Hierbij waarschijnlijk weer een topic van een beginnende motorrijder die vraagtekens heeft of 'ie wel een juiste aankoop heeft gedaan... sorry bij voorbaat...
Drie weken geleden heb ik via een vriend bij een dacht ik wel betrouwbaar iemand een Kawasaki GPZ900R uit '84 gekocht voor €800,-. Natuurlijk op gereden en voelde lekker aan. Wel moest nog de voorband vernieuwd worden, de achterrem gesmeerd en de ketting aangespannen worden. Ik maak een afspraak bij een motorgarage (ik ben zelf ook weer niet zo handig en voor m'n eerste motor wil ik toch wel wat zekerheid) voor deze reparaties en een grote beurt. Bellen ze me vandaag dat er veel meer mis is: lekkende voorvork, lekke olieverdeler (of zoiets...), ketting moet geheel vernieuwd worden, remschijven ook... Bij elkaar zo'n €2000-2500... Pff... en ik dacht dat ik met nog eens €800 wel klaar zou zijn... De garage advieseerde me om dit geld er niet in te steken en bij hun een andere tweede hands te kopen. Voelde ik me dus best wel genaaid eigenlijk. Ik gelijk de vorige eigenaar gebeld en het verhaal voorgelegd. Volgens mij liegde hij niet en stond 'ie zelf ook wel verbaasd over alle mankementen. Hij heeft er nog prima op gereden vorig seizoen, en de motor klonk ook nog ok.
Wat moet ik nu doen? Het advies van de garage opvolgen en €800,- weg zien gaan, of is er nog hoop en kan ik met een paar kleine reparaties nog één of twee seizoenen dit ding afrijden?? Wat denken jullie sowieso van deze aankoop, genaaid of een prima afrijdertje?
Voor het beeld, ook nog ff een foto van me tot gisteren grote trots:
Drie weken geleden heb ik via een vriend bij een dacht ik wel betrouwbaar iemand een Kawasaki GPZ900R uit '84 gekocht voor €800,-. Natuurlijk op gereden en voelde lekker aan. Wel moest nog de voorband vernieuwd worden, de achterrem gesmeerd en de ketting aangespannen worden. Ik maak een afspraak bij een motorgarage (ik ben zelf ook weer niet zo handig en voor m'n eerste motor wil ik toch wel wat zekerheid) voor deze reparaties en een grote beurt. Bellen ze me vandaag dat er veel meer mis is: lekkende voorvork, lekke olieverdeler (of zoiets...), ketting moet geheel vernieuwd worden, remschijven ook... Bij elkaar zo'n €2000-2500... Pff... en ik dacht dat ik met nog eens €800 wel klaar zou zijn... De garage advieseerde me om dit geld er niet in te steken en bij hun een andere tweede hands te kopen. Voelde ik me dus best wel genaaid eigenlijk. Ik gelijk de vorige eigenaar gebeld en het verhaal voorgelegd. Volgens mij liegde hij niet en stond 'ie zelf ook wel verbaasd over alle mankementen. Hij heeft er nog prima op gereden vorig seizoen, en de motor klonk ook nog ok.
Wat moet ik nu doen? Het advies van de garage opvolgen en €800,- weg zien gaan, of is er nog hoop en kan ik met een paar kleine reparaties nog één of twee seizoenen dit ding afrijden?? Wat denken jullie sowieso van deze aankoop, genaaid of een prima afrijdertje?
Voor het beeld, ook nog ff een foto van me tot gisteren grote trots: