Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zijn dit platte zijgers, of bolle exemplaren? Het is op de foto niet goed te zien. De F2 behoorde bolle zuigers te hebben. Overigens ook grotere kleppen, staat er 410 in je cilinderkop (bovenaan, achter)?
Verder: je hoeft je koppeling niet te demonteren om de carters te kunnen splitsen. Je kan de moet dus laten zitten, als je dta zou willen. Overigens heb ik nog zat van die moeren liggen, mocht je een ander willen. Ook heb ik "dat speciale tool" om hem lost te maken. Kom maar langs in Apeldoorn, als dat praktisch is.
Kan je niet een andere carter-helft ergens op de kop tikken of ga je deze repareren voor zover dat mogelijk is?
Hulde voor je project!
Iemand tips voor adresjes ???
Of heeft iemand nog verdwaalde onderdelen liggen ?
Even informatief René, heb jij toevaliig nog karter helfjes, of een sloop blok F2.
Let je er wel op dat je niet zo maar de carterhelft kan omruilen.
je moet dit altijd per twee doen dus onderste en bovenste.
de krukaslagerboring is namelijk gelijnboord en daar zijn de lagers op aangepast.
kijk op je krukas naar het nummer van de tap(niet de biertap)en kijk op het carter naar het ingeslagen nummer en zoek in de tabel in je WPH naar de kleur van je lagerschaal
Succes met de motor
Fast Tommy
bedenk wel dat als je evt nieuwe carters een andere maatvoering hebben, je ook je krukaslagers moet vervangen he? (dikke kans dat ze hetzelfde zijn, maar check het wel ff) Zal René je ook wel vertellen, trouwens
Zie Dit verhaal...
Eigenlijk hetzelfde geld voor de krukas van de motoren. In ieder geval de 750, maar volgens mij ook de andere SOHC/4 modellen, hadden een krukas die uit één stuk gietijzer was gegoten. De vlakken waar later de krukas in zou gaan draaien, waren natuurlijk na het gieten niet goed. Daarom moesten de worden geslepen. Ook tijdens het slijpen waren er toleranties. De krukaslagervlakken werden na het slijpen gemeten, en weer via een tabel van een code voorzien. Ook deze 5 cijfers zijn op hun beurt op de krukas gekrast. Op onderstaand voorbeeld is met moeite onderop AAAA? Te lezen.
Overigens ziet de code eruit als:
(Voorbeeld) JL-AABBC PL-3434 De letters AABBC vormen de letters voor de krukas maat.