Toch zie ik het vrijwel niemand doenHoe zit dat?
Misschien ben ik naïef, maar ik denk dan: je snàpt toch wel dat dit handig is? Of je ziet toch dat mensen ruimte voor je aan het maken zijn zodat je kan invoegen terwijl je dat niet eens van plan bent?Inderdaad, knipper gewoon aanlaten tot het einde v/d blokmarkering.Dat komt omdat de meeste verkeersdeelnemers geautomatiseerde apen zijn.
Toch zie ik het vrijwel niemand doenHoe zit dat?
Gister een tijdje achter een Audi aan gereden, dacht dat zijn knipperlicht stuk was.. veel van rijstrook gewisseld en geen enkele keer het knipperlicht gebruikt.
Maar toen hij de afrit nam gebruikte hij wél zijn knipperlicht, ik heb bijna gejuicht!
Anyways.. ik doe het altijd wel. Niet 300m voor de afslag al, behalve als ik achter een langzamer rijdende voertuig zit, dan vind ik het wel zo netjes om de rest te laten weten dat ik niet de linkerbaan op kan schieten.
Misschien ben ik naïef, maar ik denk dan: je snàpt toch wel dat dit handig is? Of je ziet toch dat mensen ruimte voor je aan het maken zijn zodat je kan invoegen terwijl je dat niet eens van plan bent?
De regel is dat het moet.Even een vraagje: richtingaanwijzer áán laten op de uitvoegstrook, tot je "binnen" bent, of niet?
Volgens mij moet het niet, maar ik heb het indertijd (1936) wel zo geleerd, en ik vind het zo enorm handig als mensen het doen, met name wanneer ze op een gecombineerde invoeg/uitvoegstrook rijden, zodat de rest weet dat ze geen rekening hoeven te houden met een invoeger: deze blijft gewoon waar hij is.
Toch zie ik het vrijwel niemand doenHoe zit dat?
Ik doe het altijd wel ja. Vooral op een gecombineerde in- en uitvoegstrook is het wel handig. Heb er een hekel aan als mensen het niet doen (het overgrote deel helaas), dus daarom doe ik het juist wel.
Hier bij Apeldoorn heb je ook zo'n mooi voorbeeld als je vanaf de A1 vanuit richting Amersfoort bij Apeldoorn Oost de snelweg af wil. Dan voeg je uit van de A1 naar de A50 en dan moet je vervolgens op de gecombineerde in- uitvoegstrook blijven rijden, want je moet gelijk de A50 weer af. Wel zo aardig om dan je knippertje aan te houden. Dan hoeven andere mensen bijvoorbeeld niet goedbedoeld naar links om je ruimte te geven om in te voegen op de A50.
Anyways.. ik doe het altijd wel. Niet 300m voor de afslag al, behalve als ik achter een langzamer rijdende voertuig zit, dan vind ik het wel zo netjes om de rest te laten weten dat ik niet de linkerbaan op kan schieten.
bv u wilt de 3e afslag op een rotonde nemen, zet u dan uw linker knipperlicht aan???
Ik niet , want op een rotonde kun je ( in NL) alleen maar rechtsaf. maar examen zegt van wel ....
we worden gek hier
Die driehonderd meter is voor de meeste mensen echt te moeilijk. Richting geef je pas aan als je afslaat of op het voorsorteervak bent. Je zou niet willen dat de anderen weten wat je van plan bent.Momenteel aan het lessen, en het is me gisteren nog uitgelegd door mijn instructeur:
300m voor de uitvoegstrook begint (dus bij het 300m bord) de richtingaanwijzer naar rechts aan, óók als er een dubbele uitvoegstrook is. Vervolgens doe je de richtingaanwijzer uit bij het uit-bord (komt ongeveer neer op wanneer de blokmarkering stopt dus)
Voor zover ik weet staan de borden die de afslag aangeven gewoonlijk op 1200 en 600 m.Momenteel aan het lessen, en het is me gisteren nog uitgelegd door mijn instructeur:
300m voor de uitvoegstrook begint (dus bij het 300m bord) de richtingaanwijzer naar rechts aan, óók als er een dubbele uitvoegstrook is. Vervolgens doe je de richtingaanwijzer uit bij het uit-bord (komt ongeveer neer op wanneer de blokmarkering stopt dus)
Die driehonderd meter is voor de meeste mensen echt te moeilijk. Richting geef je pas aan als je afslaat of op het voorsorteervak bent. Je zou niet willen dat de anderen weten wat je van plan bent.
Idd vooral pas nádat je de bocht ingestuurd hebtDie driehonderd meter is voor de meeste mensen echt te moeilijk. Richting geef je pas aan als je afslaat of op het voorsorteervak bent. Je zou niet willen dat de anderen weten wat je van plan bent.