James Bond
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #26
Waar was ik ook alweer gebleven....
Dag 2 vervolg: Woensdag 15 augustus. Van Pont d'Ain naar Salbertrand (nabij Susa in Italië)
Vanaf de grens rij ik naar Susa, waar ik afsla richting Bardonecchia via de secundaire weg. Vorig jaar heb ik daar de Pointe de Sommellier gereden. Na ca 20km kom ik aan in Salbertrand bij camping Gran Bosco (tip gelezen hier op MF!). Er staan meer motorrijders. Om 1545u staat mijn tentje (Coleman Darwin kleinste formaat 2,8kg). Maar, het is nog te vroeg om te gaan stoppen, dus gereden naar Forte Pramand, de oostelijke 'opgang' naar Jafferau.
Als het goed is, zie ik daar de afgesloten tunnel richting de Jafferau aan de oostkant.
Zie de foto van het kaartje: paars is onverhard en voor mij zeker zo moeilijk als pointe Sommellier, minder grote stenen maar geulen in de smalle rijbaan en alles ca 10-15% omhoog (het verticale is lastig te zien in de foto's). Ben blij dat mijn TKC70 grip houden en niet afglijden naar het diepste punt van het diepste rijspoor.
Ik moet mijn uiterste best doen om de motor niet plat te leggen. Beter om dit met 2 motorrijders te doen in geval van vallen. Maar ver vooruit kijken en gas erop in de eerste versnelling. De TKC70 banden hebben prima grip (ja ja, de voorband is al aan het cuppen....). Ik volg een Landcruiser naar de top: de resten van het fort (foto).
Het is overigens een 'oude militaire weg' volgens de borden: dat komt goed uit, ik heb mijn legergroene zakdoek immers bij me en draag militaire kisten (lichting 91/4...). Dus de 'toegangsbewijzen' heb ik sowieso bij me.
Zeer fraaie weg, en achteraf had ik morgen de westelijk opgang moeten rijden naar Fort Jafferau, dat moet de volgende keer maar weer.
S-avonds eet ik in het restaurant van de camping een echte pizza (6 euri...), bier en espresso met een Duitse motorrijder (KTM690, nee echt waar, geen GS!) die vertelde dat hij bij de brandweer werkte van BASF in Ludwigshafen. Terreingrootte van BASF: 7x1 kilometer !. Gelijk in de bar de gsm opgeladen onder genot van een bier. Je kan hier niet naar het dorp o.i.d. toe wandelen, het ligt er simpelweg te ver van af. Behalve enkele Nederlandse enduro-rijders geen enkele Nederlander. Verder alleen maar Italiaanse gezinnen in caravans met houten voortenten. Om 22u pitten.
Dag 2 vervolg: Woensdag 15 augustus. Van Pont d'Ain naar Salbertrand (nabij Susa in Italië)
Vanaf de grens rij ik naar Susa, waar ik afsla richting Bardonecchia via de secundaire weg. Vorig jaar heb ik daar de Pointe de Sommellier gereden. Na ca 20km kom ik aan in Salbertrand bij camping Gran Bosco (tip gelezen hier op MF!). Er staan meer motorrijders. Om 1545u staat mijn tentje (Coleman Darwin kleinste formaat 2,8kg). Maar, het is nog te vroeg om te gaan stoppen, dus gereden naar Forte Pramand, de oostelijke 'opgang' naar Jafferau.
Als het goed is, zie ik daar de afgesloten tunnel richting de Jafferau aan de oostkant.
Zie de foto van het kaartje: paars is onverhard en voor mij zeker zo moeilijk als pointe Sommellier, minder grote stenen maar geulen in de smalle rijbaan en alles ca 10-15% omhoog (het verticale is lastig te zien in de foto's). Ben blij dat mijn TKC70 grip houden en niet afglijden naar het diepste punt van het diepste rijspoor.
Ik moet mijn uiterste best doen om de motor niet plat te leggen. Beter om dit met 2 motorrijders te doen in geval van vallen. Maar ver vooruit kijken en gas erop in de eerste versnelling. De TKC70 banden hebben prima grip (ja ja, de voorband is al aan het cuppen....). Ik volg een Landcruiser naar de top: de resten van het fort (foto).
Het is overigens een 'oude militaire weg' volgens de borden: dat komt goed uit, ik heb mijn legergroene zakdoek immers bij me en draag militaire kisten (lichting 91/4...). Dus de 'toegangsbewijzen' heb ik sowieso bij me.
Zeer fraaie weg, en achteraf had ik morgen de westelijk opgang moeten rijden naar Fort Jafferau, dat moet de volgende keer maar weer.
S-avonds eet ik in het restaurant van de camping een echte pizza (6 euri...), bier en espresso met een Duitse motorrijder (KTM690, nee echt waar, geen GS!) die vertelde dat hij bij de brandweer werkte van BASF in Ludwigshafen. Terreingrootte van BASF: 7x1 kilometer !. Gelijk in de bar de gsm opgeladen onder genot van een bier. Je kan hier niet naar het dorp o.i.d. toe wandelen, het ligt er simpelweg te ver van af. Behalve enkele Nederlandse enduro-rijders geen enkele Nederlander. Verder alleen maar Italiaanse gezinnen in caravans met houten voortenten. Om 22u pitten.
Laatst bewerkt: