Rijden jullie nog pret-kilometers tijdens corona-crisis

En dan krijg je een ongeluk met de auto.....wat ik echt niet hoop voor je.
Die kans bestaat altijd. Maar statistiek gezien is de kans dat ik medische assistentie nodig heb bij een auto ongeluk veel lager dan bij een motor ongeluk. Zoals in mijn vorige post aangegeven, pak ik tevens alleen de auto indien ik echt ergens heen moet.

Natuurlijk heeft alles in het leven een bepaald risico. Ook lopend kun je vallen en een been breken. Maar motorrijden, en dan specifiek plezier ritjes, waar dit topic over gaat, lijkt mij niet een prioriteit tijdens deze crisis.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog geen meter gereden, maar dat kan morgen zomaar gaan gebeuren.
 
Ik zou niet weten waarom je niet met je motor een rondje zou kunnen rijden, in het kader van de verspreiding van corna tegen te gaan.
Spreek met niemand, kom met niemand in contact, blijf zeker 1,5m bij iemand vandaan. Het gezonde verstand is niet in lock-down gegaan hoor.
En zo is het maar net!
 
Ik ga niet rijden. Pret of niet. Ik pak de auto, indien ik persé ergens heen moet. Puur vanwege het verhoogd risico op de motor. Niet voor mijzelf, maar ik wil nu onze hulpdiensten, zorg en ziekenhuizen niet onnodig belasten, zelfs al is de kans erop klein. Daarom rij ik niet.
Dan kun je beter niet in een auto gaan rijden, want die zijn de voornaamste oorzaak van ongelukken met motorrijders.
 
Gemiddeld 5.400 bezoeken per dag aan de spoedeisende hulp. Die ene motorrijder meer of minder maakt dan echt niet uit.

Als motorrijders steeds maar orgaandonors genoemd worden moeten ze nu niet opeens gaan doen alsof ze dr nog wat aan proberen te redden ;)
Feit blijft wel dat aan het begin van het seizoen er veel ongelukken gebeuren vanwege roestige motorrijders die weer moeten wennen.
Mijn Blackbird voelde aan als een Turbo hayabusa (denk ik) zo hard als dat leek.
 
Gelukkig mag ik nog lekker woon/werk rijden op de Fazer, maar fun ff niet...
Niet dat ik niet wil, maar door de hele Corona (vrouw werkt in de ouderenzorg) geen tijd...
 
Ik ga niet rijden. Pret of niet. Ik pak de auto, indien ik persé ergens heen moet. Puur vanwege het verhoogd risico op de motor. Niet voor mijzelf, maar ik wil nu onze hulpdiensten, zorg en ziekenhuizen niet onnodig belasten, zelfs al is de kans erop klein. Daarom rij ik niet.
Ik heb in mijn hele motor-leven nog nooit gebruik gemaakt van een hulpdienst.
Verwacht ik dus ook niet als ik een rondje ga maken van 150km op wegen die veel rustiger zijn als normaal en dat ik dan zorg nodig ga hebben.
Als je bij rijden van iedere motor-km denkt dat je in gevaar bent, doe dan de motor in de verkoop en koop een Hummer!
 
Gemiddeld 5.400 bezoeken per dag aan de spoedeisende hulp. Die ene motorrijder meer of minder maakt dan echt niet uit.
Denk je? Natuurlijk maakt dat wat uit. Je kunt beslissen dat jij het verschil te verwaarlozen vindt, maar het is aantoonbaar niet zo dat het niks uitmaakt. Dat kun je niet met me oneens zijn.
 
Als je op de motor binnen een straal van 1.5 meter van je medemens komt, dan doe je het naar mijn mening niet helemaal goed. Dus... social distancing, automatisch check.

Geneuzel over een IC bed bezet houden als je onverhoopt verongelukt... wederom, als je door je motorrijden op de IC terecht komt, doe je het niet ook niet helemaal goed. Tuurlijk, je wilt niet riskeren dat je op een IC bed belandt waar ook een covid-19 patient op behandeld kan worden maarre... doe effe normaal. Je wilt sowieso toch niet op een IC bed belanden? Beetje vergezocht, dit.

Helm op, handschoenen aan, iedereen uit m'n fokking buurt, geen enkel verhoogd risico ten opzichte van binnen blijven. Nee, geen enkele reden om mijn woon-werk- en pretritjes te laten schieten.
 
Als ik in motorpak met helm al op naar buiten ga, op mijn Burgman stap, een leuk rondje rij zonder te stoppen, en in motorpak met helm nog op naar binnen ga, dan doe ik niemand kwaad..........als ik ga wandelen in mijn uppie, kom ik veel dichter bij mensen, moet ik steeds oversteken om mensen te ontwijken. De kans dat ik daarbij over een stoeprand struikel en daardoor in ziekenhuis beland is net zo groot als een ongeluk tijdens mijn motorritje.....
 
Ik heb in mijn hele motor-leven nog nooit gebruik gemaakt van een hulpdienst.
Verwacht ik dus ook niet als ik een rondje ga maken van 150km op wegen die veel rustiger zijn als normaal en dat ik dan zorg nodig ga hebben.
Als je bij rijden van iedere motor-km denkt dat je in gevaar bent, doe dan de motor in de verkoop en koop een Hummer!
Niemand verwacht wanneer hij opstapt een ongeluk. Maar hier ging mijn reactie trouwens niet over. En anekdotes hebben niet echt een waarde in een discussie.
 
Ik heb in mijn hele motor-leven nog nooit gebruik gemaakt van een hulpdienst.
Verwacht ik dus ook niet als ik een rondje ga maken van 150km op wegen die veel rustiger zijn als normaal dat ik zorg nodig ga hebben.
Als je bij rijden van iedere motor-km denkt dat je in gevaar bent, doe dan de motor in de verkoop en koop een Hummer!
Probeer eens vanuit een ander perspectief te kijken. Je hoeft van mij niet ineens anders te gaan denken, alleen maar andere perspectieven te verkennen. Zonder oordeel, ik sta er soms nog steeds van te kijken wat je dan ontdekt. Gewoon je eigen mening laten varen en kijken .. niks mee doen, alleen maar kijken ..
 
Als je op de motor binnen een straal van 1.5 meter van je medemens komt, dan doe je het naar mijn mening niet helemaal goed. Dus... social distancing, automatisch check.

Geneuzel over een IC bed bezet houden als je onverhoopt verongelukt... wederom, als je door je motorrijden op de IC terecht komt, doe je het niet ook niet helemaal goed. Tuurlijk, je wilt niet riskeren dat je op een IC bed belandt waar ook een covid-19 patient op behandeld kan worden maarre... doe effe normaal. Je wilt sowieso toch niet op een IC bed belanden? Beetje vergezocht, dit.

Helm op, handschoenen aan, iedereen uit m'n fokking buurt, geen enkel verhoogd risico ten opzichte van binnen blijven. Nee, geen enkele reden om mijn woon-werk- en pretritjes te laten schieten.
Die laatste zin maakt wat mij betreft het verschil. Inderdaad zie ik geen enkele reden om niet van het leven te genieten!
 
Als ik in motorpak met helm al op naar buiten ga, op mijn Burgman stap, een leuk rondje rij zonder te stoppen, en in motorpak met helm nog op naar binnen ga, dan doe ik niemand kwaad..........als ik ga wandelen in mijn uppie, kom ik veel dichter bij mensen, moet ik steeds oversteken om mensen te ontwijken. De kans dat ik daarbij over een stoeprand struikel en daardoor in ziekenhuis beland is net zo groot als een ongeluk tijdens mijn motorritje.....
Ben je niet gewoon op zoek naar 'valide' excuses om te doen wat jij wil doen? Plezier-ritjes even niet, noodzakelijke ritten; geniet er van!
 
Terug
Bovenaan Onderaan