Schuiver gemaakt! :(

Het is absoluut geen tankslapper geweest want bij het afremmen voor een bocht krijg je juist veel druk op je voorwiel en dat kan niet resulteren in een tankslapper.

Een tankslapper in rechte lijn zonder hoogteverschillen in het wegdek onstaat alleen bij dermate hard optrekken dat het voorwiel grip verliest en daardoor soort van gaat happen in het wegdek. (Soms zie je van die Noobs die wheelies oefenen die dit krijgen)

Dit klinkt meer als stempelen. Hard remmen en daardoor weinig druk op het achterwiel waardoor het gaat slingeren. Maar dit is in principe redelijk eenvoudig te controleren als je weet wat je overkomt.

Suggestie: Doe eens een VRO cursus, daar leer je veel over het gedrag van je motor ook bij wat extremere omstandigheden.

Dat is een goeie een cursus. misschien wat op een topic te openen. Mensen die het ook willen, dat we met zn allen gaaan.:)
 
mensen kreeg net een telefoontje van de garage: motor is totall los verklaard (dat d8 ik al) krijg een bedrag van 6500 uitgekeerd!
 
Netjes... Denk dat het ook wel een goede basis voor een stunter, maar neem aan de verzekering / motordealer hem verkoopt aan een handelaar....
 
Netjes... Denk dat het ook wel een goede basis voor een stunter, maar neem aan de verzekering / motordealer hem verkoopt aan een handelaar....

Ja dat klopt, maar ik moet nu wachten wat de hoogste bieder is. Want ik krijg nu 6500 en als de hoogste bieder 3000 is. Dan kan ik de motor beter inleveren. Maar ik hoop zelf dat er niet veel op word geboden. Ongeveer 1000, dan hou ik de motor. En krijg zelf 5500 van de verzekering terug.
 
:^

Elle schrijft het nog iets duidelijker. (verschillen van mening?)
Ow, sorry. Je schrijft iets over tankslapper en weinig druk op het voorwiel, terwijl ik roep dat er teveel druk is maar te weinig grip; kennelijk bedoelen we het zelfde.

Fatih: hoe dan ook, succes met de verdere afhandeling
 
Die crashpads moeten er eigenlijk voor zorgen dat je motor zo min mogelijk (kuip)schade oploopt bij een val (natuurlijk tot een bepaalde mate afh. van snelheid), maar je frame is er gewoon door gescheurd als ik het goed begrijp? Zonder die pads was het frame niet gescheurd?
 
Laatst bewerkt:
Een tankslapper komt omdat er weinig druk op het voorwiel staat.
Bij snel optrekken kan dit gebeuren.
Normaal gebeurt dat niet snel in een bocht.
Mooi voorbeeldje tankslapper:



Een highsider gebeurt vaak bij snelle vertraging ( plots het gas loslaten) het achterwiel krijgt 'ineens'heel veel grip en werpt je van de motor af.
Voorbeeldje:


Het eerste filmpje lijkt meer op een speedwobble...?
 
ben eigenlijk wel benieuwd of je al iets anders gekocht hebt en zo ja wat natuurlijk verder hoop ik dat het je niet no0g een keer overkomt wat het dan ook geweest mag zijn
 
Speedwobble, shimmy, tankslapper.... bijna allemaal hetzelfde.
Heftig heen en weer bewegen van het voorwiel.

Het ene komt door onbalans, het ander door weinig druk en dus weinig grip.

Maar tankslappers doen zichzelf meestal voor bij het hard weg acceleren vanuit stilstand of lage snelheid .

Bij speedwobbels ben je meestal al aardig op snelheid en stuiter je over on evenheden in de weg (gat of hobbel)

Beide trouwens een tegen tegaan met een goede stuurdemper . Heeft die 2005 geen stuurdemper?

En als ik het zo lees was hij niet aan t versnellen dus een tankslapper zal het echt niet zijn eerder dicht geslagen achterwiel wat in de slip raakt of onderuit geremd met de voorrem
 
Maar hij trilde wel zoals een tankslapper. het is geen highsider geweest. Nee ik had geen stuurdemper. Maarja ik krijg mijn geld uitgekeerd wat ik ervoor betaald heb. Nu maar opzoek naar een andere.
 
ik zal het zo uitleggen, hele achterkant trilde zoals bij de filmpje van een tankslap weg.

Ik weet wel wat er gebeurd is, maar het gign zo snel dat ik niet weet wat ik fout heb gedaan.

Dat is dus wat me een beetje 'zorgen' geeft...
Als je niet weet waarom het fout is gegaan, is de kans groot dat je op dezelfde manier weer de bocht induikt. Als de omstandigheden weer in je nadeel zijn, ga je dus weer onderuit...

Als je weet dat je bijv. te vroeg gas gaf, of juist helemaal geen waardoor je nergens aandrijving/druk op had staan... kijk, dan weet je de oorzaak en zal je dat de volgende keer voorkomen. Nu weet je het niet, dus ga je uit van je normale rijstijl... en als het vertrouwen dan weer groeit, kan het weer misgaan... :/

Hopelijk kom je er nog achter wat je allemaal precies hebt gedaan e.d...
 
Maar hij trilde wel zoals een tankslapper. het is geen highsider geweest. Nee ik had geen stuurdemper. Maarja ik krijg mijn geld uitgekeerd wat ik ervoor betaald heb. Nu maar opzoek naar een andere.


Ook bij een highsider kun je een paar keer heen en weer gaan en gaat de motor 'bokken'



Maar goed, maakt verder niet uit.
Gelukkig krijg je je geld terug, en hopelijk kun je snel weer rijden.
 
Dat is dus wat me een beetje 'zorgen' geeft...
Als je niet weet waarom het fout is gegaan, is de kans groot dat je op dezelfde manier weer de bocht induikt. Als de omstandigheden weer in je nadeel zijn, ga je dus weer onderuit...

Als je weet dat je bijv. te vroeg gas gaf, of juist helemaal geen waardoor je nergens aandrijving/druk op had staan... kijk, dan weet je de oorzaak en zal je dat de volgende keer voorkomen. Nu weet je het niet, dus ga je uit van je normale rijstijl... en als het vertrouwen dan weer groeit, kan het weer misgaan... :/

Hopelijk kom je er nog achter wat je allemaal precies hebt gedaan e.d...


Zoals ik eerder ookal aangaf, het was niet in de bocht. wilde ook geen bocht insturen. Het is gewoon op een rechte weg gebeurd. Remde rustig af had nog zeker 25-30 meter voordat ik echt af moest slaan. op het moment van remmen trilde hij.

Mijn fout is: Te hard optrekken geweest waarbij ik remde, waardoor de motor het niet aan kon
 
Zoals ik eerder ookal aangaf, het was niet in de bocht. wilde ook geen bocht insturen. Het is gewoon op een rechte weg gebeurd. Remde rustig af had nog zeker 25-30 meter voordat ik echt af moest slaan. op het moment van remmen trilde hij.

Mijn fout is: Te hard optrekken geweest waarbij ik remde, waardoor de motor het niet aan kon, ik remde wel rustig af, niet te hard ofzo.
 
Owkee... dan weet je toch een beetje hoe of wat...
Doe je het vast geen tweede keer meer...

Ik hou namelijk niet van dit soort topics... ;)
 
Owkee... dan weet je toch een beetje hoe of wat...
Doe je het vast geen tweede keer meer...

Ik hou namelijk niet van dit soort topics... ;)

Het was mijn bedoeling om advies te vragen wat ik nu het beste kan doen. Bijvoorbeeld ik hoor nu over een cursus, wist niet dat het bestond. En wat men mij aanraad om met de motor te doen.

Wat is de reden dat je er niet van houd?
 
Het was mijn bedoeling om advies te vragen wat ik nu het beste kan doen. Bijvoorbeeld ik hoor nu over een cursus, wist niet dat het bestond. En wat men mij aanraad om met de motor te doen.

Wat is de reden dat je er niet van houd?


Niemand ziet graag gewonde motors of berijders. ;)
Tenminste , dat is mijn reden.

Clown kan weleens wat anders bedoelen.
Het is en blijft een Clown natuurlijk. :+
 
Niemand ziet graag gewonde motors of berijders. ;)
Tenminste , dat is mijn reden.

Clown kan weleens wat anders bedoelen.
Het is en blijft een Clown natuurlijk. :+

Ja oke, ik kan er zelf ook niet goed tegen. Het zit me nog steeds niet goed, dat dit gebeurd is. net voor de motorseizoen. Maarja wat doe je eraan.
 
Het was mijn bedoeling om advies te vragen wat ik nu het beste kan doen. Bijvoorbeeld ik hoor nu over een cursus, wist niet dat het bestond. En wat men mij aanraad om met de motor te doen.
Motor afstaan aan de verzekeringsmaatschappij en de cash incasseren...
Kleine tip, de expertisekosten van de dealer zijn ook gedekt. Mochten ze die niet uitbetalen, dan alsnog opvragen... ;)
Wat is de reden dat je er niet van houd?
Zie onder...
hij kan niet zo goed tegen motoren die in de kreukels liggen :+
:^
Niemand ziet graag gewonde motors of berijders. ;)
Tenminste , dat is mijn reden.
:^
Clown kan weleens wat anders bedoelen.
Het is en blijft een Clown natuurlijk. :+
Ook clowns hebben wel eens een serieuze bui, ja... B|
 
Motor afstaan aan de verzekeringsmaatschappij en de cash incasseren...
Kleine tip, de expertisekosten van de dealer zijn ook gedekt. Mochten ze die niet uitbetalen, dan alsnog opvragen... ;)Zie onder...:^:^Ook clowns hebben wel eens een serieuze bui, ja... B|

Kijk dit wilde ik horen:) beetje advies, want weet niet hoe dit soort dingen in zn werk gaan. Dnakjwel clown
 
Als je een nw motor hebt even naart zelfde punt gaan en hetzelfde doen!Kijken wij wel wat het nu uiteindelijk was!



















Succesw met de nw motor!!!
 
Als je een nw motor hebt even naart zelfde punt gaan en hetzelfde doen!Kijken wij wel wat het nu uiteindelijk was!




hahahah dus je zegt, rij je nieuwe motor ook even de prak in hahah. Dat gaat niet gebeuren. tenminste dat hoop ik














Succesw met de nw motor!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan