Ratman's Guzzi gesleutel

En Honda.. :Y :Y

Guzzi geneuzel haha :+

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat iemand eerdaags begint met een nieuw Guzzi zijspan aanbouw project.

Vandaag vooral de slijptol losgelaten op het platform frame.

linker deel met motorbevestiging eraf
achterste stuk eraf
beugel (type strijdwagen) eraf
accu houder eraf

het geheel is een stuk lichter geworden. })

De Guz staat er nu bij zonder wielen en voorvork, eigenlijk alleen een blok en frame.
 
OK dan,
hier een plaatje
full

Inmiddels het zijspanframe al aan het klaarmaken voor aanbouw aan de K100
 
En nog een paar onderdelen

full


De zijspanwiel ophanging en spatbord gaan ook weer hergebruikt worden.
Eigenlijk heeft elk onderdeel van het span weer een nieuwe nuttige bestemming gevonden.
 
En de voorvork

full


Ook deze gaat morgen naar een nieuwe eigenaar!

Er zijn teveel maatverschillen met de K100 zodat ik liever een nieuwe schommelvoorvork maak.
 
bel de politie, el kaida heeft een aanslag gepleegd _O-

Of iets met die twee gasflessen......

BTW... op het laatste plaatje zie je net een stukje van het Steib LS200 bakkie, daar zit nog een hoop werk aan maar er komt binnenkort dus nog een zijspansleutel topic bij voor een hele lange periode.
 
Laatst bewerkt:
Een deel van de rommel is alweer opgeruimd, schommelvoorvork en wielen zijn opgehaald.

zo komt er langzamerhand weer ruimte.
 
@Ratman,
Heb de asstompjes van de swingarm van de Guzzi gemeten.
De maat is M20x1mm deze heb ik niet wel M18x1mm helaas dus wordt het kopen of miss dat iemand anders in het bezit is ervan.
Wellicht kan je ook bij Motortoer info krijgen of lenen.

Btw je krijgt nog een kratje of 2 bier van mij want we waren wat vergeten met het ophalen van de onderdelen. ;)
 
Als je as stompen gaat vervangen kan je de beste ombouwen naar een soort tap .
Door met een dunnen slijpschijf een aantal halen te geven over de draadwindingen in de lengte richting en dan van af de binnen kant waar de draad nog goed is de asstomp met de sleuven er in te draaien met wat vet.
Normaal zou ik je er wel een kunnen lenen maar hij is al uitgeleend en vergeten op te schrijfen aan wie waardoor die helaas nog niet terug is .
De laaste keer op vehikel zag ik een tap liggen voor 30 Euro maar ik twijfelde aan de draadspoed om hem mee te nemen .
Goed voor de volgende keer maar.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn weer plannen om de Guz opnieuw te gaan bespannen, het frame van het diesel project is een prima basis voor een platform frame. Nog even met het plan gespeeld om er een GL blok in te hangen maar heb dat ook weer laten varen, gisteravond begon langzamerhand het idee te groeien tijdens het opruimen van de garage. Het passen van verschillende onderdelen volgde en toen wist ik het. We gaan weer een span bouwen volgens het principe van de Guz maar dan op diverse punten verbeterd.


Bij de vorige versie was de grootste ergenis toch het in en uitbouwen van het blok en het verwijderen van de achterbrug terwijl het eigenlijk juist gemakkelijk zou moeten zijn.
Wat ik anders wil is dat de bevestiging van het blok en de achterbrug nu aan het platformframe komen, het Tontiframe wordt er dan gewoon los opgeschroefd welke geen noemenswaardige dragende functie meer heeft behalve de voorwielophanging.

Het oude frame van de Guz kan ik nu modificeren door de bevestigings punten van de brug weg te slijpen en daar een stuk hoeklijn op te lassen voor de bevestiging. Aan de voorzijde zouden de twee oren naar de blokbevestiging er ook af kunnen, de bevestiging aan het eind van de framebuis is voldoende lijkt me.

Er gaat weer gesleuteld worden de komende maanden, heb tot nu toe totaal geen tijd gehad voor de projecten maar dat gaat weer veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn weer plannen om de Guz opnieuw te gaan bespannen, het frame van het diesel project is een prima basis voor een platform frame. Nog even met het plan gespeeld om er een GL blok in te hangen maar heb dat ook weer laten varen, gisteravond begon langzamerhand het idee te groeien tijdens het opruimen van de garage. Het passen van verschillende onderdelen volgde en toen wist ik het. We gaan weer een span bouwen volgens het principe van de Guz maar dan op diverse punten verbeterd.


Bij de vorige versie was de grootste ergenis toch het in en uitbouwen van het blok en het verwijderen van de achterbrug terwijl het eigenlijk juist gemakkelijk zou moeten zijn.
Wat ik anders wil is dat de bevestiging van het blok en de achterbrug nu aan het platformframe komen, het Tontiframe wordt er dan gewoon los opgeschroefd welke geen noemenswaardige dragende functie meer heeft behalve de voorwielophanging.

Het oude frame van de Guz kan ik nu modificeren door de bevestigings punten van de brug weg te slijpen en daar een stuk hoeklijn op te lassen voor de bevestiging. Aan de voorzijde zouden de twee oren naar de blokbevestiging er ook af kunnen, de bevestiging aan het eind van de framebuis is voldoende lijkt me.

Er gaat weer gesleuteld worden de komende maanden, heb tot nu toe totaal geen tijd gehad voor de projecten maar dat gaat weer veranderen.
leuk te horen dat er weer schot in de zaak komt :)
 
leuk te horen dat er weer schot in de zaak komt :)

Ik heb er lang over nagedacht, nadat ik had besloten om met het diselproject te stoppen en het K100 project ook niet verder ging moest er gewoon een goed span komen. Verschillende motortypes liet weer de revue passeren en uiteindelijk wordt het toch weer Guzzi, en daar heb ik nog veel van liggen en ik kan het reeds gemaakte frame van het diesel project goed benutten.

Het platform frame is me altijd goed bevallen maar vroeg wel om een paar verbeteringen, die gaan er nu komen en ik zal het nu ook netjes laten poedercoaten.

verbeteringen zijn:
  • service vriendelijker wanneer blok of achterbrug eruit moet
  • betere zijspanwiel ophanging
  • Carterbescherming

En er waren nog wel een paar puntjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan