-MOTORHEAD-
MF veteraan
DFDS geeft inderdaad altijd een setje nieuwe spanbandjes. Er hangen er ook vele aan de zijkant die je prima kunt gebruiken voor extra vastzetten mocht je dat willen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb ze ook nog als aandenken, prima geregeld op de bootWij kregen nieuwe op de heenreis van ze en op de terugreis weer.
Weet iemand of dit bij P&O vanaf de Maasvlakte ook zo is?DFDS geeft inderdaad altijd een setje nieuwe spanbandjes. Er hangen er ook vele aan de zijkant die je prima kunt gebruiken voor extra vastzetten mocht je dat willen.
goed spul...zit een keurmerk op en maximale toelaatbare belasting aanduiding.Weet iemand of dit bij P&O vanaf de Maasvlakte ook zo is?
Zit er eigenlijk over te denken om gewoon mijn eigen set spanbanden te kopen.
Wie heeft er trouwens een tip om een setje te kopen? Als je een beetje rond kijkt op internet zit er best wel prijsverschil in, wat ook niet zo erg is voor goed spul, maar hoe weet je nou wat EN goed spul is EN een concurrerende prijs heeft?
Veel landelijke pubs in de UK hebben een (klein) veldje achter, waar je vaak voordelig met je tentje kunt kamperen. Geen douche en toilet alleen tijdens opening, maar wel goed eten en bier "binnen handbereik"Prijzen waren in de UK ook behoorlijk over the top. Camping met zeer basale voorzieningen? 35 pond en cash betalen. Geen inschrijven of zo, betalen en zoek maar een plek.
Het is geen hoogseizoen, dus zal geen enkel probleem zijn lijkt me. Ik reis ook liefst zonder vooraf boeken en heb daar nooit problemen mee gehad. Vaak tegen 6-en nog even zoeken. Via sites als booking kan je alvast kijken waar beschikbaarheid is en via welke prijs, dan direct bij hotel boeken(scheelt in de prijs)Wij zijn 13 juni van plan 3 weken Schotland te doen. Het plan is met de boot naar Newcastle en dan via Edinburgh en loch Katrine richting Glencoe. Vanaf daar willen we de NC500 clockwise gaan rijden tot en met Inverness. Dan weer richting het zuiden terug naar Edinburgh en Newcastle.
We hebben eigenlijk geen zin om iedere dag in detail te plannen, we willen rijden onder het mom van "we zien wel waar het schip strand". Zodoende hebben we dus nog geen (air)B&B's/hotels geboekt.
Ik begin nu echter toch te twijfelen hoe goed het te doen is om in die periode lastminute (zeg de avond van tevoren of dezelfde ochtend) een verblijf te regelen.
Kan iemand mij hier advies over geven?
@StalenSnuitje , heb je die route ook ergens opgeslagen? Zou je die willen delen?@Emile007 ook namens ons bedankt voor je Highlands-route! We konden er echt geen dag bij aan plakken, dus we hebben 'm in 4 ipv 5 dagen gedaan. Eerste stop in Braemar (vertraging bij offloading en de douane duurde lang, we reden pas 11u UK-time weg), tweede dag naar Applecross, derde dag echt hondenweer, maar toch een rondje Skye gedaan en door naar Fort William om de laatste dag weer terug te rijden naar de boot (inclusief de Skyfall-zijweg na Glencoe).
@Wabs in MRA (ook de gratis variant) zijn de routes zo aangemaakt:
- Even alle routes aan je eigen account toevoegen (+gebruik route)
- Copie maken van dag 1
- Dag 1 openen en aan de linkerkant via de Hamburger -> Routes dag 2 inladen
- Vervolgens paar pinnetjes bijzetten over de toegevoegde lijn tot zover je wilt rijden
- opslaan als gpx en gaan...
Kost je voor alle routes 10 min....
(MRA routes staan op mij site)
Bedankt voor de tips! Ben nog een beetje aan het twijfelen wat een normale afstand voor 1 dag is. Als mijn TomTom denkt dat ik er 4 uur over ga rijden, red je het dan in 3uur 30min of ga je er echt 4 uur over doen? Dat verschilt per land (en per persoon) heb ik al ontdekt. Als ik kleine weggetjes in NL rijd, dan kom ik altijd eerder aan dan de eerste gegeven aankomsttijd. Max 300km per dag in Schotland lijkt mij 'gezond'. Eens?Laatse dag niet veel langer maken (of heel vroeg vertrekken). Wij hadden wel wat stres om de boot te halen door de files rond New Cast