Rondreis Thailand

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
6.847
5.023
Lemelerveld
Het is weer zover!

5 maart vertrekken we naar Thailand om daar gedurende 7 weken het land te gaan verkennen vanaf onze gehuurde KLX250 en CRF250L.

We komen aan in Bangkok en pikken de volgende dag onze motoren op om zo snel mogelijk de hoofdstad te verlaten. Van daaruit gaan we eerst naar Phuket waar we een aantal dagen gaan duiken.
Vanaf daar... Tsja dat weten we dus nog niet. We willen iig naar Koa Sok en Chiang Mai/Pai, mogelijk nog een half/full moon party mee pakken op Ko Pha Ngan, maar nog niks staat vast.

Zijn er hier mensen met ervaringen in Thailand en tips en trucs?!
 
Het is weer zover!

5 maart vertrekken we naar Thailand om daar gedurende 7 weken het land te gaan verkennen vanaf onze gehuurde KLX250 en CRF250L.

We komen aan in Bangkok en pikken de volgende dag onze motoren op om zo snel mogelijk de hoofdstad te verlaten. Van daaruit gaan we eerst naar Phuket waar we een aantal dagen gaan duiken.
Vanaf daar... Tsja dat weten we dus nog niet. We willen iig naar Koa Sok en Chiang Mai/Pai, mogelijk nog een half/full moon party mee pakken op Ko Pha Ngan, maar nog niks staat vast.

Zijn er hier mensen met ervaringen in Thailand en tips en trucs?!
Mooie trip,.alleen Bangkok en Phuket ligt in het zuiden op ongeveer 800 km afstand. Wij zijn ook in Thailand geweest en eigenlijk huurde we ter plaatsen gewoon een scooter. Maar ik begrijp dat het leuk is om met de motor zelf te rijden...
Ik zou eerst naar het noorden rijden en Chiang Mai/pai bezoeken. Dan afdalen naar het zuiden richting Surat Thani en de boot pakken naar Ko Pha Ngan. Vanuit daar kan je op verschillende boten pakken naar Koh Samui. Ook daar kan je duiken etc.
maar kijk ff in google
 
We hebben het duiken in Phuket al besproken, dus we gaan daar eerst naartoe. Vanaf daar gaan we het nog verder bekijken, alle tips zijn verder welkom!

We gaan waarschijnlijk even een Simkaartje nemen en veel googlemaps (online) en Osmand (offline) gebruiken.
 
We hebben het duiken in Phuket al besproken, dus we gaan daar eerst naartoe. Vanaf daar gaan we het nog verder bekijken, alle tips zijn verder welkom!

We gaan waarschijnlijk even een Simkaartje nemen en veel googlemaps (online) en Osmand (offline) gebruiken.
Okay. Gewoon rijden en niet teveel op de snelweg blijven rijden. Die zijn saai. Het eten is perfect....op Bali kwamen we een Ausie tegen die oo aan het toeren was...
EE1935F9-276F-4067-A648-EEE5E1C00FEB.jpeg
E2F90306-F6B8-4022-A16C-F7C29F73B891.jpeg
 
Als je richting Chiang Mai gaat is het wellicht leuk om de Mae Hong Son loop te rijden. Dit is een route door de door de bergen aan de Birmese grens. Heb dit 2 jaar gelden gedaan op een huur scooter en dat was een mooie route.
 
Vandaag in Thailand aangekomen. Van het hele corona verhaal merk je bij binnenkomst van het land bijna niks.

Alleen half Bangkok lijkt met mondkapjes te lopen.
 
Vandaag in Thailand aangekomen. Van het hele corona verhaal merk je bij binnenkomst van het land bijna niks.

Alleen half Bangkok lijkt met mondkapjes te lopen.
dat zal alleen tegen de vervuiling zijn.

plaats je foto's hier? sturen wij je wel de goede kant op als er vragen zijn....
 
Foto's zijn vanwege de vaak wat gebrekkige banbreedte hier wat lastig. Vandaag vanaf Kaen Krachan via Phraya Nakhon (tempel grot, een aanrader) tot Ban Krut gereden. Vooral de 4 (grote zuidgaande snelweg) vermeden.

Binnendoor en langs de kust is het prachtig.

Die lichte enduro's sturen super. Al breken de "not for highway use" noppen van de KLX er bijna af.
Hopelijk doen ze dat ook binnenkort, kunnen we ze laten vervangen door iets milders :]
 
Foto's zijn vanwege de vaak wat gebrekkige banbreedte hier wat lastig. Vandaag vanaf Kaen Krachan via Phraya Nakhon (tempel grot, een aanrader) tot Ban Krut gereden. Vooral de 4 (grote zuidgaande snelweg) vermeden.

Binnendoor en langs de kust is het prachtig.

Die lichte enduro's sturen super. Al breken de "not for highway use" noppen van de KLX er bijna af.
Hopelijk doen ze dat ook binnenkort, kunnen we ze laten vervangen door iets milders :]
jullie zijn aardig aan het toeren, klinkt goed:

Jullie kunnen ook ff voor een kaartje kijken, deze wij ook in Maleisië. Wat handig is, met onbeperkte data

Wanneer moeten jullie in Phuket zijn?
 
Voor 12 maart moeten wij in Phuket zijn.
We hebben een kaartje, maar tsja, werkt niet overal even vlot.

Klopt het zijn aardige afstanden per dag nu. Na Phuket willen we ook minder doorkachelen al is het goed te doen. We rijden veelal de B wegen ipv de 4 dus jouw mapje is sneller dan wij.
 
Voor 12 maart moeten wij in Phuket zijn.
We hebben een kaartje, maar tsja, werkt niet overal even vlot.

Klopt het zijn aardige afstanden per dag nu. Na Phuket willen we ook minder doorkachelen al is het goed te doen. We rijden veelal de B wegen ipv de 4 dus jouw mapje is sneller dan wij.
het mooiste van Phuket vind ik de westkant aan de Andaman Sea. Eigenlijk ten zuiden van het vliegveld.

de eilanden zijn het mooiste vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Voor 12 maart moeten wij in Phuket zijn.
We hebben een kaartje, maar tsja, werkt niet overal even vlot.

Klopt het zijn aardige afstanden per dag nu. Na Phuket willen we ook minder doorkachelen al is het goed te doen. We rijden veelal de B wegen ipv de 4 dus jouw mapje is sneller dan wij.

Dan heb je een niet al te best kaartje gekocht. Ik kom net uit Thailand en had met Ais overal 4G, zelfs op de boot naar Koh Lipe en het eilandje zelf....en ja, dat ligt vrij afgelegen. Daarnaast was het opwaarderen eitje bij de 7-11 en krijg je vrij veel data voor weinig Baht.
 
We zitten nu net ten zuiden van Chumpon.

Hier is nog steeds weinig loos, ik zou het niet erg vinden om tot de originele 21 april te blijven. Maar alle vluchten t/m 19 april zijn geannuleerd. Onze vlucht zal ook wel geannuleerd worden.
Omdat hij nog niet geannuleerd is krijgen we ook nog geen geld terug. We kunnen wel gratis omboeken, maar daar heb je weinig aan als de maatschappij nu niet vliegt.

We gaan naar regio Bangkok en vanaf daar tickets zien te regelen. Dan kunnen we snel naar het vliegveld als het moet.
 
We zitten nu net ten zuiden van Chumpon.

Hier is nog steeds weinig loos, ik zou het niet erg vinden om tot de originele 21 april te blijven. Maar alle vluchten t/m 19 april zijn geannuleerd. Onze vlucht zal ook wel geannuleerd worden.
Omdat hij nog niet geannuleerd is krijgen we ook nog geen geld terug. We kunnen wel gratis omboeken, maar daar heb je weinig aan als de maatschappij nu niet vliegt.

We gaan naar regio Bangkok en vanaf daar tickets zien te regelen. Dan kunnen we snel naar het vliegveld als het moet.
misschien is daar blijven een betere optie dan hier zitten. Corona zit nog steeds helaas in een stijgende lijn...
 
Kennis van me is gisteren uit Nha Trang (vietnam) vertrokken (hij werkt in de zorg en moest (verplicht) afbreken en terug komen :}:} mijn respect)
Kon maar met moeite nog een vliegticket, krijgen.
En kosten ook direct 2 keer het normale bedrag.

(Tevens heeft hij zijn lokaal gekochten reis-motor, op het vliegveld weggeven aan een schoonmaker :t:t)
 
Kennis van me is gisteren uit Nha Trang (vietnam) vertrokken (hij werkt in de zorg en moest (verplicht) afbreken en terug komen :}:} mijn respect)
Kon maar met moeite nog een vliegticket, krijgen.
En kosten ook direct 2 keer het normale bedrag.

(Tevens heeft hij zijn lokaal gekochten reis-motor, op het vliegveld weggeven aan een schoonmaker :t:t)
die schoonmaker zl wel heel blij zijn. Net zoiets als je hier op Schiphol staat en je krijgt een auto....
 
Hier is nu onder andere een avondklok ingegaan. We vliegen voor een fiks bedrag nu de 30e s'avonds rechtstreeks terug naar NL.

We zitten nu in Pattaya op een paar uur rijden van Bangkok. Morgen nog iets dichterbij en dan in 1 actie motoren inleveren en terug vliegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan