Dat zal ik eens meten.Wat je nog kunt doen is je remschijf controle op dikte verschil.
Jou hydraulisch rem werkt volgens mijn wel goed .
Redelijk vol volgens wat ik zie. Wat bedoel je met het compensatiegaatje?Hoe vol zit het reservoir? Komt het compensatie gaatje wel vrij?
Remvermogen is zeer goed, beter dan verwacht zelf. Ik weet alleen niet of het aanslepen bij lossen van de rem normaal is.Alles ziet er voor mij OK uit, rijden maar. (als het remvermogen goed is)
Nog niet, ik maak het even los.Heb je het dekseltje van de cylinder af gehad?
Anders even het dekseltje van de rempomp afhalen en de zuigers zover mogelijk proberen terug te duwen.
Er was zeker ruimte bij montage. Ik kijk eens om ze opnieuw te vetten maar op zich gaat alles daar soepel.Als de remzuigers wel goed lossen na gebruik is alleen de optie dat de glijpennen niet goed glijden dus even opnieuw gesmeerd moet worden en voor het smeren goed schoongemaakt moeten worden .
Neem tenminste aan dat bij montage er wel wat ruimte was en niet dat beide remblokken tegen de schijf zaten .
Het is een val.wat ik eigenlijk niet snap is waarom mensen toch die chinese pitbikes blijven kopen , ik hoor er niet veel anders over dan ellende eigenlijk
Goh, ik vind het wel leuk om hiermee bezig te zijn + de prijs is gewoon heel laag. Tweedehands opgekocht voor €250, en nog €200 kosten aan gehad (eigenlijk 100 maar door zelf wat dingen kapot te maken... :D ).wat ik eigenlijk niet snap is waarom mensen toch die chinese pitbikes blijven kopen , ik hoor er niet veel anders over dan ellende eigenlijk
Dat bekijk in evenAls ik je foto's bekijk lijkt het erop dat er remblokjes niet beide even dik zijn?
Als dat zo is, kan het wisselen van de blokjes je net voldoende ruimte geven om het aanlopen te voorkomen.
Yes, origineel en komt mooi terug. Ik ga eerst even een klein ritje maken en dan herevalueren. Bedankt!de remhendel is origineel, en komt goed terug zodat het compensatiegaatje vrijkomt?
KnapHoi allen,
Ik heb een Apollo Orion 140CC (AGB37 versie 1) (deze dus maar dan 140cc).
Mijn voorrem deed wat moeilijk en het was tijd om de remblokjes te vervangen. Helaas tijdens het demonteren de schroefdraad van de ontluchtingsnippel kapot gedraaid dus dan heb ik maar besloten om een volledige nieuwe voorrem set te kopen. Dit is exact dezelfde als deze die reeds gemonteerd was maar dan volledig nieuw.
Deze is aangekomen, was al ontlucht en is volledig montageklaar. Echter na het monteren merkte ik op dat de remblok die het dichtst bij de spaken zit (meest aan de binnenkant van de motor dus) blijft slepen. Het probleem zit hem erin dat deze remklauw werkt met zo'n uitschuifsysteem (geen idee hoe dit heet).
Wanneer ik de remmen wil monteren zorg ik dat de remzuigers volledig ingeduwd zijn zodat er veel plaats is ter installatie.
Bij eerste installatie (zonder dat ik de rem al bediend heb) draait het voorwiel volledig los, zoals verwacht. Echter wanneer ik dan 1 keer de rem bedien komen de remzuigertjes uitgeduwd, duwen ze de buitenste remblok tegen de remschijf en door het uitschuifsysteem wordt dan ook de binnenste remblok tegen de remschijf geduwd.
Het is dus een nieuwe remhendel, remcylinder, rembklauw, remblokjes, ... en ze lijken goed ontlucht aangezien hij echt wel goed remt als ik wil remmen. Maar bij het terug loslaten van de rem lost hij dus de binnenste remblok niet zo goed.
Mogelijke opties:
1) De remblokjes zijn nog net iets te dik en moeten wat ingereden worden
2) Het 'uitschuifysteem' werkt niet correct aangezien hij niet terugschuift. Maar dit is ergens ook logisch dat hij niet terugschuift want er is niets wat hem terugduwd. Het enige moment waarop dit systeem actief geduwd wordt is als ik de remhendel induw, de zuigers uitgeduwd worden, de buitenste remblok tegen de schijf geduwd wordt en door de extra kracht het uitschuifsysteem bediend wordt en de binnenste remblok (en remklauw) dichter naar de remschijf komt. Alleen zie ik niet in hoe de binnen remblok dan terug los komt van de schijf?
3) Remklauw is niet netjes, maar dit zou mij sterk verbazen: de zuigers kan ik heel soepel bedienen, alles voelt normaal en er zit geen lucht meer in de leidingen. Verder is het ook volledig nieuw.
Iemand een ideetje of dit normaal is? ik heb al geprobeer om extra tussenringetjes toe te voegen zodat de binnenste remblok verder verwijdert is van de remschijf, maar na het eerste keer remmen (en het uitschuifmechanisme zijn werk te laten doen) hangt het blokje terug tegen de remschijf.
Bedankt!
Foto's:
Eerste foto is van het 'uitschuifsysteem':
Bekijk bijlage 1813371
Andere foto's:
Bekijk bijlage 1813372Bekijk bijlage 1813373Bekijk bijlage 1813374Bekijk bijlage 1813375Bekijk bijlage 1813376Bekijk bijlage 1813377
Nee, soms is het zodanig in elkaar gezet dat je het remsysteem iis zijn geheel op en af te monteren is. Een remsysteem geheel compleet en gebruiksklaar is goedkoper dan losse onderdelen + ontluchten.
En wat als je het remvloeistof reservoir op de kop zetNee, soms is het zodanig in elkaar gezet dat je het remsysteem iis zijn geheel op en af te monteren is. Een remsysteem geheel compleet en gebruiksklaar is goedkoper dan losse onderdelen + ontluchten.
de set wordt geleverd met afstand blokjes tussen de remblokken en de remhandel met een wig er tussen dat de remplunjer ingedrukt staat. eerst de hele boel netjes monteren en dan de wig verwijderen.En wat als je het remvloeistof reservoir op de kop zet
Doe er maar 3de set wordt geleverd met afstand blokjes tussen de remblokken en de remhandel met een wig er tussen dat de remplunjer ingedrukt staat. eerst de hele boel netjes monteren en dan de wig verwijderen.
En wat als je het remvloeistof reservoir op de kop zet