Ja, zou hij al 8 dagen met zijn velgranden bezig zijn?Het is stil
Als je die wielen ergens inspant zodat ze vrij rond kunnen draaien kan je een lik nivea op de velgrand "draaien" dan houdt daar gewoon geen lak op en je kan het er zo weer vanaf vegenTevens sta ik nog in dubio over de wielen, op zich zijn ze niet slecht, maar de zwarte verf is doorgepoetst en erg dun.
Ik ben alleen bang dat ik ze meer verziek, want ik moet het blanke deel afplakken, en ben bang dat dat niet helemaal goed gaat komen.
Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag, tips daarover zijn meer dan welkom.
Aankomende week zit ik weer wat ruimer in de tijd en zal ik van tijd tot tijd weer een update plaatsen.
Schiet nou maar op, ligt hier nog oude zooi op je te wachtenGeduld heren, geduld.
Ook bij mij lopen dingen wel eens anders en hebben andere zaken voorrang op de hobby.
OK, en het lijkt idd of de ribbeltjes waar het nummer staat op het bovencarter weg zijn. Of zie ik dat ook weer verkeerd?Nope, een is niet zo vaag, dit is een 31k blok. Toen ik dit ding kocht bleek hij te zijn omgekat. Dit is de RD waarover al het nodige is gepost in het tweetakt topic.
Eerst werd gedacht dat dit een van de eerste 31k modellen was, maar na contact met Yamaha Nederland een Japan, bleek dit toch een gestolen en omgekatte motor uit de jaren 80.
Deze is ook al zeldzaam omdat hij nu bouwjaar 1982 heeft.
Heeft de bekende verschrikkelijke Yamaha bak van peperkoek,geheid dat dit snel erger gaat worden over niet alJawel...........ik heb weer wat tijd gevonden om wat verder te rommelen.
Ik weet dat ikmjullie geduld danig op de proef stel, maar er kwam nogal wat werk op me af, de garage is uitgebreid met een Italiaan, die even ingereden moest worden, de tuin vroeg ook de nodige aandacht, een kleine vakantie, en het was ook gewoon te mooi weer om in een garage te zitten, maarrrrr, vandaag toch weer wat gedaan aan de Yamaha.
Hoewel ik eerst van plan was om de wielen klaar te maken heb ik besloten om deze week het blok in elkaar te zetten.
Daarom eerst beide carterhelften goed schoongemaakt, de pasvlakken licht gepoetst met scotchbrite en de versnellingsbakassen gecheckt en van nieuwe lagers voorzien.
De oude lagers waren niet slecht, maar omdat de boel toch open ligt, is het een kleine moeite, en aangezien dit ding toch al goud geld gaat kosten, zou het dom zijn zo te laten.
Bekijk bijlage 1761523
Bekijk bijlage 1761524
Bekijk bijlage 1761525
Zo het begin is er, morgen verder
Waar zaten die in? Alleen in de 31K blokken?Heeft de bekende verschrikkelijke Yamaha bak van peperkoek
Ik zou het ook niet weten, heb nooit problemen gehad met de bakken van de yamaha's.Waar zaten die in? Alleen in de 31K blokken?
Nee ook in de voorgangers,gebruik van verkeerde olie,olie er te lang in laten zitten en inderdaad exemplaren waarmee wedstrijdenWaar zaten die in? Alleen in de 31K blokken?
Daar hebben we zelf een hele simpele oplossing voor bedacht. We hebben alle soorten en maten 22 mm Simmeringen gekocht. Als een van 12 mm asdikte lekt doen we er een 11 mm in, werkt dat niet hebben we nog 10. Uitwijken naar een dikkere simmering kan ook door een van 7 mm te nemen, kan je weer met 12 asgat beginnen. het kan zo eenvoudigAls deze uitlubbert kan je wat lekkage krijgen, maar volgens mij is er en Engeland iemand die hier een mooie oplossing voor heeft met een o-ring en een lagerbus.
Zover ik weet zijn die bakken niet kapot te krijgen, met uitzondering van wat 10 wijzen kunen maken krijgt één gek in zijn eentje kapot...Zo leer je elke keer wat bij mij staan de versnellingsbakken best goed bekend zelfs als je normale 10w40 gebruikt gaat er niet veel mis. Soms lopen de schakel vorken blauw aan maar verder valt het mee. Heb toch vanaf de jaren 80 tot nu al best veel RD blokken gedaan.