Silly Season 2017

Onzin. Heb je het artikel wel gelezen?
Hij geeft juist aan dat er al veel meer belachelijk gedrag heeft plaatsgevonden.
Bovendien wordt Rossi overstelpt met doodswensen etc.

Kijk voor de grap eens hier op MF.
Allemaal leuke, aardige en sympathieke Rossi-fans.
*O* *O* *O* *O*
Daarom dekt hij zich alvast in. :+
 
Ik denk niet dat Zarco een grote wordt in MotoGP.

Ik geloof eerder in Rins en evt Lowes vanuit Moto2.
 
Repsol Honda
Marc Marquez? Sure to be Marquez, but not yet official.
Dani Pedrosa (End of 2018)

Movistar Yamaha
Valentino Rossi (End of 2018)
Maverick Vinales (End of 2018)

Ducati Team
Jorge Lorenzo (End of 2018)
Andrea Dovizioso (End of 2018)

Suzuki
Andrea Iannone (End of 2018)
? Aleix Espargaro to continue? Or maybe Aleix Rins (looking for factory ride) or Johann Zarco (who has a Suzuki option)?

KTM
Bradley Smith (End of 2018)
? Long list of possibilities from MotoGP, Moto2 and KTM's test riders.

Aprilia Gresini
Sam Lowes (End of 2018)
? Seems likely that one of the current riders will stay, meaning Stefan Bradl or Alvaro Bautista. Probably Bradl.

Marc VDS Honda
Jack Miller?
Tito Rabat? No decision likely until further seats decided.

Monster Yamaha Tech 3
Jonas Folger (End of 2017, Option 2018)
? Herve Poncharal is waiting to hear if Pol Espargaro will stay. Alex Rins has been linked to Tech 3, but Poncharal says Rins only wants to go to a factory team.

Pramac Ducati
Scott Redding?
Danilo Petrucci? Scott Redding (who has an option for 2017) and Danilo Petrucci could well continue, but likes of Chaz Davies and Eugene Laverty may also be in contention.

LCR Honda
? Option in place with Cal Crutchlow and Honda's Livio Suppo is keen for the Englishman to stay: “I think Cal and Lucio are doing a good job and it should be important for Cal to stay in the same team.”
But if LCR switches to Suzuki, maybe Johann Zarco?

Aspar Ducati
Yonny Hernandez?
Eugene Laverty? No decision likely until further seats decided.

Avintia Ducati
Hector Barbera?
Loris Baz? No decision likely until further seats decided.
 
Laatst bewerkt:
Eventueel een satelliet suzuki team erbij denk ik

en ik meende dat Kallio op de Ktm ook 1 jaar zou draaien ??
 
Onzin. Heb je het artikel wel gelezen?
Hij geeft juist aan dat er al veel meer belachelijk gedrag heeft plaatsgevonden.
Bovendien wordt Rossi overstelpt met doodswensen etc.

Kijk voor de grap eens hier op MF.
Allemaal leuke, aardige en sympathieke Rossi-fans.
*O* *O* *O* *O*
Ja, ik heb het artikel gelezen.
Ik zeg niets over Rossi, ik zeg iets over zijn onsportieve fans. En ja, ik ben regelmatige bezoeker van zijn topic hier op MF. Wie dacht je dan dat ik bedoelde? :+
 
Iannone is en blijft een wispelturige rijder helaas,leuk voor ons om te zien maar een ramp voor teambazen.
In principe wil je de snelste rijders voor je team. In 70% van de gevallen is Iannone sneller dan Dovi en haalt ook meer punten voor Ducati binnen. Enige gevallen waarin die niet gebeurt is als men een duidelijke eerste rijder wil beschermen door er een langzamere back up naast te zetten. De categorie Edwards/Dovizioso. Zelfde zag je vorig jaar bij Repsol, waar kamp Marquez niet zoveel trek had in Stoner als tijdelijke teamgenoot en daarom besloten werd om Aoyama ernaast te zetten.
 
1. Jorge Lorenzo Movistar Yamaha MotoGP 330

2. Valentino Rossi Movistar Yamaha MotoGP 325

3. Marc Marquez Repsol Honda Team 242

4. Dani Pedrosa Repsol Honda Team 206

5. Andrea Iannone Ducati Team 188

6. Bradley Smith Monster Yamaha Tech 3 181

7. Andrea Dovizioso Ducati Team 162

8. Cal Crutchlow LCR Honda 125

9. Pol Espargaro Monster Yamaha Tech 3 114

10. Danilo Petrucci Pramac Racing 113






Iannone was gewoon netjes 5e achter de 4 grote heren vorig jaar.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt duidelijk.

Ducati wil een duidelijke 1e rijder (JL) en een duidelijke 2e rijder (Dovi) die de nodige punten gaat pakken voor Ducati in het eindklassement

Wss zijn ze bang dat Iannone het JL te moeilijk gaat maken.


Hopelijk gaat Iannone dit jaar nog bewijzen dat Ducati een potentiele wereldkampioen heeft laten vertrekken voor een subtopper
 
Net even de uitleg van Ianonne gekeken in de persconferentie

Ik begrijp hem nu wel. Hij liet doorschemeren dat hij bij Ducati kon blijven. Maar daar zou hij 2de rijder zijn achter lorenzo. Dat wil hij niet.

Tevens zegt hij dat suzuki hem een mooie plek als 1e rijder heeft aangeboden.

Begrijpelijk dus dat hij naar Suzuki gegaan is.
 
Net even de uitleg van Ianonne gekeken in de persconferentie

Ik begrijp hem nu wel. Hij liet doorschemeren dat hij bij Ducati kon blijven. Maar daar zou hij 2de rijder zijn achter lorenzo. Dat wil hij niet.

Tevens zegt hij dat suzuki hem een mooie plek als 1e rijder heeft aangeboden.

Begrijpelijk dus dat hij naar Suzuki gegaan is.
:^ Zeker ook met de potentie die de Suzuki GSX-RR toch wel laat zien bij vlagen. Ik heb ook het idee dat Suzuki de terugkeer naar de MotoGP erg serieus neemt en met Brivio een goede leider hebben.
 
Als Ianonne er net zo veel schade rijd als met de duc zal de blijheid bij suzuki snel over zijn.
 
Als ze bij suzuki nog een stap weten te maken dan kan AI volgend seizoen gewoon mee doen om de titel !!

Zullen ze bij ducati vervelend gaan vinden.. JL en DOvi gaan namelijk niet meestrijden voor de titel vrees ik
 
Als ze bij suzuki nog een stap weten te maken dan kan AI volgend seizoen gewoon mee doen om de titel !!

Zullen ze bij ducati vervelend gaan vinden.. JL en DOvi gaan namelijk niet meestrijden voor de titel vrees ik

Huh? Suzuki heeft (met alle respect) één "lucky podium". De volgende stap is dat ze vaker op het podium belanden, zoals Ducati nu. De stap daarna is dat ze zo nu en dan een race kunnen winnen. Daarna volgt in mijn ogen pas de stap dat een coureur voor de titel kan gaan: namelijk als één en dezelfde coureur regelmatig (meer dan 5x per jaar) een race winnen kan.

De Ducati rijders hebben een betere motor onder zich dan de Suzuki en doen bij lange na niet mee voor de titel. Het gat tussen zo nu en dan op het podium belanden en een kampioenstrijd aangaan is nog best groot.

Ter vergelijking: de klanten-Honda's pakten tot en met vorig jaar ook nog wel eens een podium weg, zoals Crutchlow in Argentinië (2015). No way dat de volgende stap dan is dat Crutchlow voor de titel strijdt.
 
Huh? Suzuki heeft (met alle respect) één "lucky podium". De volgende stap is dat ze vaker op het podium belanden, zoals Ducati nu. De stap daarna is dat ze zo nu en dan een race kunnen winnen. Daarna volgt in mijn ogen pas de stap dat een coureur voor de titel kan gaan: namelijk als één en dezelfde coureur regelmatig (meer dan 5x per jaar) een race winnen kan.

De Ducati rijders hebben een betere motor onder zich dan de Suzuki en doen bij lange na niet mee voor de titel. Het gat tussen zo nu en dan op het podium belanden en een kampioenstrijd aangaan is nog best groot.

Ter vergelijking: de klanten-Honda's pakten tot en met vorig jaar ook nog wel eens een podium weg, zoals Crutchlow in Argentinië (2015). No way dat de volgende stap dan is dat Crutchlow voor de titel strijdt.

Sorry vergeten te vermelden dat het om mijn persoonlijke mening / inzicht gaat ;)
Ik denk serieus dat Suzuki volgend jaar met AI een potentiele kampioen in huis heeft mits de fiets nog verbeterd word !!
Ducati zie ik volgend seizoen gewoon niet mee doen in de top, misschien een paar wedstrijden op het podium.

yamaha is het team om te verslaan , zowel dit jaar als komend jaar als je het mij vraagt
 
_O-
Sorry vergeten te vermelden dat het om mijn persoonlijke mening / inzicht gaat ;)
Ik denk serieus dat Suzuki volgend jaar met AI een potentiele kampioen in huis heeft mits de fiets nog verbeterd word !!
Ducati zie ik volgend seizoen gewoon niet mee doen in de top, misschien een paar wedstrijden op het podium.

yamaha is het team om te verslaan , zowel dit jaar als komend jaar als je het mij vraagt
 
"I admire your optimism", zullen we maar zeggen. ;-)


Zoals al gezegd is dit mijn persoonlijke denkbeeld he, zijn ook genoeg mensen die denken dat Bijv. Lorenzo volgend jaar op de duc gewoon mee kan strijden ( die verklaar ik dan weer voor gek )
 
MotoGP het laatste nieuws en uitslagen - Racesport.nl

Pol Espagaro mogelijk naar KTM of naar Ducati.

Avintia rijdt in 2017 start met gelijkwaardig materiaal als het fabrieksteam.
Barbera lijkt ook bevestigd.

Pol Espargaró heeft daarvoor inmiddels twee mogelijkheden. Ducati heeft de Spanjaard een aanbieding gedaan om komend seizoen met een 2017 fabrieksmotor uit te komen in de MotoGP klasse. Pol kan rechtstreeks bij Ducati een contract tekenen waarna hij gestald zal worden bij het Avintia Racing Team dat komend seizoen, mocht Espargaró tekenen, met de allernieuwste fabrieksmotoren zal worden uitgerust.

Espargaró zou binnen Avintia Racing dan teamgenoot worden van Hector Barbera die eveneens de beschikking zal krijgen over een 2017 Desmosedici GP machine. De motoren zullen exact hetzelfde zijn als de motoren waarmee Jorge Lorenzo en Andrea Dovizioso aan het 2017 seizoen zullen beginnen.
 
Aub niet naar KTM, Hopelijk weet KTM nog een goede coureur te vinden. Smith is ook gewoon niet goed genoeg.
 
Aub niet naar KTM, Hopelijk weet KTM nog een goede coureur te vinden. Smith is ook gewoon niet goed genoeg.

Eens, maar de beste hebben al een plekje, of dat is zo goed als zeker.
Ik zou blij zijn als Zarco naar KTM zou gaan voor een aantal jaar.
 
Hoop dat Rins nog bij het Suzuki team terecht komt. Ianone en Rins zijn m'n favoriete rijders en dan in 1 team op een fiets met veel potentie. Afwachten natuurlijk wat Rins kan in Motogp maar ik geloof er wel in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan