Rijden jullie nog pret-kilometers tijdens corona-crisis

Dat die zon schijnt is ook wel alles mee gezegd. Het is nog gewoon koud, gevoelstemperatuur is maar een graadje of 8. Laat staan als je 100 rijd. Daarnaast snap ik dat je niet in je uppie iemand kan besmetten, maar het gaat mij erom dat ik niet een plek op de IC bezet wil houden mocht er wat gebeuren, omdat ik nou zo graag wilde motorrijden voor m’n plezier. Dat rijden kan later ook nog wel. Is het echt zo moeilijk om ff een maandje op je kont te zitten?

En ook nog een dingetje, je kan toch nergens opwarmen nu alles dicht is. Vind dat wat ze in België doen ook hier mogen invoeren.
 
En dat het voor jullie makkelijk is/was betekent dat het voor de rest van de wereld ook makkelijk is? Lekker naïef.

Geloof me, ik weet hoe makkelijk stoppen kan zijn. De laatste keer dat ik gestopt ben was erg makkelijk. Die tien keer daarvoor echter dat het niet gelukt is?...
Dat zegt niemand , ik vind t makkelijk om te stoppen ik ben niet verslavingsgevoelig , ik ken teveel mensen die er ook niet mee kunnen stoppen en dat is jammer!
 
Ben wel wat verbaasd over alle opmerkingen over de IC hier. Als ik dat zo lees vraag ik me af waarom je uberhaupt nog rijdt. Als ik er zo doorheen lees lijkt het wel of iedereen hier regelmatig op de IC terecht komt door een motorongeluk. Voor mezelf ik rijd wel gewoon af en toe maar rijd niet anders dan anders, gewoon uitkijken en volgens mij is de kans op een ongeluk dan net zo groot als op de fiets te voet of hoe dan ook. En als ik niet naar buiten kan kunnen ze me binnenkort ook opnemen (niet op de IC maar wel opnemen)
 
Twee weken terug nog lekker 220 km op de teller gezet met vier vrienden, leuk clubje motorrijders bij elkaar. Ook een heel stuk door België gereden, toen kon dat nog. Getankt voor €1,15 in Turnhout! Alleen het patatje dat we wilden eten voor de lunch moesten we persé buiten opeten, want de horeca was al dicht in België.

Vorig weekend ook nog 80 km gereden met m'n pa, maar toen was het gevoelsmatig ondanks de mooie voorjaarszon wel steenkoud.

Zolang 'onnodige verplaatsingen' niet worden verboden blijf ik lekker rijden, wandelen en fietsen. Ik houd afstand van andere mensen in acht en merk dat ik die wandeling, fietstocht of motorrit echt wel nodig heb om thuis niet gillend gek te worden. :)
 
Twee weken terug nog lekker 220 km op de teller gezet met vier vrienden, leuk clubje motorrijders bij elkaar. Ook een heel stuk door België gereden, toen kon dat nog. Getankt voor €1,15 in Turnhout! Alleen het patatje dat we wilden eten voor de lunch moesten we persé buiten opeten, want de horeca was al dicht in België.

Vorig weekend ook nog 80 km gereden met m'n pa, maar toen was het gevoelsmatig ondanks de mooie voorjaarszon wel steenkoud.

Zolang 'onnodige verplaatsingen' niet worden verboden blijf ik lekker rijden, wandelen en fietsen. Ik houd afstand van andere mensen in acht en merk dat ik die wandeling, fietstocht of motorrit echt wel nodig heb om thuis niet gillend gek te worden. :)

Die onnodige verplaatsingen zijn bij ons dus wel verboden. En ondertussen tank je in Turnhout voor 94 cent...
 
Ben wel wat verbaasd over alle opmerkingen over de IC hier. Als ik dat zo lees vraag ik me af waarom je uberhaupt nog rijdt. Als ik er zo doorheen lees lijkt het wel of iedereen hier regelmatig op de IC terecht komt door een motorongeluk. Voor mezelf ik rijd wel gewoon af en toe maar rijd niet anders dan anders, gewoon uitkijken en volgens mij is de kans op een ongeluk dan net zo groot als op de fiets te voet of hoe dan ook. En als ik niet naar buiten kan kunnen ze me binnenkort ook opnemen (niet op de IC maar wel opnemen)
Ik rij altijd met het idee dat er iets kan gebeuren, daarom rij ik denk ik meer defensief.
Als ik een brandend pand in moet dan hou ik er ook rekening mee dat er iets kan gebeuren. Dat houdt me scherp, daarmee lees is de signalen van de rook en de warmtebeeldcamera om vooruit te denken.

En natuurlijk de meeste ritten gebeurd er niets maar waarom zou ik nu het risico opzoeken, zeker als de ziekenhuizen al aangeven dat we in mei echt een uitdaging gaan krijgen.
 
Ben wel wat verbaasd over alle opmerkingen over de IC hier. Als ik dat zo lees vraag ik me af waarom je uberhaupt nog rijdt. Als ik er zo doorheen lees lijkt het wel of iedereen hier regelmatig op de IC terecht komt door een motorongeluk. Voor mezelf ik rijd wel gewoon af en toe maar rijd niet anders dan anders, gewoon uitkijken en volgens mij is de kans op een ongeluk dan net zo groot als op de fiets te voet of hoe dan ook. En als ik niet naar buiten kan kunnen ze me binnenkort ook opnemen (niet op de IC maar wel opnemen)

Beetje kortzichtig om gelijk te zeggen ‘waarom je nog rijd’. Het boeit niet hoe je rijd. Ongelukken kunnen altijd gebeuren, ookal rijd je 50 jaar, of ze nu eenzijdig zijn of niet. Dit heet ‘aan een ander denken’, en heeft werkelijk waar ook maar 0,0 te maken met hoe er gereden wordt.
 
Ben wel wat verbaasd over alle opmerkingen over de IC hier. Als ik dat zo lees vraag ik me af waarom je uberhaupt nog rijdt. Als ik er zo doorheen lees lijkt het wel of iedereen hier regelmatig op de IC terecht komt door een motorongeluk. Voor mezelf ik rijd wel gewoon af en toe maar rijd niet anders dan anders, gewoon uitkijken en volgens mij is de kans op een ongeluk dan net zo groot als op de fiets te voet of hoe dan ook. En als ik niet naar buiten kan kunnen ze me binnenkort ook opnemen (niet op de IC maar wel opnemen)
het verbaasd me dat iedereen een brandverzekering heeft... Ik bedoel, van wie is het huis ooit afgebrand? toch niet van iedereen...

,,,


in en notendop voor je: de IC heeft het momenteel te druk, ook voor die enkeling die anders nooit valt met de motor maar nu wel eens. In de 15 jaar dat ik rijd, ben ik er éénmaal beland.
 
Dat die zon schijnt is ook wel alles mee gezegd. Het is nog gewoon koud, gevoelstemperatuur is maar een graadje of 8. Laat staan als je 100 rijd. Daarnaast snap ik dat je niet in je uppie iemand kan besmetten, maar het gaat mij erom dat ik niet een plek op de IC bezet wil houden mocht er wat gebeuren, omdat ik nou zo graag wilde motorrijden voor m’n plezier. Dat rijden kan later ook nog wel. Is het echt zo moeilijk om ff een maandje op je kont te zitten?

En ook nog een dingetje, je kan toch nergens opwarmen nu alles dicht is. Vind dat wat ze in België doen ook hier mogen invoeren.
Koud? Ik heb de wintervoering uit mijn jas moeten halen en rij ondertussen al weer met zomer handschoenen

Zolang ik van de overheid gewoon nog netjes mij op de weg mag verplaatsen zal ik dit ook zeker doen.

Op mijn kont zitten lukt hartstikke goed deze maand staand op de motor is zo vermoeiend na 2 uur.

Je moet het flink bont maken wil je bij de IC komen als je valt met de motor
 
Dat zijn de boetes voor de tweede inbreuk. Als ze je pakken omdat je niet essentieel met de motor rijdt is dat 250 euro. Tweede keer? Dan correctionele rechtbank met gevangenisstraf van mij 8 dagen tot max 3 jaar. Plus boete van 380 tot 4000 euro.
Oh maar 250€ 🤐
Ik hoop dat we dit snel achter ons kunnen laten, maar ik vrees dat dit nog een tijdje gaat duren.
 
Alle heilige boontjes en Belgen die nu boos doen naar iedereen die aangeeft nog wel te gaan rijden, blijven jullie nu binnen zitten op de bank?
Echt binnen?
Gaan jullie niet meer naar buiten? Onnodig risico tenslotte.
En als je binnen blijft, ga je dan ook niet klussen? Want bij klussen gebeuren de meeste ongelukken binnenshuis.
Ook niet om boodschappen te doen (groot extra risico tov laten bezorgen)?
Ook niet om een ommetje te wandelen (groot extra risico ivm veel meer bestelbusjes op de weg ivm met meer bezorgen)?
Ook niet om een stukje te fietsen (zie argument van wandelen, sowieso is fietsen gevaarlijk)?
Ook niet om de hond uit te laten (een andere hond zal je bijten, moet je toch naar de IC....)

Logisch na blijven denken is ook een kunst. Motorrijden op een verstandige manier is net zo veilig als alle bovenstaande genoemde activiteiten. Op boodschappen doen na, dat is wat besmetting en verspreiding betreft, vele malen gevaarlijker.
 
Alle heilige boontjes en Belgen die nu boos doen naar iedereen die aangeeft nog wel te gaan rijden, blijven jullie nu binnen zitten op de bank?
Echt binnen?
Gaan jullie niet meer naar buiten? Onnodig risico tenslotte.
En als je binnen blijft, ga je dan ook niet klussen? Want bij klussen gebeuren de meeste ongelukken binnenshuis.
Ook niet om boodschappen te doen (groot extra risico tov laten bezorgen)?
Ook niet om een ommetje te wandelen (groot extra risico ivm veel meer bestelbusjes op de weg ivm met meer bezorgen)?
Ook niet om een stukje te fietsen (zie argument van wandelen, sowieso is fietsen gevaarlijk)?
Ook niet om de hond uit te laten (een andere hond zal je bijten, moet je toch naar de IC....)

Logisch na blijven denken is ook een kunst. Motorrijden op een verstandige manier is net zo veilig als alle bovenstaande genoemde activiteiten. Op boodschappen doen na, dat is wat besmetting en verspreiding betreft, vele malen gevaarlijker.
Het lijkt wel of je boos bent dat sommige mensen ervoor kiezen hun motor te laten staan.
Voelt een beetje alsof je ergens wel vindt dat het beter zou zijn, maar dat je innerlijke puber met z'n vingers in z'n oren er doorheen staat te schreeuwen.
 
Als ik het ff zat ben om thuis te zitten slinger ik mijn gemotoriseerde paard ondermijn kont en ga lekker een stukkie tuffen. Voor onderweg neem ik eigen flesjes drinken mee en stop alleen daar waar niemand te vinden/te zien is. En waarom zou dat niet mogen?

Omdat je op dat moment niet van de trap kan pleuren.
 
Da's wel beetje dubbelhartig, vind je ook niet?

Nouja, je hebt het in ieder geval meedere keren geprobeerd. Ik ken het inmiddels wel.

Ben zelf net goed en wel 6 weken gestopt, na ca. 15 jaar lang een half-pakje-tot-een-pakje per dag en minstens 20 eerdere pogingen variërend in duur van succes tussen 2 dagen en circa 3 weken. Toevallig dat m'n meest succesvolle poging tot nu toe vlak voor de eerste besmetting in Nederland was begonnen, maar van wat ik lees worden rokers doorgaans zwaarder getroffen door het virus, dus het is wel een goeie motivatie voor me om vol te houden.
Ik begrijp wat je bedoelt, ook al vind ik het vergelijk wel wat mank gaan. In elk geval rook ik sinds een jaar ineens nog maar de helft van wat ik altijd heb gerookt, en da's voor mij al heel wat, dit kost me geen moeite en ik heb voor een knakker van 52 die al sins zijn 15e rookt nog steeds een prima conditie. Toen ik twee jaar geleden weer wat serieuzer ging sporten was ik in elk geval erg tevreden. En ook erg verbaasd trouwens.

Ik realiseer me wel dat ik vast kwetsbaarder ben dan iemand die nog nooit gerookt heeft, alhoewel ik altijd al atypisch ben geweest trouwens. In elk geval doe ik er veel voor om het voorlopig niet op te lopen.

Even terug naar topic onderwerp.. ik heb vandaag toch even rondje langs het water gereden! Heerlijk en geen mens te bekennen!! Moeten toch af en toe even frisse neus halen!!
Bekijk bijlage 1477767
Hmmm, een R1 ... altijd als ik er één zie mis ik de mijne weer ... :t
 
Het lijkt wel of je boos bent dat sommige mensen ervoor kiezen hun motor te laten staan.
Voelt een beetje alsof je ergens wel vindt dat het beter zou zijn, maar dat je innerlijke puber met z'n vingers in z'n oren er doorheen staat te schreeuwen.

Nee, ik vind het prima dat iemand z'n motor laat staan, ik snap alleen de drammerigheid van een aantal niet.
Het is hier toegestaan.
In België niet.


Het commentaar betreffende de innerlijke puber ligt denk ik meer aan jouw manier van lezen.

Ik heb trouwens nog niemand van de niet-rijders antwoord zien geven op mijn vragen.
 
Laat ik het zo zeggen zo veel mogelijk overslaan ik rijd al 4 weken niet.
Het orgaan seizoen is normaal al begonnen zo praat men als de motoren op de weg komen.

Dus als iemand zich nu nog geroepen voelt om een dikke vinger richting het verzorgend personeel te steken ga je gang en wees een hufter.

Ze weten nu al niet hoe ze de mensen verzorgen moeten. maar jij denkt een aso te moeten zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan