richtingaanwijzers op rotonde" topic

Je zal ze de kost moeten geven die bij het verlaten van de rotonde het rechter knipperlicht niet gebruiken. Sta je voor snot te wachten.

Ik gebruik bij 3/4 rotonde wel de linker knipper om te laten zien dat ik de rechter niet vergeten ben aan te doen en dus wel degelijk op de rotonde blijf rijden.
 
Ik had er eergister eentje die al 2x zijn knippers niet gebruikte. Bij het van de rotonde afgaan niet, toen in de wijk rechtsaf niet. Ineens ging hij nog iets rechtser op de weg stil staan.

Dan kan je denken dat hij daar stopt om iemand uit te laten stappen of in te laten stappen. Nee, meneer ging ineens met een zwaai naar links na eerst 2 a 3 seconden stil te staan, het parkeervak in. Uiteraard ook zonder knipper. Ik wilde 'm eigenlijk nog melden dat zijn knippers kapot waren, maar aangezien je eigenlijk nooit een normale reactie terugkrijgt, na zijn parkeeractie maar vol in toeren er rustig achter langs gereden. Paardenlul.

Echt een hekel aan mensen die de knippers niet gebruiken én denken dat ze in een vrachtwagen rijden dus eerst de andere kant op sturen om een grotere bocht te kunnen nemen. Een ander had misschien zijn motor langs de auto gestuurd om ineens op de motorkap te liggen.

Egoïstisch en lui gedrag. Jammer. Verkeersdeelneming is steeds minder leuk aan het worden.

Goed, weer terug naar de rotondes! :)
 
Ik had er eergister eentje die al 2x zijn knippers niet gebruikte. Bij het van de rotonde afgaan niet, toen in de wijk rechtsaf niet. Ineens ging hij nog iets rechtser op de weg stil staan.

Dan kan je denken dat hij daar stopt om iemand uit te laten stappen of in te laten stappen. Nee, meneer ging ineens met een zwaai naar links na eerst 2 a 3 seconden stil te staan, het parkeervak in. Uiteraard ook zonder knipper. Ik wilde 'm eigenlijk nog melden dat zijn knippers kapot waren, maar aangezien je eigenlijk nooit een normale reactie terugkrijgt, na zijn parkeeractie maar vol in toeren er rustig achter langs gereden. Paardenlul.

Echt een hekel aan mensen die de knippers niet gebruiken én denken dat ze in een vrachtwagen rijden dus eerst de andere kant op sturen om een grotere bocht te kunnen nemen. Een ander had misschien zijn motor langs de auto gestuurd om ineens op de motorkap te liggen.

Egoïstisch en lui gedrag. Jammer. Verkeersdeelneming is steeds minder leuk aan het worden.

Goed, weer terug naar de rotondes! :)

Dat zijn volgens mij diezelfde eikels die wanneer jij wel netjes knippert, bijvoorbeeld wanneer je file wilt parkeren met de auto, pal achter je komen te staan en verbaasd zijn als je dan achteruit wil rijden. Die hebben gewoon linksom en rechtsom niks van knipperen en het verkeer in het algemeen gesnapt en gebruiken dan als argument "maar je zag me toch die kant op gaan?!".

Maar inderdaad rotondes. :]
 
Van die grapjassen die voor het oprijden van de rotonde richting aan geven naar links. En vervolgens 'rechtdoor' er weer af gaan. Je gaat toch ook niet op een kruising richting aangeven naar links. Als je rechtdoor gaat :')
 
Van die grapjassen die voor het oprijden van de rotonde richting aan geven naar links. En vervolgens 'rechtdoor' er weer af gaan. Je gaat toch ook niet op een kruising richting aangeven naar links. Als je rechtdoor gaat :')

Waarschijnlijk van de oude stempel. Zo heb ik het met mijn autorijlessen nog geleerd; altijd naar links richting aangeven tenzij je de eerste afslag neemt, dan geef je naar rechts richting aan.
En rijd je op de rotonde dan verander je de knipper in rechts als je er weer afgaat.

Geen paniek; inmiddels weet ik al lang dat het nu anders is. Maar ik denk dat nog best veel ouderen in het verleden zijn blijven hangen.
 
ik heb geleerd dat t gewoon een weg is met afslagen
dus niet richting aan geven naar links voor de rotonde als je bij de derde eraf wil.
zo gauw je eraf wil knipper uit ,is toch ook t simpelst
als je nu af en toe die capriolen ziet :X
 
Ik heb 5 jaar terug het volgende geleerd:

Rechtsaf = knipper voor rotonde naar rechts.
Rechtdoor = geen knipper voor de rotonde maar bij het verlaten knipper naar rechts
Linksaf = knipper voor de rotonde naar links, deze aanhouden en bij het verlaten knipper naar rechts.

Lijkt mij het meest duidelijk ook voor alle overige verkeer.

Eigenlijk doe je dus hetzelfde als bij een kruising alleen voeg je daar aan toe dat je je knipper naar rechts even aan doe bij het verlaten van de rotonde.

Correct me if i'm wrong, maar zo is het mij geleerd en doe ik het al 5 jaar.
Met de auto zelfde verhaal.

Dikgedrukte geldt alleen op een rotonde met twee rijstroken, op een rotonde met een rijstrook is dit verwarrend.
Daar geef je alleen richting naar rechts aan op het moment dat je de voorgaande afslag voorbij rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan