Typisch een verzinsel van D.P.Als ze trouwens echt één helft in het verre oosten laten maken en de ander gewoon thuis zijn ze wel echt stom bezig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Typisch een verzinsel van D.P.Als ze trouwens echt één helft in het verre oosten laten maken en de ander gewoon thuis zijn ze wel echt stom bezig.
Kan ook op de hoopTypisch een verzinsel van D.P.
Aandeelhouder?Jeetje wat een verkooppraat....
Ijzig tempo?In tegenstelling tot het historisch ijzige tempo van Harley, zijn Europese en Japanse (en zelfs
Chinese en Indiase) fabrikanten zijn razendsnel en reageren snel.
dan zijn ze binnen 30 jaar gegarandeerd failliet wegens geen kopers meer. die "ouw zakken" die geen verandering willen zijn dan allemaal of dood, of rijden niet meer, of kopen geen nieuwe want door de jaren heen hebben ze eindelijk "hun" perfecte HD .ze missen W.G. Davidson. Ooit de low rider, super glide, fxr, sturgis en ga zo maar door.
Nu is het: give the people what they want. Beter: schoenmaker blijf bij je leest.
Ducati maakte ooit de indiana dat was geen succes. Terwijl de custom markt wel
booming was.
In de hele werkplaats was niet één draaibank vierklauw aanwezig.
Het was het eerste wat ik kocht bij een oude draaibank; Vierklauwen, zelf centrerend uiteraard.
Veel meer grip en een duidelijk betere centrering.
wist je ook dat er zoiets als 2-takt bestaat Max ? die zuigers krijgen iedere toer een hittegolf te verwerken ipv een "pauze-toertje" . en die MOETEN helemaal rond zijn. en in een 2-takt met evenveel BMEP als een Harley (gelijkaardige belasting dus) gaan die gewoon een eeuwigheid mee.
Adventure Touring | |||
RA1250 | Pan America | Vivid Black | € 18.995 |
RA1250S | Pan America Special | ||
Pan America Special | Vivid Black | € 21.995 | |
Pan America Special | Solid Colour | € 22.304 | |
Pan America Special | Two-Tone | € 22.690 | |
Softail | |||
FXST | Softail Standard | Vivid Black | € 16.995 |
FXBBS | Street Bob 114 | Vivid Black | € 18.495 |
Solid Colour | € 18.885 | ||
FLSB | Sport Glide | Vivid Black | € 22.495 |
Solid Colour | € 22.885 | ||
Custom Colour | € 24.425 | ||
FLSL | Slim | Vivid Black | € 22.995 |
Solid Colour | € 23.385 | ||
Custom Colour | € 23.995 | ||
FXFBS | Fat Bob 114 | Vivid Black | € 22.995 |
Solid Colour | € 23.385 | ||
FXLRS | Low Rider S | Vivid Black | € 22.995 |
Solid Colour | € 23.385 | ||
FLHC | Heritage Classic 107 | Vivid Black | € 26.495 |
Solid Colour | € 26.885 | ||
Two-Tone | € 27.495 | ||
FXBRS | Breakout 114 | Vivid Black | € 28.495 |
Solid Colour | € 28.885 | ||
Custom Colour | € 30.425 | ||
FLFBS | Fat Boy 114 | Vivid Black | € 28.295 |
Solid Colour | € 28.685 | ||
Two-Tone | € 29.295 | ||
FLHCS | Heritage Classic 114 | Vivid Black | € 28.695 |
Solid Colour | € 29.085 | ||
Two-Tone | € 29.695 | ||
Touring | |||
FLHR | Road King | Vivid Black | € 29.495 |
Solid Colour | € 29.885 | ||
Two-Tone | € 30.495 | ||
Custom Colour | € 31.425 | ||
FLHRXS | Road King Special | Vivid Black | € 30.995 |
Solid Colour | € 31.385 | ||
Custom Colour | € 32.925 | ||
FLHXS | Street Glide Special | Vivid Black | € 33.995 |
Solid Colour | € 34.385 | ||
Two-Tone | € 34.995 | ||
Custom Colour | € 35.925 | ||
Street Glide Special (Blacked Out) | Vivid Black | € 35.750 | |
Solid Colour | € 36.140 | ||
Two-Tone | € 36.750 | ||
Custom Colour | € 37.680 | ||
FLTRXS | Road Glide Special | Vivid Black | € 34.495 |
Solid Colour | € 34.885 | ||
Two-Tone | € 35.495 | ||
Custom Colour | € 36.425 | ||
Road Glide Special (Blacked Out) | Vivid Black | € 36.250 | |
Solid Colour | € 36.640 | ||
Two-Tone | € 37.250 | ||
Custom Colour | € 38.180 | ||
FLTRK | Road Glide Limited | Vivid Black | € 34.995 |
Solid Colour | € 35.385 | ||
Two-Tone | € 35.995 | ||
Custom Colour | € 36.925 | ||
Road Glide Limited (Blacked Out) | Vivid Black | € 36.750 | |
Solid Colour | € 37.140 | ||
Two-Tone | € 37.750 | ||
FLHTK | Ultra Limited | Vivid Black | € 36.495 |
Solid Colour | € 36.885 | ||
Two-Tone | € 37.495 | ||
Custom Colour | € 38.425 | ||
Ultra Limited (Blacked Out) | Vivid Black | € 38.250 | |
Solid Colour | € 38.640 | ||
Two-Tone | € 39.250 | ||
CVO | |||
FLHXSE | CVO Street Glide | Custom Colour | € 47.495 |
FLTRXSE | CVO Road Glide | Custom Colour | € 48.995 |
FLHTKSE | CVO Limited | Custom Colour | € 50.995 |
FLHRCUTGSE | CVO Tri Glide | Custom Colour | € 63.995 |
Electric | |||
ELW | LiveWire | Vivid Black | € 34.000 |
Solid Colour | € 34.310 | ||
Trike | |||
FLRT | Freewheeler | Vivid Black | € 36.995 |
Solid Colour | € 37.345 | ||
Custom Colour | € 38.755 | ||
FLHTCUTG | Tri Glide Ultra | Vivid Black | € 47.495 |
Solid Colour | € 47.845 | ||
Two-Tone | € 48.405 | ||
Custom Colour | € 49.255 |
Gisteren de nieuwe zuiger voor de ELT 3 motor even vast mogen houden.Een zuiger een koppie kleiner maken wordt ik helemaal vrolijk van. En we hebben de woorden van Joop ter harte genomen, hoewel we toch het gevoel hadden dat het een beetje overdreven was....
De 7409 is in huis.En we hebben de woorden van Joop ter harte genomen,
Zeg Peter er komt een moment dat je, je moet verantwoorden voor je gemaakte keuzes.Ik heb voor en iets flauwere hoek gekozen in plaats van de 45 graden voor iets meer klemkracht tegen de olieschraapveer. Puur voor mijn eigen gemoedsrust, zonder verdere theoretische onderbouwing.
Zeg Peter er komt een moment dat je, je moet verantwoorden voor je gemaakte keuzes.
Je achter mijn naam verbergen gaat ook niet meer.
Het zou je toch niets helpen!
Je staat nu al alleen maar dan echt alleen.
Je bent nu al een aantal maanden erg druk bezig zonder maar het minste bewijs van al die beweringen van die JVA.
OK, een paar zittingen veranderd, zowat?
OK, met goede resultaten, maar daar draait het niet om.
Je moet eerst de status van Motorgodheid veroveren op deze koude gronden en grasvelden.
Let op de man met de zeis!
Zo is elk inzicht een stap vooruit.Wrong is wrong, even if everybody is doing it.
Right is right, even if nobody is doing it.
leuk testje met zo'n zuiger op een kookplaatje.... Maar je weet toch niet hoe warm die zuiger in een realistische situatie gaat worden? Waardes als olietemperatuur en uitlaatgastemperatuur zeggen volgens mij niks over de temperatuur de het aluminium van de zuiger daadwerkelijk zal krijgen. Afgezien van dat de temperatuurverschillen enorm zullen zijn verdeeld over de zuiger.
Dat heb ik me ook wel eens zitten afvragen. Fabrikanten verzinnen de meest prachtige vormen voor een zuigerprofiel die dan in bedrijfsomstandigheden perfect rond zouden moeten zijn en zo optimaal mogelijk in de cilinder zouden moeten lopen. Maar is dat zo?
In het eerder gelinkte onderzoek uit China is een stukje beschreven over de temperatuurhuishouding van de zuiger in bedrijfsomstandigheden. Door middel van metingen komen ze op de volgende temperatuursverdeling:
Maar wederom de vraag, is dat werkelijk zo? Ze meten op de zuigerbodem, en gaan uit van een theoretische thermische geleiding en materiaalanalyse om de rest van de temperatuurhuishouding van de zuiger te bepalen.
Hoe zou het resultaat zijn als ik een zuiger met de bodem op een kookplaat leg en opstook tot 300 graden? Op mijn werk heb ik wel een paar thermokoppels liggen waar ik wat mee kan meten. Nou nog een micrometer tot 100mm. Wie wil sponsoren?
En wat zegt het empirisch bewijs van Max-JVA in zijn Harley's? Met zijn aanpak slijten de zuigers en de cilinderwand niet meer. Mogen we dan aannemen dat hij het bij het rechte eind heeft?
Waardes als olietemperatuur en uitlaatgastemperatuur zeggen volgens mij niks over de temperatuur de het aluminium van de zuiger daadwerkelijk zal krijgen.
Daar heb ik nou eens helemaal geen enkel idee van, behalve dat de temperatuur veranderd is... Dat durf ik wel te concluderen.Dat klopt, een absolute temperatuurswaarde voor de zuiger weet ik niet als ik de olietemperatuur meet. Nu heb ik wel bij twee motoren de RTFT-techniek van Joop toegepast. Hierna daalde de olietemperatuur van het motorblok 10-20*C met een koppeltoename van 10-14%. In beide gevallen bleek na 3.000km dat de uitlaatkleppen niet meer witte koolaanslag kregen, maar bruine koolaanslag. Wat zou hier voor een conclusie aan verbonden mogen worden?
Dat klopt, een absolute temperatuurswaarde voor de zuiger weet ik niet als ik de olietemperatuur meet. Nu heb ik wel bij twee motoren de RTFT-techniek van Joop toegepast. Hierna daalde de olietemperatuur van het motorblok 10-20*C met een koppeltoename van 10-14%. In beide gevallen bleek na 3.000km dat de uitlaatkleppen niet meer witte koolaanslag kregen, maar bruine koolaanslag. Wat zou hier voor een conclusie aan verbonden mogen worden?
65PK en 80Nm.... En op zoek naar meer....