Sommige mensen "haten" motor rijders...

Haha, tuurlijk daarom gaf hij ook zeker gas toen ik hem wilde inhalen en kwam hij naar links toe... en toen die ander motor rijder eraan kwam ging hij wederom naar rechts, het zelfde liedje...

Nee hoor, hij nodigde mij uit naar links te rijden, hij deed zijn raampje al open... en ik weet dat ik dit niet behoor te zeggen, maar aan zijn uiterlijk te zien was het al echt zo een type... met een onverzorgd uiterlijk, nee mij maak je niet wijs dat hij schrok van mij.
 
Hij behoorde met zijn auto op de meest linker rijbaan te rijden maar hij reed met zijn rechter wielen op de belijning, nou dan rijd je in mijn ogen op 2 banen tegelijk...

en ja het was langzaam rijdend verkeer, zo met een gangetje van 40.... dat is voor mij file als je daar 100 mag...

En als het verkeer 40 rijd, dan mag de motor rijder daar met een gering verschil doorheen rijden... en dat deden wij...

Maar dit begint erg op een soort van "politieverhoor" te lijken, jullie zouden eens wat meer voor jullie medemotorrijders op "moeten" komen...
 
Laten we zeggen dat jullie beiden gewoon wat relaxer hadden moeten zijn.
Dat gezemel was dan ook niet nodig geweest. :)
 
Je komt aan rijden en je begint al te seinen met groot licht? En dan vind je het nog vreemd dat mensen geïrriteerd reageren of je dwars gaan zitten?

Die vent had geen hekel aan motorrijders, die had een hekel aan jou. En zo te lezen had je dat over jezelf afgeroepen.

Ik lees heel iets anders... Wat moet je dan doen als er iemand voor je de doorgang blokkeert; het eerste is toch een seintje... ? Ik vind het niet meer dan normaal om even kort te seinen, de meesten zie je dan netjes opzij gaan en ik groet hen als teken van dank.

Als zo iemand moedwillig de weg verspert, het na een seintje vertikt om normaal aan de kant te gaan, en je dan ook nog de huid gaat volschelden ligt het zeker aan de motorrijder.... Lijkt me niet.
 
Maar dit begint erg op een soort van "politieverhoor" te lijken, jullie zouden eens wat meer voor jullie medemotorrijders op "moeten" komen...
En dat vind ik dan weer b*llshit. Dat iemand een 'medemotorrijder' is, zegt me niks. Als de motorrijder (in mijn ogen) gelijk heeft, zal ik voor 'm 'op komen'. Zit ie fout (in mijn ogen), dan zeg ik dat ook.

Als ik jouw eerste post lees, lees ik dat het hele verhaal begint met dat jij hem achterop reed en begon te seinen met je groot licht. Je irritant gedroeg, dus. Das al 1-0 voor de automobilist.
De automobilist reed ver naar rechts en dat is voor jou reden om 'm in te halen over de baan waarop hij rijdt. Prima, niks mis mee, doe ik ook wel eens als ik er heel zeker van denk te zijn dat ie bewust ruimte maakt. Maar, over het algemeen, blijf ik er wel achter, aangezien het vaker gebeurt dat ze gewoon zitten te dromen ofzo. Dat je hem dus in gaat halen over dezelfde baan zonder je er blijkbaar heel erg goed van verzekerd te hebben dat ie je daar bewust ruimte voor gaf is 2-0 voor de automobilist.
Dat ie begint te schelden is niet netjes van 'm, maar wel begrijpelijk als ie zich de t*ring is geschrokken omdat er ineens een motor op een halve meter van zijn portier zit.

Al met al zie ik dus, in mijn ogen, weinig redenen om het voor de motorrijder op te nemen.

Enne dat je met de motor tussen de file door kunt en mag rijden is een voordeeltje wat je kunt gebruiken als er ruimte voor is. Het is geen recht wat je af kunt dwingen.

Ik lees heel iets anders... Wat moet je dan doen als er iemand voor je de doorgang blokkeert; het eerste is toch een seintje... ? Ik vind het niet meer dan normaal om even kort te seinen, de meesten zie je dan netjes opzij gaan en ik groet hen als teken van dank.
Eerst eens kijken of er niet gewoon een reden is dat ie niet aan de kant gaat. Bijv. omdat er iemand voor hem rijdt en hij ook niet verder kan of omdat er iemand naast hem rijdt en hij dus niet naar rechts kan. Dan ff de tijd geven om uit zichzelf aan de kant te gaan. Gaan ze dan nog niet, dan zou je es kunnen seinen. En is de rechterbaan gewoon leeg, dan ga ik niet de moeite nemen om te seinen. Dan ga ik er wel rechts langs. Ik heb nergens een aanwijzing gelezen dat die auto moedwillig de rijbaan blokkeerde.
Zoals TS beschrijft, komt ie aanrijden en begint dan al met seinen. Imho niet bijzonder sociaal.
 
Laatst bewerkt:
Dat ie begint te schelden is niet netjes van 'm, maar wel begrijpelijk als ie zich de t*ring is geschrokken omdat er ineens een motor op een halve meter van zijn portier zit.

Als je gewoon netjes op je eigen rijbaan rijdt kun je in de spiegel het achteropkomend verkeer zien... Verder zal je af en toe in de spiegel moeten kijken.... Geen van beide is blijkbaar gebeurd.

Schelden doet voor mij helemaal de deur dicht; hoe fout iemand ook zou zijn, schelden is nooit een oplossing.
 
Ik gaf ruim van te voren even een kort signaal, omdat ik dacht dat hij niet zat op te letten, waarop hij met zijn arm(en) zwaaide, echtzo van rot op.... hij zag mij dus ruim van te voren aan komen (bumper kleven doe ik niet).

Hij liet duidelijk merken dat ik maar even links van hem moest komen rijden, maar dat was ik sowieso al van plan...geschrokken was hij zeer zeker niet, misschien kan hij niet zo goed tegen het signaleren, maar dan is het gewoon een snel opgefokt mannetje, jammer voor hem, krijgt hij alleen maar meer kans op hersen of hart infarct...

Dat je het niet altijd eens moet zijn met mede motor rijders is een feit, daar heb je helemaal gelijk in, maar ik weet wat er gisteren is gebeurd, in mijn ogen deed ik niets fout en wilde ik alleen maar passeren...
 
Als je gewoon netjes op je eigen rijbaan rijdt kun je in de spiegel het achteropkomend verkeer zien... Verder zal je af en toe in de spiegel moeten kijken.... Geen van beide is blijkbaar gebeurd.

Schelden doet voor mij helemaal de deur dicht; hoe fout iemand ook zou zijn, schelden is nooit een oplossing.
Dat hij niet heeft op zitten letten is geen excuus voor jou om er dan maar naast te gaan rijden. |(
 
Dat je het niet altijd eens moet zijn met mede motor rijders is een feit, daar heb je helemaal gelijk in, maar ik weet wat er gisteren is gebeurd, in mijn ogen deed ik niets fout en wilde ik alleen maar passeren...

In mijn ogen deed je wel iets fout en dat is het knipperen met je licht. Daarmee wil je iets afdwingen en dat heb je nu bij de verkeerde gedaan.

Het is niks anders dan wanneer je een volle kroeg binnenloopt terwijl je hard "opzij, opzij" roept. Als je de verkeerde treft heb je dan ook een schop voor je kloten.
 
In mijn ogen deed je wel iets fout en dat is het knipperen met je licht. Daarmee wil je iets afdwingen en dat heb je nu bij de verkeerde gedaan.

Het is niks anders dan wanneer je een volle kroeg binnenloopt terwijl je hard "opzij, opzij" roept. Als je de verkeerde treft heb je dan ook een schop voor je kloten.


Op de duitse autobahn is het anders wel algemeen geaccepteerd dat je met een lichtsignaal aangeeft dat je wil passeren.Ok ,ik weet wel dat we hier niet in duitsland zijn , maar dat zou hier in principe ook mogelijk moeten zijn.
 
Volgens mij is het voorbeeld met de kroeg ongemanierd...

Is dan iemand erop attend maken dat er motorrijders aan komen die er graag op een normale rustige manier langs willen rijden ook ongemanierd?

Even voor de duidelijkheid, ik gaf 1x een kort signaal met groot licht, volgens mij zit o.a. het groote licht daarvoor er ook op, om andere weggebruikers ergens op te attenderen.

Ik snap heel goed dat als je continue aan het signaleren bent en zit te bumperkleven dat dit agressief over komt, hou ik ook niet van, maar dat deed ik absoluut niet.
 
Dat hij niet heeft op zitten letten is geen excuus voor jou om er dan maar naast te gaan rijden. |(

Ik was niet bij dit specifieke geval, kan dus alleen spreken uit eigen vergelijkbare ervaringen... En die heb ik.

Dat mensen in de file minder opletten is weliswaar begrijpelijk, maar toch fout. Dat automobilisten midden tussen de rijstroken blijven rijden is sowieso fout. Als zo'n automobilist dat dan ook nog moedwillig blijkt te doen om mij te dwarsbomen is ie behoorlijk fout bezig....
Ik voel me dan niet geroepen om roomser te zijn dan de paus. Mijn oplossing is simpel; ik zou net al TS er links langs gaan, en direct weer terug naar mijn eigen plek. verreweg de beste oplossing naar mijn mening. Zo voorkom ik betrokken te raken bij andere gevaarlijke dingen die hij gaat doen.
 
Even voor alle duidelijkheid, het is niet een vraag van of hij zat op te letten of niet, die lul deed dit alles moetwillig....Dat maakt het juist zo dat ik er boos over word....
 
gewoon knipperen met groot licht })
alle koekblikkers kunnen dan maar gewoon voor me aan de kant gaan :]

er zou gewoon een inhaalverbod moeten komen, net als die er voor vrachtwagens is :W

en dat geldt dan ook voor harleys, bmw's etc B|
 
Op de duitse autobahn is het anders wel algemeen geaccepteerd dat je met een lichtsignaal aangeeft dat je wil passeren.Ok ,ik weet wel dat we hier niet in duitsland zijn , maar dat zou hier in principe ook mogelijk moeten zijn.

In Duitsland is het ook niet geaccepteerd en worden daar niet voor niets campagnes tegen gevoerd. Het enige verschil is dat Duitsers niet zo de schoolmeestersmentaliteit hebben en dus niet laten blijken dat ze er niet van gediend zijn.
 
Even voor alle duidelijkheid, het is niet een vraag van of hij zat op te letten of niet, die lul deed dit alles moetwillig....Dat maakt het juist zo dat ik er boos over word....
Dus jij meent dat een automobilist aan de kant MOET gaan als er een motorrijder aankomt :?

:Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan