- Onderwerp starter
- #101
Ja alleen dan wel ff erbij vermelden dat de frame niet goed is...
Pagina 1, staat dat erbij dat de frame afgebroken is.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja alleen dan wel ff erbij vermelden dat de frame niet goed is...
Dit was idd cynisch bedoeld alleen mijn smileys doen het niet! Nu wel trouwens.Wees gewoon voorzichtig met je nw motor.Lijkt me vaag of onwetenheid dat je niet weet wat je fout deed.Kan weer gebeuren dus.Nogmaals wees voorzichtig en leer je motor eerst goed kennen.
Na een dergelijke schade zou ik de motor links laten liggen...
Ofwel, de verzekeraar verkoopt het wrak aan een opkoper en jij pakt de centen incl. schadeuitkering...
Grote kans dat je kenteken is/wordt ingenomen, of een vermelding krijgt waardoor je er niet de weg mee op mag. In dat geval is herkeuring bij het RDW vereist...
Ik zou alle centen ophalen en een andere bike kopen...
Scheelt een hoop ellende...
Het gaat je echt niet lukken om het wrak voor 1000 euro te kopen. Daar gaan handelaren echt een stuk meer voor bieden. Zitten nog meer dan genoeg goede onderdelen op voor de verkoop en de kans is ook groot dat ze hem opknappen en als nieuw weer verkopen.
Dat zou ik zelf ook kunnen, dat stukje laten lassen. Nieuwe kappen kopen.
Heb al alles nagevraagd. voor 1500 - 1750 kan ik hem weer laten maken.
maat wat is wijsheid
wat ik net te horen krijg is het volgende:
- € 6500,- krijg je uitgekeerd
- motor gaat naar de hoogste bieder, (tenminste als ik daar mee eens bent) stel je voor dat de hoogste bieder €2000,- bied en jij gaat ermee akkoord. krijg je van je verzekering 4500 en van de bieder 2000,-
Dus ik zal hierdoor nooit meer dan 6500 euro ontvangen. Niet dat het erg is. maar als de hoogste bieder 1500 euro is. krijg ik 5000 euro van de verzekering en hou ik de motor. Kan er zelf namelijk nog wel 2500 uithalen.
ik hoop dat ze zo min mogelijk bieden.
wat ik net te horen krijg is het volgende:
- € 6500,- krijg je uitgekeerd
- motor gaat naar de hoogste bieder, (tenminste als ik daar mee eens bent) stel je voor dat de hoogste bieder €2000,- bied en jij gaat ermee akkoord. krijg je van je verzekering 4500 en van de bieder 2000,-
Dus ik zal hierdoor nooit meer dan 6500 euro ontvangen. Niet dat het erg is. maar als de hoogste bieder 1500 euro is. krijg ik 5000 euro van de verzekering en hou ik de motor. Kan er zelf namelijk nog wel 2500 uithalen.
ik hoop dat ze zo min mogelijk bieden.
Nee dit is al mijn derde motor,
Eerste motor was een honda cbr hurrican van 87, daarna een zx6r van 95, maar die heeft een vriend van mij total loss gereden. Hij had net zn rijbewijs en wilde zo graag een rondje rijden, dat ik heb gezegt hier mijn motor. Hij is volop een auto geknald, motor total loss.
het ergste is dat er telkens wat gebeurd. Het zal wel consequenties hebben voor mijn premie. zit nu in schaal 5 met 55% korting als het goed is. de premie zal wel oplopen. maar vind dat niet erg. Ben allang blij dat ik niks heb.
het ergste is dat er telkens wat gebeurd. Het zal wel consequenties hebben voor mijn premie. zit nu in schaal 5 met 55% korting als het goed is. de premie zal wel oplopen. maar vind dat niet erg. Ben allang blij dat ik niks heb.
Wat raar zeg? Crashpads op een frame maken, dat vangt vervolgens de klap op maar sloopt wel je hele frame? Sorry? Wat is de functie van zo'n crashpad? Dit helemaal r#k natuurlijk.
Geen letsel, dat is eigenlijk het belangrijkste. Maar wel erg zonde van je motor!
Nog een tip... en die zijn gratis...
Als je een nieuwe/andere motor koopt en deze weer gaat verzekeren. Neem er dan de no-claim beschermer bij, die kost maar een paar tientjes. Mocht je dan weer iets overkomen, waardoor je schade hebt. Dan val je niet terug in tredes (zolang je bij dezelfde verzekeraar blijft). Met no-claim beschermer kan je in principe elk jaar een klappertje maken, zonder terug te vallen...
Heb ik toevallig vorige week gedaan toen de verzekeringsmevrouw langs kwam.
Maar niet elke verzekering doet dat.
In ieder geval kost het mij 70 cent per maand extra voor die no claim verzekering.
Dat heb ik er wel voor over.
Mag ik elk jaar een keer vallen.
uhmm...
Allememachies, dat doe je knapZoals ik eerder ookal aangaf, het was niet in de bocht. wilde ook geen bocht insturen. Het is gewoon op een rechte weg gebeurd. Remde rustig af had nog zeker 25-30 meter voordat ik echt af moest slaan. op het moment van remmen trilde hij.
Mijn fout is: Te hard optrekken geweest waarbij ik remde, waardoor de motor het niet aan kon
het blijft je eigendom totdat je er afstand van doet. Je hebt volgens mij ook het recht om het wrak zelf te houden voor de waarde van het hoogste bod. Dus als het hoogste bod 2000 euro is krijgt de eigenaar uitgekeerd: dagwaarde-eventueel eigen risico-hoogste bod.De kans is groot dat jij de motor niet meer terugkrijgt, maar dat deze eigendom is geworden van de verzekeraar. Zij betalen de schade uit en verkopen het wrak aan de hoogste bieder, hoe meer ze bieden, hoe minder de verzekeraar hoeft uit te keren...
Ik denk dus niet dat jij de motor nog kunt meenemen...
Ja dat klopt, maar ik moet nu wachten wat de hoogste bieder is. Want ik krijg nu 6500 en als de hoogste bieder 3000 is. Dan kan ik de motor beter inleveren. Maar ik hoop zelf dat er niet veel op word geboden. Ongeveer 1000, dan hou ik de motor. En krijg zelf 5500 van de verzekering terug.
het blijft je eigendom totdat je er afstand van doet. Je hebt volgens mij ook het recht om het wrak zelf te houden voor de waarde van het hoogste bod. Dus als het hoogste bod 2000 euro is krijgt de eigenaar uitgekeerd: dagwaarde-eventueel eigen risico-hoogste bod.
De kans dat jij valt is gelukkig klein...
Je bike rijdt toch niet...
dan was die hoogst waarschijnlijk technisch total loss, dat is wat anders dan economisch total loss.Toch gek dat een collega van mij zijn voertuig niet terugkreeg na dat deze totall loss was verklaard. Met geen mogelijkheid kon hij zijn vervoer terugkrijgen...
Overigens, dat laatste deel is duidelijk... dagwaarde minus hoogste bod... is samen in dit geval altijd 6500 pleuro... maar dat de motor eigendom blijft, daar ben ik dus niet zo zeker meer van, want op die manier zouden veel totall loss verklaarde motoren weer op de weg kunnen komen, terwijl deze daar niet meer geschikt voor zijn...
welke onderdelen zou hij de komende jaren nodig hebben? Ik weet dat kawa's kwalitatief misschien minder goed bekend staan als honda's, maar het zijn ook zeker geen harleys of ducati'sAls je exact dezelfde motor gaat terugkopen is het misschien wat (meer) geld waard om deze te houden, als je kijkt wat je aan onderdelen en onderhoudt kwijt gaat zijn de komende jaren is het ERG handig een 'onderdelen fiets' er naast te hebben staan !
succes