Reis plannen

Tis maar hoe iedereen er tegen aan kijkt. Ik ben ook een planner, misschien wel een beetje over de top. Ik vindt het leuk om in de winter een plan te maken. Dat zorgt er misschien voor dat ik niet op verassende plekken kom, maar wel dat ik de bezienswaardigheden waar ik interesse in heb niet mis. Ik maak een er boekje van voor mijn maten en na afloop maak ik vaak ook een verslagje. Tijdens de rit mooie foto's maken en wat filmen met de actioncam. Voor de afstand vindt ik 250km ruim voldoende zeker als je veel binnendoor of door bergachtig gebied rijdt. Ja minder avontuurlijk maar gezien vaak beperkte tijd wel meer kans dat je de mooie plekken/wegen aandoet.
Wow, dat is wel heel gedetailleerd..
Zelf maak ik een voorbereiding op hoofdlijnen die tijdens de reis continu wordt bijgesteld. Iedereen moet doen waar hij zich prettig bij voelt.

Werk je toevallig als planner of projectleider in de ICT? O-)
 
ik geloof niet dat het road boek serieus is.
mocht je wel daar gaan rijden, dag 1, dat je naar boven gaat zuigt apenballen, niet doen, gelijk schuin naar boven rijden. Die kust route is niet okay
 
ik geloof niet dat het road boek serieus is.
mocht je wel daar gaan rijden, dag 1, dat je naar boven gaat zuigt apenballen, niet doen, gelijk schuin naar boven rijden. Die kust route is niet okay
Het plan toen was de "North500" te gaan rijden aangevuld met Island of Skye. Dat niet alles even mooi is heb je gelijk in. Maar dat is de Noordkaap ook niet maar toch wordt hij door velen bezocht.
 
@MajorFear
Zo'n roadbook geeft al een zekere voorpret. Toch hoeft dat voor mij niet zo uitgebreid.
Bijv dat je niet dronken mag rijden, dat weet ik wel en verder geloof ik dat wel.
Niettemin heb ik de pdf wel opgeslagen voor routes en nuttige info als ik mss eens richting Schotland ga.
Toch bedankt. :t
 
Wow, dat is een beste bak werk. Maar als je daar lol aan hebt, des te meer de voorpret :t

Toen ik naar Noorwegen ben geweest heb ik de route uitgestippeld en alle hotels/b&b/hostels geboekt en die route gereden. Dat zou ik de volgende keer wel iets anders doen denk ik, maar pak dan ook de tent mee.

Vorig jaar stond de Northcoast in Schotland op het programma, die had ik ook zo gepland zoals de trip naar Noorwegen, maar dat mocht helaas niet doorgaan door Corona. Dat roadbook sla ik dan ook even op :Y
 
......... die had ik ook zo gepland zoals de trip naar Noorwegen, maar dat mocht helaas niet doorgaan door Corona. :Y
Ja, dat probleem dat ken ik ook.
Al enkele jaren steeds weer de trip (moeten) uitstellen. Idd nu is corona de oorzaak...............😥
 
Ja, dat valt telkens rauw op je dak. Voorpret, naar uit kijken, etc. Had de hotels en boot al geboekt. Maar goed, bekijk het maar positief, heb nog wat om een keer maar uit te kijken.
 
Als je eenmaal zoiets hebt gemaakt is het eigenlijk niet veel werk meer. Slechts een invul oefening. Ik heb er nog een paar voor de liefhebber. Als je de bijbehorende route wil hebben geef je maar een gil of je download ze van onze site
 

Bijlagen

  • Ierland Roadbook Neutraal.pdf
    1,6 MB · Weergaven: 10
  • RDGA Roadbook Neutraal.pdf
    3,8 MB · Weergaven: 14
  • pyreneeen roadbook.pdf
    1,8 MB · Weergaven: 19
  • Noorwegen Roadbook.pdf
    710,6 KB · Weergaven: 20
Terug
Bovenaan Onderaan