Ojee
Die hard MF'er
Net terug van een paar dagen sturen met mijn R1150 GSA. Verslagje van dag tot dag.
Dag 0: Voorbereiding
Na voorgaande jaren altijd naar de Franse Alpen te zijn geweest, wilde ik dit jaar een rondje Duitsland doen. En in plaats van elke dag een al uitgezette route met campings te volgen, wilde ik dit jaar maar eens op de bonnefooi gaan. Mijn vaste motor-medereizigers hadden andere plannen, dus ik zou alleen gaan. Een voordeel daarvan is wel dat je kan gaan en staan waar je wil en stoppen als je er genoeg van hebt.
In Kurviger heb ik een aantal punten geselecteerd en daar tussen een route laten maken. Ardennen, Eifel, Vogezen, Zwarte Woud, Duitse Alpen en dan recht naar boven via het Sauerland naar huis.
Maar de Zwitserse passen liggen daar niet eens zo ver vandaan. Dus de route verlegd over de Grimsel en de Furka pas. Dan ook nog maar even doorsteken naar de Stelvio. Moet je als motorrijder toch gedaan hebben.
Nou heb ik een oud collega in Zwitserland wonen en de route loopt daar vlak langs, dus die ook maar met een bezoek vereren.
Op een verjaardag raak ik aan de praat met de zoon van een vriend van mij. Die zoon gaat elk jaar een `epische` fietstocht maken met zijn fietsclub en dit jaar werd dat Zwitserland. Goh leuk, wanneer ga jij. Dezelfde week dus. En welke route ga je rijden? Idem aan mijn route. Die ga ik dus inhalen en we hebben in één van hun overnachting hotels afgesproken. Zo wordt het dus al een stuk minder op de bonnefooi.
Ik heb twee motorfietsen. Een veertig jaar oude XS650 als boulevard cruiser en een twintig jaar oude BMW R1150GSA. Die heb ik een paar jaar geleden speciaal gekocht als reisfiets. Voor die BMW heb ik eindelijk de optionele aluminium koffers weten te kopen. Die zijn een stuk bruikbaarder dan de kunststof touring koffers die erbij zaten. Al mijn kampeerspullen moeten nu in die koffers.Alleen mijn tent mag op de buddy. Ik ben dus erg bezig met het kleiner maken van mijn camping gear. Als laatste heb ik een compacte, maar warme donzen slaapzak gekocht.
Plan is om zaterdag te vertrekken en zondagavond bij de ex-collega in Zwitserland te zijn. Ik ben van het rijden en alleen stoppen om te tanken en met een bereik van zo'n 500 km hoef ik dat niet zo vaak.
Dag 0: Voorbereiding
Na voorgaande jaren altijd naar de Franse Alpen te zijn geweest, wilde ik dit jaar een rondje Duitsland doen. En in plaats van elke dag een al uitgezette route met campings te volgen, wilde ik dit jaar maar eens op de bonnefooi gaan. Mijn vaste motor-medereizigers hadden andere plannen, dus ik zou alleen gaan. Een voordeel daarvan is wel dat je kan gaan en staan waar je wil en stoppen als je er genoeg van hebt.
In Kurviger heb ik een aantal punten geselecteerd en daar tussen een route laten maken. Ardennen, Eifel, Vogezen, Zwarte Woud, Duitse Alpen en dan recht naar boven via het Sauerland naar huis.
Maar de Zwitserse passen liggen daar niet eens zo ver vandaan. Dus de route verlegd over de Grimsel en de Furka pas. Dan ook nog maar even doorsteken naar de Stelvio. Moet je als motorrijder toch gedaan hebben.
Nou heb ik een oud collega in Zwitserland wonen en de route loopt daar vlak langs, dus die ook maar met een bezoek vereren.
Op een verjaardag raak ik aan de praat met de zoon van een vriend van mij. Die zoon gaat elk jaar een `epische` fietstocht maken met zijn fietsclub en dit jaar werd dat Zwitserland. Goh leuk, wanneer ga jij. Dezelfde week dus. En welke route ga je rijden? Idem aan mijn route. Die ga ik dus inhalen en we hebben in één van hun overnachting hotels afgesproken. Zo wordt het dus al een stuk minder op de bonnefooi.
Ik heb twee motorfietsen. Een veertig jaar oude XS650 als boulevard cruiser en een twintig jaar oude BMW R1150GSA. Die heb ik een paar jaar geleden speciaal gekocht als reisfiets. Voor die BMW heb ik eindelijk de optionele aluminium koffers weten te kopen. Die zijn een stuk bruikbaarder dan de kunststof touring koffers die erbij zaten. Al mijn kampeerspullen moeten nu in die koffers.Alleen mijn tent mag op de buddy. Ik ben dus erg bezig met het kleiner maken van mijn camping gear. Als laatste heb ik een compacte, maar warme donzen slaapzak gekocht.
Plan is om zaterdag te vertrekken en zondagavond bij de ex-collega in Zwitserland te zijn. Ik ben van het rijden en alleen stoppen om te tanken en met een bereik van zo'n 500 km hoef ik dat niet zo vaak.