Shiver, Aprilia più bella, deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel goed, heel leerzaam. Ik had de "pech" dat ik een groepje zat wat minder onderlegd is met motorbeheersing dan ikzelf. Hierdoor konden niet alle oefeningen gedaan worden en tevens minder ver uitgediept worden. Ondanks dat toch veel opgestoken.

Remproeven waren zeer leerzaam (ABS remmen in mijn geval) en gaaf om te doen. bij 100 km/u vol de remmen inknijpen en met een goed resultaat tot een einde brengen is bij een Shiver niet eenvoudig. Deze is nl. zeer makkelijk tot stoppies te verleiden.

's- Middags helaas alleen maar regen. Dit heeft het ook enigzins verpest maar toch wel leerzaam. Dit ging voornamelijk over kijken en bewust zijn van je omgeving en de ideale lijn rijden.

Tevens werden het nut van de oefeningen in de ochtend, in de middag in praktijk toegepast.

Alles bij elkaar op een zeer speelse wijze (niets moet alles mag) gebracht in een comfortabele setting. Zeker een aanrader.
Zowel VRO-1 als Vtmtrain.
 
zelfs een stoppie met ABS?
Maar bij 100 vol remmen heb ik dus echt nog nooit geprobeerd, niet eens in de buurt.

Heb er wel aan gedacht om zoiets ooit samen met mijn vader te doen, maar ik het dat bedrag wat je er voor betaald ook echt waard?
 
Hallo allemaal, sinds 3 weken een Shiver uit 2010 in mijn bezit. Just love it !!
Binnenkort maar prul bestellen om em wat wat mooier voor de dag te laten komen. Ook maar eens uitkijken naar een leuke set uitlaatjes. Iemand tips ?
12141583_1033029856708238_5475351871708738989_n.jpg
 
Welkom MrMikeyy, veel plezier er mee.

Voor uitlaat sets is het welke prijs je er voor over hebt en welke smaak je hebt.

Enige dat ik kan mee geven is dat de Akraprovics een uitsparing hebben om dichter (dus hoger) tegen het subframe te hangen waardoor het beter afgewerkt uit ziet.
Want onder de originele uitlaat is het niet afgewerkt en door de aftermarket kleinere en ronde uitlaten ziet het er onafgewerkt uit, moet maar eens googlen tussen de verschillende afbeeldingen, je zal begrijpen wat ik bedoel.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Dierick, plezier zal ik er zeker mee hebben haha. Bijna heb al flink (voor mijn doen) wat km's gereden in die 3 weken :D

Betreft de uitlaat, is lastig, er is best veel keus en de prijzen verschillen enorm.
Zelf vind ik de akra's een beetje te duur, maar bijv de roadsitalia zijn ook geen lelijke pijpjes.
Toch maar even wat meer gaan googlen :D
En ik snap inderdaad wat je bedoelt met de afwerking, heb ergens op het AF1 forum gelezen dat iemand een onder plaat heeft gemaakt voor tussen het sub-frame en de uitlaat.
Zoals als hieronder.. misschien een optie.
attachment.php
 
Laatst bewerkt:
Bij aftermarket pijpen (welke je ook kiest), is zo'n plaat gewoon nodig. De originele demper dekt veel van de electronica onder het zadel af. Deze afdekking ben je kwijt met aftermarket pijpen. Hierdoor krijgt de electronica onnodig veel water en viezigheid te verwerken en daar kan electronica niet tegen.

@Pedrofich:
Wat is het je waard?
Ik heb 150 euro p.p betaald (samen geweest met de vrouw). Ik had dus de pech dat ik wat geremd werd door de overige 3.
De groep was 4 man. De instructeur van Vtmtrain wil ook niet meer dan 4 man in een groep hebben. Dit vanwege de aandacht die nodig hebt en het programma wat hij graag wil afwerken (je wilt immers waar voor je geld).

Samen met het weer was het niet helemaal zoals gewenst. Als je die 2 factoren wegneemt, vind ik dat je absoluut waar voor je geld krijgt.
Naast de training krijg je ook waardevolle theorie mee. De theorie wordt d.m.v oefeningen 'getraind' en in de middag in praktijk gebracht.

Mijn vrouw was absoluut blij dat ze het gedaan had. Ze heeft er meer vertrouwen door gekregen, heeft inzicht gekregen in limieten van de motor (ze heeft een Honda met DCT-automaat) en tevens dat de limieten ver weg liggen. Ze heeft haar eigen grenzen kunnen verleggen.

Vooral de remproef is een hele strakke voor het vertrouwen.

We hebben ook nog over oranje pilonettjes en een motorband moeten rijden. Vooral de band zit er uit als een levensgevaarlijk obstakel maar valt dus reuze mee.

Is de groep wat gevorderder, dan worden er ook nog andere voorwerpen bij gehaald, heb ik begrepen van de buurman (die zat in zo'n groep).

Ik ben er van overtuigd dat veel mensen na VRO-1 de smaak hebben gekregen om VRO-2 ook te doen. Van de 4 bij ons waren er 3 die zeiden de stap naar VRO-2 misschien helemaal zo gek niet is.

Bij VRO-2 wordt meer de nadruk op snelheid gelegd. Denk aan:
- Snelweg rijden en inhalen
- Inhalen op provinciale wegen
- Meer aandacht voor (ABS) remmen
- etc.
 
Laatst bewerkt:
Akra verkoopt zo een platen in inox voor 35euro, die heb ik ook gebruikt, enkel mss wat aan de korte kant, en heb ik verlengt met stukje inox plaat. Je kan dit gerust gebruiken gecombineerd met vb roadsitalia dempers. Voor mij was toen der tijd Bolski.nl goedkoopst voor akra potten, daar kan je die plaat tevens ook bestellen.
 
Laatst bewerkt:
hoeveel heb je daar voor die akra's betaald als ik vragen mag ?
Akra verkoopt zo een platen in inox voor 35euro, die heb ik ook gebruikt, enkel mss wat aan de korte kant, en heb ik verlengt met stukje inox plaat. Je kan dit gerust gebruiken gecombineerd met vb roadsitalia dempers. Voor mij was toen der tijd Bolski.nl goedkoopst voor akra potten, daar kan je die plaat tevens ook bestellen.
 
@MrMikeyy

Gefeliciteerd met je aankoop!!
Veel prettige en veilige kilometers toegewenst!!

Ikzelf heb Leovince dempers onder de Shiver zitten, deze had de vorige eigenaar al gemonteerd.
Wilde eerst ook de Akra's hebben, maar toch maar vanaf gezien. Geluid was al mooi, maar met de Decat die ik er later onder gemonteerd heb klinkt hij nog mooier :]
Een genot, maar volgens mij zijn deze dempers helaas niet meer te krijgen.
 
Bij aftermarket pijpen (welke je ook kiest), is zo'n plaat gewoon nodig. De originele demper dekt veel van de electronica onder het zadel af. Deze afdekking ben je kwijt met aftermarket pijpen. Hierdoor krijgt de electronica onnodig veel water en viezigheid te verwerken en daar kan electronica niet tegen.

@Pedrofich:
Wat is het je waard?
Ik heb 150 euro p.p betaald (samen geweest met de vrouw). Ik had dus de pech dat ik wat geremd werd door de overige 3.
De groep was 4 man. De instructeur van Vtmtrain wil ook niet meer dan 4 man in een groep hebben. Dit vanwege de aandacht die nodig hebt en het programma wat hij graag wil afwerken (je wilt immers waar voor je geld).

Samen met het weer was het niet helemaal zoals gewenst. Als je die 2 factoren wegneemt, vind ik dat je absoluut waar voor je geld krijgt.
Naast de training krijg je ook waardevolle theorie mee. De theorie wordt d.m.v oefeningen 'getraind' en in de middag in praktijk gebracht.

Mijn vrouw was absoluut blij dat ze het gedaan had. Ze heeft er meer vertrouwen door gekregen, heeft inzicht gekregen in limieten van de motor (ze heeft een Honda met DCT-automaat) en tevens dat de limieten ver weg liggen. Ze heeft haar eigen grenzen kunnen verleggen.

Vooral de remproef is een hele strakke voor het vertrouwen.

We hebben ook nog over oranje pilonettjes en een motorband moeten rijden. Vooral de band zit er uit als een levensgevaarlijk obstakel maar valt dus reuze mee.

Is de groep wat gevorderder, dan worden er ook nog andere voorwerpen bij gehaald, heb ik begrepen van de buurman (die zat in zo'n groep).

Ik ben er van overtuigd dat veel mensen na VRO-1 de smaak hebben gekregen om VRO-2 ook te doen. Van de 4 bij ons waren er 3 die zeiden de stap naar VRO-2 misschien helemaal zo gek niet is.

Bij VRO-2 wordt meer de nadruk op snelheid gelegd. Denk aan:
- Snelweg rijden en inhalen
- Inhalen op provinciale wegen
- Meer aandacht voor (ABS) remmen
- etc.

Interessant, dat lijkt me ook wel wat. Ik ga me eens inschrijven voor zo'n cursus om dat volgend voorjaar te doen :)
 
Bij aftermarket pijpen (welke je ook kiest), is zo'n plaat gewoon nodig. De originele demper dekt veel van de electronica onder het zadel af. Deze afdekking ben je kwijt met aftermarket pijpen. Hierdoor krijgt de electronica onnodig veel water en viezigheid te verwerken en daar kan electronica niet tegen.

@Pedrofich:
Wat is het je waard?
Ik heb 150 euro p.p betaald (samen geweest met de vrouw). Ik had dus de pech dat ik wat geremd werd door de overige 3.
De groep was 4 man. De instructeur van Vtmtrain wil ook niet meer dan 4 man in een groep hebben. Dit vanwege de aandacht die nodig hebt en het programma wat hij graag wil afwerken (je wilt immers waar voor je geld).

Samen met het weer was het niet helemaal zoals gewenst. Als je die 2 factoren wegneemt, vind ik dat je absoluut waar voor je geld krijgt.
Naast de training krijg je ook waardevolle theorie mee. De theorie wordt d.m.v oefeningen 'getraind' en in de middag in praktijk gebracht.

Mijn vrouw was absoluut blij dat ze het gedaan had. Ze heeft er meer vertrouwen door gekregen, heeft inzicht gekregen in limieten van de motor (ze heeft een Honda met DCT-automaat) en tevens dat de limieten ver weg liggen. Ze heeft haar eigen grenzen kunnen verleggen.

Vooral de remproef is een hele strakke voor het vertrouwen.

We hebben ook nog over oranje pilonettjes en een motorband moeten rijden. Vooral de band zit er uit als een levensgevaarlijk obstakel maar valt dus reuze mee.

Is de groep wat gevorderder, dan worden er ook nog andere voorwerpen bij gehaald, heb ik begrepen van de buurman (die zat in zo'n groep).

Ik ben er van overtuigd dat veel mensen na VRO-1 de smaak hebben gekregen om VRO-2 ook te doen. Van de 4 bij ons waren er 3 die zeiden de stap naar VRO-2 misschien helemaal zo gek niet is.

Bij VRO-2 wordt meer de nadruk op snelheid gelegd. Denk aan:
- Snelweg rijden en inhalen
- Inhalen op provinciale wegen
- Meer aandacht voor (ABS) remmen
- etc.

Klinkt goed!
mijn vader ook even laten lezen en hij was ook gelijk positief hierover
 
Hallo allemaal,

Begin dit jaar heb ik een shiver gekocht. In het begin veel gezeik mee gehad omdat hij telkens een foutmelding gaf. Uiteindelijk heeft de monteur gevonden in welk gedeelte van de kabelboom de fout zit en een omleiding gemaakt (whoehoe! *O* ). Zo heb ik al meer dan 3000 km mee gereden en hij heeft me niet meer in de steek gelaten. Wat een fijne motor is t, zeg (voorheen had ik een cbr 600 f)! Heb er, ondanks de moeilijke start, absoluut geen spijt van dat ik m gekocht heb.
Oh, ik zal mezelf ook even voorstellen. Ik ben Samiera, 25 jaar en woon in Eindhoven. Ik studeer voor anesthesiemedewerker en verpleegkundige. Ik heb al 4 jaar mijn rijbewijs en me vandaag EIN_DE_LIJK eens aangemeld op mf.
Hier nog wat foto's van mn shivertje. Ik heb er zelf nog andere uitlaten opgezet. Verder heb ik er niks aan gedaan. De hyperpro vering zat er gelukkig al op.
9QBR9xZ.jpg

RlJYFga.jpg

ursr5hF.jpg
 
Welkom.
Hoop dat je nog meer probleemloze kilometers kan maken.
Het blijft een italiaan maar ondanks dat is de Shiver over het algemeen een betrouwbare motor

Heb er zelf nu 4 seizoenen en bijna 25.000 km mee gereden en bevalt nog steeds goed. Hoe langer je er mee rijdt, hoe meer je beseft dat het best wel een prettige motor is, die geen gelijke kent.
 
Dankjewel Poulusma, ik ga me zeker vermaken met deze prachtige machine!

Thanks voor je input, zal is even bekijken wat mijn oog vind van de pijpjes.

Had wel nog een vraag, bij mijn bellypan als je goed kijkt zie je metalen leidingen maar wil graag die bellypan eraf halen maar wat kan ik met die leidingen doen ??

@MrMikeyy

Gefeliciteerd met je aankoop!!
Veel prettige en veilige kilometers toegewenst!!

Ikzelf heb Leovince dempers onder de Shiver zitten, deze had de vorige eigenaar al gemonteerd.
Wilde eerst ook de Akra's hebben, maar toch maar vanaf gezien. Geluid was al mooi, maar met de Decat die ik er later onder gemonteerd heb klinkt hij nog mooier :]
Een genot, maar volgens mij zijn deze dempers helaas niet meer te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Begin dit jaar heb ik een shiver gekocht. In het begin veel gezeik mee gehad omdat hij telkens een foutmelding gaf. Uiteindelijk heeft de monteur gevonden in welk gedeelte van de kabelboom de fout zit en een omleiding gemaakt (whoehoe! *O* ). Zo heb ik al meer dan 3000 km mee gereden en hij heeft me niet meer in de steek gelaten. Wat een fijne motor is t, zeg (voorheen had ik een cbr 600 f)! Heb er, ondanks de moeilijke start, absoluut geen spijt van dat ik m gekocht heb.
Oh, ik zal mezelf ook even voorstellen. Ik ben Samiera, 25 jaar en woon in Eindhoven. Ik studeer voor anesthesiemedewerker en verpleegkundige. Ik heb al 4 jaar mijn rijbewijs en me vandaag EIN_DE_LIJK eens aangemeld op mf.
Hier nog wat foto's van mn shivertje. Ik heb er zelf nog andere uitlaten opgezet. Verder heb ik er niks aan gedaan. De hyperpro vering zat er gelukkig al op.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi met die gouden velgen! met grijze vond ik hem een beetje saai.



Die bellpan zou ik inderdaad niet weghalen, terbescherming van je abs
 
zitten de 2 uitlaten niet verkeerd om trouwens?:P
dus de 'opening' niet naar binnen maar naar buiten gericht?
 
De metalen leidingen zijn inderdaad van de ABS. Zou ik niet weghalen. Zit er niet voor niets op.
 
Heb je die uitlaten zelf besteld, of overgekocht van de vorige eigenaar?
Ik zag deze Shiver volgens mij op markplaats staan tijdje terug. Leuk dat we hem weer tegenkomen. Veel reisplezier.

Mocht je zelf de uitlaten besteld hebben, dat vraag ik mij af hoe dat ging? levertijd en betaling?

Thanks!
Je bent de eerste die er iets van zegt. Ik heb t nog op moeten zoeken ook. :9 Gelukkig staan op de site ook foto's met de uitlaten op beide manieren gemonteerd. Special Titanium Roadsitalia Aprilia Shiver 750
Anders zullen we maar zeggen 'een vrouw aant sleutelen wordt nooit iets'.
 
Welkom Samiera!
Goed om je positieve ervaring met de Shiver te horen!!
Uitlaten staan netjes! Da hedde hij hoe gedaan!!
Veel rij plezier toegewenst!!

@MrMickeyy

Die bellypan dient idd om het ABS systeem te beschermen. Waarom eraf halen? Vind t wel sjiek staan. Wilde t zelf ook !monteren. Maar kost nogal wat om achteraf te bestellen. Dus maar vanaf gezien.
 
net bij ons in het dorp, een oma met kleinzoon en kleindochter(iets van 4 jaar denk ik)
Ik zette mijn motor op de stoep neer(revv'te een beetje want ik zag ze al kijken) en stapte af, Jongetje: Wat een groot ding, hij maakt herrie.

daarna bleven ze nog even kijken :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan