Uiteraard, maar ik ben geen type die lang op een terras zit of uitgebreid een whiskey stokerij in ga. Hier en daar een fotootje en vooral mooi doorrijden door de gebergtes en valleien. Ik kijk er naar uit.Ga je dat in 5 dagen rijden?Vergeet ook niet een beetje van de natuur en cultuur te genieten.
Applecross B&B - Bed & Breakfast / Holiday Home sleeps 1 - 14
Applecross B&B and Cabins · Upper, Toscaig, Applecross IV54 8LY, Vereinigtes Königreich
âââââ · Hotelmaps.app.goo.gl
Tja, dat zijn wel een beetje normale prijzen voor Schotland tegenwoordig, zeker in de zomer. Het is echt geen goedkoop vakantieland.Uiteraard, maar ik ben geen type die lang op een terras zit of uitgebreid een whiskey stokerij in ga. Hier en daar een fotootje en vooral mooi doorrijden door de gebergtes en valleien. Ik kijk er naar uit.
Maar de TomTom zegt ca. 5 uur of 7 uur voor een route. Tel daar minimaal ca. 2 uur bij op en mijn dagtrip heb ik ongeveer in beeld. Misschien appels met peren vergelijken maar hoe ervaren jullie dat? Meeste wegen kan je volgens mij mooi doorrijden (zeker niet racen want dat wil ik niet)
Ik kom wel voorbij dat B&B die je daar aangeeft. Maar inderdaad niet bij een tussenstop.
EDIT!!!!! ik bekeek net de prijzen en dan zit je op minimaal 160 Pound
zie:
Ik heb het op Airbnb's gehouden incl. ontbijt. (gemiddeld ca. €65,- per overnachting) Diner zie ik wel wanneer ik ergens in de dorpje/stadje arriveer. En lunch haal ik wel ergens tussendoor. (vaker gedaanTja, dat zijn wel een beetje normale prijzen voor Schotland tegenwoordig, zeker in de zomer. Het is echt geen goedkoop vakantieland.
Je kan zeker goed doorrijden in Schotland. Vooral in de minder toeristische plekken van de Highlands is er erg weinig verkeer. Desalniettemin ben ik er na 4 uur rijden wel echt klaar mee, en ga ik liever op zoek maar een mooie plek om te wandelen zodat je de natuur ook eens in alle rust kunt bewonderen. (De stilte is heerlijk in Schotland) Maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur.
Voor als je in het noorden van de Highlands met technische problemen komt te zitten is motorzaak AMS in Wick een echte aanrader.
Door het slechte en ruwe asfalt van de Westkust van de NC500 sleet mijn achterband een stuk harder dan ik verwacht had. Ter hoogte van Thurso merkte ik dat ik bijna op het canvas zat van de band. Dus op de bonnefooi naar die zaak gereden omdat ik er veel lovende recensies over had gelezen van andere gestrande motorrijders.
Gezien mijn motor een nogal ongebruikelijke bandenmaat heeft, hadden ze helaas geen nieuwe band beschikbaar voor me. De eigenaresse zei echter dat haar zoon binnenkort op de zaak zou komen, en dat die misschien wel wat kon regelen.
Wij waren dus maar even het 'bruisende' 'centrum' van Wick in gegaan om te lunchen, tot we een telefoontje kregen of ik even terug kon komen naar de zaak. Daar zei de zoon dat hij nog een gebruikte band had liggen die enkele rondes op een trackday gebruikt is. Alles beter dan niets leek me. Hij liet mij de band zien: nog superveel profiel en het was geen goedkope band geweest.
Ik stemde daarom in om deze band er dan maar op te gooien. Nog geen 10 minuten later en maar £25 in totaal lichter zat hij er al op! Net een pitstop bij de MotoGP! En de RVF rijdt me een partij lekker door de bochten nu
Bekijk bijlage 1775195
Ik heb Diablo Rosso 3 banden onder mijn Tuono liggen. Slijtage vond ik niet extreem. We hebben wel redelijk rustig gereden. Een dag van 300 km konden we zo 8 uur over doen incl foto's en filmpjes met de drone.De band die zo hard sleet daar in Schotland, was dat een band met een zachte (snel slijtende) compound?
Ik heb zelf de Michelin Road 5 erop liggen, nog lang niet op, maar is een nieuwe band noodzakelijk of kan het gewoon (mits band die een beetje lang meegaat)
Edit, in het andere bericht vertelde je dat je na zo'n 4 uur er een beetje klaar mee bent. Kan dat ook aan het type/model en dus de houding op de motor liggen? Ik heb een BMW R1200GSA ('17)
Ik had er een Bridgestone Battlax BT016 Pro op zitten. Ze waren al redelijk gebruikt, maar met het profiel dat er nog op zat zou ik in Nederland nog makkelijk 3000 km kunnen rijden.De band die zo hard sleet daar in Schotland, was dat een band met een zachte (snel slijtende) compound?
Ik heb zelf de Michelin Road 5 erop liggen, nog lang niet op, maar is een nieuwe band noodzakelijk of kan het gewoon (mits band die een beetje lang meegaat)
Edit, in het andere bericht vertelde je dat je na zo'n 4 uur er een beetje klaar mee bent. Kan dat ook aan het type/model en dus de houding op de motor liggen? Ik heb een BMW R1200GSA ('17)
Dit probleem dat ken ik!De band die zo hard sleet daar in Schotland, was dat een band met een zachte (snel slijtende) compound?
Je kunt bijna overal met je bank kaart betalen. Maar dat is "bijna". We hebben een paar keer (afelopen juli) mee gemaakt dat de pin automaat het niet deed. Hangt er wel een bordje op de deur alleen cash, maar dan ben je toch blij als je dat hebt en er wil lunchen (of er nu wil tanken, aangezien het benzinelampje je al een tijdje dorstig aan kijkt)Als ik het goed heb heeft Schotland ook de pond.
Is het noodzakelijk om cash bij je te hebben of kan ik met mijn bankpas/credit card ook (voldoende) uit de voeten?
Wanneer toch cash nodig dan pin ik daar wel even wat. Schiet me net te binnen, wanneer geld over dan kan ik het op de boot verbrassen, die nemen toch euro's én ponden aan?
Met telefoon kan ook veel.
Zal wel een verschil BE-NL zijn. Al met al heeft mij dat dit jaar wel zo'n €120,- gekost, en dan reken ik er het koersverlies nog niet bij.ING hanteert een koers. Kan van dag tot dag verschillen, maar dat gaat om een paar centen. Volgens mij hanteert de bank geen 'straf opslag'. Geldt ook als je ponden uit de automaat trekt, dat maakt dus niet uit.
Wat je in Schotland ziet is dat er weinig tot geen stoplichten of drempels zijn, en je dus tussen de stops continu kan blijven rijden.+400km per dag was goed te doen... soms stukken met provinciale wegen waar je flink door kon rijden dan?