Schijfremslot, met OF zonder alarm?

Wie van de 3?

  • Oxford Patriot (35eu)

    Stemmen: 16 66,7%
  • Oxford Big Boss (50eu)

    Stemmen: 5 20,8%
  • Oxford Boss Alarm (75eu)

    Stemmen: 3 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    24
laat de hond dr zich ma op uitleven ;)
krijgen ze hier ook mee te maken ;) plus we hebben zowat heel de schuur met t beste hang en sluitwerk en zo'n anti dievenklauw strips voorzien lamp derbij dat ze lkkr vollop in het licht staan
zoals al eerder vermeldt als ze t willen hebben krijgen ze t toch, maar je kunt het ze wel zo moeilijk mogelijk maken ;) en als timmerman heb ik dat zeer zeker ook gedaan
 
die kleine Oxford lijkt me niet ideaal; als ze de dunne spijltjes van je remschijf slopen (wat re-de-lijk eenvoudig te doen is) haal je dat slot zo uit je schijf en rijden ze er mee weg..

Ik heb zelf overigens o.a. een Xena slot met alarm maar daar heb ik de batterijtjes uit gehaald, kreng ging 's nachts steeds af als er een poes tegenaan liep :+
 
die kleine Oxford lijkt me niet ideaal; als ze de dunne spijltjes van je remschijf slopen (wat re-de-lijk eenvoudig te doen is) haal je dat slot zo uit je schijf en rijden ze er mee weg..

Ik heb zelf overigens o.a. een Xena slot met alarm maar daar heb ik de batterijtjes uit gehaald, kreng ging 's nachts steeds af als er een poes tegenaan liep :+

Zolang je elke remschijf met het lossen van 5 inbusboutjes los van het wiel hebt... ;)
 
Als t past is elk slot goed. geeft iig een vertraging bij t jatten...

Probeer maar eens een schijfslot te kopen voor een deauville of een ST1100.. gaat never nooit passen niet maar gelukkig zijn die niet in trek bij t dievengilde......
 
Heb net Oxford BigBoss Alarm met HardcoreXL kettingslot combi gekocht bij http://www.motorfietsalarm.nl/accessoires-sloten.html. Ketting is erg solide(5.5kg) dus dat is wel prima. Aangaande het BigBoss schijfremslotsysteem kan ik nog niet zeggen hoe gevoelig het alarm is. Vanmiddag ga ik em nog testen nu het wat lichter is (Gisteren geprobeerd in het donker, was een rampenplan dus maar gewoon zonder alarm gezet). Voordeel van de BigBoss is dat je hem met en zonder alarm kan gebruiken (simpelweg door de pin er andersom in te doen). Nadeel is de 1.3kg die je ergens in moet meeslepen. Wat dus weer minder is als je geen buddyruimte hebt.
 
Laatst bewerkt:
Al jaren de detecto dagelijks in gebruik.

Batterijen kunnen niet op en gaat nooit zomaar af.

Geluidsnivo mag wel wat hoger.
 
Dat zal dat het zijn.
Hoe bedoel je reminder? Ik bedoel, als je schijfslot koopt neem je automatisch een herinneringskabeltje erbij ..

Ja, maar dat heb je niet nodig als er een alarm op zit. Je merkt het snel genoeg als daar 120dB begint te gillen :P
 
Tip voor mensen met een schijfremslot zonder alarm:
Kijk bij het plaatsen van het slot even hoe je weer weg gaat.
vooruit -> slot achter de remklauw
achteruit -> slot voor de vorkpoot

Mocht je het slot vergeten dan raakt ie meteen klauw of vork en is de kans op schade erg klein. Als het wiel al 3/4 rond is voor het slot tegen de klauw beukt heb je meer vaart en is de kans op schade groter.
 
Tip voor mensen met een schijfremslot zonder alarm:
Kijk bij het plaatsen van het slot even hoe je weer weg gaat.
vooruit -> slot achter de remklauw
achteruit -> slot voor de vorkpoot

Mocht je het slot vergeten dan raakt ie meteen klauw of vork en is de kans op schade erg klein. Als het wiel al 3/4 rond is voor het slot tegen de klauw beukt heb je meer vaart en is de kans op schade groter.

Of je schaft voor een paar euro een fluorescerend geel lintje aan.
 
heb opt werk een grote stale ketting liggen met nog een abud slot om de omheining hehehe daar leg k als k met de motor ga mn motor fijn aan een paal wahahaha:P

met dank aan ABC hekwerken wahahaha :} :}
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op alle schijfremmen(3 stuks) Xena's gehad met alarm.
Ik kan je zeggen,ze zijn geen donder waard.

Motor(Suzuki GSXR-600) is snachts gestolen en gefilmd met camera's.

Wat denk je,ze spuiten er met een pak DUBBEL FRISS in de alarmgevers,laten het even intrekken en komen vervolgens binnen een half uur terug.Alarmgevers zijn DEFECT.

Dan spuiten ze met stikstof op de sloten,grote vuisthamer erop en kapot zijn ze.
Daar gaat je motor in het busje.

Ik zeg dat die schijfremsloten gewoon kansloos zijn en verspijker er geen euro meer aan.
 
Als ze willen kunnen ze 'm uiteindelijk toch wel meenemen. je kan het ze alleen een beetje moeilijker maken.

Ik heb zo'n schijfremslot met alarm van Dealextreme. Kost twee tientjes en geeft een behoorlijke herrie. Uiteraard niet SCM of VBV gekeurd maar misschien schrikt het genoeg af. Daarnaast nog een gewoon schijfremslot en nog een ingebouwd alarm met afstandsbediening.

Enige wat misschien echt afdoende werkt is de motor in het politieburo te stallen. Maar dan nog heb je geen garantie... ;)
 
Mijn broer heeft er 1 met een alarm, als je er naast staat denk je dat het hard is...
Laatst gingen we eens testen als je boven in je slaapkamer ligt en dat ding af gaat, je hoort niets...
Geld misschien niet voor alle schijfsloten met alarm natuurlijk

Klopt. Ik heb deze.

6_1.jpg


Slot is gewoon erg stevig.
Alarm schrikt anderen af.
Een professionele dief heeft er geen last van, maar het heeft bij mij wel kinderen weggejaagd en mensen die wel eens op mijn motor wilden zitten. B|

Als je het slot vast maakt zoals op het plaatje (dus niet hangend/bungelend) dan zal de wind hem niet af laten gaan.
Als je het plaatje een kwartslag tegen de klok in draait dan weet je hoe de mijne zit.

En voor de mensen die de Xena hebben die telkens af gaat.
Je kunt hem resetten door de batterijen er 3 keer in en uit te halen, ophangen, 1 keer af laten gaan voor de volle 15 sec. (ofzo) en dan is ie gereset.
Als je er last van hebt dat hij in je tas/koffer af gaat, dan moet je hem met het slot open in je tas/koffer stoppen.
Of met een wattenstaafje de lens/reflector schoonmaken.

Naast het alarm moet je gewoon kijken of ze er niet met een knippert/zaag bij kunnen komen.
Bij de Xena zullen ze eerst de remschijf eraf moeten halen.
Neem er ook een kettingslot bij aan een anker ofzo. Want anders gaat hij een busje in.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zonder alarm nemen, heeel irritant als hij 's nachts afgaat om niks.

Haha ja klopt ik rij vanaf komende vrijdag ook duc, leuk dat we soms de zelfde avatar hebben. :P

Maar inderdaad daarom zat ik ook met een beetje te denken hoe neem ik zo'n slot mee. Vandaar dat ik niet echt zin heb om constant een groot kettingslot mee te nemen in een rugzak.

Het wordt trouwens een s2r 800 waar die op gaat komen, weet jij misschien hoe de buddy hiervan uitziet? Heb niet de moeite genomen om dat te bekijken tijdens de proefrit haha. En anders was ik inderdaad van plan om hem aan de fiets vast te maken. Misschien onder de bijrijderszitting daar zie je hem volgens mij amper tenzij je op je knieën gaat. En anders kan ik hem altijd nog rood of zwart spuiten als die dan minder opvalt. :+

onder de s2r past echt niks, mijn schijfslot past niet onder mn zadel hoor. :N in mn textielen jas doe ik hem gewoon in mn jaszak. Misschien zou het wel kunnen om hem ergens vast te maken inderdaad, heb daar zelf nog niet naar gekeken.
 
Ik zou zonder alarm nemen, heeel irritant als hij 's nachts afgaat om niks.onder de s2r past echt niks, mijn schijfslot past niet onder mn zadel hoor. :N in mn textielen jas doe ik hem gewoon in mn jaszak. Misschien zou het wel kunnen om hem ergens vast te maken inderdaad, heb daar zelf nog niet naar gekeken.

Haha nee ik ben er nu achtergekomen dat die buddy ook vrij weinig voorstelt.. |(
Maar ik heb die Oxford patriot genomen, en het grote voordeel van deze is is dat hij klein is maaaaar er zit ook een beugeltje bij om hem vast te maken aan je fiets. Ik heb deze vastgemaakt onder mijn carbon spatbordje, hier steekt een bout een stukje naar beneden en hier heb ik hem op vastgemaakt. Je ziet er echt niks van alleen als je op je knieën gaat dan zie je dat chromen rondje van het slot zelf (dus niet dat gele). Misschien ook wel een idee voor jou? Als je wil kan ik er nog wel een keertje een foto van maken mocht je dat willen.
 
Zolang je elke remschijf met het lossen van 5 inbusboutjes los van het wiel hebt... ;)
dan zit de remschijf nog steeds om de as en dus behoorlijk in de weg.. Ik hoop eigenlijk dat dat meer reden is om de fiets te laten staan dan het doorknippen van een spijltje.

Maarja, uiteindelijk zijn ze toch altijd met meerderen en tillen ze hem gewoon op. De enige "remedie" is een heel leger aan kettingsloten aan een vast punt.
 
Haha nee ik ben er nu achtergekomen dat die buddy ook vrij weinig voorstelt.. |(
Maar ik heb die Oxford patriot genomen, en het grote voordeel van deze is is dat hij klein is maaaaar er zit ook een beugeltje bij om hem vast te maken aan je fiets. Ik heb deze vastgemaakt onder mijn carbon spatbordje, hier steekt een bout een stukje naar beneden en hier heb ik hem op vastgemaakt. Je ziet er echt niks van alleen als je op je knieën gaat dan zie je dat chromen rondje van het slot zelf (dus niet dat gele). Misschien ook wel een idee voor jou? Als je wil kan ik er nog wel een keertje een foto van maken mocht je dat willen.

Dat is wel handig dat dat past,
Ik heb ook wel een beugeltje bij mn ene schijfremslot. Als je een foto wil maken van hoe jij hem vastgemaakt hebt graag :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan