Zo'n rubber ventiel moet af en toe gewisseld worden. Ik heb de mijne er bij de eerste bandenwissel af laten halen. Er zitten nu aluminium haakse ventielen op. Veel gemakkelijker oppompen en een lange levensduur.hallo,
ik heb 3 jaar geleden nw banden laten plaatsen, rij ca 3000 km jaar
Er zijn toen ook nw ventielen ingezet, wat me opvalt als ik de banden op pompt, en dan het ventiel een beetje opzij moet halen er scheurtjes zitten in het rubber rond het ventiel, komt dit vaker voor? wellicht wat uitgedroogd.
grt
hallo,
ik heb 3 jaar geleden nw banden laten plaatsen, rij ca 3000 km jaar
Er zijn toen ook nw ventielen ingezet, wat me opvalt als ik de banden op pompt, en dan het ventiel een beetje opzij moet halen er scheurtjes zitten in het rubber rond het ventiel, komt dit vaker voor? wellicht wat uitgedroogd.
grt
Volgens mij niet.ja zou kunnen, alleen even de vraag, kunnen ze ineens gaan scheuren of openbarsten, vooral lullig als je rijdt.
kan natuurlijk altijd, maar ik neem aan dat er een metalen pijpje tot binnen loopt?
Nee die zijn volledig van rubber.
Ik zou je adviseren om ze te laten vervangen.
Liefst door zoiets:
Bekijk bijlage 1541672
Die kunnen inderdaad de oorzaak zijn.yepp zijn bandenspannings dopjes
yepp zijn bandenspannings dopjes
maar dit is wel fijn, hoef je niet elke keer bandendruk te meten, maar ik ga voor haaks metalen, die dus niet kunnen flexen en dan de bandenspanningsdopjes er weer op, ga ook gelijk voor nw banden, het werk heb je toch al.
dank voor jullie input
Ja, dat kan. Ik heb het in België gehad toen ik door een enorm gat reed. Door de druk puls scheurde mijn ventiel af. Dan sta je daar met je bandenplaksetje. Dat was een dure les.ja zou kunnen, alleen even de vraag, kunnen ze ineens gaan scheuren of openbarsten, vooral lullig als je rijdt.
kan natuurlijk altijd, maar ik neem aan dat er een metalen pijpje tot binnen loopt?