Racekip #1
MF veteraan
- 9 mrt 2003
- 49.919
- 530
Thanks, meer veervoorspanning is wel een erg goedkope oplossing natuurlijk. Ik ga daar wel eerst mee experimenteren.In principe is het enige verschil tussen de 2003 en het 2005 model de nokkenassen, daardoor heeft die meer vermogen.
De slipperclutch die in de 2004 RR zit hebben ze in 2005 in de gewone 636 gezet.
Dus het zou moeten passen.
Als je erg veel last hebt van een onrustige achterkant kun je aan de voorkant meer veervoorspanning erop zetten.
En wat ik bij het 2000/2001 model deed was zelf de koppeling lichtjes bedienen na het terug schakelen.
Alleen vergt dat wel iets oefening.
Vanaf 2009 is het frame hetzelfde gebleven.Hallo,
Heeft iemand hier ervaring met aftermarket rearsets op een 2019-2020 model?
Het betreft een straatmotor maar aangezien veel circuitrijders wisselen van rearsets heb ik hier misschien wat meer kans
Ik heb wat last met de slappe veren van de originele voetsteunen, door die slappe veren hebben ze de neiging om aan mijn laarzen te "kleven" als ik mijn voeten verplaats. Iets wat mij dan ook afleid en (zeker naar de toekomst toe) enorm zal gaan ergeren.
En als we dan toch meteen aan het wijzigen zijn wil ik de motor ook ombouwen naar omgekeerd schakelen (analoog aan mijn CBR circuit motor). Echter blijkt dit enkel mogelijk met Sato en Woodcraft rearsets voor zover ik kan vinden. Andere merken passen ook wel aangezien de motor amper gewijzigd is tegenover het vorig model, enkel de originele quickshifter kan dan niet meer gebruikt worden.
Iemand ervaring met goede rearsets (vaste voetsteunen) en omgekeerd schakelen met behoud van de qs sensor?
Thanks!
Bekijk bijlage 1503164
Ja ik! Stuur me even een PB. Deze zijn voor de zwarte Nissin klauwen vanaf het 2007 model toch?Op mijn oude 10 had ik de Nissin klauwen van de 6 zitten (bouwjaar vanaf 2007). Na de verkoop van mijn 10 heb ik een setje SBS 838RS remblokken over. Iemand van hier interesse? Voor 45,- gooi ik ze in een enveloppe.
Bekijk bijlage 1516384
Klopt, dat zijn ze. Staat ook op de achterkant van de blokken. Ik stuur je zo een PM.Ja ik! Stuur me even een PB. Deze zijn voor de zwarte Nissin klauwen vanaf het 2007 model toch?
Vanaf 2009 is het frame hetzelfde gebleven.
alleen kuipwerk, cilinderinhoud en misschien subframe zijn gewijzigd door de jaren heen. In 2013 kwam er tractioncontrol bij.
Oke top. DankjewelZonder gekheid......andere banden monteren. Ik ga het circuit iig niet op met PP's. Goede vervangers zijn er genoeg. Was zelf zeer tevreden over de Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 en ook over de SP uitvoering. Maar over banden is al een topic met 100.000 meningen en ervaringen.
Afgelopen zondag de 2e circuitdag gehad op Assen. Dat is toch wel een hele aparte ervaring om te rijden op het circuit waar je normaal elk jaar komt om te aanschouwen.
De 27e staat zandvoort alweer op de agenda, maar ik vroeg mij af... hoe zit het eigenlijk met het onderhoud van een circuit motor? Dus met andere woorden hoe snel wissel je Motorolie voorvorkolie remvloeistof etc? heb al geprobeerd te zoeken maar ben er niet wijzer van geworden.
Ligt aan de hoeveelheid dagen en je rijstijl.
Rijd je in de top mee, om de 3 races de olie.
Ieder jaar de vering
En ik doe altijd sowieso jaarlijks de remvloeistof.
Maar bij zwaar circuit gebruik soms wel 2 keer per jaar.
Voor sportief op straat, jaarlijks olie en remvloeistof of iedere 8 tot 10000km
Voorpoten service ik om de 2 jaar.
Maar dat is voor iedereen persoonlijk.
Bedankt Racekip, ik zal ze even goed bekijken of ze echt nog zacht zijn.De banden kunnen nog goed zijn.
Als je ze inspecteert moet het rubbererg zacht zijn.
Als de band hard aan voelt zijn ze uitgedroogd/uitgehard.
En als je ze weg legt, inwikkelen in vershoudfolie en het liefst in de kelder bewaren.
Thanks!Voorkant van 2005+ past direct in de 2003
Alleen zitten grotere schijven op.
Achterwiel 98-03 als ik me niet vergis