Ratman's Guzzi gesleutel

En dan nog de scharnierbus die ik uitgezocht heb

full


het is dezelfde maat als in de huidige voorvork.

er wordt ook vaak gekozen voor bronzen glijlagers en dat kan natuurlijk ook. Feit is wel dat rubber scharnierbussen vaak ook in de autoindustrie gebruikt worden voor de wielophanging en ook erg lang meegaan, verder geeft het nog wat trillingdemping en dat kan nooit kwaad. Bovenal is het simpel en doeltreffend, deze dingen zijn ook ideaal voor zijspanwiel ophanging als je een soort triangel systeem gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
En dan nog de scharnierbus die ik uitgezocht heb

[afbeelding]

het is dezelfde maat als in de huidige voorvork.

er wordt ook vaak gekozen voor bronzen glijlagers en dat kan natuurlijk ook. Feit is wel dat rubber scharnierbussen vaak ook in de autoindustrie gebruikt worden voor de wielophanging en ook erg lang meegaan, verder geeft het nog wat trillingdemping en dat kan nooit kwaad. Bovenal is het simpel en doeltreffend, deze dingen zijn ook ideaal voor zijspanwiel ophanging als je een soort triangel systeem gebruikt.


yep , dat zijn dezelfde dat ik ook gebruikt had , ik heb ze willen bestellen bij eriks en daar ik geen zelfstandige was kon dit niet , heb ze besteld bij ons en heb in plaats van 17 euro BTW IN heb ik bijna het dubbele betaald en 4 weken wachttijd |( |(
 
Ik heb ze gewoon bij eriks aan de balie gehaald, wel een minimum order van wat was het ook alweer.......

full


hier de busjes waar de scharnierbussen in moeten komen, de vorkpoten eerst nog een beetje vormen met een haakse slijper zodat ze goed gelast kunnen worden. Ik steek er dan ook nog eens een 30mm pijp doorheen tijdens het lassen welke de boel dan mooi in lijn houdt. Ik ga ze toch maar midden onder de poten zetten welke ik dan enkele mm naar buiten zet, het is zo weinig dat je dat niet ziet.

 
en meel terug!

Ondertussen zijn de remankerplaten ook weer tevoorschijn gekomen die ik voor de vorige vork heb gemaakt, dat komt weer mooi van pas.

full


Ik heb destijds de remplaten toen ik het EMLwiel gemonteerd had vervangen, hiervan zaten de remschijven verder uit elkaar en het pastte niet meer. Nu de voorvork breder wordt gaan deze nu ook weer passen.
 
Laatst bewerkt:
en meel terug!

Ondertussen zijn de remankerplaten ook weer tevoorschijn gekomen die ik voor de vorige vork heb gemaakt, dat komt weer mooi van pas.

[afbeelding]

Ik heb destijds de remplaten toen ik het EMLwiel gemonteerd had vervangen, hiervan zaten de remschijven verder uit elkaar en het pastte niet meer. Nu de voorvork breder wordt gaan deze nu ook weer passen.

ja hoor , je bent WEEEEER goed bezig :}
 
Hee Oma :W


Ratman

Ergens in dit topic staat het een en ander over de bedrading die door jou gewijzigd is, heb je daar ook een complaat schema van ?

Niet echt, doe de bedrading meestal in gedeeltes.

denk dan aan

  • Ontsteking
  • laadcircuit
  • controle (lampjes en metertjes)
  • Verlichting
  • Signalering (claxon en knipperlichten)

Als je al deze dingen apart tekent dan wordt het een stuk begrijpelijker.

edit:

Span rijdt nog steeds goed, uitlaat lekt een beetje maar ja
komend weekend maar eens een treffen rijden
 
Laatst bewerkt:
Dan nu het definitieve schema van de bedrading, het is iets vereenvoudigd weergegeven voor het overzicht.
Zo zijn de diverse lampjes niet getekend maar alleen met tekst aangeduid, de ontsteking en Xenonunit zijn ook niet ingetekend.
[afbeelding]
De kabels zijn duidelijk en je ziet meteen de huishoudelijke kleuren, de kabel van de dynamo is een krachtstroom kabel voor 400V apparatuur. Het leek me wel wenselijk dat met en 400W dynamo (35A) de bedrading wat steviger is.
Ook belangrijk is dat de dynamo en voeding geheel gescheiden zijn en apart op de accupool zitten, dit vermindet de kans op hoge piekspanningen op het boordnet waardoor electronica kan sneuvelen.

Ah toch een schema gevonden ;)
 
Wat er gaat gebeuren met de guzz staat in een ander topic

dit wordt zijn toekomst

full


in elk geval zoek ik zo'n kuipje
 
ik geloof er helemaal niets van dat jij zo'n glimmende motor kan maken :N
er is bij brikken iemand op zoek naarr een Guzzi op leeftijd om te verbouwen.
Misschien dat je hem voor een leuke prijs kan overdoen zonder er eerst een hoop werk aan te hebben.

die kuipjes kan je bij doggers of harry van der kruijs kopen, origineel zal wel een kostbare zaak worden, ebay?
 
ik geloof er helemaal niets van dat jij zo'n glimmende motor kan maken :N
er is bij brikken iemand op zoek naarr een Guzzi op leeftijd om te verbouwen.
Misschien dat je hem voor een leuke prijs kan overdoen zonder er eerst een hoop werk aan te hebben.

die kuipjes kan je bij doggers of harry van der kruijs kopen, origineel zal wel een kostbare zaak worden, ebay?

Wen er maar aan! ik heb alle glim dingen zorgvuldig bewaard dus het is een kwestie van overzetten, blok afspuiten met hogedruk reiniger en de klependeksels poetsen en we zijn al een heel eind. Punt van aandacht zal zijn de voorvork met het eventuele stuurkuipje, misschien zet ik er ook wel een gewone verchroomde koplamp op en dan geen kuip.
 
Het is gebeurd vandaag,
De Guzzi en het zijspan zijn gescheiden, beide gaan een nieuw leven tegemoet.

De Guzzi blijft solo
Het zijspanframe gaat na wat aanpassingen aan de BMW hangen.
op dit moment een zielig hoopje onderdelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan