Sammie döt gaas d'r biej!

Ben benieuwd of je jezelf of je vakantie een cijfer kunt/wilt geven. Moedig van je om toch te gaan maar man, man: je komt met meer stress thuis dan dat je vertrok (lijkt het).
 
Vergis je je in.. 'normaal 'is er ook veel ansgt/stress/verwerkingsdingen vnlk uit de tijd dat -verwijdert overbodige info-.
 
weer een 'gewone' Chinanavi van ebay oid te plukken.. Tips welkom!)
Niet doen.
Je moet daar softawe an kaarten op krijgen en daar moet je dingen voor bij elkaar scharrelen, downloaden en installeren. Dat is alleen maar extra frustratie. Koop een tweedehands Tomtom of Garmin. Dat is kant en klaar en scheelt een hoop ge emmer.
 
Niet doen.
Je moet daar softawe an kaarten op krijgen en daar moet je dingen voor bij elkaar scharrelen, downloaden en installeren. Dat is alleen maar extra frustratie. Koop een tweedehands Tomtom of Garmin. Dat is kant en klaar en scheelt een hoop ge emmer.
Echt? Mijn vorige was van ebay, was plug 'n play? 112 euro meen ik..
Maar ik zal je tip zeker onthouden, doch waarom doet iemand een garmin of tomtom weg?
 
Ik heb afgelopen voorjaar nog een Tomtom rider gekocht voor acht tientjes van een jaar of vijf oud. Gewoon een beetje de verkoophoek van MF in de gaten houden. Navigaties waar geen kaartupdates meer voor komen krijg je vaak gratis.
 
..en die kunnen in dezelfde houder of krijg je die erbij?
Want dit Motorflo-ding is serieus echt ruque..
 
Nee, dat is ook niet de goede manier.
Mensen ontwijken maakt de vakantie niet leuker.

Ik kan wel met je meegaan, als je bedoelt wanneer het gaat over drommen met mensen.
Midden zomer met werkelijk overal (teveel) mensen dat hoef ik ook niet.
Alles stil en uitgestorven is ook maar een dooie boel. Gezellige drukte, dat is juist wel leuk!
 
Dat je geen smartphone wil snap ik wel, derhalve is het toch een makkelijk stuk gereedschap bij het zoeken naar campings, winkels en restaurants. Dat je ermee kunt appen, bellen en hersendood googlen, betekend niet dat dat er ook mee moet doen. Ik gebruik een oude als navie, en om snel een foto te maken, de dagelijkse gebruik ik als hotspot.
 
Je hebt altijd van die mensen die het nieuwste van het niewste willen hebben en groter willen en meer opties (die ik toch niet gebruik). Ik kocht ooit een nieuwe Zumo 350 LM (lifetime updates dus) Na een crash (eind 2015) was deze dood... Van mijn verzekering kreeg ik de dagwaarde (250 euro) terug en op marktplaats vond ik zo'n zelfde toestel voor 200 euro met alle toebehoren. Dit toestel doet het nog steeds super en de kaarten zijn ook nog eens gewoon up to date.
En dat van die smartphone... tsja... ik snap je... maar ook weer niet want ik vind het ook leuk om met thuisfront etc... foto's te delen en zo contact te houden wat met een "normale" telefoon beperkter is.
 
Tip voor de volgende keer is ook om het camping bestand van Archies Campings op je GPS te zetten. Geen idee of dat op zo'n Chinees ding ook kan, maar op Garmin en TomTom zeker. Dat bestandje is gratis te downloaden en er staan echt heel veel campings op. Scheelt je een hoop zoekwerk en ergernis, want die camping in Belfort waar je over schreef, die is er gewoon hoor. Vorig jaar tenminste nog wel, en volgens Google nu nog steeds. Overigens denk ik niet dat je het daar erg naar je zin had gehad, de plekjes zijn klein en het was behoorlijk luidruchtig.

Je mag jezelf best een beetje luxe en gemak gunnen toch? Misschien dat als je hier in een van de navigatie topics een oproepje doet dat er misschien nog wel mensen zijn die een oude Garmin of TomTom hebben liggen, en die voor een forumvriendenprijsje van de hand willen doen.

Of koop een oude smartphone en download via WiFi offline kaarten van het gebied waar je heen wil, dan kan je navigeren zonder dat je een abonnement hebt. Universele houder van een paar tientjes en een 12v plug op je motor en klaar ben je.
 
Tip voor de volgende keer is ook om het camping bestand van Archies Campings op je GPS te zetten.

Helaas wordt dat bestand niet meer bijgewerkt. Je kunt nog wel her en der een oude versie downloaden maar ik merkte afgelopen vakantie al dat het bestand niet actueel genoeg meer is om alleen daar op te vertrouwen.
 
Tip voor de volgende keer is ook om het camping bestand van Archies Campings op je GPS te zetten. Geen idee of dat op zo'n Chinees ding ook kan, maar op Garmin en TomTom zeker. Dat bestandje is gratis te downloaden en er staan echt heel veel campings op. Scheelt je een hoop zoekwerk en ergernis, want die camping in Belfort waar je over schreef, die is er gewoon hoor. Vorig jaar tenminste nog wel, en volgens Google nu nog steeds. Overigens denk ik niet dat je het daar erg naar je zin had gehad, de plekjes zijn klein en het was behoorlijk luidruchtig.

Je mag jezelf best een beetje luxe en gemak gunnen toch? Misschien dat als je hier in een van de navigatie topics een oproepje doet dat er misschien nog wel mensen zijn die een oude Garmin of TomTom hebben liggen, en die voor een forumvriendenprijsje van de hand willen doen.
Dit is dus iets waar ik moeite mee heb.. mezelf 'dingen gunnen'... Nee ik mag die lekker-zittende motorbroek niet aan, mag niet 'lekker eten' maar ook vb neh, huisarts kan ook iemand anders helpen in de tijd dat ik er ben en ga niet meer trekken aan psych. hulpverlening na wat ggz heeft gedaan.., ik ben het maar etc..Dit uit zich zelfs ook wel op een manier in de bokstoko? Voordeel is wel dat ik intussen 100% klappen op lijf kan incasseren.. _O-
 
Laatst bewerkt:
Die app van Archies werkt overigens top! Boodschappen doen in een supermarkt is in Frankrijk ook vaak duurder voor 1 avondmaaltijd dan gewoon een pizzeria binnen lopen en een pastaatje of pizza bestellen. ieder Frans dorp heeft tegenwoordig ook een pizza-automaat (nog geen ervaring mee).
Die Zumo 350 waar ik nog steeds mee aan het rondrijden ben vind je op martktplaats al voor 75 euro (wel even kijken naar een exemplaar waarvan de aan/uit knop nog heel is die schijnt vaak kapot te gaan (echter als je 'm op het contact aansluit heb je die knop niet nodig, oftewel bij mij is deze dus nog perfect)
 
Ik heb die pizza-automaten ook gezien, maar hoe het werkt en komt zo'n ding er dan warm uit?
 
Waarom zou dat niet kunnen?
Bevroren (gegaarde?) pizza's met een transportsysteempje in de oven brengen. Na paar minuten is KLAAR!!
Mss een iets slimmere, met veel opstart-vermogen oven, die het werk snel kan doen.

Thuis heb ik ook bevroren pizza's in de vriezer liggen.
Bevroren in (simpele) oven en na 20min is klaar voor consumptie.
 
Ik zie best garmin's en zo op MP staan maar de houder zit er dan niet bij?
 
@sammie , als je wilt heb ik wel een goede smartphone voor je.
Samsung Galaxy Xcover , die is waterdicht en kan wat stootjes hebben.

Als je daar de Tom Tom Go app op installeert heb je prima motor navigatie.

De rest van de telefoon " smart " gebruiken is een keuze.
 
Terug
Bovenaan Onderaan