@K@W@ Je redenering gaat niet op. In 1971 vielen er 3200 doden in het verkeer en nu met veel meer verkeersdruk minder dan een derde daarvan. Wat denk je dat het verschil veroorzaakt?
Nee, is juist geweldig werk, het is maar net welke invulling je eraan geeft, en daar heb je ook tegenwoordig nog voor een heeeel erg groot deel zelf wat over te zeggen
en vooral ook een voorspelbaarder verkeersbeeld en gelijkmatiger rijsnelheden onderling.
Saaier, maar veiliger, te danken aan de suffigheid van de gemiddelde nederlandse (belgse) weggebruiker.
Je hoeft je postgedrag niet te matigen, absoluut niet maar iets gevarieerder zal het wellicht wat levendiger maken ipv de "heb je hem weer" reactie op te roepen.hoe moeten wij dat nou weten ??
jij wel zegt ie........
ik ken een motoragent en die is altijd doodsbang tijdens toerritjes om ook maar iets boven de max-snelheid te komen omdat ie bang is voor z,n collega,s.
leuke baan heb je dan .
ben je vrij , durf je nog niet je motor open te trekken .
altijd 80 of 60........
en in de UK kondigen ze flitspalen aan zodat je op het verkeer kan letten ipv je snelheidsmeter.. dat schijnt dus veiliger te zijn dan de NL guerilla flits methode, dus ik zou zeggen schrijf een email naar de persoon waar je op gestemd heb en zegt het voort!Data for figure 12.24
Road deaths: EU comparison, 20011
Rate per 100,000 population
United Kingdom 6,1
Netherlands 6,2
Sweden 6,2
Denmark 8,1
Finland 8,4
Germany 8,5
Ireland 10,7
Italy 11,1
Austria 11,9
France 13,8
Spain 13,8
Belgium 14,5
Luxembourg 15,9
Greece 19,3
Portugal 21,0
1 Data for Portugal, Greece and Italy are for 2000.
Source: Department for Transport
In Duitsland vallen dan ook 8.5 doden per 100.000 t.ov. 6.2 hier. En ze rijden daar gemiddeld in grotere dus veiligere auto's.
Data for figure 12.24
Road deaths: EU comparison, 20011
Rate per 100,000 population
United Kingdom 6,1
Netherlands 6,2
Sweden 6,2
Denmark 8,1
Finland 8,4
Germany 8,5
Ireland 10,7
Italy 11,1
Austria 11,9
France 13,8
Spain 13,8
Belgium 14,5
Luxembourg 15,9
Greece 19,3
Portugal 21,0
1 Data for Portugal, Greece and Italy are for 2000.
Source: Department for Transport
In Duitsland vallen dan ook 8.5 doden per 100.000 t.ov. 6.2 hier. En ze rijden daar gemiddeld in grotere dus veiligere auto's.
En ze rijden daar gemiddeld in grotere dus veiligere auto's.
Ik denk dat bevolkings- en woondichtheid er ook wel een deel mee te maken zal hebben.
België is een aaneenschakeling van lintbebouwing (zeker in Vlaanderen), waardoor de kans dat er een grote weg langs je woning loopt hoger is. In NL heb je (dacht ik) meer woonkernen, waar het doorgaand verkeer langs rijdt en niet DOOR rijdt.
Wat ik schrijf..Jawel maar een van de dingen die hier gebeurt is, is dat juist veel van die doorgaande wegen om dorpen heen zijn gelegd, ook in het kader van de verkeersveiligheid.
Daar gebruiken ze de veiligheidsgordel niet zo intens als bij ons (als ik me niet vergis wordt dat niet-gebruik "gecompenseerd" door een grotere airbag)Het gaat natuurlijk niet alleen om snelheid maar ook om andere factoren. Overigens is het aantal verkeersdoden in de VS 14/100.000 en voor zo een groot leeg land opmerkelijk hoog en dat terwijl daar minder hard gereden wordt dan hier.
Daar wordt je rijbewijs niet ingenomen bij te hard rijden maar gaat de toch al niet malse verzekeringspremie dramatisch omhoog na de tweede speeding ticket binnen een jaar. Mijn Amerikaanse motorvriendjes rijden echt nooit meer dan 10-15 mijl per uur te hard (dat is de grens waarboven ze je daar bekeuren) want als de dood daarvoor. Als buitenlander loop je zelfs het risiko de nacht in de cel door te brengen als jemet meer dan 30 mijl/uur te hard gepakt wordt.
Wat ik schrijf..Daar gebruiken ze de veiligheidsgordel niet zo intens als bij ons (als ik me niet vergis wordt dat niet-gebruik "gecompenseerd" door een grotere airbag)
Airbag zonder gebruik te maken van de veiligheidsgordel levert juist een veel grotere kans op ernstig letsel op ..... omdat je als een pingpongbal heen en weer gegooid word...
Okee, maar hoort dit dan al niet op het proces-verbaal te staan? Het gele briefje zegt namelijk érg weinig over de overtredingen die ik heb gemaakt...
Nee wacht ff
Dus als ik jouw goed begrijp, moeten we allemaal maar onze bekeuringen slikken zonder daar ook maar iets tegen te ondernemen, want het is democratisch tot stand gekomen.
((((nou tijdens de verkiezingen moet je eens de moeite nemen en vragen wat het
standpunt van de politieke partijen is betreffende het geflits....
Kan je nu al verklappen dat je bij de meeste als antwoord krijgt, is geen prioriteit, dus staat niet in het programma, dus ik moet maar gokken wie er voor mij het beste uitkomt, en dan uiteindelijk wordt dit beleid bepaald door geitewollensokken studiegroepen, ( zij hebben er immers voor geleerd) die allemaal verklaren dat eigenlijk 90 nog te snel is, dus zij hebben de wetenschap en de kenners achter zich....
En dan de onzin dat de nederlandse wegen niet gemaakt zijn voor hoge(re) snelheden..... HALLO de wegen waren er eerder dan de max snelheid hoor....)))))
Maar criminelen die dus OOK bewust willens en wetens met veel ergere overteding en misdrijven bezig zijn, mogen dus WEL alle mogelijkheden via advocaten gebruiken om onder hun straf uit te komen......
Misschien kun je me het verschil uitleggen........
Ik ken heel andere collega's ook.
Ik ken collega's die rijden alsof Rossi een peuter op een 3wieler is.....
Ik ken ook collega's die rijden alsof ze nooit meer rijbewijzen hadden mogen krijgen dan voor hun eigen 3wieler vroeger.
dat zeg ik dus... t is net wat voor invulling je er zelf aan geeft...