Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Revisie CB750 F2

Brainz

Die hard MF'er
16 mrt 2004
974
0
Veenendaal
Na het besluit dat het brik een brik blijft, en na wat kilometers te hebben getuft, blijkt het toch zinvol te zijn om het blok van mijn F2 te reviseren.

Hij hapert, zuipt olie ( 3/4 liter op 200 KM ) rookt als een gek ( raar hè ) en lekt aan alle kanten.

Om er een perfecte pekelfiets van te maken is het blok vandaag uit zun frame gehaald.

Met een kennis van een krop sla, een boek in mun hand, een hopelijk wat hulp van jullie via het forum gaat de pret beginnen. JOCHEM !!!!!! Stand by blijven.

Klepdeksel is ondertussen verwijdert en het was opeens tijd voor een borrel
Vast wat sfeer foto's gemaakt van het project.
Uiteraard volgen er meer en hoop ik echt van harten dat ik hier en daar wat vragen kan gaan posten als ik er even niet meer uitkom.

Voor de winter moet ie klaar zijn dus echt tijdgebrek is er niet. (hoop ik)


En dan nu wat foto's
 
  • Onderwerp starter
  • #5
Nu kan ik mij vergissen maar zo te zien is het blok al eens uit elkaar gehaald, het boutje en het inbusje zijn volgens mij omgedraaid door de vorige eigenaar.
Corrigeer mij als ik het fout heb.

 
Nu kan ik mij vergissen maar zo te zien is het blok al eens uit elkaar gehaald, het boutje en het inbusje zijn volgens mij omgedraaid door de vorige eigenaar.
Corrigeer mij als ik het fout heb.

(Afbeelding)

Ik wilde je bijna corrigeren....maar je hebt 't goed. D'r zit nergens oorspronkelijk een imbus in....
 
Ik en een goeie vriend zijn ook net begonnen aan een CB900F2 Bol d'or.
Dus ik ken het gevoel, Succes en sleutel ze.

P.S. wat een lief blokkie
 
Sorry, maar écht nie....

Oh jawel: De bokken om je stuur vast te zetten zitten vast met imbus, geloof ik

(of het zou moeten zijn dat een F2 blok dermate veel afwijkt, maar volgens mij nie...)
 
Sorry, maar écht nie....

Oh jawel: De bokken om je stuur vast te zetten zitten vast met imbus, geloof ik

(of het zou moeten zijn dat een F2 blok dermate veel afwijkt, maar volgens mij nie...)
hahahaha.
Het hele blok zit met inbussen in elkaar. Althans buitenom.
Klepdeksel etc.
 
Dan issie wel eerder opogeweest

Iss't inbus of imbus eigenlijk

eigenlijk is het een binnenzeskantbout

maar het word als inbus geschreven
en opogeweest schrijven we als open geweest


maar inderdaad orgineel horen er geen inbusbouten in
 
Laatst bewerkt:
eigenlijk is het een binnenzeskantbout

maar het word als inbus geschreven
en opogeweest schrijven we als open geweest


maar inderdaad orgineel horen er geen inbusbouten in


Kijk; twee dingen in één keer geleerd...

o-p-e-n-g-e-w-e-e-s-t. Dankjewel! Nu kan ik 't ook
 
Fase 2.

Nokkenas etc. verwijderd.
Cilinderkop verwijderd en even "schoongespoten", springt er vervolgens een raar klein en voor mij zeer zeker een onbekend onderdeeltje uit.




Dat word dus even zoeken en boek raadplegen.
Helaas !! staat niet op de kaart. Na even wat te neuzen zie ik nog zo'n priegel ding zitten, oftewel weer wat geleerd. ( vooral straks niet vergeten terug te plaatsen ook al weet ik niet waar het voor dient )
 
De klepjes kunnen wel wat aandacht gebruiken, maar volgens mij heb ik daar een stukje gereedschap voor nodig om deze te lichten.

Verder geen ernstige schade te besporen.

 
Zuigers verwijderd en ja... de pistonpen clips weggegooid, stond in het boekje
Graag even een reactie op de staat van de zuigers. Geen enge dingen aan kunnen treffen.

Op de koolaanslag na.


 
Omdat mijn kennis wat betreft motorblokken redelijk tekort schiet, heb ik een pak isolatieschuim gekocht en daar netjes alle onderdelen op vast geprikt.

Oftewel de Tip van Flip.

 
Laatst bewerkt:
Na het verwijderen van de karterdeksels en het verwijderen van de bout van de geenideehoedatheet, heb ik toch echt een drie armige trekker nodig.

Je raad het al, helaas........ niet aanwezig. Dus tijd voor een borrel en een update van mun topic.

 
Tot nu toe gaat alles voorspoedig, met een IQ van een krop sla wat betreft motor techniek en met behulp van een boek, mag ik best zeggen dat het moeilijker leek dan dat het is. Uiteraard is het een hobby project waar tijd niet echt meespeelt. Al met al heb ik er reuze schik mee.

Op naar fase 3.