"Silly"season 2020

Euh??... Die volg ik niet helemaal. :$

Dat Biaggi en Fenati geen vrienden zijn en willen zijn met Rossi, begrijp ik maar wat heeft Jan Onne daar mee te maken?...

Fenati (en broer/vader) zijn een management bedrijf begonnen en behartigen onder andere de zaken van Fenati.

 
Hafisz Syahrin komt volgend jaar uit in het Moto2 ANGEL NIETO TEAM en is daar de teamgenoot van Aron Canet.

In mijn ogen een goed team. Lijkt erop dat ze de ervaring van Syahrin willen gebruiken om Canet te helpen. Immer is het altijd maar afwachten hoe een ex MotoGP coureur het gaat doen in de Moto2. Zie: Lowes, Folger, Luthi


Syahrin kwam vanaf 2014 ook al fulltime uit in die hoogste opstapklasse. Op de Kalex kwam hij destijds niet verder dan een negende plek in de titelstrijd, maar dat bleek toch genoeg om het hoogste niveau te halen. Voor het seizoen 2018 werd hij namelijk opgeroepen als vervanger van de onfortuinlijke Jonas Folger bij Tech 3.

Met 46 WK-punten en een zestiende plek in de eindrangschikking sloeg Syahrin geen modderfiguur voor een nieuwkomer. Het bleek ook voldoende om zijn MotoGP-zitje te behouden voor het seizoen 2019. Voor die campagne stapte Tech 3 als team over naar KTM, een overstap die Syahrin ogenschijnlijk geen goed heeft gedaan.

De Maleisiër kent nog steeds moeite om zich aan te passen aan de RC16 en heeft tot dusver slechts zes schamele puntjes verzameld. Het contrast met zijn teamgenoot en MotoGP-rookie Miguel Oliveira, die de teller op 27 WK-punten heeft staan, is bij tijd en wijle ook veel te groot. Het was voor Tech 3 reden genoeg om hem de deur te wijzen en het zitje voor 2020 aan Brad Binder te geven. Waar de Zuid-Afrikaan promoveert vanuit de Moto2, bewandelt Syahrin de omgekeerde weg. Hij keert terug naar het Angel Nieto Team, in een nieuwe poging te imponeren in de Moto2 om zo op termijn nogmaals promotie te kunnen maken.


Bron: Syahrin verlaat MotoGP en doet stapje terug naar Nieto Moto2-team
 
Ik vond het al knap dat Syahrin dit jaar nog op de Tech3 zat. Vorig jaar zat er misschien een Maleis belang in, maar Red Bull heeft volgens mij centjes genoeg om dit team zelf te behartigen. Het was mijns inziens meer veldvulling, zeker als je ziet hoe hij door een Oliveira wordt overklast.
 
Ik vond het al knap dat Syahrin dit jaar nog op de Tech3 zat. Vorig jaar zat er misschien een Maleis belang in, maar Red Bull heeft volgens mij centjes genoeg om dit team zelf te behartigen. Het was mijns inziens meer veldvulling, zeker als je ziet hoe hij door een Oliveira wordt overklast.

Het was volgens mij meer een persoonlijke geste van Hervé Poncheral. Hij was erg tevreden over de manier waarop Syahrin het seizoen op de Tech3 Yamaha had gepresteerd, zowel op als naast de baan, en wilde hem daarom nog een seizoen gunnen. Daarnaast denk ik dat Poncheral het Maleis belang prima kon gebruiken.
 
Het hoge woord is eruit, Lowes gaat naar KRT. Da's helemaal zo slecht nog niet voor hem. Ben benieuwd wat hij kan laten zien na zolang op de Yamaha gereden te hebben en of hij een beetje bij Rea in de buurt kan blijven.
 
Misschien heeft Zarco al ver gevorderde plannen om in 2020 naast Bautista de WSBK Honda te bemannen... Dan is de invalbeurt voor Nakagami geeneens zo’n gekke move.

Of Yamaha hier blij mee is is een 2e.
Hij stond hoog op hun lijstje om Folger te vervangen als MotoGP testcoureur.
 
Misschien heeft Zarco al ver gevorderde plannen om in 2020 naast Bautista de WSBK Honda te bemannen... Dan is de invalbeurt voor Nakagami geeneens zo’n gekke move.

Of Yamaha hier blij mee is is een 2e.
Hij stond hoog op hun lijstje om Folger te vervangen als MotoGP testcoureur.
Ja, zoals het een echte Fransman betaamt, is Zarco goed in het schoppen tegen schenen. Ik denk niet dat ze hem nu nog willen bij Yamaha.
 
Zarco uploade nog een filmpje in volledige ktm outfit, logisch ook als ktm rijder.
Ik denk dat ktm hem een boel gunt maar of ze hem een Honda laten rijden?!
 
Zarco uploade nog een filmpje in volledige ktm outfit, logisch ook als ktm rijder.
Ik denk dat ktm hem een boel gunt maar of ze hem een Honda laten rijden?!
Pit Beirer heeft aangeven Zarco geen strobreed in de weg te leggen om tijdens zijn nog lopende contract voor andere merken te rijden.

KTM is geen Ducati ;)
 
Zat er aan te komen! Vind het wel mooi, hoop dat hij ook een 2020 machine krijgt, maar daar lees ik nog niets over.


De grote vraag is nu natuurlijk wie de laatste races gaat rijden? Ik geloof er nog niet zo in dat het Zarco gaat zijn. Ik verwacht Bradl.

Al zou het voor Yamaha (denk dat Zarco daar tester wordt) wel goed zijn om eens te weten hoe de Honda is. En 3 weekenden moet voor Zarco toch genoeg zijn om een beetje beeld te krijgen.
 
2020 machine zit er volgens mij niet in voor Taki.. anders was de deal al veel eerder beklonken.
Tenminste, ik meen dat het zijn voorwaarde was maar dat honda daar neit aaan wou voldoen
 
Terug
Bovenaan Onderaan