rijden zonder rijbewijs

werkt het beste als er alleen een squad-car achter je aanrijdt. die staken de achtervolging wel....want ze kunnen je dan niet volgen
als er een policebike achter je aanrijdt dan ben je de zak want die raak je nooit kwijt. Tenzij je ECHT als een gevaarlijke halve zool gaat rijden, dan moet hij voor de veiligheid van andere burgers wel stoppen met de achtervolging.
Als je ze dan kwijt bent, zorg dan dat de politie je 24 uur lang niet te pakken kan krijgen. Ga dus de stad in....pak de trein naar een andere stad....kom weer terug.
Na 24 uur is't namelijk geen 'heterdaadje' meer en krijg je minder straf/boete.
mvg.

Goh....wat een heerlijke hoop onzin.......
Staat ook wel lekker gangsta, dat gebruik van de termen "squad car" en "policebike". Ik vraag me af of je de leeftijd voor brommerrijden zelfs al hebt bereikt.
Dat van die 24 uur? Ik vraag me af hoe je daar bij komt....... Ik zou zeggen, zoek het ff op in de wet, misschien hebben ze wel iets met vette plaatjes op het Internet voor je..... :X
 
Heterdaad is pas afgelopen als de politie stopt met zoeken. Als ze jou zien rijden, uit het oog verliezen maar de moeite zouden nemen om dagen, weken, maanden of jaren naar jou zoeken blijft het heterdaad. Dan moeten ze wel blijven zoeken en tussendoor ook niks anders doen. Stoppen ze na 5 minuten al met zoeken om iets anders te gaan doen is de heterdaad ook voorbij. Overigens kan je buiten heterdaad net zo veel straf krijgen als op heterdaad, alleen kan je buiten heterdaad alleen op last van een Officier van Justitie worden aangehouden.

Dus.....
 
Laatst bewerkt:
Heterdaad is pas afgelopen als de politie stopt met zoeken. Als ze jou zien rijden, uit het oog verliezen maar de moeite zouden nemen om dagen, weken, maanden of jaren naar jou zoeken blijft het heterdaad. Dan moeten ze wel blijven zoeken en tussendoor ook niks anders doen. Stoppen ze na 5 minuten al met zoeken om iets anders te gaan doen is de heterdaad ook voorbij. Overigens kan je buiten heterdaad net zo veel straf krijgen als op heterdaad, alleen kan je buiten heterdaad alleen op last van een Officier van Justitie worden aangehouden.

Dus.....

Klopt ook niet helemaal. Bij dringende spoedeisendheid kan die toestemming ook achteraf worden verleend.
De hoogte van de straf heeft inderdaad geen ruk met heterdaad te maken.
 
ik denk dat je een verschil heb tussen rijden en rijden, als je bv voordat je een rijbewijs hebt en je hebt al wel een (opknap)motor in de schuur staan, je bent er al een tijdje mee bezig en je wilt even proberen of ie het doet en de straat op en neer rijd als het rustig is op straat ('s avonds, zonder buitenspelende kinderen), of je gaat echt stukken rijden voor de lol.

behalve een boete voor het rijden zonder rijbewijs kunnen ze je denk ik ook nog een boete geven voor het onverzekerd rijden, ook al is de motor verzekerd, je hebt namelijk geen recht op die verzekering als je geen RBW hebt..
 
hierbij dan de nogmaals dezelfde reactie van de TS: ik vroeg t me gewoon af aangezien ik er laatst een discussie over had met iemand. Enne..dat ik dan gelijk de meest grove beledigingen naar mijn hoofd gesmeten krijg is beetje kinderachtig vind ik..vroeg btw niet zozeer een mening maar meer naar een feit mbt de wet..maar thanx anyway! :P ..
Enne..even tegen al die 'heilige boontjes'..: alsof jullie geen enkele keer zonder dat je geslaagd was voor je mrb al keertje hebben gereden op iemands anders bike..pfff...wat is iedereen toch vreselijk braaf....:P ...;-)
Ach, gezien jouw startpost waarin je verder helemaal geen enkele informatie geeft, had je deze reacties kunnen verwachten.
 
wat je ook kan doen, als je geen rijbewijs hebt, maar je rijdt wel....en ze willen je aanhouden...is snel wegrijden.....

zodra je de BBK binnenkomt of er al rijdt, gewoon naar een bekende buurt rijden, met smalle straatjes, steegjes , fietspaden waar van die palen staan.....en zo hard knallen als je kan.....


werkt het beste als er alleen een squad-car achter je aanrijdt. die staken de achtervolging wel....want ze kunnen je dan niet volgen

als er een policebike achter je aanrijdt dan ben je de zak want die raak je nooit kwijt. Tenzij je ECHT als een gevaarlijke halve zool gaat rijden, dan moet hij voor de veiligheid van andere burgers wel stoppen met de achtervolging.


Als je ze dan kwijt bent, zorg dan dat de politie je 24 uur lang niet te pakken kan krijgen. Ga dus de stad in....pak de trein naar een andere stad....kom weer terug.

Na 24 uur is't namelijk geen 'heterdaadje' meer en krijg je minder straf/boete.

mvg
.


Je kunt jezelf ook 'normaal' gedragen........................
Als je net aan volwassen bent geworden, op een motorfiets deelneemt aan het toch al zo gevaarlijke verkeer, ben je al een hele stoere pik om meteen al zulke capriolen voor te stellen.
Ik meen dat je nog wel wat opvoeding kunt gebruiken.
Jij hoeft in jouw verhaaltje klaarblijkelijk géén rekening te houden met anderen op de weg.....buiten beschouwing gelaten de absurde voorstellen van : "gewoon naar een bekende buurt rijden, met smalle straatjes, steegjes , fietspaden waar van die palen staan.....en zo hard knallen als je kan....."

...ik hoop dat je een geintje maakt en zelf zulke labiele fratsen niet uithaalt.....
...zo ja!.....hoop ik namens een ieder, dat jij je rijbewijs ( als je die hebt!..) , zo snel mogelijk mag inleveren bij de OvJ.


:W



hierbij dan de nogmaals dezelfde reactie van de TS: ik vroeg t me gewoon af aangezien ik er laatst een discussie over had met iemand. Enne..dat ik dan gelijk de meest grove beledigingen naar mijn hoofd gesmeten krijg is beetje kinderachtig vind ik..vroeg btw niet zozeer een mening maar meer naar een feit mbt de wet..maar thanx anyway! :P ..

...mee eens!..

Enne..even tegen al die 'heilige boontjes'..: alsof jullie geen enkele keer zonder dat je geslaagd was voor je mrb al keertje hebben gereden op iemands anders bike..pfff...wat is iedereen toch vreselijk braaf....:P ...;-)



....netjes hoor.....kammetje gevonden!.... B|

Jij wilt eigenlijk een bevestiging van anderen, dát ze het doen of gedaan hebben, zodat jij het drempeltje overgetild wordt, om het ook maar te gaan doen?
B|

Het aantal motorrijders dat dit ooit gedaan zou hebben, is echt miniem......
En ja,...dan zijn ze allemaal braaf......wat dacht je van verstandig! 8-)


....koppie gebruiken.... en heb geduld!
 
ik denk dat je een verschil heb tussen rijden en rijden, als je bv voordat je een rijbewijs hebt en je hebt al wel een (opknap)motor in de schuur staan, je bent er al een tijdje mee bezig en je wilt even proberen of ie het doet en de straat op en neer rijd als het rustig is op straat ('s avonds, zonder buitenspelende kinderen), of je gaat echt stukken rijden voor de lol.
behalve een boete voor het rijden zonder rijbewijs kunnen ze je denk ik ook nog een boete geven voor het onverzekerd rijden, ook al is de motor verzekerd, je hebt namelijk geen recht op die verzekering als je geen RBW hebt..

Klopt niet.
De wet kent geen verschil tussen "ff rijden" op een opknapmotor of hele stukken rijden. Bovendien gebruikt iedereen uiteraard dezelfde smoes (ff proberen agent....ik doe het anders nóóit....)

Klopt ook niet.
Als je zonder rijbewijs maar mét verzekering rijdt, is de motor wettelijk verzekerd. De verzekering is ook verplicht uit te betalen bij schade. Dat levert op zich geen strafbaar feit op. Een "recht" (of geen recht...) op verzekering kent de wet niet.
Probleem is alleen dat de verzekering de schade op de bestuurder verhaalt, conform de bepalingen in de polis. Als je iemand invalide rijdt heb je dan dus écht een probleem......
 
Ik kan maar 1 ding zeggen over bestuurders ( zowel auto, motor, noem maar op )

Mensen die zonder verzekering, met drank op of zonder rijbewijs ( ja, ook de stiekem terug gezette 25kw fietsen! ) deelnemen aan het verkeer, mogen ze van mij 1 ding mee doen:

citypellet40119067ii.jpg
 
Ik kan maar 1 ding zeggen over bestuurders ( zowel auto, motor, noem maar op )

Mensen die zonder verzekering, met drank op of zonder rijbewijs ( ja, ook de stiekem terug gezette 25kw fietsen! ) deelnemen aan het verkeer, mogen ze van mij 1 ding mee doen:

[afbeelding]


Natuurlijk, en jij houdt je altijd aan de max snelheid, en och een paar km te hard DAT moet gewoon kunnen he......
Of leg jij de grens op jouw gewenst niveau...
overtreden is overtreden, te snel, te veel vermogen, gladde banden, open uitlaat, geen rijbewijs, zeg het maar jij bent de kenner dus
 
Natuurlijk, en jij houdt je altijd aan de max snelheid, en och een paar km te hard DAT moet gewoon kunnen he......
Of leg jij de grens op jouw gewenst niveau...
overtreden is overtreden, te snel, te veel vermogen, gladde banden, open uitlaat, geen rijbewijs, zeg het maar jij bent de kenner dus
Ja zo lust ik er nog wel eentje. Met zo'n instelling kan je alles goedlullen.

En met zaken als Open pijpen etc. ben ik nog steeds verzekerd, en in het bezit van een geldig RBW!!!
Daar gaat het om. Jij trekt zoiets gelijk met een overtreding van een heel ander kaliber. Dat is appels met peren vergelijken...

Maar als jij er zo over denkt, met jouw vage grenzen, hoop ik niet dat iemand zonder rbw, of met drank op etc. jouw kind schept....
Dus iedereen, ga lekker zonder papieren bij K@W@ in de straat rijden, die vindt het een goed idee...

Probeer niet roomser te zijn dan de kerk. Je praat gewoon onzin en dat weet je. Iets te hard rijden is heel wat anders dan rbw, alcohol of verzekering.
 
Laatst bewerkt:
De wetgever heeft ooit een scheiding aangebracht, met de bedoeling om aan te geven wat als "zwaar" wordt gezien.
Zware strafbare feiten zijn misdrijven, lichtere feiten zijn overtredingen. Rijden zonder rijbewijs is een overtreding, net zoals te hard rijden (hoewel dat boven de 50 km/u te hard een misdrijf wordt...)

Wie ben jij dat je te hard rijden of rijden met open pijpen minder erg kan noemen als rijden zonder rijbewijs? Zelfs de wetgever heeft dat onderscheid niet gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
De wetgever heeft ooit een scheiding aangebracht, met de bedoeling om aan te geven wat als "zwaar" wordt gezien.
Zware strafbare feiten zijn misdrijven, lichtere feiten zijn overtredingen. Rijden zonder rijbewijs is een overtreding, net zoals te hard rijden (hoewel dat boven de 50 km/u te hard een misdrijf wordt...)

Wie ben jij dat je te hard rijden of rijden met open pijpen minder erg kan noemen als rijden zonder rijbewijs? Zelfs de wetgever heeft dat onderscheid niet gemaakt.


Kijk, mensen die uit boeken voorlezen :)
Idd, het zijn beide overtredingen, en ik als persoon maak daar wel degelijk onderscheid in ja. Dat er in de wet staat dat het niet is toegestaan is imo toch echt wat anders dan het niet hebben van een RBW.

Mag jij mij uitleggen welke persoon ik in gevaar breng als mijn uitlaat ipv 93dB 97dB maakt?
Ik denk toch echt een stukje minder dan iemand die gewoon niet bevoegd is een voertuig te besturen en het dus wettelijk gezien niet kan!


Maar ja, ik ben een hypocriet bla, bla...
Ga maar lekker de wet erop uitpluizen en van alles roepen om het rijden zonder RBW, verzekering of met alcohol meer te rechtvaardigen en precies op 1 ijn te trekken methet rijden van open pijpen.

Leve de letters van de wet hé ... Naïef noemen ze dat :W
 
Laatst bewerkt:
Goh...wie had nou gedacht dat er nog zo veel 'stof' op zou waaien toen ik deze topic startte..:P..
Pfff..jongens jongens..zullen we weer eens aardig zijn tegen elkaar?!
Misschien goed idee om deze topic te sluiten...
 
Kijk, mensen die uit boeken voorlezen :)
Idd, het zijn beide overtredingen, en ik als persoon maak daar wel degelijk onderscheid in ja. Dat er in de wet staat dat het niet is toegestaan is imo toch echt wat anders dan het niet hebben van een RBW.
Mag jij mij uitleggen welke persoon ik in gevaar breng als mijn uitlaat ipv 93dB 97dB maakt?
Ik denk toch echt een stukje minder dan iemand die gewoon niet bevoegd is een voertuig te besturen en het dus wettelijk gezien niet kan!
Maar ja, ik ben een hypocriet bla, bla...
Ga maar lekker de wet erop uitpluizen en van alles roepen om het rijden zonder RBW, verzekering of met alcohol meer te rechtvaardigen en precies op 1 ijn te trekken methet rijden van open pijpen.
Leve de letters van de wet hé ... Naïef noemen ze dat :W

Jouw uitlaat kan wel degelijk anderen in gevaar brengen. Met het kabaal dat zo'n ding maakt kun je misschien nét niet horen dat een ouder z'n kind terugroept, dat de weg oversteekt.....
Dat is nog los van de continue overlast en de ergernis die "loud pipes" nu eenmaal geven. Vraag dat maar eens aan mensen op zo'n lekker dijkweggetje.... Vandaar dat die open pijp zelfs een milieudelict is.

Zet dat nu eens af tegen iemand die op een snelweg wat meer gas geeft dan toegestaan......Wie is hier dan naïef?

Ik heb mensen meegemaakt die, zonder rijbewijs, tóch heel wat beter reden dan sommigen met.... "Wettelijk" zegt in dat geval dus helemaal niets over hun rijvermogens. Naïef? Nee hoor, ze gingen er bij mij net zo goed op. Net zo goed als hardrijders en mensen met open pijpen.

Oh, ik lees niet alleen uit boeken voor, ik breng het ook nog in praktijk. Ik hoef ook niets te rechtvaardigen, erger nog, da's mijn werk helemaal niet. Roept wél de vraag op waar JIJ je wijsheid vandaan hebt dan?

Maar ik ben wel in staat om te zien wanneer mensen zichzelf boven de wet stellen door het gedrag van ánderen af te zeiken...... Die zien alleen de splinter in andermans oog en niet de balk in dat van zichzelf.... Hypocriet? Nee, maar wel een tikje arrogant.

Toegegeven, zo zwaar zie ik die open pijp (mits binnen bepaalde grenzen) nu ook weer niet. Hardrijden kan soms knap link zijn. De meeste rijders zonder rijbewijs maken zich vaak ook schuldig aan allerhande asociaal rijgedrag.
Maar ik zie het tenminste nog in enig reëel perspectief......
 
Laatst bewerkt:
Pfff..he he..fijn dat er eindelijk eens iemand kan relativeren...en niet alleen met het vingertje kan wijzen..daar zijn we allemaal goed in terwijl we vaak idd onze eigen 'fouten' of zwakkere punten vergeten..
Ben t helemaal met je eens Jan B
 
Overigens, over boekenwijsheid gesproken, je weet hoop ik wel dat 97 Db meer dan TWEE keer zo hard is als de toegestane 93 Db? Om er nóg iets meer perspectief in aan te brengen.......
 
Overigens, over boekenwijsheid gesproken, je weet hoop ik wel dat 97 Db meer dan TWEE keer zo hard is als de toegestane 93 Db? Om er nóg iets meer perspectief in aan te brengen.......
Daarom is het fijn om te weten dat ik 103dB mag hebben en pas bij 3dB meer bekeurd wordt.

Ik vindt het alleen knap dat bepaalde mensen alles wat geschreven staat voor de absolute en enige waarheid aannemen, en daardoor mensen met een eigen mening of inzicht totaal geen enkele ruimte geven hun standpunt.
De wet is echt niet perfect of zaligmakend hoor, het is de wet, daar moeten we het mee doen zonder meer, maar om hem maar klakkeloos en onvoorwaardelijk te accepteren en te verheffen tot de absolute waarheid vind ik nogal bekrompen.
 
Kijk, mensen die uit boeken voorlezen :)
Idd, het zijn beide overtredingen, en ik als persoon maak daar wel degelijk onderscheid in ja. Dat er in de wet staat dat het niet is toegestaan is imo toch echt wat anders dan het niet hebben van een RBW.

Mag jij mij uitleggen welke persoon ik in gevaar breng als mijn uitlaat ipv 93dB 97dB maakt?
Ik denk toch echt een stukje minder dan iemand die gewoon niet bevoegd is een voertuig te besturen en het dus wettelijk gezien niet kan!


Maar ja, ik ben een hypocriet bla, bla...
Ga maar lekker de wet erop uitpluizen en van alles roepen om het rijden zonder RBW, verzekering of met alcohol meer te rechtvaardigen en precies op 1 ijn te trekken methet rijden van open pijpen.

Leve de letters van de wet hé ... Naïef noemen ze dat :W


Alleen al weer door dit antwoord, laat je dus zien dat je er geen zak van begrijpt.......
Schijnbaar ben jij dus degene die mag bepalen welke wetten en regels serieus genomen moeten worden, en welke er alleen maar zijn om ons lekker dwars te zitten.

Ook ik lap over het algemeen de max snelheid aan m'n laars, en ook ik vind dit lang niet zo erg als rijden zonder rijbewijs, maar dat is natuurlijk zolang als het goedgaat.

Wel eens geprobeert om met 180 een VW kever door midden te klieven????, ik wel, kan je vertellen dat daar een hoop ellende mee gepaard gaat hoor, en dan leer je misschien iets meer relativeren, maar het blijft natuurlijk vreemd dat jij de grenzen vast mag stellen, en dat is dus geen RBW, DranK , Hard rijden mag dan weer wel, maar niet je 25 KWtje stiekum open gooien..... Wel een bromfietsje opvoeren, en wat vind je dan nog acceptabel, 50 -60 -70 120...........
 
Het rijden zonder rijbewijs leverde me vier maanden huisarrest op. Komt natuurlijk ook omdat ik mijn vaders auto in de garage reed zonder de garagedeur te openen. Jeugdzonde! (ik was 16)

Dit even als reactie op de vraag of iemand hier ooit zonder rijbewijs gereden heeft. Ik dus, maar niet op de motor. Achteraf (meer als 20 jaar later dus) is het een leuke anekdote, maar ik had ook iemand anders aan kunnen rijden. Dan was het geen leuke anekdote. Nu was het alleen materieele schade. B|
 
Laatst bewerkt:
Wat een merkwaardige stellingname van je.
Je vindt in je laatste posting dat mensen de wet niet letterlijk moeten nemen, maar dat geldt dan gezien je vorige posting alleen voor die open pijp van jou, maar niet voor andere zaken, zoals rijden zonder rijbewijs of te hard rijden.

Zal wel aan mij liggen (ik haal m'n wijsheden nu eenmaal alleen uit boeken en niet uit de harde praktijk zoals jij), maar dan ben ik het spoor ff bijster.
Óf je houdt je strikt aan de wet (maar dan moet je jezelf niet als enige uitzondering benoemen), óf je vindt dat alles kan. Maar dan moet je anderen niet afzeiken omdat ze óók wel eens een overtreding plegen.


ps: Ik ging toch écht uit van jouw eigen voorbeeld mbt die uitlaat...... M'n kristallen bolletje is ff stuk, dus ik kon niet weten dat jij met 103Db mag rijden.....
 
beetje vaag... als de bestuurder van het voertuig geen rijbewijs heeft dan is het voertuig toch niet verzekerd?

Niks vaags aan. Het één (rijden zonder rijbewijs) is een op zich staand feit. Je kunt zonder rijbewijs maar mét geldige verzekering rijden. Het voertuig is dan wel degelijk verzekerd.
Dat de verzekering daarna de schade op de verzekeringnemer verhaalt (standaardclausule voor het rijden zonder rbw) heeft er niets mee te maken dat de bestuurder voor de wet een geldige verzekering heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan