. Brommertje weer starten, kon nog niet eens de oprit afrijden. Wat blijkt nou waren de ringen de zuigerveren O-) :?

Zuigers? Wat was dat voor een puch? ;)
 
Niet mijn eigen blunder,maar die van mijn zwager.

Loopt met zijn jaar oude CBR 900RR achteruit het oprit af,en stapt net met 1 voet in de tuin.
Klats,motor op de kant,kuip beschadigd.

Affijn,schade hersteld,nieuwe stickerset er op en rijden weer.

Wil ie het een week later aan zijn vriendin laten zien hoe het gebeurt is.

Stapt ie weer met zijn voet in de tuin en................. |( _O-

Eigen blunder:

Op het werk een beurt doen aan een bijna nieuwe(20.000 km) mondeo TDCI.
We hebben 2 spuiten,1 voor olie,1 voor ruitensproeier vloeistof hangen voor het raam.
Keek tegen de zon in,en ze hingen gekruist.
Verkeerde gepakt,en de motor gevuld met ruitensproeiervloeistof. |(
Klant komt na 9 km rijden weer terug,dat de motor rare geluiden maakt.

Hele blok+turbo kapot gelopen. :(
 
Laatst bewerkt:
Niet mijn eigen blunder,maar die van mijn zwager.

Loopt met zijn jaar oude CBR 900RR achteruit het oprit af,en stapt net met 1 voet in de tuin.
Klats,motor op de kant,kuip beschadigd.

Affijn,schade hersteld,nieuwe stickerset er op en rijden weer.

Wil ie het een week later aan zijn vriendin laten zien hoe het gebeurt is.

Stapt ie weer met zijn voet in de tuin en................. |( _O-

Eigen blunder:

Op het werk een beurt doen aan een bijna nieuwe(20.000 km) mondeo TDCI.
We hebben 2 spuiten,1 voor olie,1 voor ruitensproeier vloeistof hangen voor het raam.
Keek tegen de zon in,en ze hingen gekruist.
Verkeerde gepakt,en de motor gevuld met ruitensproeiervloeistof. |(
Klant komt na 9 km rijden weer terug,dat de motor rare geluiden maakt.

Hele blok+turbo kapot gelopen. :(

WHAHAHAHHAHA :) We`ve got a winner!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan