Repareren of afschrijven

Wat ik me nog afvroeg... De garage adviseerde je dus om bij hun een andere 2e hands te kopen.. Wilde ze dan je gpz inruilen? en voor hoeveel? Anders kan je dat altijd nog overwegen...
 
2 á 2,5 mille.... :o :X

Bij de motorzaak bij mij 't dorp staat een '91 GPZ te koop voor dat geld (en heb je nog wisselgeld over voor een setje nieuwe banden over ook...) www.motorplanetdronten.nl

Echt veels te veel, nu weet ik niet wat het mankement is met de 'olieverdeler' of wat ze daarmee bedoelen. Kan zijn dat het gewoon erg veel arbeidsloon is om e.a. te doen, en dan loopt de rekening al snel heel erg hoog op.

Maar goed, zoals hierboven al gezegd, gewoon lekker zelf doen. Kalm aan beginnen, neem je tijd, en denk goed na over hoe je iets uit elkaar haalt, dan lukt het allemaal wel.
De onderdelen zullen je de kop niet kosten.

Succes

Oja, minimale dikte van de schijven staat vaak op de schijven zelf
 
zoiezo veel te veel voor betaald. ik heb 2 weken geleden me gpz 600 die nog helemaal goed was met nieuwe banden en goede ketting/ tandwielen voor 600 euro verkocht. en er zat echt geen krasje of niks op.
 
kijk ook eens op ebay duitsland, heb ik ooit een tandwiel/kettingset gekocht. Met verzenden stuk goedkoper dan NL.
 
Ferdi, kijk is op MOTO GP SPORT – Let's watch incredible Moto GP racing sport , zit ik zelf ook bij. alle wp handboeken, ook in t nederlands, heel veel info over van alles en nog wat, en zelfs mensen die je gewoon helpen met dingen te vervangen. Zit erg veel kennis over de gpx/gpz. meld je daar is aan en ik denk dat je binnen no time weer rijd op een goede motor, voor weinig geld!


*O* *O* *O*

Ik begon er al over en wat blijkt, ook voor de gpz is wel een actief behulpzaam clubje te vinden. Elkaar helpen vind ik naast het rijden het mooie van het motorrijders volk. :Y :Y
 
Ferdi, kijk is op MOTO GP SPORT – Let's watch incredible Moto GP racing sport , zit ik zelf ook bij. alle wp handboeken, ook in t nederlands, heel veel info over van alles en nog wat, en zelfs mensen die je gewoon helpen met dingen te vervangen. Zit erg veel kennis over de gpx/gpz. meld je daar is aan en ik denk dat je binnen no time weer rijd op een goede motor, voor weinig geld!
:} Zo wat een PR zeg :}

Maar inderdaad zou TS zich daar moeten aanmelden in plaats van zijn motor te verkopen voor een habbekrats :z
 
Toch nog even bij een andere garage geprobeerd (snelmotoren, echt een prima zaak!!), maar helaas moest daar ook nog best wel veel aan gesleuteld worden... Het advies van hem - en wat jullie ook ook al zeiden - probeer lekker er zelf aan te sleutelen. Toch zie ik dat niet echt zitten, dus heb toch maar besloten om hem te proberen te verkopen. Dus, als iemand interesse heeft voor een Kawa GPZ900R waar nog wel wat aan gesleuteld mag worden, kom en zie!
Wat er aan mis is op het eerste gezicht:

voorvork keerringen + pitjes in de vorkpoten (misschien redt ie het met alleen nieuwe keeringen, maar ik moet garantie geven)

voorband slick

oliekoeler is lek (gebruikte van een auto misschien)

ketting en tandwielen versleten

Draaipunt achterrem pedaal zit vastgerot (als die weer gangbaar is zullen waarschijnlijk de remzuigers ook niet echt los zitten)

Stationair stel kabeltje draait loos.

Moet afgesteld worden

Remvloeistof moet vervangen worden

Motor heeft het de laatste jaren moeten doen met een eigenaar die er niet naar om keek en er alleen op reed en vrijwel geen onderhoud deed.

Er zit dus idd vooral veel werk aan.

Ik vind het nog steeds mooie fietsen uit de Mad Max periode.
 
interressante Motorslopen:

.............................

Als er motorsloperijen, brommersloperijen of bedrijven die bekleden zijn die hier ontbreken,
dan graag een mailtje sturen via deze link: http://wuffen.nl/Mail/
( knippen en plakken please )

En even kijken of er een GPZ topic is voor tips en truuks !

Grtzzz Simon. 8-)

Weet iemand een motor sloop in de buurt van arhnem?
In deze grote lijst zag ik hem niet staan.

bedankt!
 
En, gerepareerd of verkocht?? :)
Ik probeer nog steeds m'n motor te verkopen (dus als iemand nog iemand weet die deze klus-fiets zou willen hebben...), maar helaas heb ik nog niemand gevonden... Tja, als het toch niet echt gaat lukken, moet ik maar misschien gaan overwegen om toch zelf eraan te gaan sleutelen...
 
Nou voor mij is het sleutelen een deel van de hobby he, naast het motorrijden ook nog sleutelen maakt het voor mij helemaal leuk. Het is wel altijd zo dat bij moeilijke klussen ik altijd iets heb van oh jee gaat dat wel lukken enzo, maar eenmaal begonnen en eenmaal het motorblok open dan gaat het vlotjes (bijvoorbeeld) en dan met een goede handleiding erbij, bijvoorbeeld van haynes, heb je ook nog een stukje extra zekerheid.

Het is vooral het durven beginnen eraan, maar eenmaal begonnen is het hartstikke leuk om te doen, en met problemen rondvragen en dan alsnog verder komen geeft een machtig gevoel van voldoening, dus als je geen twee linkerhanden heb en een beetje gevoel voor dat soort zaken hebt dan zal het eindresultaat echt een goed gevoel geven.

(het is dat ik nog 25 kw moet rijden, maar anders had ik hem zo van je overgenomen, en de centjes groeien me niet op de rug :P )
 
internet afstruinen, schademotoren, motors in onderdelen te koop etc. en lekker zelf proberen in de weekendjes en avondjes, af en toe een handige harry vriend erbij, dan moet het ook wel lukken

je zou er zowat nog 1 bijkopen voor zo weinig mogelijk, dan spul overzetten zodat je 1 goede hebt en 1 donor.
ik zou 2ehands voorvork en schijven en olieverdeler halen, misschien heb je ergens een complete voorvork te koop, dus met goede keerringen, schijven, velg met goede band

succes! en zelf doen is veel leuker en geeft veel meer voldoening dan je motor met portomonnee wegbrengen naar garages
 
Terug
Bovenaan Onderaan