rijden zonder rijbewijs

Wat ik je wel kan vertellen dat je flink de sjaak bent als er toch een ongeluk gebeurd.
Flink dokken je bent niet verzekerert namelijk zonder rijbewijs. En inderdaad niet goed wijs.

Groet Dave Nada
 
Je motor KAN in beslag genomen worden in geval van residive. Dit houdt concreet in dat je bij de derde keer je motor kwijt bent.

Maar zoals anderen al zeiden zijn de gevolgen niet te overzien als je een aanrijding krijgt of veroorzaakt.

Wat heeft dit trouens met TECHNIEK te maken!!!
 
Laatst bewerkt:
ik heb eens gehad dat ik omdat ik men rijbewijs nog niet op tijd had omgewisseld van voorlopig naar vast ,(dus net examen gedaan van 460 euro B| ) tegengehoudengeweest en heb er 1 maand rijverbod en 400 euro boete voor gehad... tis het zelfde als rijden zonder rijbewijs en dan heb je ook geen verzekering enz. volgens de rechter :?

dus normaal krijg je dezelfde boete als mij.

normaal was men motor weggetakeld maar kon/mocht hem gelukkig stallen bij een vriend
 
Afaik krijg je bij autorijden zonder papiertje een rijontzegging van 3 jaar. Als je <18 bent is dat geen probleem; die ontzegging gaat dan pas op je 18de in.
 
Als je motor verzekerd is krijg je enkel een boete van 190 euro.. Dat geldt voor de eerste keer dan.
 
Er zijn 2 reacties die beide iets anders zeggen na elkaar? Weet niemand dit precies? Evt. met quote uit wetboek? Heb zelf ook al gezocht, maar niets gevonden.
 
Beste mensen,

Weten iemand of je motor in beslag genomen wordt als ze je pakken met rijden zonder rijbewijs?

Je bent dan ookniet verzekerd.

Een klein akkefietje en je loopt de kans jarenlang te betalen voor smartengeld. Waarschijnlijk kan je de komende 20 jaar geen rijbewijs betalen laat staan een motor.
 
Mensen, mensen, kan ook gewoon een vraag zijn van: goh, dat vraag ik me af :X
Is toch wel vragen naar de bekende weg toch? Je bent je motor niet kwijt, je krijgt een bekeurig, je krijgt een streepje achter je naam (recidieve) en bij een ongeluk ben je goed de lul(zie reactie hierboven), niet doen dus.
 
Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet krijg je in nederland slechts een boete van de 190 euro, en de tweede keer 250 euro, de derde keer weet ik niet.
Maar je bent zwaar de lul als je iemand aanrijdt :)
 
stomste wat je kan doen, vooral als je iemand aan rijdt, als je het dan nog kunt na vertellen
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft je geen zorgen te maken als je pappie de eigenaar is van een verzekeringsmaatschappij :P
 
Beste mensen,

Weten iemand of je motor in beslag genomen wordt als ze je pakken met rijden zonder rijbewijs?

Die wordt zeker in beslag genomen! Het is dat ik paar maanden geleden "Blik Op De Weg" had gekeken! en was ook z'n gastje die op een Yamaha R1 Rond blaasde ergens in Brabant! Terwijl ie nog an het lessen was! :Y Die kon de Motor van zijn maat inleveren -O- Maar volgens mij heeft die gast z'n motor wel terug gekregen :] TReminste dat hoop ik voor hem :+ In iederegeval niet slim, als je brokken maakt ben je de klos lijkt mij :W
 
rij gewoon een jappanner uit 1985 of ouder. die 400-500 euro waard is. Dan maakt het ook niet zoveel uit als hij in beslag wordt genomen.

Volgens mij mag je dingen ook uit je motor halen op't politiebureau waar hij staat. handschoenen kastje bv.
Wat je dan kan doen is onderdelen strippen en verkopen op internet.
 
Laatst bewerkt:
rij gewoon een jappanner uit 1985 of ouder. die 400-500 euro waard is. Dan maakt het ook niet zoveel uit als hij in beslag wordt genomen.

Volgens mij mag je dingen ook uit je motor halen op't politiebureau waar hij staat. handschoenen kastje bv.
Wat je dan kan doen is onderdelen strippen en verkopen op internet.

Je moedigt hem toch niet aan om te gaan rijden zonder papiertjes heh!? :P
 
rij gewoon een jappanner uit 1985 of ouder. die 400-500 euro waard is. Dan maakt het ook niet zoveel uit als hij in beslag wordt genomen.

Volgens mij mag je dingen ook uit je motor halen op't politiebureau waar hij staat. handschoenen kastje bv.
Wat je dan kan doen is onderdelen strippen en verkopen op internet.

He, een reincarnatie van 'booze lets cruise' of 'cruise lets booze'
 
Terug
Bovenaan Onderaan